S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de luni, 22 decembrie 2008

 

 

Şedinţa a început la ora 14,00.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, preşedintele Camerei Deputaţilor.

Au participat: domnul Ioan Oltean, domnul Adrian Năstase, doamna Daniela Popa şi domnul Bogdan Olteanu – vicepreşedinţi,  domnul Dumitru Pardău, domnul Cezar-Florin Preda, domnul Valeriu Ştefan Zgonea şi domnul Mihai Alexandru Voicu – secretari, domnul  Gheorghe Albu, domnul Nicolae Bănicioiu, domnul Dan-Ştefan Motreanu şi domnul Hunor Kelemen – chestori, domnul Mircea-Nicu Toader – Grupul parlamentar al PD-L, domnul Viorel Hrebenciuc – Grupul parlamentar al Alianţei Politice PSD + PC,  domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu – Grupul parlamentar al PNL, domnul Marton Arpad-Francisc – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Varujan Pambuccian – Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale şi domnul Titu Nicolae Gheorghiof – secretarul general al Camerei Deputaţilor.

 

Invitaţi: domnul Mihai Unghianu – secretar general adjunct,  domnul Nicolae Sfăcăreanu – secretar general adjunct, domnul Cristian Ionescu – şeful Departamentului Legislativ, domnul Georgică Tobă şi domnul Gabriel Stecoza – Departamentul Secretariatului tehnic, doamna Adriana Simion şi domnul Gheorghe Popescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Nicoleta Laura Riteş – Direcţia proceduri legislative, sinteze şi evaluări, domnul Constantin Bantaş – Serviciul pentru lucrări în comisii, şi doamna Gabriela Enea – Direcţia pentru relaţii publice.

 

*

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă propun să începem şedinţa, şi vă propun să fie şi una foarte scurtă pentru că avem şedinţa comună a Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului.

Văd că este o listă destul de lungă pentru ordinea de zi şi, atunci, vă voi propune să discutăm doar o parte din subiecte, urmând să ne revedem într-o altă şedinţă de Birou permanent.

Şi cred că în primul rând trebuie să discutăm acum programul de lucru al Camerei Deputaţilor, permanenţa la Cameră, unde vă voi ruga să vă completaţi dumneavoastră opţiunile – mă refer la vicepreşedinţi şi secretari, ca să avem un vicepreşedinte şi un secretar pe săptămână. Sunt patru săptămâni, şi vă voi ruga să vă completaţi opţiunile acestea. Le veţi completa la sfârşit, ca să câştigăm puţin timp. Sunt în mapă, şi discutăm.

În ceea ce priveşte programul de lucru al Camerei Deputaţilor, avem două variante, şi aici aş vrea să ne consultăm – varianta de a face un plen la 14,30, înainte de plenul reunit al Camerelor, sau unul după.

În ceea ce priveşte ordinea de zi, în primul rând avem o chestiune tehnică – domnul William Brînză nu şi-a depus jurământul, şi vă voi propune să începem cu acest lucru.

Avem înscrisă pe ordinea de zi dar nediscutată încă propunerea legislativă cu numărul 164 din 2007 referitoare la Ordonanţa de urgenţă 101/2006, şi aş vrea să o introducem pe ordinea de zi, şi nu în ultimul rând ne-a sosit de la Senat Legea de abilitare a Guvernului – propunerea legislativă, şi vă voi ruga să o dăm către proiectul respectiv şi să îl înaintăm către Comisia juridică, care să ne propună un raport, şi în măsura în care este gata Comisia juridică, să îl introducem pe ordinea de zi în dezbatere, pentru a încheia practic lucrurile care sunt urgente.

În acelaşi timp, vă propun - am avut o discuţie şi cu domnul Titu Gheorghiof – schimbarea domnului Titu Gheorghiof din funcţia de secretar general şi trecerea dumnealui ca şi director general la Direcţia generală afaceri externe, iar propunerea mea pentru dumneavoastră pentru funcţia de secretar general este domnul Gheorghe Barbu, pe care îl cunoaşteţi – fostul ministru al muncii.

Acestea sunt propunerile pentru ordinea de zi.

Vă rog frumos, dacă aveţi intervenţii.

Şi aştept în acelaşi timp şi propuneri pentru desfăşurare – o facem la 14,30 sau după plenul de la ora 18,00.

 

Domnul Hunor Kelemen:

Doamna preşedinte, stimaţi colegi, eu propun completarea ordinii de zi cu un punct – am văzut că a fost distribuită hotărârea Biroului permanent privind decontarea sumei forfetare, şi apare acolo un lucru care, după câte ştiu eu, nu a fost discutat în Biroul permanent – se înlocuieşte sintagma de „circumscripţie electorală” cu sintagma de „colegiu uninominal”, şi ne va încurca această schimbare fiindcă nu putem deschide birou parlamentar în reşedinţă de judeţ dacă reşedinţa de judeţ nu este în colegiul uninominal unde am fost aleşi, şi aceasta trebuie schimbată foarte repede fiindcă începând de săptămâna trecută deja noi cheltuim banii din suma forfetară şi vom depune deconturile în ianuarie, şi nu vrem să ne trezim că nu putem facem deconturile. Aceasta este propunerea ca să includem şi să luăm o hotărâre, să ne întoarcem la vechea variantă. Putem să dăm şi foarte multe argumente şi exemple în legătură cu această schimbare, dar să schimbăm din nou sintagma şi să fie „circumscripţia electorală”, în loc de „colegiu uninominal”.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Albu.

 

Domnul Gheorghe Albu: 

Se poate, m-am uitat şi eu - cu aprobarea Biroului permanent. Deci cel mult am putea să dăm o derogare.

Scrie în norme. Am citit foarte atent.

Deci, am putea da o derogare de termen, să spun – să lăsăm să funcţioneze cei care au reşedinţa de judeţ, de exemplu, şi nu au birourile acolo, cu aprobare ulterioară, aş putea spune. Nu ştiu. Sau să dăm o derogare acum, printr-o hotărâre.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna preşedinte, nu a existat o hotărâre prin care să se modifice această sintagmă. A fost modificată, cred eu, de staff, când a redactat noul text, şi noi avem un statut – Statutul deputaţilor şi al senatorilor, care vorbeşte clar despre circumscripţia electorală, şi de aprobare este nevoie pentru a deschide într-o altă circumscripţie electorală. Şi vă pot da un exemplu chiar din judeţul nostru, unde în reşedinţa de judeţ nu ar fi, de exemplu, sediul pentru biroul parlamentar PSD, pentru că a câştigat în alt colegiu. Este judeţul Covasna.

Deci în circumscripţie poate să deschidă dacă de fapt rămâne valabil ceea ce este valabil – textul iniţial.

Deci cineva a crezut că se poate schimba această sintagmă pentru că a venit o altă lege care merge pe colegii, fără să existe o hotărâre a Biroului permanent.

Astfel, până când dezbatem hotărârea noastră, a Biroului permanent, deci până atunci să rămână valabilă forma care a fost adoptată mi se pare în martie 2007. Scrie aici: publicat în 4 iunie 2007. Deci acea formă este valabilă.

 

Domnul Varujan Pambuccian:

În plus, şi îmi fac datoria să spun lucrul acesta şi în Biroul permanent, nu doar în plen, pe certificatele pe care le-am primit de la Biroul Electoral Central scrie un lucru care este în conformitate cu legea – că minorităţile naţionale sunt alese în colegiu naţional, şi vă voi ruga să facem schimbarea aceasta şi pe site, şi pe legitimaţiile noastre şi pe toate documentele care ţin de noi.

Vă mulţumesc.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Dacă îmi îngăduiţi, doamna preşedinte, eu aş vrea să adaug aici că această situaţie a colegiilor electorale este chiar mai complicată în oraşele mari, unde este destul de dificil să ne identificăm un sediu de cabinet electoral chiar în colegiu. Pot să vă dau un exemplu: al meu - cel pe care până acum l-am putut găsi este vizavi, dar nu-i în colegiul meu pentru că în colegiul meu întâmplător nu este nici un sediu al unei instituţii publice care, conform legii, să poată să mi-l pună la dispoziţie pentru cabinet parlamentar.

Însă situaţia este foarte delicată datorită faptului că vorbim aici de bani publici, şi nu ne putem asuma nici unii dintre noi riscul de a cheltui bani publici cu încălcarea unei prevederi legale. De aceea propunerea este ca astăzi totuşi să luăm o decizie care să-i acopere pe colegii parlamentari în cheltuirea banilor publici măcar pentru lunile decembrie şi ianuarie, după care, sigur, Biroul se poate întruni - în ianuarie vom lucru cu siguranţă, şi putem să îmbunătăţim nişte norme pe care nu le-am făcut noi, şi mulţumim celor care au gândit şi au scris în numele nostru. Dar, până una, alta, trebuie totuşi să oferim o anumită acoperire juridică şi contabilă cheltuielilor care se vor face în luna decembrie. De aceea, rugămintea este ca, indiferent de cum organizăm programul acestei şedinţe sau al unei următoare şedinţe, totuşi astăzi, că înţeleg că este ultima zi de lucru efectiv, să luăm o decizie pe această temă.

Vă mulţumesc.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Cu aceste completări, haideţi să vă citesc ordinea de zi şi după care v-o supun aprobării. Deci, pe de o parte, primul punct: programul de lucru al Camerei Deputaţilor, hotărâre privind asigurarea permanenţei la Camera Deputaţilor în perioada vacanţei, hotărâre privind activitatea comisiilor în perioada vacanţei parlamentare.

Avem o cerere din partea domnului deputat Popeangă Vasile, o comunicare din partea doamnei deputat Carmen Moldovan, care vizează doar luarea la cunoştinţă, o comunicare din partea domnului deputat Frunzulică asupra unei situaţii de incompatibilitate, şi există un memorandum intern – sesizare din partea Agenţiei Naţionale de Integritate privind o situaţie de incompatibilitate, la care adăugăm şi discuţia cu privire la sumele forfetare pe lunile decembrie şi ianuarie; clarificare. Şi măsura organizatorică cu privire la secretarul general.

În ceea ce priveşte programul de lucru al Camerei Deputaţilor, cine este de acord cu această ordine de zi? Este în regulă. Vă mulţumesc.

Haideţi să discutăm despre programul de lucru, şi începând cu ora v-aş solicita să avem în primul rând discuţia.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Prima chestiune pe care o supunem atenţiei este dacă şedinţa în plen a Camerei să aibă loc înainte de şedinţa comună sau după şedinţa comună.

Dacă raportul Comisiei juridice va putea fi terminat, eu zic să organizăm înainte de plenul celor două Camere. Aceasta înseamnă 14,45, şi să continue pe urmă, după ce noi aprobăm acest proiect de lege, cu şedinţa comună a celor două Camere.

 

Domnul Hunor Kelemen:

Doamna preşedinte, eu cred că, în legătură cu Legea privind abilitarea Guvernului, putem lăsa la ora 18,00. Totuşi trebuie timp Comisiei juridice ca să studieze.

În alte cazuri legea de abilitare a fost trimisă şi la alte comisii, având în vedere domeniile care erau vizate în legea de abilitare.

Noi înţelegem că de data asta nu mai trimitem la nici o comisie, ci numai la Comisia juridică, dar haideţi totuşi să nu ne batem joc nici de Regulament, nici de colegi.

Când terminăm cu votarea Guvernului, şi bănuiesc că nu vor fi probleme, rămânem şi vom abilita Guvernul să dea ordonanţe în perioada vacanţei parlamentare.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am o parte din colegi care îmi spun „nu este bine”, alţii care îmi spun că este bine.

Vă rog.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Eu vă rog să îmi îngăduiţi să exprim o părere mai puţin legată de partea tehnică, pe care domnul Kelemen a exprimat-o foarte serios aici, cât legată de cealaltă parte – partea politică. Toată lumea este pregătită şi va pune camerele la ora 15,00, când se va vedea o sală pe trei sferturi goală, în care parlamentarii vor vota Legea de abilitare, în locul unei chestiuni extrem de serioase şi importante pentru România  cum este acordarea votului de învestitură.

Eu sunt convins că, fiind prima zi de activitate pe fond, colegii vor sta să voteze legea de abilitare, cu bucuria în suflet că după aceea urmează vacanţa parlamentară.

Cred că putem să luăm treaba în serios astfel încât să rămânem după învestitura Guvernului, chiar dacă, sigur, nu va fi ora 18,00, ci poate mai curând ora 20,00-21,00, după cum se arată.

Cred că în mod serios nici nu putem să ne aşteptăm ca la ora 15,00 să începem şedinţa, după cum se arată lucrurile. Poate punem la 15,30 eventual, dar va fi pe picior, nu vom avea un raport care să fie distribuit, şi nu ştiu dacă are sens să creăm o dispută în plen pe un subiect care nu cred că este disputat. Şi noi am avut o atitudine constructivă în 2004, când am venit la guvernare, din partea Guvernului precedent pe tema abilitării. Şi acum probabil vom discuta într-un mod rezonabil şi constructiv, dar nu ştiu dacă merită forţată nota acolo unde uşa este deja deschisă.

 

Domnul Cezar-Florin Preda:

Dacă îmi permiteţi, doamna preşedinte, toată cheia este la Comisia juridică. Dacă are timpul şi a făcut-o, este clar. Dacă o face în termen util, eu propun să o facem înainte, fiindcă va fi plenul asigurat. Nu există să fie cum spune domnul vicepreşedinte Olteanu - o sală goală. Nu cred aşa ceva. Dar, dacă se prelungeşte cu abilitarea Guvernului şi este vot cu bile la 21, atunci chiar că s-ar putea să dăm această lege importantă de abilitare cu o sală aproape goală.

Dacă Comisia juridică şi-a făcut treaba, nu văd de ce, dacă-şi face treaba până la 14,30, trebuie să stăm până la 9 seara să aşteptăm.

Eu vă propun să facem şedinţa în plen înainte.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Doamna preşedinte, dacă îmi permiteţi, eu vă propun totuşi varianta a doua.

Dacă cumva raportul este gata şi noi suntem pregătiţi, putem merge şi pe prima variantă, dar, aşa cum stau lucrurile, mă gândesc că este doar 14,15, este şedinţa comună, şi va fi imposibil ca noi să ne putem mobiliza, aşa că haideţi să ne asumăm riscul de a supune atenţiei acest proiect de lege la sfârşitul şedinţei comune. Suntem suficient de responsabili. Dacă vrem să plecăm mâine acasă cu toţii, vom rămâne astăzi cu toţii să votăm.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da, şi eu îmbrăţişez acelaşi punct de vedere, dar fac un apel la liderii grupurilor parlamentare să solicite colegilor lor o mobilizare foarte bună astfel încât să putem începe imediat ce s-a terminat plenul şi să finalizăm în cel mai scurt timp.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Dacă îmi permiteţi, în această situaţie putem merge pe programul de lucru pe care îl avem aici, cu precizarea ca, la sfârşitul şedinţei comune, plenul Camerei rămâne să-şi continue lucrările, şi vă voi ruga să supuneţi aprobării liderilor de grup programul în forma aceasta.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da, suntem de acord.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Cine este pentru?

Este cineva împotrivă?

Se abţine cineva? Nu.

În ceea ce priveşte asigurarea permanenţei, deja colegii mi-au înaintat propunerile.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Dacă îmi permiteţi, înainte eu v-aş ruga să fiţi de acord să sesizăm Comisia juridică să poată să înceapă lucrările cu Proiectul de lege privind abilitarea Guvernului, şi pe urmă să continuăm ordinea de zi.

V-aş ruga tare mult să supuneţi votului această propunere, şi pe urmă ordinea de zi să se continue în forma în care noi am aprobat-o.

Şi termenul de depunere a raportului...

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sunteţi de acord să înaintăm Comisiei juridice, cu termenul de depunere astăzi a raportului, ca să-l avem astăzi până la ora 16,00?

Abţineri?

Împotrivă?

În regulă.

Atunci, mergem mai departe.

În ceea ce priveşte asigurarea permanenţei, în perioada 5 - 9 ianuarie - domnul Bogdan Olteanu; 12 - 16 ianuarie – domnul Cezar Preda şi domnul Mihai Voicu, şi îmi apare şi domnul Valeriu Zgonea aici; 19 – 23 ianuarie – domnul Ioan Oltean şi domnul Dumitru Pardău; 26 – 30 ianuarie – domnul Adrian Năstase şi doamna Daniela Popa.

Sunteţi de acord cu această listă de permanenţă?

 

Domnul Ioan Oltean:   

Doamna preşedinte, dacă îmi permiteţi, îi vom ruga pe ceilalţi membri ai Biroului permanent care încă nu s-au înscris să completeze. Lista este completă. Conform acestei liste, fiecare perioadă este acoperită, rămânând ca cei care nu au scris să-şi găsească o poziţie unde să se înscrie.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Exact.

Cine de acord?

Voturi împotrivă?

Abţineri? Nu sunt.

Hotărâre privind activitatea comisiilor în perioada vacanţei parlamentare.

În perioada vacanţei parlamentare, comisiile permanente ale Camerei Deputaţilor pot desfăşura activităţi în cadrul unui program de lucru, aşa cum ştiţi, care nu va depăşi 4 zile.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Dacă îmi permiteţi, este prin tradiţie: tuturor comisiilor permanente li se creează posibilitatea de a organiza o activitate de patru zile. Eu v-aş ruga să fim de acord cu această hotărâre şi să o supuneţi votului.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sunteţi de acord?

Este cineva împotrivă? Nu.

Vă mulţumesc.

O să vă citesc o cerere din partea domnului Popeangă, care doreşte aprobarea desfăşurării activităţii de profesor universitar prin cumul cu funcţia de deputat.

 

Domnul Ioan Oltean:

Dacă îmi permiteţi.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Vă ascult.

 

Domnul Ioan Oltean:

Eu aş propune ca toate cele trei cereri care le găsim aici să le trimitem la Comisia juridică ca să-şi expună un punct de vedere legat de incompatibilitatea sau compatibilitatea profesiei aceasta cu cea de deputat.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

În ce priveşte cea de a doua cerere, cererea doamnei deputat Carmen Ileana Moldovan, eu aş sugera, cu toată consideraţia grupului parlamentar, să o retragă şi să o depună din nou, pentru că este o situaţie destul de ciudată. Dânsa ne spune doar că se află în incompatibilitate. Păi atunci, noi trebuie să luăm măsura legală, respectiv să constatăm că i-a încetat mandatul. V-aş propune să-şi retragă cererea şi să o reformuleze.

 

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Dacă este nevoie.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Şi să o reformuleze imediat într-un mod care să arate că probabil domnia sa vrea să rămână parlamentar, nu vrea să-şi dea demisia.

 

Domnul Nicolae Băniciou:

Dânsa nu vrea să-şi dea demisia. Legea permite ca pentru o perioadă de 30 de zile să poată opta, deci, 30 de zile lucrătoare şi atunci va opta.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Eu v-aş propune să facă o cerere explicită ca să nu creeze o situaţie delicată.

 

Domnul Valeriu Zgonea:

Doamnă preşedinte,

Stimaţi colegi,

În mandatul 2004-2008, domnul preşedinte Bogdan Olteanu  ar fi trebuit să-şi aducă aminte, au apărut câteva situaţii extrem de interesante şi textul de lege stabileşte în felul următor: la Biroul permanent se transmite situaţia de incompatibilitate – are 15 zile la dispoziţie ca domnia sa să-şi dea demisia din funcţia de administrator. De ce? S-au constatat, în decursul anilor, situaţii în care asociaţii, fie nu s-au împlinit aceste 30 de zile pe care le are la dispoziţie, fie nu au vrut să accepte şi atunci se consideră că demisia din funcţia de administrator act unilateral pe care-l depune în 30 de zile de la momentul în care această perioadă de 15 zile se încheie. Aceasta este procedura legală, a fost consultată şi echipa din cadrul Camerei Deputaţilor şi acesta îi permite doamnei deputat să rămână în prevederile legale şi să poată să ia măsurile legale în aşa fel încât să nu-şi piardă mandatul de deputat, dar în acelaşi timp să respecte şi legea. Uitaţi-vă în textul de lege, aceasta este măsura pe care trebuia să o facem.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Mai mult este o prevedere legală care permite Biroului permanent ca după consultarea Comisiei juridice, pentru anumite situaţii să dea o derogare de la aceste incompatibilităţi. Deci, se anunţă incompatibilitatea dacă nu se primeşte derogarea, atunci în termen de… trebuie să fie rezolvată.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Vă supun aprobării trimiterea celor trei la Comisia juridică pentru punct de vedere.

Cine este pentru?

Împotrivă?

Abţineri?

Vă mulţumesc.

Rămânem pe aceeaşi procedură şi pe memorandum?

Cine este pentru?

Împotrivă? În regulă.

 

Domnul Ioan Oltean:    

Doamnă preşedinte, mai avem câteva chestiuni pe linie de materiale suplimentare. Eu v-aş propune să le amânăm pentru şedinţa următoare a Biroului permanent, sunt colegii noştri de la Senat veniţi aici şi eu cred că putem să intrăm, pentru operativitate în şedinţa comună.

A, referitor la secretarul general, iertaţi-mă! Înainte de a discuta despre secretarul general, cele trei materiale suplimentare să fie trecute pe ordinea de zi a următoarei şedinţe.

 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna preşedinte, nu aţi prins cu Wiliam Brînză, să intre în ordinea de zi.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Ba da, am spus la început.

 Înainte de a intra pe discuţia cu secretarul general, am o solicitare de la Secretariatul General al Camerei pe tema transferului unui autoturism şi detaşarea unui şofer de la Camera Deputaţilor la Guvernul României pentru domnul Victor Viorel Ponta pentru a-i uşura activitatea de ministru cu Relaţia cu Parlamentul. Dacă sunteţi de acord?

Are cineva ceva de spus în plus pe subiectul acesta? Dacă nu, cine este de acord?

Împotrivă? Nu. În regulă. Vă mulţumesc.

Conform art.223, alin.2 secretarul general şi cei doi secretari generali adjuncţi sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de către Camera Deputaţilor la propunerea Biroului permanent al Camerei cu consultarea liderilor grupurilor parlamentare.

Am o solicitare, în primul rând, către liderii grupurilor parlamentare, dacă sunt de acord cu propunerea de eliberare din funcţia domnului Titu Gheorghiof şi în acelaşi timp numirea în funcţie a domnului Gheorghe Barbu.

 

Domnul Mircea-Nicu Toader: 

Noi suntem de acord.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Nu există alte intervenţii. Vă mulţumesc foarte mult.

 Vă supun la vot, în Biroul permanent, eliberarea din funcţie a domnului secretar Titu Gheorghiof şi transferul dumnealui pe funcţia de director general la Direcţia generală de afaceri externe.

Cine este pentru?

Împotrivă?

Abţineri?

Cu trei voturi împotrivă şi o abţinere a trecut această propunere şi vă propun pe domnul Gheorghe Barbu pentru numirea în funcţia de secretar general al Camerei. Dacă există alte puncte de vedere? Dacă nu există, vă supun la vot.

Cine este pentru?

Cine este împotrivă? 3 voturi împotrivă.

Cine se abţine? O abţinere.

Cu 3 voturi împotrivă şi o abţinere a aprobă. Vă mulţumesc foarte mult.

 

Domnul Titu Nicolae Gheorghiof:

Doamna preşedinte, dacă îmi permiteţi.

Cred că pot să am un cuvânt. 223 din Regulamentul Camerei Deputaţilor. La ceea ce nu s-a făcut trimitere este Legea 7/2006, art.7, alin.4. O să fie o problemă a banilor publici vizavi de trecerea mea, sigur nu am nici o situaţie în care să încurc problematica desfăşurării lucrărilor în Camera Deputaţilor printr-o competenţă mult mai mare decât a mea. Sigur, cele trei legislaturi nu mi-au dat o competenţă prea mare pe domeniul juridic de a conduce şi de a fi şeful serviciilor din Camera Deputaţilor. Practic, art.7 se referă la obligaţia Biroului permanent – şi eu mulţumesc Biroului permanent că şi-a asumat această obligaţie de a-mi acorda o funcţie similară -, dar aceasta înseamnă ban public şi sub aspectul asigurării tuturor obligaţiilor care revin şi care mi-au revenit. Aceasta înseamnă practic o serie de lucruri care nu au fost avute în vedere şi care sper că Biroul permanent al Camerei le va avea în vedere în viitor. Vizavi de numirea mea în funcţia de director general la Direcţia de relaţii externe.

Sigur, Biroul permanent nu trebuie să fie interesat de problematica funcţionarului parlamentar, reglementată prin Legea 7 şi prin normele care pun în aplicare dispoziţiile Legii nr.7, dar acolo sunt o serie de implicaţii a banilor publici, pe care vă rog să-i aveţi în vedere. Nu vreau să pun pe urmă Biroul permanent într-o situaţie în care să încerce să găsească altceva vizavi de funcţie şi de transmitere şi chiar de a transmite – absolut sub toate formele – competenţele şi obligaţiile care le are un secretar general vizavi de noul secretar general. Dacă se doreşte ca automat mâine să se preia această funcţie sau într-un timp de..? Urmează ca Biroul permanent să vadă dispoziţiile Legii nr.7 şi tot ceea ce implică obligaţiile vizavi de această lege.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Cu siguranţă, domnule Gheorghiof vom avea grijă ca prevederile legale în vigoare să fie respectate şi vă mulţumesc mult.

Vă propun să lăsăm spre dezbare pentru un Birou permanent care să-l facem în seara aceasta sau mâine dimineaţă. Vă rog din suflet, pentru că necesită o discuţie mai amplă.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Doamnă preşedintă, şi această temă şi celelalte chestiuni care sunt pe lista suplimentară să le discutăm în viitoarea şedinţă de Birou.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Bine.

 

 Domnul Kelemen Hunor:

 Totuşi există o problemă. Pentru ziua de mâine noi am spus că vom lucra în circumscripţiile electorale. Dacă vom pleca, nu ştiu cum vom ţine şedinţa Biroului permanent şi nu este o chestiune care se poate amâna până în ianuarie, doamna preşedinte. De aceea am insistat eu, fiindcă este vorba doar de schimbarea sintagmei de „colegiu uninominal”. Dacă mâine suntem în circumscripţia electorală nu ştiu cu cine veţi face şedinţa Biroului permanent, ori modificăm programul. Se poate şi aşa.

 

Domnul Gheorghe Albu:

Cred că are dreptate. Haideţi să ne dea Comisia juridică sau Comisia de regulament o consultare, o soluţie şi imediat ce terminăm, în trei minute luăm decizia. Se strânge Biroul permanent din nou şi luăm decizia.

De asemenea, ca să nu mai iau cuvântul încă odată, o să vă rog să nominalizăm pentru astăzi cei doi secretari care trebuie să vă asiste şi cei doi chestori, atât la Cameră cât şi la şedinţele comune.

 

Domnul Adrian Năstase:

Am o întrebare. Avem, pe de o parte, o lege care este în vigoare şi pe de altă parte o eroare materială din partea Serviciului tehnic. Deocamdată aceasta este situaţia. Dacă o vom modifica după aceea, o să vedem, dar deocamdată nu cred că între o iniţiativă privată a Serviciului tehnic şi o lege în vigoare, avem noi acum o problemă de rezolvat.

 

Domnul Ioan Oltean:

Deci, în esenţă aplicăm legea.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Până când se va întruni Comisia juridică, cea de Regulament şi vor propune altceva, lăsăm legea care este în vigoare, nu are rost să comentăm.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Deci, ceea ce putem să facem noi cu privire la acest aspect, constatăm că există o modificare care nu este în concordanţă cu legea.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Avem o eroare materială, atâta tot, care trebuie înlăturată, nimic altceva.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Legea este hotărârea Camerei Deputaţilor şi Senatului a Birourilor permanente publicată în Monitorul Oficial al României, partea I-a, nr.372 din 4 iunie 2007. Acesta este textul de lege, acesta trebuie să fie aplicat.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

La vremea respectivă nici nu era legea electorală în vigoare.

 

Domnul Ioan Oltean:

Doamnă preşedinte, dacă îmi permiteţi.

Doamnă preşedinte, exact ce a spus domnul vicepreşedinte, haideţi să trecem acest punct pe ordinea de zi a şedinţei comune, să închidem şedinţa noastră şi să deschidem şedinţa comună a celor două Birouri şi să solicităm rezolvarea acesteia în cadrul celor două Birouri.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Din moment ce este hotărârea celor două Birouri reunite, este firesc să o discutăm acolo. OK. Vă mulţumesc.

 Mai există ceva?

 

 Domnul Márton Árpád-Francisc:

 Există o problemă, pentru un singur vot. Dacă nu vom avea o altă şedinţă de Birou, pentru că deplasarea din ianuarie a domnului Mate vizează o hotărâre dinainte.

 

Domnul Ioan Oltean:

Doamnă preşedinte,

Domnilor colegi,

Preşedintele sau vicepreşedintele de şedinţă sau care ţine locul preşedintelui va putea să aprobe fără nici un fel de problemă deplasarea colegului nostru în străinătate şi Biroul vine pe urmă şi ..

 

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

 Mai este o chestiune tehnică, poate nu este aşa de urgentă, însă, conform Regulamentului, preşedintele Camerei împreună cu liderii de grup decid cu privire la aşezarea în plen.

Noi, de exemplu, nu avem loc. Dacă se poate, doamna preşedinte, cumva, la un moment dat să se decidă.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Da, este o problemă de organizare

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

V-am trimis şi o solicitare în scris, doamna preşedinte.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 O să facem într-o şedinţă aşezarea aceasta.

Îi rog pe domnii chestori să-mi propună o variantă de aşezare.

Pentru plen, secretarii de şedinţă, domnul Albu.

 

Domnul Gheorghe Albu:

Da, pentru plenul nostru. Cei doi secretari, domnul Zgonea cine din voi este în prezidiu astăzi? Este clar: domnul Cezar Preda cu domnul Valeriu Zgonea, la şedinţa noastră, a Camerei şi la cealaltă unul din voi doi, Cezar, cine vrea şi unul de la Senat – Popa Cornel.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Bun.

 

*

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 14,40.