S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de miercuri, 6 februarie 2019

 

 

Şedinţa a început la ora 12,30.

 Lucrările au fost conduse de domnul Florin Iordache, vicepreşedinte al  Camerei Deputaţilor.

 

Au participat: domnul Eugen Nicolicea, doamna Carmen-Ileana Mihălcescu şi domnul Marilen-Gabriel Pirtea (de la ora 14,13) - vicepreşedinţi, domnul Mircea-Gheorghe Drăghici, domnul Cristian Buican (până la ora 13,20), domnul Dragoş Gabriel Zisopol şi domnul Silviu Dehelean - secretari, domnul Ion-Marcel Ciolacu, domnul Seres Denes, domnul Andrei Dominic Gerea şi domnul Cătălin-Marian Rădulescu- chestori, domnul Alfred-Robert Simonis - Grupul parlamentar al PSD, doamna Raluca Turcan - Grupul parlamentar al PNL, doamna Cristina-Mădălina Prună - Grupul parlamentar al USR, domnul Szabo Odon - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Marian-Gheorghe Cucşa - Grupul parlamentar ALDE, domnul Petru Movilă (până la ora 12,56) - Grupul parlamentar al PMP, domnul Varujan Pambuccian - Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale şi doamna Silvia-Claudia Mihalcea - Secretarul general al Camerei Deputaţilor.

 

Invitaţi: doamna Ştefania Bîrlibescu - Ministerul pentru relaţia cu Parlamentul,  domnul George Ionuţ Dumitrică - secretar general adjunct, domnul Georgică Tobă - secretar general adjunct interimar, domnul Gabriel Stecoza şi domnul Ştefan Lagunovschi - Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu - Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Sorin Berbece - Direcţia  pentru lucrările şi secretariatul comisiilor, doamna Andreea Cleras - Direcţia generală afaceri externe, doamna Roxana Lozneanu - Direcţia comunicare şi relaţii publice, doamna Andreea Stăncescu - director general Cabinet Secretar general şi domnul Alexandru Tănase - Departamentul Tehnic.

 

*

Domnul Florin Iordache:

Bună ziua, stimaţi colegi!

Începem şedinţa de Birou permanent.

 

PUNCTUL 1

Ordinea de zi pentru şedinţele Camerei Deputaţilor

 

Domnul Florin Iordache:

Dacă sunt observaţii la ordinea de zi a şedinţei de Birou permanent? Nu.

Adoptat.

Proiectul ordinii de zi pentru săptămâna viitoare; după şedinţa noastră, Comitetul liderilor o va aproba; acesta este proiectul pe care noi îl înaintăm şi Comitetul liderilor va aproba proiectul pe care-l înaintăm noi. 

Supun votului...

Vă rog!

 

Doamna Raluca Turcan:

Bună ziua!

Vă doresc o sesiune cât mai fructuoasă şi vă salut pe toţi cu ocazia noii şedinţe de Birou permanent la care particip, că au fost înlocuitorii mei.

Vreau doar să vă spun că pentru şedinţa de astăzi nu a fost convocat Comitetul liderilor, aşadar o să vă rog domnule preşedinte să aveţi îngăduinţa că dacă avem intervenţii la ordinea de zi să ne permiteţi să vorbim.

 

Domnul Florin Iordache:

Păi asta vă spun, ordinea de zi o veţi aproba dumneavoastră, Comitetul liderilor; ori rămâneţi astăzi şi faceţi şedinţa Comitetul liderilor, ori săptămâna viitoare după şedinţa de Birou permanent aveţi şedinţa dumneavoastră de Comitet, aveţi dreptate doamnă.

Eu voi supune membrilor Biroului permanent numai votul asupra propunerii de ordine de zi care, repet, va fi dată spre analiză şi aprobare Comitetului liderilor.

Dacă dintre membrii Biroului permanent, sunt intervenţii? Nu.

Supun votului ordinea de zi care va fi înaintată Comitetului. 

Cine este pentru?

Voturi împotrivă?

Abţineri? Nu?

A fost adoptat.

Mai departe.

 

PUNCTUL 2

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

·                   Secretari de şedinţă

 

Domnul Florin Iordache:

Program de lucru pentru săptămână viitoare.

Programul de lucru pentru săptămâna viitoare, sub rezerva apariţiei bugetului, şi în aceste condiţii vom face o şedinţă de Birouri permanente reunite în care vom stabili programul pentru... şi calendarul pentru adoptarea bugetului.

Vă propun, stimaţi colegi, aprobarea acestui program de lucru pentru săptămână viitoare, dacă apare bugetul vom rediscuta în şedinţa de Birou permanent  de săptămâna viitoare.

Dacă sunt observaţii la programul de lucru? Nu.

Deci şedinţa de Birou permanent a fost mutată - asta este singura modificare - la ora 13,00, astfel încât Comitetul liderilor, după şedinţa de Birou permanent, să se poată întruni să adoptaţi ordinea de zi şi celelalte materiale.

Observaţii? Nu.

Adoptat.

Secretari de şedinţă, săptămâna viitoare: domnul Dehelean şi domnul Zisopol; vicepreşedinte - colega noastră doamna vicepreşedinte Mihălcescu.

 

PUNCTUL 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor     

 

Domnul Florin Iordache:

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent.

Dacă..., procedurile de urgenţă ale parlamentarilor, vă propun să fie respinse.

Şi dacă sunt de acord membrii Biroului permanent cu comisiile şi termenele propuse, nu?

Observaţii? Nu.

Adoptat. 

 

PUNCTUL 4

Proiect de Decizie a Biroului permanent privind stabilirea atribuţiilor vicepreşedinţilor, secretarilor şi chestorilor Camerei Deputaţilor

 

Domnul Florin Iordache:

Proiect de Decizie a Biroului permanent privind atribuţiile vicepreşedinţilor, secretarilor şi chestorilor Camerei Deputaţilor.

Datorită faptului că domnul Rădulescu a devenit chestor, a preluat atribuţiile domnului Zisopol şi domnul Zisopol a devenit secretar şi a preluat atribuţiile domnului Georgian Pop.

Dacă sunt intervenţii? Nu.

Adoptat.

 

PUNCTUL 5

Memorandum intern: Transmitere către Curtea Constituţională a Propunerii legislative de revizuire a Constituţiei, iniţiată de cetăţeni şi înregistrată la Camera Deputaţilor la data de 21 septembrie 2018

 

·       Notă referitoare la Propunerea legislativă (iniţiativă legislativă cetăţenească) de revizuire a Constituţiei României (BPI 651/21.09.2018)

·       Propunere legislativă (iniţiativă legislativă cetăţenească) de revizuire a Constituţiei României

 

Domnul Florin Iordache:

Memorandum intern: Transmiterea către Curtea Constituţională a Propunerii legislative de revizuire a Constituţiei.

A fost discuţie în Biroul permanent, şi vom discuta astăzi, vis-ŕ-vis de propunerea iniţiată de cetăţeni şi înregistrată la Camera Deputaţilor în data de 21 septembrie.

Trebuie să o trimitem Curţii Constituţionale, pentru verificarea şi îndeplinirea condiţiilor constituţionale pentru exercitarea acesteia, potrivit articolului 6, alineatul (5) din Legea 189 privind exercitarea iniţiativei legislative. 

Curţii Constituţionale se trimit numai listele de susţinători atestate.

Cu ocazia examinării şi atestării listelor de către compartimentul de specialitate din cadrul serviciilor Camerei Deputaţilor, au fost semnalate mai multe inadvertenţe care constau în principal în:

-       dosare neatestate de către primari sau împuterniciţii acestora;

-       atestări care nu poartă ştampilele de control;

-       formulele de atestare neconforme cu legea;

-       liste de semnături cu ştersături cu pastă corectoare, şi alte inadvertenţe pe care le veţi găsi în nota anexă din prezentul memo.

Este de semnalat însă o chestiune mai gravă, aceea a existenţei unei diferenţe între semnăturile înregistrate în opisul Comitetului de iniţiativă şi semnăturile atestate de către primari sau de persoanele împuternicite potrivit legii, care par a fi informaţii false şi care ne pot duce la gândul săvârşirii unei posibile infracţiuni de fals sau uz de fals.

Din notă rezultă că primarul Municipiului Bacău s-a confruntat cu astfel de suspiciuni, în acest caz fiind sesizate deja organele de urmărire penală şi din presă am sesizat faptul că primarul Municipiului Arad s-a confruntat cu aceeaşi situaţie.

Invit membrii Biroului permanent pe posibile intervenţii la această solicitare.

Domnul Rădulescu.

Imediat, doamnă.

 

Domnul Cătălin-Marian Rădulescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Deci, ce se întâmplă? Eu am sesizat acum câteva luni de zile, după aparițiile publice în mass-media a intervențiilor telefonice între membrii USR, care nu mai mult decât un singur lucru făceau... ce făceau de fapt ei? Spuneau cum să semneze, să falsifice semnăturile.

Chestiunea asta a apărut peste tot, și în mass-media și la televiziuni.

N-am văzut contestații foarte mari, pentru că acolo era cu subiect și predicat, cu nume și prenume, discuțiile erau între ei înregistrate.

Ulterior, au fost primari care au sesizat același lucru în țară: că existau falsuri, în semnături, grosolane. Trebuia făcută verificarea; au fost primari care au verificat cam în toată țara și au arătat că au fost oameni care n-au participat la semnarea acestor liste, deci existau aceste falsuri.

Deci, sunt toate motivele care dau această suspiciune, eu știu, chiar penală, deci trebuie făcută o sesizare penală ca cineva să cerceteze și să vadă exact dacă oamenii respectivi au semnat, dacă n-au semnat, dacă primarii să fie chemați primarii ca să autentifice sau nu dacă aceste semnături au existat sau n-au existat și în mass-media cei care au arătat pe site-urile respective înregistrările telefonice, la fel, să verifice aceste înregistrări între membrii USR, care spuneau cum să falsifice, câte semnături să falsifice.

Deci, eu susțin acest lucru.

Mulțumesc.

 

Domnul Florin Iordache:

Domnul Dehelean. Vă rog.

 

Domnul Silviu Dehelean:

Da, domnule președinte.

Există Legea inițiativei cetățenești care stabilește foarte clar procedura în care aceasta parcurge toate etapele procedurale.

În primul rând, semnăturile se depun la primării unde există un termen de 15 zile în care orice cetățean poate să verifice aceste liste și să le conteste, în condițiile în care nu a semnat și își regăsește semnătura acolo.

Nu există nici o altfel de procedură prin care să se sesizeze falsul sau să se conteste semnături; doar persoana care, chipurile, ar fi semnat poate să și-o conteste în termenul respectiv de 15 zile.

Deci, dacă există sesizări penale, ele vor fi duse la bun sfârșit de către Parchete, anchetele își urmează cursul.

Parlamentul, în schimb, nu are nicio competență în acest domeniu. Parlamentul este chemat doar să preia aceste documente, să își păstreze copii xerox și să le înainteze mai departe Curții Constituționale, care are sarcina de a verifica semnăturile, îndeplinirea condițiilor legale, numărul de semnături pe județe și așa mai departe, cum prevede Constituția.

Deci, nu văd ce putem noi să discutăm aicea, pentru că am fi în afara oricărui text legal. De aia nu înțeleg nici intervenția domnului Rădulescu, că ea se bazează pe niște înregistrări despre care nu știm dacă sunt înregistrări sau dacă sunt altfel de materiale, nu avem nici o, mă rog, verificare a acestora, dacă ele există sau nu.

Deci, cred că problema este destul de simplă: inițiativa trebuie înaintată mai departe și Curtea Constituțională se va pronunța.

 

Domnul Florin Iordache:

Da. Domnul coleg, domnule Dehelean, și eu cred că listele trebuie înaintate către Curte, aici nu sunt discuții. Dar faptul că cei de la Secretariatul General, care au făcut o muncă laborioasă și au constatat anumite sau foarte multe inexactități, neclarități, posibile fapte penale, posibile chestiuni de natură penală - nu suntem noi în măsură să vedem dacă sunt sau nu sunt încălcări penale - dar, constatând că sunt aceste încălcări, fără îndoială putem sesiza organele de anchetă care vor stabili: au fost încălcări legale sau n-au fost.

Nu noi stabilim dacă există o încălcare penală și nu noi stabilim vinovății. Dar, datorită faptului că cei de la... și au fost blocați toată vara și toată toamna foarte mulți angajați de la Secretariatul General și au desfășurat o muncă laborioasă și au constatat foarte multe neclarități, nu aș spune altfel; faptul că avem inexactități, faptul că avem deja o sesizare sau două deja cu organele de urmărire penală, la sesizarea primarilor care au constatat anumite chestiuni, cred că lucrurile, ele trebuie plecate mai departe de la noi (...) către Curte dar, în același timp, aceste inexactități, n-aș spune fapte penale, să fie sesizate organele de anchetă să vadă sunt încălcări sau nu sunt încălcări ale legilor penale.

Doamna Turcan, vă rog.

 

Doamna Raluca Turcan:

Se vorbeşte despre lucruri foarte grave, evident, adică sunt nişte intervenţii care dacă ar avea fundament într-adevăr ar reprezenta lucruri grave, însă ce nu înţeleg este de ce la mapă avem doar trecut punctul de pe ordinea de zi, un memorandum intern, dar nu avem această notă detaliată în care se specifică aşa zisele încălcări ale legii.

Ori, mie mi se pare corect că această informaţie să existe şi pe site şi la mapă, că noi nu am avut-o, pentru că... nu sunt, deci nu sunt, în mapă nu erau şi pe site înainte de şedinţă vă spun sincer că mi-am scos mapa, adică nu aveam cum.

Deci, dacă sunt vă rog eu frumos vorbiţi cu cineva să vă dea că e foarte bine, asta e dorinţa mea, să am şi eu acest..., da? Bine, vă rog.

Mulţumesc!

 

Domnul Florin Iordache:

Da, deci documentaţia este, exact ... o puteţi consulta.

Vă rog, doamnă.

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Aş vrea doar să confirm acest lucru, nici în aplicaţia de pe tabletă, nu se încarcă aceste documente de care dumneavoastră aţi pomenit.

 

Domnul Florin Iordache:

Uitaţi-le!

Uitaţi documentele care Secretariatul general ... vă rog distribuiţi şi grupului USR.

Imediat, domnul Dehelean.

Deci, documentele la care Secretariatul general face referire le vedeţi pe... le aveţi şi în format electronic.

Dar discutăm totuşi de nişte fapte foarte grave care ... şi încălcări, posibile încălcări ale legii.

Domnul Dehelean şi apoi domnul Rădulescu.

Te rog!

 

Domnul Silviu Dehelean:

Domnule preşedinte de şedinţă, Secretariatul general nu are nici un fel de competenţă în a verifica semnăturile!

Această competenţă este dată de către lege primăriilor. Dacă primăriile şi-au exercitat această competenţă, atuncea fiecare sesizare trebuie să urmeze cursul legal. Dar nu putem să venim noi acolo unde nu avem în competenţă şi să ne-o arogăm, să trimitem, nu avem calitatea să facem acest lucru.

Secretariatul general are posibilitatea legală doar de a xerocopia aceste liste, iar Parlamentul, Camera sesizată, trebuie să le înainteze mai departe către Curtea Constituţională. Nu se pot face verificări, că aşa fiecare dintre noi putem să stăm să ne uităm pe liste să zicem că aicea parcă este un ”c” în dreapta unul în stânga şi că noi sesizăm ştersături...

 

Domnul Florin Iordache:

Domnul coleg, este un material laborios...

 

Domnul Silviu Dehelean:

Semnăturile alea au fost strânse în stradă, şi în momentul acela se produc bineînţeles greşeli.

 

Domnul Florin Iordache:

Eu oricum voi supune la vot. Dar nu putem constata foarte multe neregularităţi.

 

Domnul Silviu Dehelean:

Nu puteţi constata punct, nu se poate constata punct!   

Deci, este treaba primarilor, a primăriilor, care dacă şi-au îndeplinit această atribuţie foarte bine să îţi ducă până la capăt să se vadă dacă au existat probleme, dar nu este calitatea Parlamentului, nu are această...

 

Domnul Florin Iordache:

Ăsta e punctul dumneavoastră de vedere, eu am alt punct de vedere.

 

Domnul Silviu Dehelean:

...pe care se înţelege pe baza acestui subiect.

 

Domnul Florin Iordache:

Bun, domnul coleg, v-am ascultat, punct.

Deci, dumneavoastră aveţi un punct de vedere, vi-l respect, dar în acelaşi timp Secretariatul general a făcut o muncă laborioasă şi îi felicit pe aceşti oameni care au stat blocaţi şi au luat pagină cu pagină şi au constatat anumite încălcări, aţi văzut eu sunt elegant în exprimare, până nu se prezintă, până nu un organ de urmărire penală stabileşte că au fost încălcări sau nu au fost încălcări, dacă doi primari de mari municipii au constatat şi sunt deja sesizate organele de urmărire penală pe nişte posibile fapte de fals şi uz de fals, faptul că virgulă colegii noştri din Secretariatul general au constatat şi au găsit nişte neconcordanţe, nu putem închide ochii şi să fim doar simplu poştaş,  luăm cu stânga dăm cu dreapta, trimitem aceste, potrivit Legii Curţii Constituţionale aceste documente, fără îndoială Curtea Constituţională merge mai departe, dar dacă am constatat anumite încălcări ale legii, nu putem închide ochii şi să nu sesizăm organele de urmărire penală.

Organele de urmărire penală pot începe, sau pot să nu înceapă, pot să închidă, pot să deschidă, şi aşa mai departe.

Domnul Rădulescu şi vom supune votului.

 

Domnul Cătălin-Marian Rădulescu:

Domn’ preşedinte, acelaşi lucru vreau să spun şi eu, mă miră la domnul Dehelean... domn’ Dehelean, dumneavoastră, şi lucruri mari, sunteţi unul din cei mari susţinători ai Justiţiei drepte. Păi atunci când constataţi că s-au întâmplat lucruri ilegale, chiar dumneavoastră ar trebui să susţineţi acest lucru! E o chestiune care deja este deranjantă. Atâta timp v-aţi bătut în Parlamentul României ca să susţineţi o Justiţie dreaptă, independentă, fără penali şi constataţi că în cadrul dumneavoastră, al lucrurilor pe care le-aţi făcut sunt chestiuni penale! Păi atunci lăsaţi să meargă cursul acestor chestiuni spre cei care trebuie să facă aceste lucruri! Deci nu mai susţineţi, în al doilea rând.

În al treilea rând, ce voiam să vă spun? Sunt primari care nu sunt de la PSD, ca să fie foarte clar, care au constatat aceste ilegalităţi. Adică ce vreţi, ca toate partidele să constate că sunt lucruri ilegale şi dumneavoastră susţineţi în continuare ilegalităţi?

Deci, domn’ preşedinte, eu cred că trebuie să puneţi, să supuneţi votului şi să mergem mai departe cu subiectul.

 

Domnul Silviu Dehelean:

Deci, domnule Rădulescu, noi susținem să se respecte toate procedurile legale iar Justiția să fie independentă.

Conform Codului de conduită, există obligația, un articol care se referă la probitate, iar persoanele care au un interes personal într-o discuție trebuie să-și anunțe acest interes.

Dumneavoastră aveți un interes personal în această problemă, pentru că inițiativa v-ar afecta direct. Așa că eu înțeleg această ambiție a dumneavoastră de a...

 

Domnul Cătălin-Marian Rădulescu:

Domnul coleg, sunteți în eroare!

 

Domnul Florin Iordache:

Puțină ordine!

 

Domnul Silviu Dehelean:

Nu m-am băgat peste dumneavoastră, v-am ascultat, nu există nicio prevedere legală care să dea posibilitate Secretariatului general, oricâtă muncă ar fi depus și oricât de fantastic ar fi lucrat și extraordinar ar fi xerocopiat acele documente, care să le dea posibilitatea să facă plângeri penale sau să studieze veridicitatea semnăturilor. Această competență este în sarcina primarilor; dacă primarii s-au manifestat – foarte bine!

Să se respecte legea, să se urmeze cursul normal al anchetelor de către Parchet. Și n-avem nicio problemă cu asta. Chiar ne dorim să iasă la lumină orice fel de problemă ar exista și să fie rezolvată pe cale procedurală și legală. Dar legea nu permite Parlamentului să facă acest pas.

 

Domnul Florin Iordache:

Da. Domnul Nicolicea.

 

Domnul Eugen Nicolicea:

Evident că primarii care au descoperit anumite nereguli erau chiar obligați să facă sesizări către Parchet, altfel comiteau o infracțiune pentru că în legătură cu atribuțiile de serviciu au constatat niște fapte care puteau să fie infracțiuni. Și în mod corect au sesizat Parchetul.

Evident că această situație este și în cazul Camerei Deputaților unde au fost depuse acestea, când funcționari – și prin funcționar public definiția din Codul penal includ chiar parlamentarii – suntem obligați să sesizăm Parchetul dacă există astfel de suspiciuni.

Și domnul președinte de ședință Iordache tocmai asta preciza: că există niște suspiciuni și, prin urmare, avem obligația, ca funcționar public în sensul Codului penal, să facem aceste sesizări. Și evident că procedura legislativă își urmează cursul.

Cu privire la afirmația dumneavoastră la adresa unui coleg, cred că ar fi cazul s-o retrageți, pentru că: în primul rând, legislativ și legal, nu există conflict de interes în cazul adoptării unor acte normative.

Nu, ați spus că are un interes, și v-aș ruga să nu mă întrerupeți! Începeți să înțelegeți că sunteți în Biroul permanent și nu în Sală, unde credeți că sunteți în stradă!

Și, prin urmare, nu mai faceți afirmații de soiul acesta la adresa unui coleg, pentru că subiectul era cu totul și cu totul altul!

Iar, domnule președinte, vă rog să aplicați Regulamentul! Când se mai întâmplă astfel de chestiuni, măcar în Biroul permanent, retrageți cuvântul vorbitorilor și aplicați sancțiunile regulamentare.

 

Domnul Florin Iordache:

E prima noastră ședință în formatul ăsta și... de aceea eu cred că ne putem respecta măcar aici și formula de adresare trebuie să fie normală și...

Vreți să mai interveniți? că voiam să supun votului.

Dacă mai dorește cineva? Nu.

Bun. Deci, stimați colegi, supun votului dumneavoastră trimiterea acestor liste și întreaga inițiativă cetățenească către Curtea Constituțională.

Cine este pentru?

Unanimitate de voturi.

Și, de asemenea, vreau să supun votului dumneavoastră trimiterea tuturor materialelor, inclusiv a listelor de semnături, către organele de cercetare penală, să stabilească dacă sunt încălcări ale legii sau nu sunt încălcări ale legii penale.

Cine este pentru?

 

Domnul Silviu Dehelean:

Ați spus că există suspiciuni cu privire la unele, nu cu privire la toate un milion de semnături!

Există suspiciuni cu privire la toate opt sute de mii, șapte sute, câte or fi cu toate?

 

Domnul Florin Iordache:

În materialul care v-a fost înaintat, domnul coleg, se spune punctual pe fiecare județ în parte, pe fiecare localitate în parte, unde sunt neconcordanțe și așa mai departe. Și atunci mi se pare normal ca organele de cercetare penală să poată să facă o cercetare ținând cont de aceste elemente pe care le-au găsit pentru fiecare listă și așa mai departe.

Uitați-vă în documentul care v-a fost înaintat!

Da, doamnă, vă rog!

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună: 

Mulţumesc frumos.

Domnule preşedinte de şedinţă, în baza cărui document pe care ni-l prezentaţi dumneavoastră astăzi, supuneţi votului trimiterea tuturor listelor către organele de cercetare penală? Că nu văd, nu văd în baza a ce ne propuneţi lucrul acesta.

 

Domnul Florin Iordache:

Doamnă, în baza...

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Aţi... aţi... doar să termin ideea.

Aţi făcut aici o notă în care constataţi anumite neconcordanţe, aşa cum aţi spus şi dumneavoastră, dar nu văd de unde, să ajungem la trimiterea tuturor semnăturilor?

 

Domnul Florin Iordache:

Păi, doamnă, s-ar putea ca aceste neconcordanţe pe care Secretariatul general le-a constatat ca neconcordanţe sau pe solicitările primarilor să fie neconcordanţe, şi organele de urmărire penală să spună că sunt în regulă. S-ar putea alte chestiuni pe care, s-ar putea să le fi scăpat şi lor şi atunci pentru o corectă informare şi o corectă documentare să poată organele de urmărire penală, dacă tot îi sesizăm, să vadă, sunt încălcări sau nu sunt încălcări. S-ar putea să nu fie nicio încălcare a Codului penal, doamnă.

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Domnule preşedinte, cu tot respectul, vă întrebam în baza cărui document supuneţi dumneavoastră la vot, trimiterea către organele de cercetare penală? Uite, eu mă uit în mapă...

 

Domnul Florin Iordache:

Da.

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

...şi văd această notă...

 

Domnul Florin Iordache:

Da.

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

...care menţionează aceste neconcordanţe...

 

Domnul Florin Iordache:

Da.

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

...însă nu, nu văd procedural cum puteţi să faceţi lucrul acesta, să supuneţi (...)

 

Domnul Florin Iordache:

Procedural pot...

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

... altceva?

 

Domnul Florin Iordache:

Pot doamnă să-l, avem o notă care a fost înaintată de către Secretariatul general către toţi membrii Biroului permanent, şi de aceea am solicitat punctul de vedere, lăsaţi-mă să vă pot răspunde. Şi pentru că văd că apar neconcordanţe, unele semnalate de Secretariatul general, unele semnalate de primari, şi aşa mai departe, avem o solicitare şi pe asta o pot supune, colegul dumneavoastră în Biroul permanent poate să propună altceva, dar eu vă spun că nu trebuie să fim noi cei care să facem urmărirea penală şi să vedem dacă sunt falsuri sau nu sunt falsuri, şi această chestiune să fie treaba organelor de urmărire penală, şi de aceea cred că e corect să înaintăm organelor de urmărire penală întreaga listă, să vadă dacă sunt sau nu sunt falsuri.

Eu îmi doresc să nu fie falsuri, pentru că o astfel de iniţiativă trebuie să fie cât mai legală posibil.

Vă rog!

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Înţeleg punctul dumneavoastră de vedere, şi evident că legalitatea acestei iniţiative este importantă. Ştim foarte bine cum au fost strânse aceste semnături, au fost strânse în stradă au fost un milion de semnături, există dovezi şi video şi în mass-media şi pe diferite canale de comunicare.

Acum, dumneavoastră dacă doriţi să ... în nume propriu, să sesizaţi organele de urmărire penală o puteţi face, însă nu puteţi să cereţi astăzi, Biroului permanent ca Parlamentul să facă această sesizare, pentru că nu, nu înţeleg de unde, adică cum vă spuneam, nota aceasta pe care au făcut-o funcţionarii publici ai Parlamentului, ok, înţeleg că nu o supuneţi atenţiei, însă nu văd de ce trebuie să supuneţi votului Biroului permanent acest lucru?

 

Domnul Florin Iordache:

Doamnă cu tot respectul pentru dumneavoastră...

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Dumneavoastră, domnul Rădulescu, cine a observat şi este de acord.

 

Domnul Florin Iordache:

...doamnă, eu cu tot respectul pentru dumneavoastră, eu credeam că dumneavoastră îmi veţi... tocmai pentru a avea o lege cât mai clară şi o solicitare cât mai clară către Curtea Constituţională, eu credeam că dumneavoastră îmi veţi cere mie să solicităm organelor de urmărire penală, o astfel de clarificare, pentru că în acest moment pe această iniţiativă cetăţenească, există suspiciunea că această listă cu sute de mii de semnături planează elemente de încălcare a legii. Şi pentru că nu suntem noi în măsură să stabilim dacă s-a făcut cu încălcarea legii o listă, două, trei, zece, eu aş vrea să nu fie nici una, tocmai pentru că nu suntem noi în măsură, Biroul permanent să stabilim dacă sunt încălcări sau neîncălcări, la propunerea, repet, a colegilor voi supune acest lucru.

Dacă aveţi, colegul dumneavoastră din Biroul permanent propune altceva, voi supune şi altceva la vot.

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Sigur, înţeleg punctul dumneavoastră de vedere. Eu ce spun şi ceea ce vă cer este să respectaţi legea...

 

Domnul Florin Iordache:

O respect, doamnă.

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

...189 pe `99 şi procedura pe care a invocat-o şi colegul meu mai departe.

Noi asta susţinem astăzi în Biroul permanent, că Parlamentul îşi depăşeşte atribuţiile conform acestei legi.

 

Domnul Florin Iordache:

Bun.

Domnul Nicolicea şi apoi domnul Dehelean şi vom continua, poate aveţi şi o propunere concretă domnul Nicolicea.

 

Domnul Eugen Nicolicea:

Deci, eu v-am spus: în baza Codului penal.

Funcționarul public care, luând la cunoștință de săvârșirea unei fapte prevăzute de Legea penală în legătură cu serviciul în cadrul căruia își îndeplinește sarcinile, omite sesizarea de îndată a organelor de urmărire penală se pedepsește cu închisoare de la trei luni la trei ani sau cu amendă.

Ei! N-aveți decât să votați împotrivă și să nu sesizăm!

E pe răspunderea cuiva!

Doi la mână.

 

Domnul Silviu Dehelean:

Domnule președinte!

 

Domnul Eugen Nicolicea:

Suntem în ședința Biroului permanent. Iar reluăm practica aceea în care liderii de grup întrerup voturi și discuții în Biroul permanent?

Deci, eu înțeleg chestiunea aceasta, are reprezentant aici grupul USR, să se manifeste, dar haideți, vă rog, să nu revenim la vechile practici, că abia intrasem pe un făgaș normal!

 

Domnul Florin Iordache:

Da. Domnul Dehelean, ultima intervenție și continuăm.

 

Domnul Silviu Dehelean:

Propun să trimitem listele către Curtea Constituțională, legal, da...

 

Domnul Florin Iordache:

Asta s-a votat. Asta s-a votat.

 

Domnul Silviu Dehelean:

Da? Ok. Și să ne oprim aici.

Nu cred că noi am luat la cunoștință de săvârșirea niciunei infracțiuni. Nu știu câți dintre dumneavoastră ați verificat listele, deci nu știu cum ați putut să luați la cunoștință despre săvârșirea unei infracțiuni.

Serviciul nostru sau obligațiile legale în ceea ce privește această inițiativă este strict să o trimitem către Curtea Constituțională care trebuie să facă inclusiv verificările cu privire la liste...

 

Domnul Florin Iordache:

Aveți o propunere concretă?

Dacă nu, la votul pe care îl propunem...

 

Domnul Silviu Dehelean:

Eu vă propun să respingem această propunere.

 

Domnul Florin Iordache:

Bun. Prin vot, stabilim.

Ultima intervenție, doamnă.

 

Doamna Raluca Turcan:

Vă mulțumesc.

Trebuie să vă spun foarte scurt că mi se pare ceva suspect că niște informații pe care dumneavoastră le aveți brusc doriți să le constituiți ca probă într-o infracțiune penală, în condițiile în care până acum exact cei care susțin - vezi, Doamne - că aflarea adevărului n-a făcut decât să acopere infracțiuni dovedite.

Așadar, Partidul Național Liberal nu poate să participe la acest demers politicianist al dumneavoastră și cred că pur și simplu este o nouă dovadă că folosiți instituția într-o bătălie politică și Justiția intenționați s-o folosiți numai atunci când vă convine.

Mulțumesc.

 

Domnul Florin Iordache:

Bun. Vă mulțumesc.

Îmi pare rău că nu am ținut cont de observațiile domnului Nicolicea.

Deci, am finalizat discuțiile.

Invit membrii Biroului permanent și să fie clar pentru toți colegii prezenți la masă: liderii de grup se exprimă în ședința liderilor de grup. Mă refer și la liderii noi și la liderii vechi.

În ședința de Birou permanent se exprimă numai membrii Biroului permanent. Ca regulă, de aici încolo, indiferent cine va conduce ședința de Birou permanent!

Bun. Voi supune votului dumneavoastră, suntem în procedură de vot, propunerea de a fi sesizate organele de cercetare penală în vederea clarificării aspectelor semnalate și sesizate în materialul înaintat de către Secretariatul General.

Cine este pentru?

Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Un vot împotrivă.

Abțineri?

Două abțineri.

A fost adoptat.

Mergem mai departe.

 

PUNCTUL 6

Solicitare din partea Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport referitoare la Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea articolului 223 din Legea nr.1/2011 Legea Educației Naționale (Plx 684/2018)

 

Domnul Florin Iordache:

6 - Solicitare din partea Comisiei de învățământ, știință, tineret și sport referitoare la Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea articolului 223 din Legea nr.1 - Legea Educației Naționale.

Comisia solicită transmiterea către Senat, în calitate de primă Cameră, competența decizională urmând să rămână Camerei Deputaților.

Observații, dacă sunt? Nu.

Supun votului.

Cine este pentru?

În unanimitate, adoptat.

 

PUNCTUL 7

Solicitare din partea Grupului parlamentar PSD privind modificări în componența unor comisii permanente

 

Domnul Florin Iordache:

Solicitare din partea Grupului parlamentar PSD privind modificări în componența unor comisii.

Vă propun să fie înscrise pe ordinea de zi a plenului.

În același timp, solicit Comitetului liderilor să stabilească ce se întâmplă cu modificările respective.

Mai departe.

 

PUNCTUL 8

Scrisoare din partea Comisiei pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale prin care solicită un punct de vedere asupra condițiilor în care se face schimbarea funcțiilor din cadrul biroului comisiei

 

Domnul Florin Iordache:

8 - Scrisoare din partea Comisiei pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților prin care solicită un punct de vedere asupra condițiilor în care se face schimbarea funcțiilor.

Vreau să reamintesc colegilor care în perioada vacanței nu au profitat să studieze Regulamentul: avem o Notă venită din partea Secretariatului general, sub semnătura doamnei Secretar general, în care se stabilesc foarte clar funcțiile cum se pot schimba; mă refer la funcțiile în cadrul comisiilor deținute de către grupurile parlamentare.

Am stabilit de la început această cutumă, fiecare grup parlamentar are un anumit algoritm și anumite funcții în fiecare comisie.

Ce ar însemna dacă, într-o anumită comisie, o anumită majoritate, dintr-odată, ar schimba funcțiile care nu-i aparțin?

Deci, vă propun, stimați colegi, această Notă venită din partea Secretariatului general să fie  înaintată - imediat, domnul președinte, deci președintele Comisiei pentru regulament - să fie înaintată Comisiei pentru minorități, astfel încât, repet, fiecare coleg este obligatoriu să facă parte dintr-o comisie dar, în același timp, funcțiile în cadrul birourilor comisiilor aparțin grupurilor parlamentare. Nu poate un grup parlamentar să-i solicite demiterea unui alt coleg dintr-un alt grup parlamentar. Fiecare grup parlamentar poate înlocui numai colegii din grupul său parlamentar. Mă refer la funcții de conducere.

Domnul Nicolicea, și vom trimite această Notă...

 

Domnul Eugen Nicolicea:

La articolul 46, dar alineatele 6, cred, și 7 se vorbește despre posibilitatea înlocuirii doar la propunerea grupului care te-a propus acolo și, de asemenea, în caz de deces, demisie sau schimbare în altă comisie.

Deci, lucrurile în Regulament sunt foarte clare; n-avem ce comenta aici și n-avem nimic de clarificat.

Deci... iar, într-adevăr, comentariul dumneavoastră se bazează pe punctele 41 - 46 din Decizia Curții Constituționale, în cazul Roman, în care precizează din nou că asupra funcțiilor din cadrul unei comisii cel care stabilește este grupul căruia i se cuvine acea funcție.

Deci, chiar n-avem nimic de precizat!

Ce ați spus dumneavoastră este adevărat.

Deci, să zicem că la numire aplici algoritmul și zici: ”Dom’le, vă aplicăm pentru că fiecare comisie are dreptul să fie așa!” Și îl numim pe domnul Roman. A doua zi, fiind majoritari, îl schimbăm pe domnul Roman.

Păi, nu golim de conținut chiar pentru ceea ce v-ați chinuit Opoziția și anume ca majoritatea să nu devină abuzivă în numirea și în ocuparea funcțiilor?

Deci, după părerea mea, hai să nu încercăm să umblăm la structurile Camerei care au, zic eu, stabilitate de 26 - 27 de ani cu inovații de acest soi! Mai ales că în Regulament scrie foarte clar, Deciziile Curții sunt foarte clare!

 

Domnul Florin Iordache:

Da. Mulțumesc.

Și, repet, Comitetul liderilor, dacă aveți observații, puteți discuta acolo.

Bun. Mergem mai departe.

Am aprobat această Notă.

 

PUNCTUL 9

Solicitare din partea doamnei Raluca Turcan, liderul Grupului parlamentar PNL

 

Domnul Florin Iordache:

Solicitare din partea doamnei Raluca Turcan, liderul Grupului PNL. Solicită o copie a Protocolului și Procesului-verbal semnat de către liderii Grupurilor parlamentare prin care s-a stabilit structura Biroului permanent.

Această solicitare este de competența Comitetului liderilor.

O trimitem Comitetului liderilor, și acolo să fie înaintată și o copie.

Vă rog. Domnul Varujan Pambuccian.

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Am și eu o întrebare: dacă tot suntem în plus aici, că înțeleg că n-avem voie să vorbim, de ce trebuie să mai stăm?

Eu cred următorul lucru, acum vorbind foarte serios: noi am tot schimbat așa reguli din mers, absolut conjunctural. Tot ce am făcut conjunctural s-a dovedit mai târziu a fi greșit și contraproductiv, mai ales pentru cei care, în conjunctura respectivă, au propus modificare.

Rugămintea mea este să nu schimbăm nici reguli, nici cutume pentru că din schimbare în schimbare așa, încet-încet, în ani, am ajuns cu Parlamentul din ce în ce mai rău.

Haideți să lăsăm chestiunea aceasta!

Mi se pare normal, dacă tot suntem la aceeași masă, să putem să luăm cuvântul ori de câte ori este nevoie!

Eu voiam, de exemplu, să spun că în chestiunea asta cu comisiile avem o cutumă, poate este una dintre cele mai solide pe care am păstrat-o de la începuturile Parlamentului democratic și până acum, și că a renunța la ea ar fi o greșeală fundamentală. După aia, am deschide o cutie a Pandorei care i-ar lovi pe absolut toți în viitor. Și e bine să lăsăm lucrurile așa. La fel cum e bine - pentru că s-a ajuns greu la chestiunea asta cu Biroul permanent, cu Comitetul liderilor de grup – să păstrăm lucrurile așa cum le-am avut până acum.

Vă mulțumesc.

 

Domnul Florin Iordache:

Păi, domnul coleg, imediat, doamna Turcan, haideți să modificăm Regulamentul!

Ceea ce vă cer eu dumneavoastră este să respectăm Regulamentul.

În Regulament, se spune foarte clar: Comitetul liderilor are anumite atribuții, membrii Biroului permanent au anumite atribuții. Deci, dumneavoastră n-am nicio problemă să puteți face o propunere de modificare a Regulamentului în care să schimbați atribuțiile și la unii și la alții sau să dați mai multe atribuții; știți foarte bine, domnul Pambuccian!

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte, aicea nu este vorba de atribuții! Este vorba de posibilitatea de a lua cuvântul în apărarea propriului grup sau în chestiuni care privesc grupurile în ședința Biroului permanent. Că altfel de ce mai suntem aici?

Și îi rog și pe unguri să spună și ei ceva că, de obicei, mă susțin.

 

Domnul Florin Iordache:

Da. Vă rog. Doamna Turcan.

Mai ales că e solicitarea dumneavoastră.

 

Doamna Raluca Turcan:

Da, vă mulțumesc că îmi permiteți să intervin și cred totuși că a interzice liderilor de grup care, până la urmă, sunt persoanele care conturează poziția politică a grupurilor respective, să intervină în Biroul permanent denotă fie o teamă de ceva, fie un abuz. Și nu cred că vă situați în niciuna dintre aceste situații.

Așadar, această solicitare pleacă inclusiv de la o problemă în funcționarea Comitetului liderilor, pentru că în mod normal structura de conducere a Camerei Deputaților se agreează prin proces-verbal în urma negocierilor în Comitetul liderilor.

În Comitetul liderilor, ce să vezi? Am participat, ni s-a prezentat o formulă cu care n-am fost de acord și pe care am explicitat-o în plen că este împotriva, contrazice ponderea actuală a partidelor în Parlament și ca atare liderii Opoziției n-au semnat acest protocol. L-am văzut însă, l-am și fotografiat; chiar zâmbeam cu domnul Odon, să fotografiem documentul care n-are semnătură, să nu cumva să suspicioneze cineva că folosim semnăturile liderilor celorlaltor partide care și-au asumat procesul-verbal.

În plen însă a venit o altă structură care, în mod regulamentar, așa cum faceți dumneavoastră trimitere la Regulament, trebuia asumată într-un nou Comitet al liderilor. Ceea ce nu știu să se fi întâmplat. Iar dacă s-a întâmplat înseamnă că liderii Opoziției n-au fost invitați.

Aș vrea să cred că neinvitarea liderilor Opoziției la un Comitet al liderilor, cumulat cu interzicerea de a vorbi pentru liderii de grup, ar arăta un abuz fără precedent și confiscarea acestei instituții de către majoritate, care trebuie să funcționeze în acord cu ceilalți colegi aleși, de asemenea, printr-un vot cu aceeași greutate.

Deci, vă rog, pentru a ne menține în spiritul și textul Regulamentului, să ne prezentați fie, nu știu, scuze, o reluare a procesului, recunoscând că s-a ținut un Comitet al liderilor fără liderii Opoziției, fie, în caz contrar, un proces-verbal care să ateste ce s-a întâmplat acolo, dacă există.

 

Domnul Florin Iordache:

Bun. Deci, acest proces-verbal există, cel care stabilește componența actuală a Biroului permanent.

Eu propun de aici încolo, până se va schimba Regulamentul, să păstrăm actuala formulă, astfel încât fiecare grup parlamentar, mai puțin PMP-ul, au deja reprezentanți în Biroul permanent și fiecare grup parlamentar se poate exprima prin reprezentanții pe care îi are în Biroul permanent.

Deci, până se schimbă Regulamentul, membrii Biroului permanent sunt cei treisprezece care au drept de vot și drept să ia cuvântul.

Comitetul liderilor se întrunește, are anumite atribuții și aprobă sau nu ordinea de zi.

Iar solicitarea dumneavoastră, voi supune votului să fie trimisă Comitetului liderilor și să vă fie înaintată...

Nu, nu mai... am finalizat...

 

Doamna Raluca Turcan:

Nu intenționez să polemizez cu dumneavoastră; pe scurt, vreau doar atât, să rămână pentru dumneavoastră și pentru ceilalți care participă la această ședință: Comitetul liderilor a trimis o altă structură. Atunci, la Comitetul liderilor la care a participat și Opoziția, a fost validată de către majoritatea din Comitetul liderilor o altă structură, și anume un chestor la PSD și un secretar la Minorități. Ori, în plen, n-am nimic împotrivă, puteau să fi primit și vicepreședinte Minoritățile, dar trebuia să se fi făcut lucrul acesta regulamentar.

Înseamnă că fie ați încălcat o decizie din Comitetul liderilor, semnată, pe care o avem pe telefon fotografiată, că au fost de acord colegii, fie s-a făcut un Comitet unde n-ați chemat Opoziția, ceea ce înseamnă că ați încălcat Regulamentul.

Deci, dumneavoastră nu puteți să spuneți că negrul e alb, că chiar nu este! negru! Nici măcar cu nuanțe! Da? Este negru! Nu există asta!

 

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Deci, e regulamentar de aici încolo, repet, vorbesc membrii Biroului permanent...

Pentru ședința de... mulțumesc, am spus!

Pentru ședința de luni a Comitetului liderilor să fie înaintată copia după procesul-verbal în care se recunoaște actuala componență a Biroului permanent cu chestori, secretari, fiecare ponderea și așa mai departe, care a fost repartizată.

Noi, în Biroul permanent, am luat act de un document semnat de liderii sau viceliderii celor patru partide semnatare.

Bun.

Deci, supun votului dumneavoastră această solicitare.

 

Domnul Cristian Buican:

Domnul preşedinte, m-am înscris şi eu la cuvânt.

 

Domnul Florin Iordache:

A, da! Vă rog, vă rog! Da, într-adevăr dumneavoastră aveţi dreptul, vă rog!

 

Domnul Cristian Buican:

Domnul preşedinte de şedinţă...

 

Domnul Florin Iordache:

Vă rog!

 

Domnul Cristian Buican:

...colega mea solicită documentul care a stat la baza votării actualei componenţe a Biroului permanent.

 

Domnul Florin Iordache:

Da, asta am şi spus.

 

Domnul Cristian Buican:

Acel document trebuia să fie la Secretariatul general şi, să fie printre documentele care se află la Biroul permanent, altfel, preşedintele nu putea să propună plenului actuala componenţă. Tocmai de aceea nu trebuie să trimitem pe nimeni, la alt for de conducere.

Cred că puteţi să îi puneţi la dispoziţie doamnei lider de grup, chiar acum documentul dacă el a fost redactat, şi dacă nu există, un astfel de document, atunci...

 

Domnul Florin Iordache:

Există, există.

 

Domnul Cristian Buican:

... lucrurile după părerea mea sunt foarte grave.

Şi revenim la un subiect pe care l-am votat la punctul doi sau trei. In care anumite structuri ale Parlamentului au constatat încălcări grave ale legii, şi din nou trebuie să sesizăm, să facem aicea un vot, să sesizăm anumite organe ale statului, nu? pentru că in toate situaţiile trebuie să facem acest lucru, nu numai în anumite situaţii.

 

Domnul Florin Iordache:

Sigur.

 

Domnul Cristian Buican:

De aceea eu vă rog, ca să încheiem această discuţie să nu existe suspiciuni de încălcarea legii de către anumite persoane, sau chiar de către Biroul permanent să puneţi la dispoziţia liderului din grup al PNL-ului, chiar acum, acest proces verbal, ca să nu venim cu alte propuneri în Biroul permanent.

Vă mulţumesc!

 

Domnul Florin Iordache:

Domnul Varujan Pambuccian.

V-am dat cuvântul, vă rog!

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Da.

Păi să răspund la solicitarea colegei mele, eu speram să ia cuvântul în sprijinul la ce am spus eu, dar..., înainte. Dar exact în spiritul acesta este bine să avem discuţiile acestea.

Grupul nostru a avut poziţia aceasta de secretar, discutată de la începutul legislaturii. Am acceptat pentru că am primit la schimb de la PSD, o sesiune în plus pentru chestor, deci acum vă spun din discuţiile pe care le-am avut.

O sesiune în plus pentru chestor, să renunţăm temporar la poziţia aceasta de secretar.

Ei, temporar ăsta, până la urmă trebuia să se încheie la un moment dat, aşa că am avut o discuţie din nou cu liderul Grupului PSD, şi omul a înţeles că temporarul ăla s-a încheiat, şi am făcut din nou schimbul corect, după părerea mea.

Asta este tot.

 

Domnul Florin Iordache:

Deci, nu a fost o schimbare, este poziţia grupului, da?

Nu a fost o schimbare..., vă rog!

 

Domnul Szabo Odon:

Stimate domnule preşedinte, stimaţi colegi, eu cred că a discuta este okay, dar hai totuşi să revenim la acest punct şi v-aş ruga să revenim la ceea ce este afişat pe ecran, la un moment dat, şi anume faptul că din partea unui reprezentant al Grupului minorităţilor s-a pus în discuţie, că a existat o solicitare de schimbare a poziţiei de preşedinte, neregulamentar. Şi trebuie să dea un răspuns Biroul permanent pentru acest lucru.

Şi eu cred că acesta este cel mai important să votaţi că Regulamentul este cel care, prin care opoziţia asumată de către o... un grup politic şi în... şi realizat la început de mandat nu poate fi modificat ulterior, chiar dacă se... chiar de la început nu a existat o altă majoritate, pentru că asta spunea domnul preşedinte, în comisia respectivă, şi asta a fost.

Vă mulţumesc!

 

Domnul Florin Iordache:

Domnul Odon, sunt două lucruri diferite. Avem o solicitare de a pune la dispoziţie, şi nu am nicio problemă, în Comitet să se pună la dispoziţie acest document, dumneavoastră aţi revenit exact - îmi atrăgea atenţia domnul Nicolicea - aţi revenit la punctul anterior, cel cu vicepreşedintele.

Acolo s-a stabilit foarte clar respectarea Regulamentului, eventuale sancţiuni dacă sunt, pe care le poate da Comisia juridică, da?

Bun.  

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule preşedinte, haideţi să nu vorbim despre trei lucruri în acelaşi timp, pentru că la un moment dat nu mai înţelegem despre ce vorbim!

 

Domnul Florin Iordache:

Dar nu este vina mea.

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Sunt trei subiecte! Şi trecem aşa de la unul la altul, este...

 

Domnul Florin Iordache:

Dar nu eu le schimb!

 

Domnul Varujan Pambuccian:

...bun, nu am spus asta, am spus-o... m-am adresat dumneavoastră, dar de fapt prin dumneavoastră tuturor colegilor, dar...

 

Domnul Florin Iordache:

Păi, domnul coleg, subiectul cu comisia şi cu ponderea în comisii şi...

 

Domnul Varujan Pambuccian:

...trei subiecte! Unul este cu ponderea comisiilor; a doua este cu rugămintea mea ca liderii de grup să poată lua cuvântul în cadrul şedinţelor de Birou permanent; a treia a fost neclaritatea colegei noastre de la PNL legat de schimbul acesta pe care l-am făcut odată, şi acum l-am...

 

Domnul Florin Iordache:

...refăcut...

 

Domnul Varujan Pambuccian:

...readus la normal, asta era.

 

Domnul Florin Iordache:

Bun. Şi am stabilit foarte clar că în Comitetul liderilor va primi o copie a acestui document, ca să închidem subiectul.

Am depăşit acest moment, mergem mai departe.

 

PUNCTUL 10

Solicitare din partea Grupului parlamentar al USR privind ”Ora Guvernului” din săptămâna 18 - 21 februarie 2019

 

Domnul Florin Iordache:

Avem o solicitare din partea Grupului parlamentar USR privind ”Ora Guvernului” în perioada 18 - 21 februarie.

Eu vă propun, așa cum am stabilit și e cutuma în Biroul permanent, în miercurea în care se stabilește calendarul și pe cine invităm la ”Ora Guvernului”, deci miercurea viitoare, în Biroul permanent de atunci, reluăm acea discuție.

Deci, doamna Secretar general, deci miercurea. Nu putem stabili de azi pe ce facem la vară.

Deci, miercurea viitoare, când stabilim ”Ora Guvernului” pentru perioada de 18 - 21 februarie, veniți cu această solicitare și păstrăm solicitarea.

Deci, nu putem stabili programul astăzi ce facem peste două săptămâni. Noi stabilim din săptămână în săptămână. Asta era rugămintea.

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Singurul motiv pentru care am făcut această propunere este pentru că săptămâna viitoare ar trebui să discutăm Bugetul. Și atunci posibilitatea era pentru săptămâna 18 - 21...

 

Domnul Florin Iordache:

Cu atât mai mult! Vom avea o ședință de Birou permanent în care stabilim programul pentru săptămâna 18 - 21, și, în acel Birou permanent în care stabilim programul și Ora Guvernului, reportăm această solicitare.

Colegii mai vechi în Birou știu. Deci, din săptămână în săptămână. Nu stabilim de acum peste două sau trei săptămâni.

 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Sigur, am înțeles. Am vrut doar să fac această precizare.

 

Domnul Florin Iordache:

Da, doamnă, sigur.

Deci, în săptămâna care precede, atunci, în Biroul permanent, atunci reluăm această discuție.

 

 PUNCTUL 11

Adresă din partea unor deputaţi privind cererea de constituire a Grupului parlamentar PRO EUROPA

 

Domnul Florin Iordache:

Avem o adresă din partea unor deputați privind... Păi, cine o retrage? Păi, spune! Dar intervino!

 

Din sală:

... dorește să-și retragă solicitarea privind opțiunea de comisii.

 

Domnul Florin Iordache:

Comisiile sunt altceva! Nu, sunt două lucruri diferite.

Deci, suntem la poziția 11, când ajungem la comisii... bun.

Deci, aici avem o adresă din partea unor colegi pentru aprobarea și constituirea Grupului PRO EUROPA.

Vă propun să trimitem aceasta la Comisia de regulament pentru  a avea un punct de vedere cu privire la constituirea... avem niște Decizii ale Curții și, în concordanță cu Regulamentul, Comisia de Regulament să ne dea un punct de vedere pe această solicitare.

Intervenții? Nu.

Aprobat.

 

PUNCTUL 12

Solicitări privind efectuarea de concedii cu plată:

·       doamna deputat Angelica Fădor

·       domnul deputat Cezar-Florin Preda

 

Domnul Florin Iordache:

Avem concedii cu plată:

Doamna deputat Angelica Fădor - 11, 12, 13.

Aprobat.

Domnul Cezar Preda - 11, 12, 13, 14.

Observații? Nu.

Aprobat.

 

PUNCTUL 13

Solicitare din partea domnului deputat Radu-Adrian Pau de a fi repartizat în Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului

 

PUNCTUL 14

Solicitare din partea domnului deputat Ion Mocioalcă de a fi repartizat în Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale

 

PUNCTUL 15

Solicitare din partea domnului deputat Mihai Tudose de a fi repartizat în Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale

 

PUNCTUL 16

Solicitare din partea domnului deputat Octavian Petric de a rămâne în Comisia pentru industrii şi servicii

 

PUNCTUL 17

Solicitare din partea doamnei deputat Oana-Silvia Vlăducă de a activa în Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă

 

Domnul Florin Iordache:

Avem o solicitare din partea domnului Radu Pau de a fi repartizat în cadrul Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului.

Toate aceste... Cu plată concediile. A! cu plată, da.

Deci, aceste solicitări de a fi repartizați la comisii vă propun să fie înaintate Comitetului liderilor, astfel încât fiecare coleg, potrivit Regulamentului, trebuie să facă parte dintr-o comisie, potrivit ponderii și potrivit algoritmului, astfel încât dumneavoastră să stabiliți.

Solicitarea domnului Pau, domnul Mocioalcă; domnul Tudose înțeleg că-și retrage, da? domnul Petric, Vlăducă, Tabugan...

Așa. Deci până aici am ajuns cu solicitările.

Vor fi trimise Comitetului liderilor.

Mai departe.

 

PUNCTUL 18

Informare din partea domnului deputat Ion Tabugan privind deschiderea unui birou parlamentar în Reşiţa, judeţul Caraş-Severin

 

Domnul Florin Iordache:

Avem o informare din partea domnului deputat Tabugan privind deschiderea unui birou parlamentar în Reșița. Este circumscripția din care a fost ales.

Observații? Nu.

Aprobat.

PUNCTUL 19

Raportul special privind activitatea structurilor de audit public intern de la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale, transmis de Curtea de Conturi a României

 

Domnul Florin Iordache:

Raportul special privind activitatea structurilor de audit, trimis de Curtea de Conturi.

Vă propun să fie înaintate Comisiei pentru buget, Comisiei pentru administrație, cât și grupurilor parlamentare.

Observații? Nu.

Aprobat.

 

PUNCTUL 20

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

1. Memorandum intern privind vizita în România a unei delegații a Comitetului pentru relații externe al Parlamentului Georgiei (12 - 13 februarie 2019)

 

Domnul Florin Iordache:

Pe linia relaţiilor parlamentare externe, avem memo privind vizita în România a unei delegații a Parlamentului Georgiei.

Observaţii? Nu.

Aprobat.

 

2. Memorandum intern privind participarea la reuniunea Comisiilor AP NATO și la reuniunea Grupului de lucru pentru educație al AP NATO (Bruxelles, 18 - 20 februarie 2019)

 

Domnul Florin Iordache:

Avem participarea Comisiilor AP NATO la Bruxelles.

Observații? Nu.

Aprobat.

 

3. Memorandum intern privind participarea la cea de-a 18-a Reuniune de iarnă a Adunării Parlamentare a OSCE (Viena, 21 - 22 februarie 2019)

 

Domnul Florin Iordache:

Avem Reuniunea de iarnă a Adunării Parlamentare OSCE, la Viena.

Observaţii? Nu.

Aprobat.

 

4. Memorandum intern privind participarea la Misiunile AP OSCE și APCE de observare a alegerilor parlamentare din Republica Moldova (22 - 25 februarie 2019)

 

Domnul Florin Iordache:

Memo privind participarea la Misiunile OSCE în  Republica Moldova.

Observații? Nu.

Aprobat.

 

5. Informare privind participarea la Conferinţa mondială e-Parlament (Geneva, Elveţia, 3 - 5 decembrie 2018)

 

Domnul Florin Iordache:

Informare privind participarea la Conferinţa mondială e-Parlament la Geneva în Elveţia.

 

2. Informare privind participarea la Misiunea de observare a alegerilor parlamentare anticipate din Armenia (Erevan, 6 - 10 decembrie 2018)

 

Domnul Florin Iordache:

Informare privind participarea la Misiunea de observare în Armenia.

Observaţii? Nu.

Aprobat.

 

PUNCTUL 21

Diverse

 

Domnul Florin Iordache:

La Diverse, avem două memo care au caracter secret de serviciu: Actualizarea listei funcţiilor din cadrul Camerei, care necesită acces la informaţii NATO clasificate pe nivel de secretizare.

Şi 2 - Memo privind actualizarea listei funcţiilor din cadrul Camerei care necesită acces la informaţiile UE clasificate.

Acestea erau vechi şi trebuiau actualizate, le supun votului dumneavoastră.

Dacă sunt intervenţii? Nu.

Aprobat.

Mai avem două solicitări, colegul nostru, domnul vicepreşedinte Marilen Pirtea şi domnul deputat Sorin Cîmpeanu, de aprobare a unei deplasări alături de o delegaţie a Ministerului Afacerilor Externe, este solicitată diurnă şi motivarea absenţelor.

Observaţii? Nu.

Aprobat.

Dumneavoastră dacă nu mai aveţi altceva, declar şedinţa închisă.

Vă mulţumesc, la revedere!

 

*

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 13,14.