S T E N O G R A M A

 

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de luni, 30 martie 2009

 

 

Şedinţa a început la ora 13,40.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, preşedintele Camerei Deputaţilor.

Au participat: doamna Daniela Popa, domnul Ioan Oltean (de la ora 14,00), domnul Adrian Năstase şi domnul Bogdan Olteanu (de la ora 14,05) – vicepreşedinţi, domnul Dumitru Pardău, domnul Valeriu Ştefan Zgonea (de la ora 14,25) şi domnul Mihai Alexandru Voicu – secretari, domnul Gheorghe Albu, domnul Dan-Ştefan Motreanu (de la ora 14,05) şi domnul Hunor Kelemen – chestori, domnul Mircea-Nicu Toader (de la ora 14,40) şi domnul Gelu Vişan – Grupul parlamentar al PD-L, doamna Aurelia Vasile – Grupul parlamentar al Alianţei Politice a PSD şi a PC, domnul        Gheorghe-Eugen Nicolăescu – Grupul parlamentar al PNL, domnul Marton Arpad-Francisc – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Varujan Pambuccian – Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale şi domnul Gheorghe Barbu – secretarul general al Camerei Deputaţilor.

 

Invitaţi: doamna Ioana Pop – secretar de stat la Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul, domnul Nicolae Sfăcăreanu – secretar general adjunct, domnul Gheorghe Iancu – şeful Departamentului Legislativ, domnul Georgică Tobă şi domnul Gabriel Stecoza – Departamentul Secretariatului tehnic, doamna Adriana Simion şi domnul Gheorghe Popescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Nicoleta Laura Riteş – Direcţia proceduri legislative, sinteze şi evaluări, domnul Constantin Bantaş – Serviciul pentru lucrări în comisii, doamna Gabriela Enea – Direcţia pentru relaţii publice, doamna Raluca Boboc şi doamna Diana Postică – consilieri Cancelarie Preşedinte.

 

*

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Pentru că suntem în cvorum, vă propun să şi începem.

În primul rând, dacă asupra ordinii de zi aveţi observaţii.

Va trebui să încercăm să fim operativi ca să ne încadrăm în timp până la şedinţa de Birou comun.

Dacă nu există observaţii, trecem mai departe.

 

PUNCTUL 1

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

La programul de lucru al Camerei Deputaţilor sunt observaţii? Dacă nu sunt, mergem mai departe.

 

PUNCTUL 2

Ordinea de zi pentru şedinţele Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ordinea de zi pentru şedinţele Camerei Deputaţilor.

Sunt observaţii?

Vă rog.

 

Doamna Daniela Popa:

La ordinea de zi pentru şedinţele Camerei Deputaţilor, m-am uitat, şi la voturile finale pentru ziua de mâine, de marţi, nu am văzut votul pentru postul de secretar al Biroului permanent. Trebuie refăcut.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da. Încă nu a venit propunerea din partea Grupului parlamentar al PD-L. Săptămâna viitoare.

Domnul Pardău, vă rog.

 

Domnul Dumitru Pardău:

Este o propunere la un alt punct de introducere în procedură de urgenţă de la Comisia de sănătate.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Este la punctul 5 solicitarea.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun.

Dacă nu mai sunt alte observaţii la ordinea de zi.

Domnul Nicolăescu.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:       

La program.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:      

Deci la program, văd aici pe propunere, pe proiect că după şedinţa comună de la ora 12,00, undeva, când s-o termina aceasta, va fi un vot final. V-aş propune ca totuşi să punem o oră – nu ştiu, ora 14,00, ora 15,00. Nu poate dura şedinţa aceea mai mult de două ore, teoretic. Să punem 13,30 sau 14,00, ca să ştim că deputaţii ştiu şi ei să vină la timp.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Aura Vasile, vă rog.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Mulţumesc.

Cred că putem să stabilim numai după ce avem şedinţa comună cu Senatul. Fiind vorba de o şedinţă comună, numai în şedinţa comună, care are loc după aceasta, vom şti cât va dura acest eveniment.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:      

Dar avem un proiect.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Nu avem. Nu este adoptat.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Încă nu există proiectul.

Vă rog, domnul Marton Arpad.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Dacă va fi acel proiect de şedinţă cam în sistemul pe care de obicei îl avem, eu cred că la 13,30 putem începe şedinţa de vot. Şi dacă întârziem cu începutul, nu este problemă, că de obicei nu începem exact în minutul şi secunda respectivă, 2-3 secunde mai întârziem. Nu punem un final, şi, atunci, nu avem problemă de terminare, nu avem comisii marţea aceasta, deci este uşor. Începem când vom începe, dar totuşi orientativ să punem 13,30.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Haideţi să punem ora 14,00.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Bine.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun.

 

PUNCTUL 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor sunt observaţii. Nu.

 

PUNCTUL 4

Informare privind iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor care se dezbat în şedinţa comună a celor două Camere ale Parlamentului, potrivit Constituţiei României şi Regulamentului şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Aveţi o informare cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor care se dezbat în şedinţă comună.

Dacă sunt observaţii. Nu sunt.

 

PUNCTUL 5

Scrisoare din partea domnului deputat Victor Ponta, ministrul pentru Relaţia cu Parlamentul

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Scrisoare din partea domnului deputat Victor Ponta.

 

Doamna Ioana Pop:

Este vorba de o solicitare din partea Departamentului pentru relaţia cu Parlamentul – rugămintea de a supune atenţiei Biroului permanent necesitatea adoptării în regim de urgenţă a Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.2 din 2009 privind aprobarea unor măsuri economico-financiare şi organizatorice pentru desfăşurarea activităţii unităţilor sanitare în cadrul procesului de reformă şi operaţionalizare, astfel încât procesul de aprobare în Camera Deputaţilor să poată fi finalizat într-un termen cât mai scurt.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Liderii de grup?

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:      

Este corect şi sunt de acord cu procedura de urgenţă la acest proiect de lege, pentru că, altfel, nu mai pot fi plătite foarte multe activităţi la nivel local.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Alte observaţii nu sunt.

Întruneşte consensul dumneavoastră.

Trecem mai departe.

 

PUNCTUL 6

Scrisoare din partea doamnei Gabriela Anghelache, preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Scrisoare din partea doamnei Gabriela Anghelache.

Vizează o iniţiativă legislativă care este în dezbaterea Comisiei de politică economică.

Vă propun să o trimitem către Comisia de politică economică.

Dacă este cineva împotrivă. Nu.

 

PUNCTUL 7

Solicitare din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mai avem o solicitare din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională cu privire la prelungirea termenului de discutare a Legii privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.20/2009.

Vă rog, domnul secretar general.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Doamna preşedintă, conform dispoziţiilor constituţionale şi regulamentare, nu sunt prevăzute posibilităţi de prelungire a termenului constituţional, drept urmare cele 30 de zile sunt maximum. 11 aprilie este termenul cu dezbatere, cu tot, cu vot final. Termenul era 26. Noi nu putem duce cele 30 de zile mai departe.

Noi suntem primă Cameră sesizată.

 

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Avem o posibilitate de introducere – primul proiect de lege pe ordinea de zi de astăzi, cu retrimiterea la comisie şi cu modificarea din 30 în 45 de zile pentru că este o lege complexă, şi acesta este posibil. Aceasta este procedura de obicei.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Nouă ni s-a solicitat prelungirea termenului.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Prelungirea termenului se poate. Cel puţin până acum, conform cutumei, asta a fost – s-a introdus pe ordinea de zi, a ieşit preşedintele, a solicitat 45 de zile, l-am votat. Deci fără raport, fără nimic. Inclus pe ordinea de zi. Este posibilitatea de 45 de zile pentru legile complexe.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Acum, ar trebui să mai spunem totuşi ceva: aici este proiectul de lege pentru aprobarea unei ordonanţe.

Eu vă citez din articolul 115 alineatul 5: „Dacă în termen de 30 de zile de la depunere Camera sesizată nu se pronunţă asupra ordonanţei, aceasta este considerată adoptată şi se trimite celeilalte Camere.” Acolo se referă la adoptarea unui proiect de lege, iar dincolo la ordonanţă.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Corect.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Bun. Ca să o deblocăm, vă propun, nu este scris în notă, prelungirea termenului: din 26 martie, pe 3 aprilie. Şi săptămâna aceasta depun raportul şi îl punem pe ordinea de zi săptămâna viitoare, care este 6, şi să sperăm că săptămâna viitoare îl şi dezbatem.

Dacă stabilim de acum: îl punem pe ordinea de zi mai în faţă, este OK, adică stabilim de astăzi că acest lucru este posibil dacă raportul vine până atunci.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Care este termenul?

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

11 aprilie. Deci, am propus 3, mai rămân 7 zile săptămâna cealaltă şi, dacă liderii sunt de acord, când vine îl poziţionăm undeva mai în faţă, ca să fie dezbătut.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Atunci, comunicăm comisiei ca până pe data de 3 aprilie să depună raportul. Trecem mai departe.

 

PUNCTUL 8

Solicitări din partea Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Solicitări din partea Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor – solicită să elaboreze aviz pe marginea Proiectului de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.207 din 2008.

Vă rog, domnul Albu.

 

Domnul Gheorghe Albu: 

Am senzaţia că este puţin excesivă cererea. Deja sunt trei comisii sesizate în fond – drepturile omului, apărare şi politică externă. Deci, sunt deja sesizate extrem de multe comisii. Apoi, nu prea văd legătura foarte strânsă; că o legătură, sigur, se poate crea. Aşa că nu cred că se justifică această trimitere spre avizare.

Exact cum, ca să fac o comparaţie poate nu foarte fericită, ar trebui să o trimitem şi la Comisia de industrii şi servicii pentru că se circulă cu autoturismul sau cu avionul şi, atunci, comisia trebuie să-şi dea vreun aviz.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulţumesc.

Domnul Pambuccian.

 

Domnul Varujan Pambuccian:  

Acum, este o foarte mare diferenţă între o situaţie în care ai nevoie de o expertiză suplimentară din motive tehnice, juridice, şi o situaţie în care vrei să faci valuri din motive jurnalistice. Aceasta intră în categoria a doua.

Nu este nevoie de o sută de mii de avize. Este nevoie, pur şi simplu, de o judecată normală, aşa cum am avut-o întotdeauna.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulţumesc.

Înţeleg că întruneşte majoritatea punctelor de vedere.

Solicitarea este respinsă.

Trecem mai departe.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Doamna preşedinte, nu vă supăraţi, în acelaşi document mai există încă o solicitare. Deci au fost două – aceasta s-a referit la paşapoartele biometrice şi există încă o solicitare referitoare la înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrarea şi Reglementarea în Comunicaţii. Era în acelaşi pachet.

De fapt, sunt două – ordonanţă de urgenţă şi o iniţiativă legislativă, şi comisia solicită să fie singură pe fond.

Biroul a repartizat-o Comisiei juridice şi Comisiei pentru administraţie, pentru că acolo este vorba de crearea unei noi instituţii în subordinea Parlamentului. De aceea este trimisă şi la Comisia pentru administraţie. Şi se mai solicită şi o prelungire, ea fiind în principal ordonanţă de urgenţă, care ar trebui să fie dezbătută în acelaşi regim.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Pambuccian.

 

Domnul Varujan Pambuccian:  

Doamna preşedintă, stimaţi colegi, aici avem de-a face cu istoria nefericită a unei instituţii care, pentru a fi schimbată persoana din frunte ei, a fost desfiinţată şi reînfiinţată de nenumărate ori. Acum am fi cam la a patra iteraţie.

Nu cred că are o legătură cu vreo altă comisie, decât cu Comisia de tehnologia informaţiei, şi este corectă cererea comisiei, solicitarea pe care o face aici. Şi eu cred că într-adevăr este bine să mai acordaţi un termen de gândire pentru că este o chestiune care a fost destul de mult în ultimul timp şi în colimatorul Comisiei Europene.

Cred că este o cerere justificată, o susţin, şi v-aş ruga să o aprobaţi.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sunt două puncte de vedere.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Voi spune motivaţia pentru care s-a dus şi la Comisia de administraţie, pentru că este în Regulament. Deci se referă la autonomie locală, reforme administrative, organizarea administrativ-teritorială. Deci, dacă intrăm la reforme administrative, este firesc să ne ducem, pentru că ne ducem şi cu Statutul funcţionarului public şi cu toate, la Comisia pentru administraţie. Şi aceasta a fost motivaţia, nu faptul că se creează şi ce formă de independenţă are şi aşa mai departe, ci Comisia să se pronunţe pe această formă de organizare administrativă.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulţumesc.

Domnul Pambuccian, vă rog.

 

Domnul Varujan Pambuccian:  

Doamna preşedintă, nu vorbim în nici un caz de o reformă administrativă aici.

Aici vorbim de un lucru foarte simplu şi pe care, OK, îl putem înveli în foarte multe pacheţele care să arate bine, dar până la urmă despre asta este vorba.

Vorbim de faptul că, în conformitate cu Constituţia României, independenţa unei instituţii este asigurată de controlul ei parlamentar. Chestiunea aceasta, dacă ar fi pornit aşa de la bun început, ar fi fost foarte simplu şi n-am mai fi avut acum despre ce discuta.

Acum se propun formule dintre cele mai nefireşti din nou, şi din nou vom avea aceeaşi problemă peste un an, doi, trei. De asta este bine ca de lege să se ocupe cei care chiar ştiu ce s-a întâmplat şi de ce s-a întâmplat şi cum este normal să stea lucrurile.

O putem da şi la Comisia de administraţie. O putem da la toate comisiile din Parlament, dar vom lungi foarte mult o chestiune în care pe de o parte continuăm să ţinem blocată o industrie care chiar nu are nici o vină că lucrurile s-au tot întâmplat aşa, şi continuăm să avem o serie de corespondenţe pe care am putea să le evităm cu cei de la Comisia Europeană.

Eu cred că este bine să lăsăm lucrurile să funcţioneze aşa cum este firesc. Legea aceasta a fost întotdeauna discutată. Este o lege care priveşte comunicaţiile, a fost întotdeauna discutată de comisiile de specialitate din Cameră şi din Senat, şi este bine să o şi facem bine odată pentru totdeauna, ca să nu mai existe toate sincopele de până acum.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulţumesc.

Domnul Albu, după care domnul Marton Arpad.

 

Domnul Gheorghe Albu: 

Şi eu spun să lăsăm lucrurile aşa cum sunt, adică sunt sesizate două comisii. Nu înţeleg de ce deranjează pe cei din Comisia pentru tehnologia informaţiei faptul că fac un raport comun cu Comisia pentru administraţie. Deci nu înţeleg: de ce vor să fie singuri pe raport?

Şi aici plecăm şi de la ce spunea domnul Pambuccian – prea multe discuţii au fost în jurul acestei autorităţi ca să nu cred că este mai de folos încă o comisie care poate asigura un grad mai mare de neutralitate în luarea deciziei, în opinia mea.

Deci haideţi să lăsăm lucrurile la cele două comisii, pentru că au putere mai bună, sunt comisii ale Camerei Deputaţilor, şi să facă raport comun.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog, domnul Marton Arpad, şi după care vă propun să şi supunem la vot.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:   

Din practică, într-adevăr, asta este cea mai bună soluţie, deci două comisii sesizate, ca pe data de 15, iniţiativa legislativă, respectiv pe data de 17 aprilie să fie adoptate tacit de către Parlament. Pentru că, din moment ce două comisii sunt sesizate în fond cu un proiect de lege, mai ales dacă sunt cu două proiecte de lege, în mod evident, în timpul care ne-a rămas, rapoartele nu vor fi depuse, deci eu cred că este bine, ambele legi vor fi adoptate tacit.

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Are dreptate domnul Marton, chiar are dreptate şi de aceea este bine să lăsăm lucrurile la comisia de specialitate şi să îi mai acordăm un termen, pentru că mai trebuie judecate câteva lucruri acolo.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Vă mulţumesc!

Domnul Adrian Năstase.

 

Domnul Adrian Năstase:

Stimaţi colegi, nu ştiu dacă informaţia mea este corectă, dar am înţeles că formula găsită pentru organizarea acestei structuri este oarecum specială. În sensul că, această autoritate ar fi sub control parlamentar, dar numirea conducerii nu ar fi făcută de către Parlament, ci de către Guvern, care ar propune Preşedintelui României, care să aprobe numirea respectivă. Nu ştiu dacă informaţia este corectă.

Dacă este aşa, atunci avem o problemă de sens, o problemă de principiu. Ce înseamnă controlul parlamentar şi dacă Parlamentul, într-o astfel de situaţie sau în altele trebuie să fie doar un paravan şi, de fapt, deciziile să fie luate în afara sa. Deci asta este o chestiune de principiu şi cred că este nevoie de un punct de vedere foarte clar, poate şi din partea Comisiei juridice, nu ştiu! Eu înţeleg că nu este o problemă doar de organizare a acestei autorităţi, ci este o problemă de principiu.

Am vrut să întreb dacă este adevărat că aceasta este soluţia preconizată şi, dacă este aşa, atunci sigur că va trebui să avem un punct de vedere de principiu, pentru că, dacă se acceptă un astfel de punct de vedere acum, înseamnă că putem accepta şi în viitor, pentru alte instituţii sub control parlamentare, numirea conducerii acestora pe aceeaşi formulă de precedent.

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Da, domnul vicepreşedinte Năstase are dreptate, asta este una dintre variantele propuse.

Mai există o a doua variantă – eu, personal, înclin pentru a doua variantă – pe modelul Băncii Naţionale. Asta a fost propusă pe modelul Consiliului Concurenţei. Şi asta se discută, acum, în comisie, pe care dintre modele să se meargă, asta este problema.

Dacă o să lărgim foarte mult sfera, după părerea mea, nu o să ajungem la nici o concluzie şi o să treacă prin adoptare tacită, cum spune domnul Marton.

 

Domnul Gheorghe Albu:      

Dacă-mi permiteţi, poate plecând de la aceste elemente pe care sigur nu le-am cunoscut, e necesar raportul celor două comisii. Cred că acolo unde sunt mai mulţi parlamentari pot fi mai multe idei şi se poate lua o decizie rapid.

Mă îndoiesc că în sânul unei comisii formată din mai puţini oameni, tocmai acest lucru de reglementare, de numire, poate fi discutat. Eu zică să fie şi în cadrul Comisiei de administraţie. Nu e nici o problemă! Dacă vrem, să îi atenţionăm să facă raportul mai repede sau să nu depăşească termenul.

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Ar fi bine, dimpotrivă, să avem puţin timp în plus!

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Domnul Pardău.

 

Domnul Dumitru Pardău:

Dacă-mi permiteţi, în sensul a ceea ce a spus domnul vicepreşedinte, practic, a fost trimis spre aviz, proiectul, şi la Comisia juridică şi la buget, şi la muncă, deci îndeplineşte criteriul pe care l-aţi ridicat dumneavoastră, iar faptul că cei de la comisia de specialitate cer prelungirea termenului cu câteva zile, nu cred că ridică vreo problemă să nu votăm în forma care ne-a fost prezentată aici. Practic, se aprobă prelungirea şi nu se duce acest proiect pe un alt traseu, care îndeplineşte toate criteriile, trei comisii de avizare, două comisii de fond.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Bun, cred că, deja, am vorbit destul de mult pe acest subiect. Cel mai bine este să supunem la vot.

Vă supun la vot solicitarea din partea Comisiei pentru tehnologia informaţiei. Cine este pentru? Patru voturi pentru. (Au votat pentru domnii: Bogdan Olteanu,  Mihai Alexandru Voicu, Dan Ştefan Motreanu, Kelemen Hunor). Voturi împotrivă? Cinci voturi împotrivă. (Au votat împotrivă: doamnele Roberta Alma Anastase şi Daniela Popa şi domnii Ioan Oltean, Gheorghe Albu, Dumitru Pardău). Şi o abţinere. (Domnul Adrian Năstase). Solicitarea a fost respinsă.

 

PUNCTUL 9

Solicitare din partea Grupului parlamentar al PNL

 

PUNCTUL 10

Solicitare din partea Grupului parlamentar UDMR

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

O solicitare din partea Grupului Naţional Liberal, care ne solicită constituirea unei comisii de anchetă, având ca scop verificarea legalităţii măsurii luate de către Ministerul Agriculturii împotriva a 60 de funcţionari publici, şefi de centre ai APIA.

Este semnată de 50 de deputaţi, din două grupuri parlamentare, dar nu are anexat un proiect de hotărâre a Camerei Deputaţilor, prin care să fie indicate denumirea, obiectivele şi componenţa acesteia.

V-aş propune să amânăm discutarea acestui punct până când materialul este completat.

Plus că solicitarea vine şi din partea Grupului parlamentar al UDMR, să existe o propunere de hotărâre.

Alte observaţii? Dacă nu sunt, trecem mai departe.

 

PUNCTUL 11

Solicitare din partea Grupurilor parlamentare ale PD-L, PSD+PC şi Minorităţilor Naţionale

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

O solicitare din partea Grupurilor parlamentare PD-L şi PSD+PC şi Minorităţile, înfiinţarea unei Comisii de anchetă pentru verificarea modului de calcul a actualelor tarife plătite de consumatorul român de gaze naturale şi a modului în care ANRE a permis, nejustificat, contractele de privatizare şi majorările.

Dacă există observaţii?

 

Doamna Aurelia Vasile:  

O întrebare! În general, înfiinţarea comisiilor trebuie, mai ales la trei grupuri parlamentare, ar trebui să aibă semnătura liderilor sau a unui vicelider, în condiţiile nu este nici preşedinte de comisie, nici o altă propunere, decât a unui parlamentar, care să vorbească în numele a trei grupuri parlamentare? Întreb! Este prima oară când mi se întâmplă să văd aşa ceva.

Deci eu aş solicita ca adresa să fie semnată de liderii celor trei grupuri parlamentare.

 

Domnul Ioan Oltean:

Deci propunem amânarea dezbaterii acestei propuneri.

 

Doamna Daniela Popa:

Şi mai este o chestiune tehnică, tot aici, în cadrul Biroului permanent, am mai discutat despre constituirea comisiilor de anchetă şi am ajuns, atunci, la concluzia că multitudinea comisiilor de anchetă ne duce în imposibilitatea de a le acorda spaţiile şi logistica necesară pentru a-şi desfăşura activitatea. Şi spuneam noi, atunci că, fie când o comisie de anchetă îşi încetează activitatea, putem adopta constituirea unei noi comisii de anchetă şi ar trebui, probabil, acum să hotărâm, rămânem la discuţia de data trecută sau putem înfiinţa comisii de anchetă de câte ori sunt solicitate de către grupurile parlamentare?

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Bun, din intervenţiile dumneavoastră este clar că întruneşte un anumit punct de vedere comun al grupurilor care au semnat această solicitare şi înţeleg că propunerea dumneavoastră este de amânare a discuţiei şi de refacere a adresei.

Domnul Marton Arpad.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:   

Ar mai exista o soluţie, tot conform regulamentului, de a face o comisie pentru fiecare dintre cele două. Deci să se redacteze, să se regândească, eventual, dacă se doreşte de către grupurile parlamentare, cele două teme, comisii de anchetă în cadrul unor comisii, pentru că şi asta se poate, tot conform regulamentului. Deci o subcomisie şi atunci nu avem nevoie de staff separat, de încăpere separată şi toate celelalte.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Da, e corect!

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:   

Deci până nu ne se termină o comisie de anchetă, să facem subcomisii de anchetă.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Bun!

 

PUNCTUL 12

Solicitare din partea Comisiei pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Trecem la solicitarea Comisiei pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic. 5 mai este Ziua europeană de protest împotriva discriminării persoanelor cu handicap, şedinţă solemnă a Camerei Deputaţilor.

Vreau să vă spun că şi Parlamentul European face o şedinţă pe această temă şi ideea, mie, mi s-a părut foarte bună.

 

Domnul Ioan Oltean:

Doamna preşedinte, propunerea este tentantă, adică ea prezintă interes şi nimeni nu poate să conteste necesitatea unei asemenea dezbateri, mai ales astăzi, când societatea în ansamblu are probleme, dară mi-te când vizează persoanele cu handicap. De aceea, eu cred că putem să o luăm în calcul, cu rugămintea ca liderii grupurilor parlamentare să analizeze toate posibilităţile ca această şedinţă festivă, într-adevăr, să fie marcată cu foarte multă seriozitate şi să aibă eficienţă maximă, să nu fie un eşec al Parlamentului şi pe urmă să ne arate persoanele cu handicap, acest segment atât de important al populaţiei noastre, cu degetul.

Dar, în principiu, să acceptăm această propunere, rămânând ca liderii grupurilor parlamentare să vină cu propuneri concrete privind organizarea, coordonarea şi pregătirea acestei acţiuni, în aşa fel încât să fie un succes.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Şi eu cred că este oportun ca cine a făcut propunerea să vină cu o ofertă, cu o propunere asupra modului de desfăşurare.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Da, de acord!

 

PUNCTUL 13

Cerere din partea domnului deputat Miron Ignat privind aprobarea concediului de odihnă

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Avem la mapă o cerere din partea domnului deputat Miron Ignat, privind aprobarea concediului de odihnă dar cererea, ulterior, a fost retrasă.

 

 

PUNCTUL 14

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

 

1. Participarea la cea de-a 22-a Reuniune a Consiliului Director al Programului Naţiunilor Unite privind Aşezările Omeneşti – UN-HABITAT (Nairobi, Kenya, 30 martie-3 aprilie 2009)

Se aprobă.

 

2. Participarea la reuniunea Comisiei permanente a AP NATO (Vilnius, 4-6 aprilie 2009)

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Participarea la reuniunea Comisiei permanente NATO, este în program. Dacă nu sunt observaţii, adoptat.

 

3. Participarea la cea de a 32-a reuniune a Comisiei pentru cultură, educaţie şi probleme sociale a Adunării Parlamentare pentru Cooperare Economică a Mării Negre (APCEMN) (Batumi, Georgia, 7-8 2009)

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Următorul memorandum se referă la participarea la reuniune a Comisiei pentru cultură, educaţie şi probleme sociale a Adunării Parlamentare pentru Cooperare Economică a Mării Negre, este în program. Dacă nu sunt observaţii, adoptat.

 

4. Participarea la cea de a XXII-a sesiune a Adunării Regionale Europa a Adunării Parlamentare a Francofoniei (Sant-Helier, Jersey-Marea Britanie, 21-25 aprilie 2009)

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Al patrulea memorandum se referă la participarea la cea XXII-a sesiune a Adunării Regionale Europa a Adunării Parlamentare a Francofoniei, dacă sunt observaţii? Nu sunt.

 

5. Participarea la seminarul de pregătire şi la cea de a doua partea a Sesiunii ordinare a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Strasbourg, 24 aprilie-1 mai 2009)

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Participarea la seminarul de pregătire şi la cea de a doua partea a Sesiunii ordinare a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, Strasbourg, aici iarăşi vorbim de programul agreat.

 

6. Participarea  la cea de-a 32-a Sesiune Plenară a Adunării Interparlamentare a Comunităţii Statelor Independente (Federaţia Rusă, Sankt Petersbourg, 14 mai 2009) şi la lucrările Congresului Internaţional Ecologic Nevsky (Federaţia Rusă, Sankt Petersbourg, 15 mai 2009)

 

Doamna Roberta Alma Anastase:     

Participarea  la cea de-a 32-a Sesiune Plenară a Adunării Interparlamentare a Comunităţii Statelor Independente  şi la lucrările Congresului Internaţional Ecologic Nevsky, Federaţia Rusă, la Sankt Petersbourg. Dacă sunt observaţii? Nu sunt.

 

7. Vizita oficială în România a Delegaţiei Parlamentului tunisian condusă de domnul Salah Tabarki, Preşedintele Comisiei pentru afaceri politice şi relaţii externe a Camerei Deputaţilor din Tunisia (Bucureşti, 1-4 aprilie 2009)

S-a aprobat.

 

8. Participarea la reuniunea interparlamentară comună cu tema „Evoluţia actuală şi viitoare a legislaţiei UE în domeniul protecţiei consumatorilor şi transpunerea, aplicarea şi asigurarea respectării acestei legislaţii” (Bruxelles, Belgia, 1-3 aprilie 2009)

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Participarea la reuniunea interparlamentară comună cu tema „Evoluţia actuală şi viitoare a legislaţiei UE în domeniul protecţiei consumatorilor şi transpunerea, aplicarea şi asigurarea respectării acestei legislaţii”, observaţii? Nu sunt.

 

9. Plată servicii de interpretariat

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Plata serviciilor de interpretariat, între timp ne-am lămurit cu privire la acest aspect, deci există un protocol, la nivelul secretariatului tehnic al acestei Conferinţe a preşedinţilor de parlamente, care spune că serviciile acestea sunt plătite în cote egale, de fiecare stat membru, care participă la această reuniune, dar dacă se solicită servicii de traducere în limba respectivă, ele cresc cam de cinci-şase ori, aceste costuri. Noi am mers pe costul minim, dacă am fi solicitat traducerea în limba română ar fi costat câteva mii de euro şi de asta am renunţat.

 

10. Suplimentare cheltuieli

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Mai avem, la punctul 10, suplimentare de cheltuieli.

Domnul deputat Mihai Tudose, pentru deplasarea care va avea loc în Spania, solicită o suplimentare cu o sută şase euro.

Domnul Albu, vă rog!

 

Domnul Gheorghe Albu:      

Doamna preşedinte, evident că suntem de acord, dar haideţi să încercăm – nu ştiu dacă se poate, dacă financiarul ne permite – să încercăm o variantă, o derogare de competenţă pentru nişte sume de acest tip. Nu ştiu, până în 500 de euro sau până într-o mie, avem serviciul financiar, secretariatul general, mai ales pentru o sută de euro, ne costă o sută de euro toate tipăriturile şi toată discuţia această.

Haideţi să găsim o formulă, nu ştiu, 500 de euro, până în o mie de euro suplimentare, avem toată încrederea că oamenii sunt competenţi şi pot să analizeze astfel de deconturi, la nivelul Secretariatului general.

Faceţi-ne o propunere, dacă se poate, şi să scăpăm din mapă de file de acest tip.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Sper că aţi văzut, s-a anulat o cursă directă Valencia-Bucureşti şi merge cu Valencia-Madrid-Bucureşti şi este mai scump.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Bun, înţeleg că suntem în regulă.

Următoarele trei puncte sunt informări, pe care o să vă rog să le consultaţi.

 

11. Informare privind participarea la reuniunile comisiilor pentru: mediu, agricultură, probleme locale şi regionale; probleme sociale, sănătate şi familie şi Comisiei Permanente din cadrul Adunării Parlamentare a consiliului Europei (Paris, 9-13 martie 2009)

Material pentru informare.

 

12. Informare privind participarea la Masa Rotundă „Combaterea Antisemitismului: Trenduri şi provocări în regiunea OSCE” (Viena, 17 martie 2009)

Material pentru informare.

 

13. Informare privind participarea în cadrul unor evenimente desfăşurate cu ocazia Săptămânii Europene pentru Energie Durabilă EUSEW 2009 (Bruxelles, Belgia, 9-11 februarie 2009)

Material pentru informare.

 

PUNCTUL 15

Scrisoare din partea domnului Florea Voinea

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mai avem o scrisoare din partea domnului Florea Voinea, care doreşte să îi aprobaţi salariile compensatorii pe lunile ianuarie şi februarie, în contextul în care ar fi trebuit să depună o solicitare scrisă, în fiecare lună, despre care înţeleg că a fost înştiinţat acasă.

Vă rog, domnule secretar general.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

În principiu, regret că se întâmplă o astfel de chestiune, dar s-a aprobat în Birou un memorandum care spune că se depune în fiecare lună o cerere pentru aceste indemnizaţii. A venit cu o chestiune retroactivă, şi nu este de competenţa mea. A mea este să respect ceea ce s-a aprobat prin memorandum.

Mai avem situaţii în care n-au venit. Dacă vreţi, vă dau un astfel de exemplu.

Aş vrea să ştiţi că a treia lună este martie şi se încheie mâine.

Deci mai există un caz care nu a depus în luna februarie şi şi-a pierdut dreptul.

 

Domnul Varujan Pambuccian:    

Eu cred aici vorbim de un drept, şi între un drept şi o chestiune administrativă, după părerea mea, primează dreptul.

Cred că este bine să facem lucrul acesta nu neapărat pentru că vorbim de foşti colegi ai noştri, ci pentru că lucruri de genul acesta pot da tonul şi în alte părţi şi, atunci, gândiţi-vă la angajatori care ar avea un model în felul în care procedăm noi acum, cum ar arăta lucrul acesta în cazul disponibilizărilor numeroase care vor veni în viitorul apropiat.

Deci vorbim de un drept şi dreptul primează înaintea oricăror chestiuni administrative.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă propun să o trimitem la Comisia de Statut, ca să se pronunţe asupra acestei situaţii.

Trecem mai departe.

 

PUNCTUL 16

Solicitare din partea domnului senator Liviu Câmpanu

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Solicitarea din partea domnului senator Liviu Câmpanu, care vrea să-i precizăm ce măsuri am luat în ceea ce-l priveşte pe domnul Florin Ţurcanu.

Nu văd la ce vot face referire.

Înţeleg că întruneşte consensul dumneavoastră ca această solicitare să fie respinsă.

Vă mulţumesc.

 

PUNCTUL 17

Diverse

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem o informare asupra dezbaterii CENTRAS şi ARDOR şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, care a avut loc în cadrul campaniei „Dă mai departe”, acţiunea care a avut loc în „Sala Brâncuşi”, şi ne mulţumeşte pentru sprijinul pe care l-am acordat.

Avem o solicitare din partea Primăriei Municipiului Bucureşti care susţine un eveniment - „Capitala creşte verde”. Facem un tur al bicicliştilor înscrişi la eveniment, prilej cu care se va restricţiona circulaţia auto în intervalul 9,00-13,00.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Doamna preşedintă, este pentru informare. Este sâmbătă, nu cred că este o problemă.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Mulţumim. Trecem mai departe.

Avem o informare cu privire la interpelările pentru care deputaţii au solicitat răspuns. Liderii grupurilor de asemenea decid.

Mai avem un material suplimentar – o solicitare a Organizaţiei pentru copii şi adulţi cu nevoi speciale, filiala Feteşti, Ialomiţa, care ne solicită găzduirea unei expoziţii marţi, 7 aprilie, în holul de la intrarea S1.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

La acest ONG sunt copii cu probleme speciale, şi am considerat că ar fi util să fie undeva unde accesul să fie uşor şi, atunci, este la S1, pe unde intră parlamentarii. Este şi cu vânzare, dacă doreşte cineva să cumpere din produsele lor, şi cred că este un lucru bun, benefic.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da. Este în regulă. Vă mulţumesc.

Avem o solicitare din partea postului de televiziune Realitatea TV cu privire la amplasarea unor ministudiouri la P1 pentru realizarea unor emisiuni de dezbatere de la Camera Deputaţilor în fiecare zi, de luni până miercuri, precum şi în zilele şi la orele în care evenimentele de la Camera Deputaţilor impun o desfăşurare jurnalistică mai amplă.

Domnul Marton Arpad, vă rog.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna preşedintă, am avut o dezbatere în vechea legislatură privind o solicitare a unor bănci de a înfiinţa nişte sedioare aici, în Camera Deputaţilor, pentru a avea o activitate aici, când s-a decis în Biroul permanent că, dacă într-adevăr avem un spaţiu oarecare pe care îl putem afecta acestei activităţi bancare, să o scoatem, să vină toate băncile care doresc, eventual la licitaţie, că aşa prevede legislaţia românească – atât cea referitoare la licitaţii, pentru a pune astfel de teritorii publice de fapt la-ndemâna unor societăţi comerciale, şi pe de altă parte şi legislaţia privind concurenţa.

Eu am ridicat această problemă de mai multe ori legată de televiziunile particulare care sunt toate, din punct de vedere legislativ, societăţi comerciale. Sunt cel puţin zece astfel de societăţi comerciale care au o astfel de activitate, şi probabil că şi dânşii ar dori să aibă o activitate de genul celei solicitate aici de către una din televiziuni şi practicată şi de un alt post.

Eu nu văd de ce Parlamentul României ar trebui să facă o discriminare între societăţile comerciale care au o activitate de mass media electronică. De ce ar trebui să favorizeze unele societăţi, să aibă la-ndemână o oră, două, trei, un spaţiu fără ca să plătească chirie, fără ca să plătească pentru curentul electric consumat, iar alte societăţi comerciale care au o activitate de aceeaşi natură să nu aibă aceeaşi posibilitate.

Deci eu cred că dacă în cazul băncilor am avut o modalitate - şi nu ştiu dacă a fost salutară sau nu, ar trebui să avem aceeaşi decizie, deci să găsim care sunt acele spaţii pe care noi dorim să le afectăm unor astfel de acţiuni, să aducem la cunoştinţa tuturor acestor posturi de televiziune care doresc să se ocupe, prin mass media evident, să se facă publică şi să fie scoase la licitaţie sau cum doriţi, ca să aibă acces toate televiziunile care doresc o astfel de activitate.

Acesta mi se pare a fi corect. Altfel, oricare dintre celelalte posturi ne-ar putea ataca cum că noi favorizăm, şi nu vreau să citez nişte forme de etichetare a acelor societăţi de către unele persoane publice.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Aura Vasile.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Mulţumesc, doamna preşedintă.

Poate, ştiu eu, cu unele din ce a spus colegul meu aş putea să fiu de acord - să spunem pe zonele de dezbatere, dar nu pot să fiu de acord cu teza în sine. Deci în mapă eu nu văd decât cererea studioului Realitatea, şi nu văd alte cereri de la alte posturi sau de la alte societăţi comerciale, motiv pentru care nu sunt obligată să trec pe cineva strada dacă nu vrea să treacă strada.

Deci în acest moment am această solicitare a postului Realitatea TV. Ei vin cu o propunere pe care o îmbrăţişez pentru că oricum ei există, oricum la toate evenimentele importante sunt în desfăşurare şi sunt cu acele ministudiouri în jurul plenului, în condiţiile în care secretarul general ar putea să stabilească exact un loc unde ei pot să-şi desfăşoare activitatea. Plătesc, nu plătesc, cât se plăteşte curentul, unde se desfăşoară, eu v-aş propune să îi dăm domnului secretar general posibilitatea pentru a discuta cu ei pe aceste probleme, iar grupul meu parlamentar este de acord cu solicitarea şi cu această propunere de a face un ministudio, în condiţiile în care imediat şi la cald să se poată dezbate problemele parlamentare.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ca să fiu sinceră, eu, uitându-mă pe solicitarea dumnealor, nu pot decât să vă rog să analizaţi şi dintr-un alt punct de vedere pe care noi l-am discutat adesea, anume acela al creşterii imaginii noastre.

Poate aceasta este o oportunitate. Scrie că sunt invitaţi parlamentari şi jurnalişti, deci cred că este bine să apreciem iniţiativa.

Domnul Bogdan Olteanu.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulţumesc.

Două observaţii: prima - sunt convins că, dacă se ia o asemenea decizie, ea trebuie să fie aplicată tuturor celor care vor fi interesaţi să solicite, pentru că trebuie să tratăm în mod competitiv, şi orice altă televiziune naţională care va dori să instaleze un asemenea ministudio trebuie să aibă o asemenea posibilitate în momentul în care ar solicita.

În al doilea rând, nu ştiu câţi bani fac televiziunile. Cel puţin cele de ştiri presupun că pierd bani, nu câştigă, şi nu mă interesează de ce fac acest lucru, este problema dumnealor; dar, ca să fim realişti, ei oricum sunt aici, oricum realizează în condiţii mai puţin elegante şi decente genul de dialoguri pe care vor să le organizeze astfel. Cred că este mai potrivit să se organizeze într-un ministudio decât stând în picioare pe hol, alergând alţii prin spate şi aşa mai departe, şi cred că dacă tot este să privim realist în faţă, decât să plece parlamentarii până în partea cealaltă a oraşului în studio, ceea ce fac oricum în momentul în care sunt invitaţi, mai bine lipsesc 5 minute din sală pentru a ieşi în ministudio să dea o declaraţie şi să se întoarcă în sală. Asta, şi apropo de absenteism şi de problemele de imagine legate de absenţele din plen.

Televiziunile de ştiri nu-şi fac în mod special programul astfel încât să nu ţină dezbateri în timpul şedinţelor de plen sau de comisii; dimpotrivă. În aceste condiţii, cred că dacă reuşim să aducem studioul mai aproape de Parlament, asta ne va uşura activitatea parlamentară, şi n-o va îngreuna.

De aceea, noi vom susţine această solicitare, cu rugămintea către Biroul permanent să fie de acord ca, în măsura în care vor apărea şi alte solicitări similare din partea altor instituţii media, ele să fie tratate în acelaşi mod.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Pambuccian.

 

Domnul Varujan Pambuccian:    

Este foarte limpede că există o serie de avantaje, dar eu v-aş propune următorul lucru: este la fel de limpede că, în momentul în care un post de televiziune îşi va crea un asemenea ministudio, toate posturile de televiziune vor dori să aibă aşa ceva sau multe vor dori. Şi, atunci, eu v-aş ruga, doamna preşedintă, şi aceasta este prima chestiune, să aflăm de la domnul secretar general dacă avem spaţiu suficient pentru a putea satisface nevoile tuturor acestor televiziuni care vor dori să facă lucrul acesta. Altfel, suntem în mod evident într-o chestiune care frizează concurenţa, şi oricine ar putea chiar să ne dea în judecată pentru faptul că am intervenit într-o chestiune de competiţie pe o piaţă liberă între doi actori economici, favorizându-l pe unul dintre ei, în defavoarea celuilalt.

Eu spun următorul lucru: dacă mâine mai apar trei solicitări, aceasta era întrebarea: le putem rezolva?

Ştiu că ştim şi că putem enumera cu toţii şi putem să ne aducem aminte ce televiziuni există în România. Nu cred că asta este problema. Problema este alta: dacă mâine mai apar încă 3, 4, 5, putem asigura acest spaţiu?

Este o întrebare la care trebuie să avem un răspuns pregătit, pentru că, altfel, intervenim într-o piaţă care este o piaţă liberă, în care actori privaţi pot fi avantajaţi sau dezavantajaţi de o conjunctură sau alta, şi noi în felul acesta am avantaja pe unii în detrimentul altora.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Adrian Năstase, şi după care doamna Aura Vasile.

 

Domnul Adrian Năstase:

Stimaţi colegi, vă aduceţi aminte discuţia în legătură cu un studio al Parlamentului. Atunci aţi avut un anumit punct de vedere, şi the best next, este foarte evident - deschiderea acestor studiouri aici, în Parlament.

Cealaltă variantă sigur că ar fi fost poate ceva mai costisitoare, poate că ar fi creat poate unele tensiuni cu unele dintre televiziunile de nişă, dar am luat o decizie în legătură cu această chestiune, aşa că la acest moment nu cred că ne mai putem opune unor solicitări de acest gen care merg pe ideea unei transparenţe şi din partea noastră şi mai ales a posibilităţii de a angaja dezbateri cu parlamentarii, nu doar imagini cu parlamentarii care dorm în sală pentru aceste televiziuni.

Cred, însă, că într-adevăr observaţiile care s-au făcut aici, în sensul că trebuie să rămânem deschişi şi pentru alte eventuale decizii şi alte solicitări, sigur, însă, pe care trebuie să le examinăm individual, tocmai pentru a evita, ştiu eu, anumite solicitări extravagante, fiind, în sfârşit, oameni sau televiziuni care n-au legătură cu dezbaterile parlamentare; la aceasta m-am referit.

Şi, atunci, şi eu sunt în favoarea şi pentru acceptarea acestei solicitări, pornind de la decizia noastră anterioară şi ţinând seama de faptul că într-adevăr pentru Parlament, iată, apare un interes suplimentar care cred că este benefic.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Doamna preşedintă, eu vroiam să vă solicit să supuneţi la vot această solicitare, şi din nou spun colegului că, dacă cineva nu vrea să treacă strada, nu-l trec strada. Deci avem o solicitare şi discutăm pe această solicitare. Să supunem la vot.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Doamna preşedintă, dacă îmi permiteţi, sigur, supunem la vot o chestiune practică. Vă rog să observaţi că oricum principalele televiziuni de ştiri realizează transmisii directe de la principalele evenimente care se derulează în Parlamentul României.

Faptul că le creăm posibilitatea de a-şi ordona mai bine studiourile, de a-şi face o planificare din timp a transmisiilor, eu cred că este un lucru pe care trebuie să-l încurajăm. Venim în întâmpinarea dorinţelor lor, dar în acelaşi timp venim şi în întâmpinarea dorinţei noastre de a asigura o transmisie corectă a evenimentelor din Parlament şi mai ales din Camera Deputaţilor şi a parlamentarilor care vor să aibe posibilitatea de a interveni şi de a participa la aceste ministudiouri. De aceea, cred că nu este nici un fel de reţinere faţă de solicitarea pe care a făcut-o Realitatea şi, în acelaşi timp, cred că există suficientă disponibilitate ca în continuare celelalte televiziuni, dacă vor solicita, să aibă aceeaşi susţinere din partea noastră.

 

Domnul Gheorghe Albu: 

Doamna preşedintă, eu cred că încerc să văd evident partea plină, care nu înseamnă numai 50% - poate mai mult, a paharului, şi cred că, cu aprobarea acestei solicitări şi a celorlalte care probabil vor veni, rezolvăm puţin şi situaţia de aici, din holul central al Parlamentului. Atunci, probabil, se va organiza treaba pe partea de televiziuni mult mai bine. Nu vor mai fi nevoiţi reporterii să stea în aceste condiţii care nu sunt foarte confortabile şi, atunci, sper că într-adevăr vom rezolva şi această problemă odată cu aceste studiouri, cu găsirea unui spaţiu corespunzător.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Am înţeles că întruneşte, să spunem, majoritatea opţiunilor, dar pentru corectitudine, rămân, totuşi, câteva idei, dintre care una, cea mai importantă, că suntem deschişi şi altor solicitări, pe care le vom analiza caz cu caz. Cine este pentru? Voturi împotrivă? Un vot împotrivă. (Domnul Kelemen Hunor). Abţineri? Nu sunt.

Vă mulţumesc. Mergem mai departe.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Asociaţia PRODemocraţia ne solicită sprijinul în organizarea acţiunilor – model  Uniunea Europeană şi Parlamentul Tinerilor, în perioada 8-10 mai 2009, solicită Sala C.A.Rosetti şi va merge cu nişte solicitări, pentru desfăşurarea acestor evenimente, şi către grupurile politice.

Vreau să vă spun că asta nu ar fi prima oară când se desfăşoară şi este o acţiune şi foarte frumoasă. Dacă nu aveţi nimic împotrivă, suntem în regulă, vă invit să mergem către Senat.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Doamnă preşedinte, iertaţi-mă, mai există o cerere a domnului deputat Viorel Arion care vrea patru zile de concediu, reprogramat, fusese aprobat.

Şi Comisia pentru „Nicolina” solicită să fie lăsată să lucreze mâine, de la 9 la 12, în timpul plenului.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Da, de acord.

 

Domnul Ioan Oltean:

Doamna preşedinte, vreau să îl rog pe domnul secretar general, suntem în pragul primăverii şi foarte multe maşini parchează acolo, jos, pe spaţiul verde. Poate se găseşte o variantă prin care se interzice, pentru că este păcat pentru spaţiul verde existent.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Da, o să facem ordine.

 

*

Şedinţa s-a încheiat la ora 14,45.