S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de miercuri, 4 februarie 2009

 

 

Şedinţa a început la ora 10,40.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, preşedintele Camerei Deputaţilor.

Au participat: domnii Adrian Năstase,  Bogdan Olteanu şi doamna Daniela Popa – vicepreşedinţi,  domnii  Cezar-Florin Preda şi Mihai Alexandru Voicu – secretari, domnii: Gheorghe Albu, Nicolae Bănicioiu, Hunor Kelemen (de la 10,50) – chestori, domnul Mircea-Nicu Toader – Grupul parlamentar al PD-L (de la 10,45), doamna Aurelia Vasile – Grupul parlamentar al Alianţei Politice a PSD şi a PC,  domnul  Marton Arpad-Francisc – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Varujan Pambuccian – Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale, şi domnul Gheorghe Barbu – secretarul general al Camerei Deputaţilor.

 

Invitaţi: domnul Nicolae Sfăcăreanu – secretar general adjunct, domnul Cristian Ionescu – şeful Departamentului Legislativ, domnul Georgică Tobă şi domnul Gabriel Stecoza – Departamentul Secretariatului tehnic, doamna Adriana Simion şi domnul Gheorghe Popescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Constantin Bantaş – Serviciul pentru lucrări în comisii, doamna Gabriela Enea – Direcţia pentru relaţii publice, domnul Bogdan  Gamaleţ, doamna Raluca Boboc şi domnul Prişcă Răzvan – consilieri Cancelarie Preşedinte.

 

*

 

 

PUNCTUL 1

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:       

Vă propun să începem.

Avem o comunicare din partea Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi care ne trimite şapte puncte de vedere cu privire la deputaţii care au solicitat clarificarea stării de incompatibilitate.

O să solicit Secretariatului tehnic să comunice domnilor deputaţi rezultatele date de Comisia juridică.

Dacă la Programul de lucru aveţi observaţii ?

 

Domnul Gheorghe Barbu:    

Dacă-mi permiteţi, nu am receptat foarte bine ceea ce aţi spus. Sunt o serie de lucruri care au apărut de foarte scurt timp, încă nişte lucruri pentru Comisia juridică, privind incompatibilităţile. O solicitare a Grupului PDL pentru trecerea domnului chestor Albu la Comisia pentru Drepturile Omului, o solicitare a domnului Iustin Cionca, preşedinte al Comisiei pentru Regulament, pentru scoaterea unui proiect de pe ordinea de zi şi v-aş ruga să aveţi amabilitatea să le discutăm şi pe acestea la capitolul „Diverse”.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:    

Sigur că da! Dar dacă pe Programul de lucru aveţi intervenţii?

Vă rog!

 

Doamna Daniela Popa:  

Poate că ar fi bine, nu astăzi, dar la şedinţa de Birou permanent de luni să se stabilească şi secretarii de şedinţă, ca să nu ne mai confruntăm cu situaţia de ieri, când şedinţa a fost amânată pentru că cei doi secretari sau unul dintre ei nu era prezent.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Avem un punct cu stabilirea atribuţiilor membrilor Biroului permanent şi componenţa fiind aceeaşi, bănuiesc că nu se vor schimba, dar trebuie să se consemneze.

 

Doamna Daniela Popa:    

De fiecare dată s-a stabilit, în Biroul permanent, cine este de serviciu pentru săptămâna respectivă.

 

Domnul Gheorghe Albu:    

Pentru că tot suntem la acest punct, lucrurile au fost stabilite, cel puţin la chestori, am stabilit, în decizie, că o echipă de doi – eu şi domnul Bănicioiu –  suntem în săptămânile pare iar ceilalţi doi sunt în săptămânile impare. Problema este că şi chestorii trebuie să ţină minte că trebuie să fie în sală în săptămânile în care sunt de serviciu, nu trebuie să căutăm unde este un secretar sau un chestor. Noi între noi ne înţelegem, dacă este nevoie să facem o rocadă, facem cu schimbul, dar să se ştie o regulă. Cred că la fel ar trebui să se procedeze şi pentru secretari, ca să se ştie.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:    

Am putea să facem două echipe şi, măcar în ansamblu să încercăm să facem o programare.

Deci rămâne ca săptămâna viitoare să fie domnul Valeriu Zgonea şi domnul Pardău şi cealaltă echipă săptămâna viitoare.

Dacă nu mai există alte observaţii pe program, vă propun să trecem la ordinea de zi.

 

PUNCTUL 2

Ordinea de zi pentru şedinţele Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog, domnule secretar general.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Am spus la început că există o solicitare a domnului preşedinte al Comisiei pentru Regulament, care a solicitat să scoatem de pe ordinea de zi punctul 36, capitolul 6 de la „Amânate”. Se referă la Proiectul de Hotărâre pentru modificarea Regulamentului. Aş vrea să ştiu dacă procedura este corectă – liderii ştiu cum s-a mai procedat,  sau mergem la Cameră şi indicăm domnului preşedinte să ceară în plen retrimiterea la comisie. Şi dacă aceasta este decizia să îi comunicăm domnului.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:    

Vă rog, doamna Aura Vasile!

 

Doamna Aurelia Vasile:

Mulţumesc, doamna preşedintă.

Deci Proiectul de Regulament a fost lucrat în vechea legislatură şi rămăsese – şi domnul Bogdan Olteanu aşa a hotărât, împreună cu noi, la momentul respectiv – că nu îl dezbatem şi rămâne pentru următorul Parlament, în condiţiile în care urma să fie retras la comisie, pe noua formulă a comisiei, în condiţiile în care din nou, toate grupurile parlamentare să îl vadă, să facă amendamente, pentru că sunt alţi parlamentari şi pe urmă să înceapă toate procedurile. Deci aş susţine retragerea de pe ordinea de zi. Este, de altfel, şi o cerere a preşedintelui Comisiei de regulament şi să îl dăm către toate grupurile parlamentare, către parlamentari, ca să propună amendamente, conform regulamentului, şi după aceea să stabilim un termen pentru momentul în care vom trece proiectul de regulament.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:    

Domnul Marton Arpad.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:   

Este la capitolul „Amânate” şi, dacă îmi aduc eu bine aminte, niciodată nu a fost pus pe ordinea de zi cu raport sau fără raport, pentru a se discuta.

Dacă eu vă spun că am primit acest material ca să ne uităm peste el şi, dacă mai avem amendamente de făcut, să propunem comisiei şi, dacă s-a decis ca să lăsăm. De amânat a fost amânat, dar nu pus pe ordinea de zi şi de acolo amânat. Ca atare, eu nu văd nici un impediment ca, aşa cum am decis deja, legislatura trecută, noua Cameră, cu noua componenţă a comisiei, să revadă aceste regulament, cu toate modificările care trebuie să fie făcute. Deci nu putem să o scoatem de pe ordinea de zi, pentru că nici nu a fost, niciodată. Eu zic în acest sens.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:    

Vă mulţumesc foarte mult!

Domnul Bogdan Olteanu.

 

Domnul Bogdan Olteanu:    

Vă mulţumesc, doamna preşedintă.

Două chestiuni, în primul rând procedural, eu nu îmi amintesc ca acest proiect să fi fost vreodată pus pe ordinea de zi. Noi am fost sesizaţi cu acest proiect, am considerat, cum spunea şi doamna Aura Vasile, că este bine ca şi viitorul Parlament să se pronunţe pe chestiunile acestea – nu ştiu dacă aţi avut ocazia să vedeţi, este vorba de câteva sute de amendamente, nu este vorba de unul-două amendamente acolo – cu atât mai mult cu cât, în câteva chestiuni delicate,  de altfel, comisia nici nu a vrut să se pronunţe, în legislatura trecută, dar nu a fost niciodată pe ordinea de zi, a fost amânată discutarea în Biroul permanent a acelui proiect şi amânată procedura. De aceea, eu cred că, mai curând este vorba despre o constatare a faptului că proiectul nu se află pe ordinea de zi,  e vorba  doar de o scoatere a sa, ca să nu revenim la o scoatere de pe ordinea de zi, care nu este de competenţa Comitetului ordinii de zi.

În altă ordine de idei, şi în spiritul opoziţiei constructive pe care o cultivăm, eu vreau să sugerez grupurilor majorităţii să se uite cu atenţie, pentru că acest proiect de modificare a regulamentului este făcut de o majoritate aflată în opoziţie, pentru o politică de opoziţie. S-ar putea ca unei majorităţi aflată la guvernare să nu îi convină foarte mult acele amendamente şi cred că este bine să le regândiţi în spiritul unei conduceri eficiente.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Înţelegem, dacă este acceptat, că nu a fost pus pe ordinea de zi şi nu îl scoatem, dacă aceasta este situaţia.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:    

Bun! Şi se întoarce la comisie, pentru un alt raport.

Dacă mai există alte observaţii pe ordinea de zi?

 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Aş vrea să spun, referitor la ordinea de zi, sunt câteva iniţiative legislative în care nu ştim punctul de vedere şi abordarea noului Guvern. De aceea vă spun că vom vedea, în plen, să avem acelaşi punct de vedere.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Doamnă preşedinte, aş vrea să vă rog, în aceste condiţii, să considerăm şi adresa domnului preşedinte Cionca-Arghir, iar Biroul să hotărască retrimiterea raportului, pentru amendamente, la grupuri şi stabilirea unui termen până să se facă amendamente, către Comisia de Regulament, urmând ca, după aceea, pentru Comisia de regulament, tot în Biroul permanent să stabilim un termen şi pentru raport, dacă doriţi. Deşi cred că la regulament va fi mult de lucru, în aceste condiţii şi nu ştiu dacă se poate stabili un termen, neapărat. Asta depinde de cât de repede doriţi să se modifice.

 

Domnul Cezar-Florin Preda:

Dacă-mi permiteţi, referitor la ceea ce a spus liderul de grup, Toader, eu cred că nu este corect şi dumneavoastră aţi spus că ar fi o soluţie să retrimitem la comisie. Am văzut ieri această chestiune. Eu v-aş sugera ca proiectele de lege care sunt pe ordinea de zi, băgate de Secretariatul general, să fie reanalizate de lideri şi să nu le mai băgăm, dacă este o situaţie care nu este corectă. Iar se fac dezbateri, să ştim clar dacă există punctul de vedere al Guvernului, să îl ceară iniţial.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Domnule secretar, noi avem obligaţia să punem ordinea de zi toate rapoartele trimise, care au avut dezbaterile făcute. Nu putem să facem altfel! Iar la Guvern am trimis tot ceea ce este pe procedură, în continuare, de mult, din luna decembrie. Drept urmare, noi nu putem întoarce. Guvernul a răspuns, până acum, prin două adrese şi a comunicat cu ce nu este de acord.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:    

Domnul Marton Arpad.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:   

Este o prevedere constituţională care nu ne permite ca în Birou să scoatem de pe ordinea de zi. Deci proiectul de lege îşi continuă drumul, este prevedere constituţională.

A fost pus pe ordinea de zi, acolo rămâne, dar poate să intervină un lider de grup parlamentar şi să ceară retrimiterea la comisie. Şi încă ceva, acum, vă spun, pentru că data trecută aţi uitat. Există tot o prevedere regulamentară, înainte de începerea dezbaterii, la fiecare proiect de lege se cere, de la preşedintele comisiei, să specifice câte minute să fie alocate la procedura de urgenţa, că toate acestea sunt în procedură de urgenţă, pentru discutarea proiectului respectiv. Evident, conform procedurii, nu puteţi sista intervenţiile, dar asta este singura posibilitate. Deci un lider de grup solicită, se votează retrimiterea la comisie şi dacă majoritatea o doreşte s-a retrimis. Asta este singura soluţie constituţională.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Domnilor membri ai Biroului, dacă sesizaţi, noi, acolo unde Guvernul ne-a trimis – vă rog uitaţi-vă la punctul 5 de pe ordinea de zi, capitolul 1 – este un asterisc şi spune – Guvernul nu susţine aprobarea, adresa nr.... – deci dacă apare o astfel de chestiune, noi o marcăm în ordinea de zi.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Domnule secretar general, noi nu suntem subordonaţii Guvernului, noi suntem Parlamentul României. Facem o legătură care nu are legătură cu şedinţa Biroului permanent. Nu poate să spună nici un membru al Biroului permanent că intră sau nu intră un proiect de lege pe ordinea de zi pentru că vrea Guvernul. Este ilegal! Trăim într-un stat în care avem o Constituţie de respectat. Că vrem noi să o rezolvăm altfel, nu o rezolvăm de la microfonul acestui forum.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Din acest punct de vedere a fost doar o informare.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:    

Dacă pe marginea ordinii de zi mai există alte puncte de vedere? Vă mulţumesc.

 

PUNCTUL 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:    

Privind Nota iniţiativelor legislative, dacă sunt observaţii? Dacă nu, vă mulţumesc.

 

PUNCTUL 4

Solicitare din partea domnului deputat Călin Popescu Tăriceanu, liderul Grupului parlamentar al PNL, privind organizarea unei dezbateri politice

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem două solicitări - din partea Grupului parlamentar al PD-L şi din partea Grupului parlamentar al PNL privind organizarea unor dezbateri.

PD-L propune dezbateri pe tema IMM-urilor şi a mediului de afaceri.

PNL propune o dezbatere cu participarea primului-ministru pe tema programului şi măsurilor Guvernului de combatere a crizei economice.

Prima înregistrată este a Partidului Democrat Liberal.

 

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Grupul PNL, într-adevăr am luat act de faptul că prima în ordine cronologică înregistrată este cea a Partidului Democrat Liberal. Acceptăm acest lucru fără nici o putinţă de a contesta.

Conform procedurilor în vigoare, se poate organiza o singură astfel de dezbatere pe lună, iar în timpul unei sesiuni parlamentare un grup poate cere o singură dată o astfel de dezbatere, aşadar, având în vedere toate aceste lucruri, propunem ca în luna februarie să se organizeze dezbaterea solicitată de Partidul Democrat Liberal, urmând ca în luna martie, în prima săptămână, să fie organizată dezbaterea solicitată de Grupul PNL.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este în regulă şi vă mulţumesc mult pentru înţelegere. Asta e. A fost diferenţă de o zi.

În acelaşi timp, vă voi ruga să propuneţi o dată pentru organizarea acestei dezbateri.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Doamnă preşedintă, nu poate depăşi 6 zile, dacă vom considera că astăzi se prezintă în Biroul permanent.

 

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Nu mă pot abţine să nu remarc că între cererea de patent a lui Bell şi cea a lui Elish Gray pentru telefon diferenţa a fost de două ore, şi a ieşit Bell. Aşa a făcut Biroul de patente al Statelor Unite. Pentru două ore diferenţă.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sunteţi de acord pentru data de luni după-amiază, după începerea plenului?

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Dar, dacă îmi îngăduiţi, asta va presupune evident schimbarea programului de lucru astfel încât noi nu mai dezbatem proiecte legislative, ci vom avea această dezbatere care, din practica legislaturii trecute, dacă nu mă înşel, a fost o dezbatere a PC-ului, deci cred că durează cam cele două ore.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Va fi pe 9 februarie deci, şi modificăm şi ordinea de zi, în aceste condiţii, şi vă propun ca dezbaterile înscrise pe ordinea de zi să fie de la ora 16,00 până la finalizare

 

Domnul Hunor Kelemen:

Doamnă preşedinte, sigur, se poate pune „până la finalizare”, şi nu mai punem interpelări şi întrebări, dar atunci iarăşi ajungem la o situaţie destul de neconfortabilă pentru cei din Opoziţie, că bănuiesc că dumneavoastră nu vreţi să puneţi întrebări şi nu vreţi să faceţi interpelări la adresa Guvernului, eventual un pic încrucişat – PD-L, PSD-ului, PSD, PD-L-ului. Dar totuşi în program ar trebui să lăsaţi acest punct luni după-amiază, indiferent de dezbateri.

Problema mea este că trebuie să rămână acolo punctul pentru interpelări.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Dacă îmi îngăduiţi, doamna preşedinte, eu aş propune să luăm procedura anterioară: 45 de minute pentru Guvern, 20 de secunde de parlamentar. Este o procedură care se foloseşte de dinainte de Parlamentul acesta şi de la începutul democraţiei româneşti, şi cred că n-are sens acum să ne complicăm, mai ales că sunt convins că şi Guvernul are nevoie de timp să-şi pregătească intervenţiile. Nu le putem spune luni. Grupurile, la rândul lor, trebuie să lucreze.

Dacă putem fi de acord pe păstrarea cutumei, cred că nu are sens să ne mai complicăm.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Dacă socotim 20 de secunde plus 45 de minute, atunci se sare mult peste cele două ore, şi poate ar fi bine să stabiliţi un alt mod pentru toată lumea, ca să ne încadrăm, dacă s-ar putea, în cele două ore, dacă se consideră.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Cel că este cel mai bine să rămânem pe cele două ore şi jumătate, aşa cum reiese din calcul, şi introducem de la ora 18,30 întrebările şi interpelările adresate Guvernului.

 

PUNCTUL 5

Solicitări din partea Comisiei pentru politică economică, reformă şi privatizare privind prelungirea termenului de depunere a rapoartelor la PLx nr.500/2008, PLx nr.558/2008,

PLx nr.600/2008, PLx nr.601/2008, PLx nr.603/2008.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem o solicitare din partea Comisiei pentru politică economică, reformă şi privatizare pentru prelungirea termenului de depunere a rapoartelor la cinci proiecte de legi. Dânşii ne solicită prelungirea termenului de depunere a raportului până la o dată ulterioară primirii punctului de vedere al Guvernului.

30 de zile termen.

Sunteţi de acord? Vă mulţumesc.

 

PUNCTUL 6

Diverse

 

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

În legislatura trecută a existat o comisie specială comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru legislaţia electorală, ca să nu-i mai spun tot numele. Acea comisie a fost încărcată, printre altele, cu 50 de proiecte de lege privind modificarea diverselor legi pentru alegerea diverselor instituţii publice. Această comisie, evident, nu mai există, dar, împreună cu staff-ul pe care l-am avut la comisia pe care am menţionat-o, la şedinţa viitoare de Birou trebuie să vă fac o adresă prin care să vă comunic proiectele de legi, să le trimitem la Comisia juridică, că ele există. Nu avem cum să le ignorăm.

Mulţumesc.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am o adresă de la domnul deputat Mircea Irimescu. De asemenea, are o problemă de clarificare de incompatibilitate.

Dacă sunteţi de acord, să o trimitem către Comisia juridică.

Avem o solicitare din partea Grupului PD-L pentru numirea la Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor a domnului deputat Gheorghe Albu.

 

Domnul Gheorghe Albu:

Doamna preşedintă, vă rog să retragem.

Eu, atunci când m-am înscris la Comisia pentru drepturile omului, m-am înscris ca să fiu într-o comisie. Nu erau mulţi colegi de-ai noştri înscrişi, după care s-au reînscris, urmând să optez pentru o comisie.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este în regulă.

Deci vă retrageţi această solicitare.

Avem, din nou, depusă pentru ordinea de zi hotărârea de stabilire a atribuţiilor, care se adoptă la fiecare început de sesiune.

Vă voi propune să rămână în forma pe care am adoptat-o la sfârşitul sesiunii trecute.

Şi mai avem tot din partea Comisiei juridice două clarificări pe incompatibilităţi în ceea ce îi priveşte pe domnii deputaţi Zătreanu şi Răzvan Ţurea, şi aş dori să solicit Secretariatului tehnic să le comunice celor în cauză rezultatele analizei Comisiei juridice.

Avem şi o contestaţie din partea Grupului parlamentar al PNL în legătură cu votul acordat pe Proiectul de buget. Dânşii contestă cvorumul de şedinţă.

Doar precizările acestea trebuie să le fac: şi-au înregistrat prezenţa, nu au anunţat părăsirea sălii şi au fost prezenţi în sală la vot, chiar dacă nu au participat.

Domnul Bogdan Olteanu.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Dacă îmi îngăduiţi, doamna preşedinte, poate în şedinţa viitoare a Biroului permanent discutăm cu stenograma şi cu procesul-verbal de la ultima şedinţă şi constatăm de acolo, că acestea sunt, până la urmă, lucruri de fapt pe care să le constatăm. Acum suntem oarecum dezarmaţi, că nu avem decât imaginile întipărite pe retina noastră dar nu avem nişte situaţii înregistrate. Sunt convins că s-au consemnat toate aceste fapte. Există şi înregistrare video, şi înregistrare audio, şi stenograma discuţiilor, şi cred că de acolo noi putem desprinde şi ce s-a întâmplat.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Aura Vasile.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Eu consider că astăzi s-au respectat toate procedurile regulamentare. Pentru şedinţa care s-a desfăşurat în plen s-au respectat toate cutumele şi toate actele Regulamentului, şi să considerăm că această sesizare a PNL-ului nu îşi are rostul şi obiectul, în condiţiile în care astăzi au fost şi prezenţă, şi dezbateri, şi teoretic nu s-a făcut decât ceea ce Biroul permanent propusese.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Toader.

 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Acelaşi punct de vedere. Practic, la începutul dezbaterilor aţi anunţat cvorumul. Era foarte clar cvorum. Dânşii n-au participat la vot, nu are nici un fel de legătură cu procedura, deci şi eu consider că această sesizare nu are sens să o acceptaţi.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Atunci, vă supun aprobării în primul rând solicitarea domnului Bogdan Olteanu pentru a fi rediscutată în şedinţa Biroului permanent de luni, şi în al doilea rând vă voi solicita propunerile venite din partea celor doi lideri de grup care compun majoritatea, pentru ca să respingem această contestaţie.

În primul rând, vă solicit să vă exprimaţi prin vot cu privire la propunerea domnului Bogdan Olteanu de amânare a acestei discuţii.

Cine este pentru? Trei voturi pentru. (Domnii Bogdan Olteanu, Mihai Alexandru Voicu şi Kelemen Hunor)

Împotrivă? Patru voturi împotrivă. (Doamna Roberta Alma  Anastase, doamna Daniela Popa, şi domnii Cezar-Florin Preda şi Gheorghe Albu)

Abţineri? O abţinere. (Domnul Adrian Năstase)

Propunerea a fost respinsă.

Solicitarea celor două grupuri - pentru a ne pronunţa astăzi şi de a respinge contestaţia făcută de PNL.

Cine este pentru respingerea contestaţiei făcută de PNL? Patru voturi pentru respingerea contestaţiei. (Doamna Roberta Alma Anastase, doamna Daniela Popa, şi domnii Cezar-Florin Preda şi Gheorghe Albu)

Cine este împotriva respingerii contestaţiei? Două voturi. (Domnii Bogdan Olteanu şi Mihai Alexandru Voicu)

Abţineri? O abţinere. (Domnul Adrian Năstase)

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este în regulă. Atunci, reluăm votul luni.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Doamna preşedinte, dacă îmi îngăduiţi, mai era o chestiune pe care şi rugasem dacă se putea să o discutăm astăzi pentru că a devenit destul de presantă – este vorba de o solicitare a Grupului PNL pentru acordarea unei săli săptămâna viitoare – „Sala Drepturilor Omului” – pentru o acţiune de grup, dacă veţi fi de acord.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule vicepreşedinte, v-aş propune dintr-un motiv organizatoric să o  discutăm  luni, pentru că trebuie    să verificăm, şi   n-am apucat să facem lucrul acesta - dacă sala respectivă solicitată este liberă în data aceea. Nu este o altă motivaţie, şi după aceea intră aici, pentru că este solicitare a grupului cu o asociaţie pentru gratuităţi.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Atunci, dacă sunteţi de acord, să dăm un acord de principiu pentru o sală şi, dacă se poate, „Sala Drepturilor Omului”, dacă nu, sigur, încercăm să găsim o altă sală corespunzătoare, dacă veţi fi de acord.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Vă rog să îmi daţi voie să informez, pentru că, nefăcând această solicitare, astăzi n-am avut timpul necesar, că astăzi de dimineaţă am pus o rezoluţie pe ea, este vorba de o solicitare a Grupului PNL împreună cu Asociaţia Avocaţilor Mediatori de a li se acorda în data de 11 februarie gratuit „Sala Drepturilor Omului” pentru o reuniune pe care o au şi o dezbatere acolo.

Dacă sunteţi de acord de principiu.

 

Domnul Gheorghe Albu: 

Este OK. De principiu, nu este nici un fel de problemă.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Doamnă preşedintă, numai puţin, dacă nu vă supăraţi. Poate că nu am auzit eu, dar am întrebat şi staff-ul, există un pachet de la Comisia juridică, în legătură cu incompatibilitatea, care a fost discutat în comisie.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:    

Am hotărât că urmează să le comunicaţi dânşilor.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Aş vrea să vă comunic calculele pentru dezbaterile la solicitarea Grupului PDL. Ar fi PDL – 38 de minute, PSD şi PC – 38 de minute, PNL – 22 de minute, UDMR – 7 minute, Grupul Minorităţilor – 6 minute, total 111 minute, iar la Guvern, 45 de minute  la început şi la sfârşitul dezbaterilor, în total 156 de minute.

Şi, dacă sunteţi amabili, a fost propunerea să trimitem la grupuri solicitarea de a face amendamente la regulament, scoţându-l de pe ordinea de zi şi v-aş ruga să vă pronunţaţi dacă acesta este termenul pe care îl aprobaţi, pentru că doar s-a vorbit, nu s-a supus la vot.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Este termenul pentru depunerea amendamentelor.

 

 

Domnul Gheorghe Albu:      

Domnule secretar general, poate ar trebui, în urma celor discutate, să trecem şi la secretari, la atribuţii, care sunt perechile, pentru că la chestori le-aţi trecut, perechile de serviciu, în fiecare săptămână, poate că şi la secretari ar trebui prins acest lucru.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:    

Dacă nu mai aveţi alte probleme, vă mulţumesc pentru participare.

*

Şedinţa s-a încheiat la ora 11,25.