S T E N O G R A M A

şedinţei comune a Birourilor permanente ale

Camerei Deputaţilor şi Senatului din ziua de

29 decembrie  2009

 

 

Şedinţa a început la ora 11.20.

Lucrările au fost conduse de domnul Teodor-Viorel Meleşcanu, vicepreşedinte al Senatului, asistat de doamna Roberta Alma Anastase, preşedintele Camerei Deputaţilor.

 

Au participat:

 

De la Camera Deputaţilor:

Domnul Adrian Năstase, domnul Ioan Oltean, domnul Ludovic Orban – vicepreşedinţi; domnul Dumitru Pardău, domnul Sever Voinescu-Cotoi, domnul Valeriu Ştefan Zgonea – secretari; domnul Nicolae Bănicioiu, domnul Dan-Ştefan Motreanu, domnul Seres Denes - chestori; domnul Gelu Vişan - Grupul parlamentar al    PD-L; doamna Aurelia Vasile – Grupul parlamentar al Alianţei Politice a PSD + PC; domnul Eugen Nicolăescu – Grupul parlamentar al PNL; domnul Márton Árpád-Francisc – Grupul parlamentar al UDMR; domnul Eugen Nicolicea – Grupul deputaţilor  independenţi.

 

De la Senat:

Doamna Anca Daniela Boagiu, domnul Alexandru Pereş – vicepreşedinţi; domnul Gheorghe David, domnul Orest Onofrei – secretari; domnul Constantin Dumitru, domnul Dan Radu Ruşanu, domnul Verestoy Attila – chestori; domnul Traian-Constantin Igaş – Grupul parlamentar al PD-L, domnul Ion Toma – Grupul parlamentar al Alianţei Politice a PSD+PC, domnul senator Liviu Câmpanu – senator independent.

 

Invitaţi:

Din partea Guvernului:

Domnul Valentin-Adrian Iliescu – secretar de stat  la Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul.

 

Din partea Camerei Deputaţilor:

Domnul Gheorghe Barbu – secretar general; domnul Valer Dorneanu – secretar general adjunct; doamna Ileana Luncan – secretar general adjunct; domnul Nicolae Vasilescu – şeful Departamentului Legislativ; domnul Georgică Tobă şi domnul Gabriel Stecoza – Departamentul Secretariatului tehnic; doamna Adriana Simion şi domnul Gheorghe Popescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen; doamna Gabriela Enea – Direcţia pentru  relaţii publice.

 

Din partea Senatului:

Domnul Constantin-Dan Vasiliu – secretar general adjunct; doamna Constanţa Călinoiu – director general Direcţia generală legislativă; domnul Gabriel Sterea – director Direcţia Secretariat general; doamna Veronica Iacob – director Direcţia pentru organizarea şedinţelor plenului Senatului; doamna Elena Diaconu – şef Serviciul pentru lucrările Biroului permanent; doamna Simona Paraschiv – consilier Serviciul pentru lucrările Biroului permanent.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Domnilor senatori, o să vă rog, după încheierea acestei şedinţe a Birourilor permanente reunite, să rămâneţi să avem o şedinţă a Biroului permanent al Senatului.

Suntem în cvorum, sunt toţi aici. Deci rămânem în sală noi, cei de la Senat.

Stimaţi colegi, vă propun să începem şedinţa Birourilor permanente reunite.

O să rog, întâi, din partea Secretariatului să ne spuneţi cum stăm cu distribuirea Legii bugetului, ca, în funcţie de asta, să putem după aceea intra pe ordinea de zi.

Avem mai multe proiecte de lege, dar principalele sunt Legea bugetului de stat şi Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2010.

Vă rog, mai întâi, să-mi spuneţi cum stăm cu distribuirea materialelor.

Domnul secretar general adjunct Vasiliu, vă rog.

 

Domnul  Constantin Dan Vasiliu :

 Domnule preşedinte, conform hotărârii Guvernului, au fost distribuite către cele două Camere sau urmează a fi distribuite câte 20 de exemplare pe suport de hârtie. Nu le-am primit încă şi o să avem rugămintea la dumneavoastră ca în momentul în care vin să spuneţi către ce comisii şi grupuri parlamentare le îndreptăm.

Avem editate pe CD cele două proiecte de lege în formă editabilă; la Senat sunt 160 de bucăţi. Sunt în posesia noastră. După şedinţa Birourilor permanente reunite le vom distribui grupurilor parlamentare, ca să poată fi trimise prin poşta militară în teritoriu domnilor senatori, în vederea elaborării amendamentelor care consideră dumnealor că sunt necesare. De asemenea, mai avem CD-uri pe suport needitabil, care, de asemenea, sunt la dispoziţia noastră şi cum veţi hotărî să le distribuim, aşa vom face.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Nu se pot face modificările direct în computer. Doar puteţi să le citiţi, să vă notaţi şi să faceţi separat amendamente.

Mulţumesc frumos.

Haideţi, mai întâi să vedem ordinea de zi : primul punct sunt cele două proiecte ale Legii bugetului de stat şi bugetului asigurărilor sociale. Punctul 2, programul de dezbatere şi adoptare a proiectului, nota cu privire la iniţiativele legislative şi comisiile permanente reunite pentru dezbaterea şi avizarea proiectului bugetului.

 

 

PUNCTUL 1:

Proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2010 şi proiectul Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2010

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Haideţi să începem cu proiectul Legii bugetului de stat şi al asigurărilor sociale.

Domnul Vasiliu v-a informat în legătură cu sosirea tuturor documentelor, prezentarea lor şi forma în care se află.

 

Din sală: Şi la Camera Deputaţilor cum este?

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Păi, aici este vorba de Camera superioară şi o să urmaţi, firesc…

Deci acestea sunt numai cele venite la Senat?

 

Domnul  Constantin Dan Vasiliu :

Da,  domnule preşedinte. La Camera Deputaţilor există un număr mai mare.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Domnule Dorneanu, vă rog.

 

Domnul Valer Dorneanu:

Pentru că noi nu suntem Camera superioară, stăm mai bine la cantitate decât dumneavoastră, în sensul că am comandat, la Monitorul Oficial, şi pentru dumneavoastră 185 de exemplare în total, din care 117 la noi şi 67 la dumneavoastră pe format A4.  O să le primim până cel târziu pe 4 ianuarie. Noi am organizat, pe 4 ianuarie, împărţirea lor astfel: câte 6 la grupurile parlamentare mari, câte 4 la celelalte, la fiecare comisie un număr de exemplare, membrilor Biroului permanent şi deci, începând de pe 4 ianuarie, se va putea lucra şi pe suport hârtie.

Începând de astăzi, pe site-ul celor două Camere se află proiectul de buget. De asemenea, începând de astăzi, o să distribuim, cel puţin noi, la Camera Deputaţilor, câte un CD pentru fiecare deputat. O să le distribuim pe grupuri parlamentare, nu le trimitem fiecărui deputat. Ne organizăm şi anunţăm grupurile parlamentare şi CD-urile vor fi la dispoziţia deputaţilor. Pe acestea nu pot lucra domnii deputaţi, se pot citi. Dar la comisii va exista un exemplar editabil, pe care se va putea lucra.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Mulţumesc frumos.

Domnule Vasiliu, eu am înţeles că la noi distribuiţi CD-uri pentru fiecare senator câte 2 bucăţi, una care se poate doar citi şi alta care poate fi editată. Aşa e?

 

Domnul  Constantin Dan Vasiliu :

Da, domnule vicepreşedinte.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Şi limita este numai la ceea ce avem copii pe hârtie.

 

Domnul  Constantin Dan Vasiliu :      

 Din câte am înţeles acum, având 68 de bucăţi putem să dăm tuturor membrilor Biroului permanent, preşedinţilor tuturor comisiilor, grupurilor parlamentare în câte exemplare se doreşte. 68 sunt suficiente pentru toată lumea.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Vă rog frumos.

 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Am o întrebare pentru Camera Deputaţilor.

Ca să înţeleg mai bine, domnule secretar general adjunct, înţeleg că pe data de 4 ianuarie veţi distribui bugetul pe hârtie?

 

Domnul Valer Dorneanu:

Da, da.

 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Şi pe CD ?

 

Domnul Valer Dorneanu:

Pe CD trimitem unul deputaţilor, care nu poate fi decât citit şi va fi pe site şi la comisii o să fie un CD reeditabil, ceea ce înseamnă că…

 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Pe CD se poate lucra? Are şi anexele sau este doar unul pe care-l putem citi?

 

Domnul Valer Dorneanu:

CD-ul se poate citi şi are o agendă la început şi de pe agenda aceea vă puteţi duce direct la anexa unui minister sau altul. Legea este separat.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Haideţi să ne înţelegem.

Doamna Aurelia Vasile, imediat vă dau cuvântul.

Deci, din punct de vedere al suportului, la ora actuală îl avem ambele Camere pe CD. Un număr limitat de exemplare va fi pe hârtie. Din punctul meu de vedere, cel puţin la Senat, cred că se poate distribui membrilor Biroului permanent, preşedinţilor comisiilor şi grupurilor parlamentare, ei vor avea şi pe suport de hârtie. De asemenea  am înţeles că fiecare senator a primit astăzi un CD pentru citit şi un CD în care există link-uri şi se pot face amendamente….

Din punctul nostru de vedere, cam aceasta este maniera de a proceda. O să vedem după aceea la Camera Deputaţilor.

Doamna Aurelia Vasile, vă rog.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Mulţumesc,  domnule preşedinte de şedinţă.

Întreb încă o dată pe secretarul general adjunct al Camerei Deputaţilor, pentru că vom intra în graficul de depunere a amendamentelor, colegii noştri sunt acasă şi să nu ne trezim cu sute de reclamaţii că nu au putut să-şi depună amendamentele, deci fiecare parlamentar, astăzi, va primi sau fiecare grup parlamentar va primi un număr de dischete, de CD-uri pe care le putem citi? Da.

Şi, la fel ca şi Senatul, primim un alt CD pe care putem să mergem direct pe fiecare minister, pe fiecare anexă şi pe fiecare tabel pentru a putea să ne facem amendamentele ? Pentru că pe fiecare minister şi pe proiectul de buget avem anexele şi avem tabelele. Vreau să întreb încă o dată: amendamentele nu se fac întotdeauna pe anexe, ci se fac pe tabele, pe fiecare minister. În condiţiile în care parlamentarii nu vor avea la dispoziţie aceste lucruri, nu ştiu cum îşi vor face amendamentele.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Domnule Dorneanu, vă rog.

 

 Domnul Valer Dorneanu:

Repet, din punctul de vedere a informaţiei, al citirii textului, au toate indicaţiile după care se intră direct nu numai pe lege, ci şi pe fiecare minister, pe fiecare anexă. Nu pot opera în text ei… Ei pot să extragă şi să vă trimită dumneavoastră, grupurilor parlamentare, amendamentele.

La comisii se poate lucra pe text. Doar la comisii se poate lucra pe text.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Doamna Aura Vasile, dacă-mi permiteţi, cele două CD-uri sunt identice, conţin aceleaşi informaţii…

 

Doamna Aurelia Vasile:

Nu, nu, nu.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Aşa mi s-a spus mie. Numai că unul este editabil şi poţi să intri direct pe el şi să faci amendamentele, la Senat… Dumneavoastră aveţi un număr limitat de asemenea CD-uri. La noi are fiecare senator.

 

Doamna Aurelia Vasile:

 Domnule preşedinte, noi am cerut şi, probabil, se poate vedea în stenogramă, încă de acum 3-4 săptămâni ca CD-ul pentru buget să aibă link-uri, cel care se dă parlamentarului, pentru că pentru a ajunge la un tabel sau la o anexă trebuie să derulăm două ore şi jumătate. De foarte multe ori, ştiţi foarte bine că, poate, la un moment dat, trebuie să coroborezi două materiale. Cum le coroborezi? Derulând tot timpul în sus şi în jos?

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Doamna Anastase, vă rog.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Dorneanu, dacă îmi permiteţi, eu nu înţeleg de ce la Senat se poate şi la Camera Deputaţilor nu se poate? Care este impedimentul tehnic?

 

Domnul Valer Dorneanu:

Acum vorbim cu domnul Lapteş. Cred că dacă s-a putut la ei, se poate face şi la noi. N-are sens să se lucreze direct…

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, deci să considerăm rezolvată pentru că dacă s-a rezolvat la Senat, se va rezolva foarte repede şi la Camera Deputaţilor. Nu?

Vă mulţumesc.

 

Domnul Valer Dorneanu:

Bineînţeles că aşa o să facem şi noi, dar aşa ni s-a părut normal. Oricum, lucrează comisiile pe textul tabelului, acela cu amendamentele, nu fiecare.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Ca să încheiem această treabă, eu înţeleg că astăzi, şi cu sprijinul domnului Vasiliu, şi Camera Deputaţilor va dispune şi de CD-uri editabile, cu link-uri, cu tot ce trebuie.

Haideţi să fim, de asemenea, de acord ca în formă scrisă, având în vedere volumul foarte mare de hârtie pe care-l reprezintă, să limităm la un număr rezonabil, care să poată fi utilizat, aşa cum spuneam, de membrii Birourilor permanente, de comisii şi, în al treilea rând, de grupurile parlamentare, care, de asemenea, vor corela…

 

Doamna Aurelia Vasile:

 Domnule preşedinte, cu scuze, în format scris, trebuie pentru fiecare membru al comisiilor de fond, deci comisiile pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital, trebuie să aibă fiecare membru.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Vă mulţumesc.

Şi fac un amendament – toţi membrii comisiilor de buget finanţe să dispună de el în formă scrisă.  În rest, dacă sunteţi de acord, am putea merge pe CD-urile pe care le vom avea ceilalţi, asigurarea în formă printată pentru cei care lucrează direct. Deci am putea să trecem deja la punctul 2, să încercăm să hotărâm programul de organizare a acestor activităţi.

 

 

PUNCTUL 2:

·                  Programul de dezbatere şi adoptare a proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2010 şi a proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2010.

·                  Notă cu privire la iniţiativele legislative de competenţa şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, înregistrate la Parlament.

·                  Comisiile permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului pentru dezbaterea şi avizarea proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2010 şi a proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2010.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

La punctul 2 aveţi în mapă un fel de schemă care prevede principalele etape ale adoptării bugetului.

Prima este distribuirea proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2010 şi a proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2010. Am discutat până acum. Eu sper ca acest punct să-l fi încheiat, dacă sunteţi de acord cu formula care v-am propus-o.

Al doilea punct este depunerea amendamentelor de către grupurile parlamentare, de către deputaţi şi senatori.

V-aş ruga, dacă aveţi propuneri în legătură cu acest lucru, să luaţi cuvântul.

Doamna preşedinte Anastase, vă rog.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

 Domnule preşedinte, eu v-aş propune data de 6 ianuarie, ţinând cont de faptul că suntem legaţi de dezbaterile din comisiile de fond, din Comisiile de buget finanţe reunite. Propunerea mea ar fi ca până pe 6 inclusiv, stabilim de comun acord o oră, să fie depunerea amendamentelor, iar pe 7 să intre în comisiile pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital, previzionând 4 şi 5 ca şi zile pentru avize în comisii, ceea ce ne-ar putea permite ca, începând cu săptămâna următoare, luni după-amiază, să intrăm în plen. Luni, marţi, miercuri putem să discutăm.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Eu nu am nimic împotrivă, însă sunt două lucruri distincte. Primul este termenul până la care deputaţii şi senatorii pot depune amendamente, pe care va trebui să-l stabilim.

Al doilea termen pe care trebuie să-l stabilim este dezbaterea în comisiile de specialitate şi elaborarea avizelor.

După care, într-adevăr, ajungem la comisiile pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital şi după aceea ajungem la stabilirea plenului.

Haideţi să ne gândim cum le facem, ţinând seama şi de constrângerile pe care le avem.

Doamna Anastase a propus ca, practic, începând cu 7 ianuarie să se dezbată în cadrul comisiilor pentru buget, finanţe.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Domnule preşedinte, am un singur amendament.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Haideţi să dăm acum timpul înapoi. Ca să înceapă pe 7 ianuarie în comisiile pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital…

 

 Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Domnule senator…

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Trebuie să aibă avizele pe 6 ianuarie.

Vă rog, domnule Zgonea.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Cu scuzele de rigoare, în logica doamnei preşedinte, există o singură scăpare. Amendamentele se depun la comisii şi, după ce se depun amendamentele, comisiile dau avizul.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Comisia de fond, şi vă reamintesc că aşa am făcut de fiecare dată.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Doamna Aurelia Vasile, staţi să confirme ceea ce a spus doamna Anastase şi după aceea vă dăm cuvântul.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Amendamentele deputaţilor şi senatorilor se pot depune la comisiile din care fac parte şi la comisia de fond. Numai că sunt două încărcături ale acestor amendamente. Amendamentele care au venit cu avize de la comisiile de specialitate au rămas, de obicei, la raportul final. Cele care s-au depus direct la comisie nu au avut avizul comisiilor şi mulţi au insistat să trimită amendamentele la comisie. Noi trebuie să-i dăm deputatului posibilitatea să depună amendamente în comisia din care face parte, pentru că altfel înseamnă că nu avem nevoie de avizele de la comisii dacă depunem toţi la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital la Camera Deputaţilor şi la Senat. Şi întotdeauna a fost acest lucru.

Deci, dacă dumneavoastră propuneţi data de 6 ianuarie pentru amendamente, atunci, păstrând ideea dumneavoastră, am putea să lăsăm 7 şi 8 ianuarie pentru avize şi de pe 9, 10, 11 ianuarie, pe 11 ianuarie seara să fie raportul final şi pe 12 ianuarie să începem plenul reunit şi pe 15 ianuarie, aşa cum aţi zis dumneavoastră, 16 ianuarie cel târziu, să-l încheiem şi să mergem undeva pe 17 sau 18 ianuarie cu publicarea. Şi astfel ne-am înscrie în proiectul dumneavoastră, păstrând şi posibilitatea ca toţi colegii noştri, deputaţi şi senatori, să-şi depună amendamentele către comisii, varianta a doua fiind ca, în momentul în care nu a ajuns la comisie, să depună direct la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital, care dezbate pe fond.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Zgonea, până pe 4 ianuarie, amendamente…  propunerea era să se intre în comisiile pentru aviz pe 5 ianuarie, deci să fie 5 şi 6 ianuarie. Până pe 4 ianuarie oricum au posibilitatea să depună şi la comisiile din care dumnealor fac parte. Acesta este un prim aspect.

În al doilea rând, cred că trebuie să învăţăm să ţinem cont şi de zilele respective. Deci, domnule Marton Arpad, când spuneţi 9, 10, 11 ianuarie, să ştiţi că vă referiţi la vineri, sâmbătă, duminică. E important acest amendament. Sâmbătă, duminică şi luni, dar să ştiţi că aveţi nevoie de o zi pentru raport, în care ştiţi foarte bine că se integrează şi amendamentele şi aceasta presupune ca staff-ul să lucreze o zi pentru integrarea tuturor amendamentelor. De aceea, am gândit să fie 7, 8, 9 ianuarie, pentru ca ziua de 10 ianuarie să fie ziua destinată construirii raportului şi integrării amendamentelor.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Doamna Aura Vasile.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Mulţumesc. Uitându-ne în calendar şi ţinând cont de, să spunem, familiile parlamentarilor şi de ceea ce se întâmplă în fiecare familie de români în această bucăţică de timp, pot să trag concluzia că se impune acest calendar pentru a nu se depune niciun amendament. Mi-e greu să cred că, socotind că astăzi, se duc CD-urile la grupurile parlamentare, la parlamentari şi parlamentarii, începând de mâine, ajunul Revelionului, se vor apuca să scrie… Sunt o serie de colegi care sunt deja plecaţi împreună cu familia. Mi-e greu să cred că pe datele  de 1,2 şi 3 ianuarie, atunci când sunt în concediu legal sau îşi petrec zilele libere legale, vor scrie amendamente pentru buget, astfel ca în ziua de 4 ianuarie să ajungă la comisiile de fond. De asemenea, cred eu, chiar dacă în noaptea de Revelion, împreună cu soţia, vor scrie amendamente, va fi cineva la Camera Deputaţilor pentru a primi aceste amendamente şi pentru a fi distribuite acolo unde trebuie…

De aceea, eu vă propun ca amendamentele să poată fi predate în zilele 4,5,6,7,8 şi 9 ianuarie - trecem şi de ziua de Sfântul Ion, pentru că, totuşi 6 şi 7 ianuarie sunt două sărbători importante ale românilor – să începem pe 11 şi 12 ianuarie comisiile de avizare sau numai ziua de 11 ianuarie, putem începe de dimineaţă şi să terminăm până seara sau putem să începem pe data de 11 ianuarie la prânz şi să terminăm pe 12 ianuarie la prânz şi, de atunci până pe 13 ianuarie seara, noaptea, să fie gata comisiile de fond şi după data de 14 ianuarie putem lucra şi sâmbătă, şi duminică, şi vineri pentru a putea să finalizăm.

Aşa cum este prezentat programul, până pe 4 ianuarie, este clar pentru mine că se doreşte un buget la care parlamentarii să nu poată interveni.

Propunerea pe care o fac este a grupului parlamentar.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Mulţumesc.

Domnul deputat Marton Arpad. Urmează domnul senator Dan Ruşanu.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Eu cred că ar fi bine ca, indiferent de ce parte a activităţii parlamentare ne aflăm, la putere sau la opoziţie, să avem acelaşi punct de vedere legat de interpretarea Regulamentului.

Eu cred că atunci când ni s-a explicat, acum un an, cum se face din 3 zile calendaristice, una după alta, cum se pot socoti 5 zile, aşa a fost anul trecut, şi cum trebuie să fie adoptată legea bugetului într-o singură săptămână calendaristică – aşa s-a făcut anul trecut –, ar fi bine măcar să mergem într-o idee raţională şi regulamentară, aşa cum am cerut şi anul trecut.

Regulamentul Camerelor prevede, într-un capitol special pentru aprobarea bugetului de stat, în art. 46 spune că „Grupurile parlamentare, deputaţii şi senatorii pot prezenta comisiilor amendamente scrise şi motivate în cel mult 5 zile de la data primirii proiectului.” Azi am primit proiectul. Nu scrie de la difuzare. Este interesant că aşa scrie. De obicei scrie că de la „difuzare”, în cazul acesta scrie „de la primire”. Dacă pornesc de la această idee şi nu socotesc ziua de azi, reamintesc colegilor noştri că, pe de o parte, mandatul nostru este de 4 ani, fără concedii, exceptând acele zile de concediu care se pot solicita, iar activitatea Camerei Deputaţilor – e adevărat că domnii şi doamnele senatori se află în concediu neplătit – este în teritoriu, deci are activitate. Şi dacă socotim zilele de activitate, atunci zilele de 30, 31 decembrie, 4, 5 şi 6 ianuarie sunt chiar 5 zile şi acesta e numărul maxim care se poate acorda, „în cel mult 5 zile”. Deci, mi se pare că dacă ne încadrăm în acest interval, hai să zicem ora 20.00, ca să nu fie o întârziere, atunci ne încadrăm în prevederile regulamentare.

Merg mai departe, aici, doamna Aura Vasile are o părere chiar pe textul Regulamentului faţă de colegul domniei-sale care a intervenit mai devreme, pentru că acest Regulament vorbeşte de comisii, nu comisiile sesizate în fond, deputatul sau grupurile parlamentare având posibilitatea să se adreseze atât comisiilor speciale, cât şi comisiei sesizate în fond cu aceste amendamente până pe data de 6 ianuarie în scris. Şi mai avem o cutumă – şi sper că se respectă aceste cutume – ca şi oral să se poată adresa comisiei pentru aviz, deci fiecare la comisia sa, cea de cultură, cea de învăţământ, aceste comisii având obligativitatea ca în raportul lor de avizare să precizeze atât amendamentele admise, cât şi amendamentele respinse de comisia respectivă. Oricum, aceste amendamente, indiferent unde au fost depuse, ajung în final către comisia sesizată în fond, pentru că, oricum, acea comisie îşi va da votul pe amendamentul respectiv.

De aceea, eu cred că dacă dăm acest răgaz până pe data de 6 ianuarie, ora 20.00, suntem perfect pe Regulament şi am şi scăzut zilele date libere, de obicei, respectiv 1 ianuarie, sâmbătă, duminică, sâmbăta, de obicei, la noi este zi de activitate în teritoriu, după cum ştim. Putem activa această dezbatere în comisia sesizată în fond –  s-a mai întâmplat – chiar în noaptea de 6 ianuarie să înceapă dezbaterea şi eu sper ca vineri sau sâmbătă să poată termina şi Comisia pentru buget, finanţe.  

Cred că ar fi salutar să începem să punem pe 11 ianuarie după-amiază şedinţa în plen, să avem o marjă de mişcare în situaţia în care raportul nu este definitivat, să începem eventual dezbaterile generale şi să începem dezbaterea pe fond, cu raportul în mână, marţi dimineaţa, când avem toţi colegii prezenţi.

Mi se pare că astfel vom fi în litera Regulamentului, vom avea la dispoziţie 3-4 zile normale săptămânal de lucru în care putem adopta bugetul de stat. Astfel, el va fi dezbătut două săptămâni.

Mi se pare că având situaţia pe care o avem, şi interesul tuturor, în judeţe, consiliile judeţene, consiliile locale să aibă şi ele cât mai repede posibilitatea de a-şi adopta bugetul propriu, pe baza bugetului de stat, am această propunere. Cred că este undeva între propunerile făcute şi mi se pare că este aplicabilă din punct de vedere practic.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Mulţumesc.

Doamna Aura Vasile, mai este domnul Ruşanu şi domnul Năstase, dacă puteţi aştepta.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Totuşi colegii trebuie să ţină cont de zilele de 6 şi 7 ianuarie. În rest, sunt de  acord cu tot ce a spus domnul Marton Arpad. 6 şi 7 ianuarie sunt sărbători ortodoxe, sunt Boboteaza şi Sfântul Ion, deci dacă dorim să avem parlamentari… De aceea, vreau să se ţină cont de acest lucru.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Am înţeles.

Dânsul nefiind ortodox, normal că este mai puţin preocupat de asta, dar în fine.

Domnule Ruşanu, vă rog. Se pregăteşte domnul Năstase.

 

Domnul Dan Radu Ruşanu:    

Mulţumesc,  domnule preşedinte.

De acord în principiu cu programul propus de domnul Arpad, pe 4, 5 şi 6 ianuarie avize în comisii. Realitatea este că în ziua de 4 ianuarie ştim cum va fi; probabil, se va lucra foarte puţin; grosul avizelor în comisii, dezbaterile vor fi în zilele de 5 şi 6 ianuarie 2010.

În ziua de 7 ianuarie 2010 să înceapă dezbaterea în comisiile pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital; comisiile  de buget, finanţe reunite vor fi în zilele de 7, 8, 9 ianuarie 2010. Şi aici, aş ruga, o mică derogare, dacă putem s-o facem, ca în ziua de 7 ianuarie 2010, la comisiile de buget, finanţe, reunite să poată fi primite în continuare amendamente, chiar dacă nu au avizele de la comisiile de specialitate. În ziua de 7 ianuarie 2010, numai în ziua de 7 ianuarie 2010, pentru că, practic, în ziua de 7 ianuarie 2010, vine ministrul şi prezintă raportul la buget, sunt discuţiile generale, deci în ziua de 7 ianuarie 2010 să se poată primi, în continuare, amendamente chiar fără viza comisiilor de specialitate.

În ziua de 10 ianuarie 2010, duminică, va fi raportul comisiilor pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital. Staff-ul tehnic va trebui să lucreze - este duminică, dar asta este situaţia – şi să facă raportul la comisii, până luni 11 ianuarie 2010, la ora 16.00.

Luni, 11 ianuarie 2010, ora 16.00 să înceapă, teoretic, dezbaterea bugetului în plen, în continuare, până când se va epuiza.

 

(Din sală): Şedinţa Birourilor permanente reunite?

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

În aceeaşi zi, 11 ianuarie 2010, va fi o şedinţă a Birourilor permanente reunite.

 

Domnul Dan-Radu Ruşanu:

Şedinţa Birourilor permanente reunite va fi la ora 14.00.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

La ora 14.00 va fi şedinţa Birourilor permanente reunite.

Haideţi să lăsăm toţi colegii care doresc să se pronunţe şi după aceea să vedem cum facem.

Domnule Adrian Năstase, vă rog, aveţi cuvântul.

 

Domnul Adrian Năstase:

Eu aş fi vrut să-l întreb pe domnul Ruşanu dacă vor începe şedinţele comune pe 11 ianuarie 2010 la ora 16.00, când ar trebui să se termine sau când preconizaţi să se termine. Ştim când încep, dar ce credeţi…? Era o întrebare retorică.

Eu aş vrea, de fapt, să pornim oarecum invers, nu de la momentul 7 ianuarie 2010, ci de la momentul 15 ianuarie 2010 sau 31 ianuarie 2010. Şi am să vă spun de ce. Pentru că, dincolo de discuţia tehnică, care mie mi se pare extrem de interesantă şi de utilă şi unde o să găsim o soluţie, problema este problema de fond, dacă acest buget va reflecta doar interesele PD-L-ului şi eventual ale UDMR-ului – nu ştiu în ce măsură – sau dacă bugetul va reflecta interese generale, care să ţină şi de interesele primarilor de alte culori.

După părerea mea, asta este chestiunea esenţială. Dacă reuşim să exprimăm toate aceste interese într-un mod corect, atunci lucrurile se vor derula corect. Dacă nu vom reuşi acest lucru, atunci, cu toată părerea de rău, dezbaterea va continua până la momentul în care vom reuşi să exprimăm, cel puţin, dacă nu să facem să fie adoptate şi aceste interese. Este o chestiune extrem de importantă pentru noi. De aceea, sigur că aceste modalităţi prin care se restrânge durata procedurală pentru diferite faze, putem s-o interpretăm şi ca o încercare de a duce lucrurile exclusiv într-o zonă preferenţială pentru anumite zone ale administraţiei, pentru anumite zone de aleşi locali. Sunt preocupat de acest lucru şi vreau să vă spun această chestiune pentru că, în funcţie de felul în care vom discuta, inclusiv la nivel politic, problema bugetului, vom putea depune 800 de amendamente, 1000 de amendamente, 1200 de amendamente, câte vor fi necesare, astfel încât să dezbatem temeinic, serios, exprimând toate aceste opţiuni.

De aceea, eu cred că dincolo de aceste aspecte tehnice este extrem de important să aibă loc şi o discuţie politică în legătură cu bugetul. Şi noi dorim ca finalizarea dezbaterii bugetului şi aprobarea bugetului să aibă loc cât mai rapid, la jumătatea lunii ianuarie 2010, dar nu în orice fel.

Aceasta era o chestiune pe care am dorit să o ştiţi, ca să nu avem după aceea discuţii dincolo de termenele acestea pe care, sigur, mai mult sau mai puţin, le putem interpreta într-un fel sau într-altul, înţelegând urgenţa lor, dar repet, precizând foarte clar şi punctul nostru de vedere în legătură cu felul în care va fi adoptat bugetul pe fond.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Mulţumesc foarte mult. Doamna Anca Boagiu, vă rog, aveţi cuvântul.

 

Doamna Anca-Daniela Boagiu:

Mulţumesc, domnule vicepreşedinte.

Eu cred că, dacă tot pornim de la termene, pe care, până în prezent, cred că le-am stabilit cu oarecare precizie, aş veni uşor în sprijinul domnului Adrian Năstase şi, poate nu este o discuţie retorică, poate va fi un dialog într-un final sau poate înţelegem cu toţii că, de fapt, plecăm de la un altfel de interes. Şi din punctul meu  de vedere, singurul interes pe care-l avem în acest moment este interesul de a avea un buget votat, astfel încât tranşele de la Fondul Monetar Internaţional să ajungă în România. Sunt de acord cu poziţia domniei sale care, ca reprezentant al opoziţiei, este clar că îşi face griji pentru primari, pentru grupurile sale de interese. Pe mine mă interesează interesul naţional şi cred că şi discuţia politică nici nu trebuie invocată pentru că, încă de la numirea noului Guvern, aţi auzit în permanenţă spunându-se că se doreşte dialog cu opoziţia, astfel încât proiectele majore pentru România să meargă mai departe.

Cred că trebuie să plecăm de la premisa că pe 15 ianuarie 2010 ar trebui să avem un buget votat, un buget în care să se regăsească angajamentele pe care noi ni le-am luat faţă de Fondul Monetar Internaţional. Şi cred că mai trebuie să plecăm de la o premisă, că vine un an nou în care, dacă am avea mai multă încredere unii în alţii, ne-ar fi mult mai bine. Lecţiile urâte din trecut ar trebui uitate.

Şi intervenţia dumneavoastră cred că se bazează pe experienţe anterioare pe care le-am trăit şi noi, fiind în opoziţie, iar scopul principal este  să  respectăm indicatorii macroeconomici pe care ni i-am asumat, banii fiind distribuiţi către autorităţile locale, cu siguranţă, pentru că ştiţi că unul dintre principiile de bază ale reformei pe care noi ne-am asumat-o este aceea a descentralizării.

Deci, aici nu cred că avem o problemă şi vă invoc încă o dată, declaraţiile publice ale liderilor politici, dialogul este deschis şi cu puterea şi cu opoziţia sau între putere şi opoziţie. Doar atât v-aş ruga, să fiţi de acord să fim raţionali, pornind de la 15 ianuarie 2010, avem un buget pe care Parlamentul l-a votat, aşa încât să nu continuăm cu o imagine destul de urâtă pe care am reuşit s-o creăm în ultima perioadă, într-un război politic steril, până la urmă.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Mulţumesc.

Domnule Năstase, vă rog, aveţi cuvântul.

 

Domnul Adrian Năstase:

Doamna senator,

Credeţi-mă că am trecut de vârsta naivităţilor politice şi ştiu ce am vrut să spun şi sunt convins că şi dumneavoastră aţi înţeles ce am vrut să spun. Vă mulţumesc.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Stimaţi colegi,

Noi avem, de fapt, două chestiuni, în mod onest, de rezolvat, astăzi. Prima este să stabilim un program care este foarte optimist, dar care ţine seama de anumite constrângeri. Asta ar însemna ca, pe undeva, pe 17 ianuarie 2010, să adoptăm bugetul, ca în două zile să poată fi sesizată Curtea Constituţională, pe 19 ianuarie 2010, şi pe 19 ianuarie 2010 să fie publicat în Monitorul Oficial, astfel încât, la board-ul FMI, probabil în jur de 20 ianuarie 2010, să poată să fie prezentat, să luăm tranşa pe februarie 2010, ca să discutăm foarte deschis. Deci, cred că noi ar trebui să ne concentrăm pe adoptarea unui asemenea program.

În acelaşi timp, este foarte important ceea ce sublinia domnul vicepreşedinte Năstase aici, şi anume, indiferent de programul pe care noi îl stabilim şi care poate să fie superb, programul nostru se va opri la ziua în care intrăm în Camerele reunite cu el. Pentru ca programul, în continuare, să intre în parametrii pe care i-am spus, va trebui ca, în paralel cu programul nostru, cu activităţile, să avem şi negocierile absolut indispensabile, care să ne permită nouă, într-un termen rezonabil, să zic, dacă începem plenul de pe 11 ianuarie 2010 să-l terminăm în patru-cinci zile, pentru că altfel, într-adevăr, nu se ajunge la nimic. Deci să ne înţelegem, degeaba facem un program ideal, eu zic că trebuie să ne concentrăm pe el, ca să intrăm în nişte constrângeri de timp, dar să fim foarte conştienţi şi o să rog liderii politici care sunt adevăraţii şefi ai noştri să ducă acest mesaj. Şi anume, că este nevoie de consultări politice foarte serioase între putere şi opoziţie, astfel încât, la plen, să putem într-adevăr să procedăm la o viteză suficientă, pentru că altfel el se poate întinde într-un interval destul de mare de timp.

Haideţi să încercăm să mergem pe ambele opţiuni pe care le avem. Haideţi să încercăm să facem un program care să se înscrie în constrângerile de timp şi în paralel să plecăm cu o decizie foarte clară că liderii noştri politici se vor întâlni – eu zic, chiar astăzi – pentru a avea o discuţie în legătură cu modul în care negocierile politice se vor desfăşura pentru a asigura respectarea acestui calendar, pentru că noi, mai mult decât a face un calendar ideal, nu putem. Dacă el se va respecta sau nu va depinde şi de rezultatul consultărilor politice.

Dacă mi-aţi permite, cu înţelegerea pe care v-am prezentat-o, haideţi să trecem la stabilirea programului ideal, repet, care se va respecta sau nu în funcţie de ceea ce vom face şi pe lângă acest calendar.

Domnule Ruşanu, aţi zis că, pe 11 ianuarie 2010, am putea avea şedinţa Birourilor permanente reunite, de dimineaţă şi undeva, la prânz, am putea începe deja dezbaterea în plen.

 

Domnul Dan-Radu Ruşanu:

La ora 14.00 avem şedinţa Birourilor permanente reunite, la ora 16.00 începerea dezbaterilor în plen.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Deci la ora 14.00 şedinţa Birourilor permanente reunite, iar la ora 16.00 începerea dezbaterilor pe 11 ianuarie 2010.

Haideţi să mergem puţin înapoi. Pentru aceasta, dumneavoastră aţi propus ca în perioada 7 – 10 ianuarie 2010 să fie dezbateri în cadrul comisiilor pentru buget, finanţe, da? Am reţinut corect? Vă rog să mă corectaţi.

 

Domnul Dan-Radu Ruşanu:

Corect.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Deşi eu nu greşesc niciodată, dar îmi face plăcere să vă spun acest lucru.

Cu înţelegerea că ziua de 7 ianuarie 2010 este şi zi în care se mai permite, probabil, până la ora – putem stabili - 20.00,  prezentarea de amendamente direct la comisiile reunite. Da?

 

Domnul Dan-Radu Ruşanu:

Da.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Deci, în perioada 7 – 10 ianuarie 2010, la Comisiile buget, finanţe. Pe 7 ianuarie 2010 se pot depune amendamente până la orele 20.00, seara, da? Vreţi mai târziu?

 

Domnul Dan-Radu Ruşanu:

Este bine aşa

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Bine. Avem însă o problemă, şi anume propunerea dumneavoastră intră în coliziune puţin cu propunerea domnului Márton Árpád Francisc. Dânsul propunea ca amendamentele să poată fi prezentate până pe data de 6 ianuarie 2010. Însă, dacă prezentarea amendamentelor se va face până în data de 6 ianuarie 2010, spuneţi-mi, domnule Árpád, când avem şedinţele comune ale comisiilor de specialitate care trebuie să facă şi ele avizele.

 

Domnul Márton Árpád Francisc:

Nu există o contradicţie vădită între propunerea mea şi cea a domnului Ruşanu, pentru că eu am pornit de la ideea că Regulamentul prevede, în general, că aceste amendamente depuse în scris se fac către comisii. Deci, putem să zicem că la comisiile sesizate pentru aviz se pot depune, până pe 6 ianuarie 2010, în scris şi cei care sunt membri ai comisiei, conform cutumei - şi revin la această idee - şi verbal, evident, cu o formă cât de cât redactată, care să intre pe urmă în raport.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Şi până pe 6 ianuarie 2010?

 

Domnul Márton Árpád Francisc:

Până pe 6 ianuarie 2010, da, urmând ca cei care nu au reuşit până pe 6 ianuarie 2010 să depună, dar atunci numai la comisia pe fond, Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital, până pe 7 ianuarie 2010.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Domnule Árpád, iartă-mă că te întrerup, dar comisiile acestea care dau avizul, când se mai întrunesc?

 

Domnul Márton Árpád Francisc:

În zile de 5 – 6 ianuarie 2010 am propus eu.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Deci până pe 5 ianuarie 2010 se prezintă amendamentele?

 

Domnul Márton Árpád Francisc:

Nu. Cât timp ele lucrează, se pot depune amendamentele.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Am înţeles. Le discută pe cele care s-au prezentat până atunci, dacă nu reuşesc parlamentarii, pe 7 ianuarie 2010, mai au o şansă.

 

Domnul Márton Árpád Francisc:

Sigur că da, pe 7 ianuarie 2010, la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Deci, în zilele de 5 – 6 ianuarie 2010 la comisiile de specialitate pentru avize.

 

Domnul Márton Árpád Francisc:

4 – 6 ianuarie 2010.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

4 -6 ianuarie 2010, depunerea amendamentelor, da?

 

Domnul Márton Árpád Francisc:

Până pe 6 ianuarie 2010, depunerea amendamentelor în general, şi pe 7 ianuarie 2010…

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

4 – 6 ianuarie 2010, depunerea amendamentelor, cu înţelegerea că inclusiv pe 7 ianuarie 2010, până la ora 20.00, se pot depune direct.

 

Domnul Dan-Radu Ruşanu:

Şi fără aviz de la comisia de specialitate.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Fără aviz de la comisiile de specialitate, da. Se pot face direct la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital.

 

Domnul Valeriu-Ştefan Zgonea:

Atunci nu mai depunem la comisia de specialitate, domnule senator, depunem direct la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Nu, nu ai dreptate, domnule Zgonea. Nu.

Domnule Zgonea, dacă-l depun la comisia de specialitate, în avizul pe care-l face, dacă se acceptă de către comisie se trece la amendamente admise, Anexa 1 şi are altă greutate, când se duce la comisiile reunite, în mod firesc, ar trebui să fie considerat…

 

Domnul Valeriu-Ştefan Zgonea:

Domnule senator,

Decât să punem încă 40 de oameni sau 80 de oameni din Cameră să vină la serviciu să lucreze doar să primească un fax, să-l trimită în partea cealaltă unde-l centralizează colegii de la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital, mai bine îi ţinem pe acei 80 de oameni acasă şi trimitem toţi parlamentarii la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital. Eu nu văd nimic rău în aceasta. Este o situaţie specială şi luăm o decizie specială, dar asta nu înseamnă să gândim ca oltenii, ne scărpinăm pe după cap şi mai aducem încă 80 de oameni la muncă, care nu fac altceva decât iau un fax şi-l trimit la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital. Asta este opinia mea.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Domnule Zgonea, eu zic să respectăm cutuma care a fost, se pot prezenta în comisii, se pot prezenta şi direct în Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital. Despre oamenii care lucrează, tot vin la serviciu, că plimbă un fax sau două eu zic că nu este o nenorocire.

Vă rog, domnule Dumitru, aveţi cuvântul.

 

Domnul Constantin Dumitru:

Cu menţiunea că cele respinse în comisiile avizatoare nu înseamnă că mai mă duc o dată cu ele pe 7 ianuarie 2010, pentru că oricum pot să le depun la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital. Ar fi o nenorocire pentru Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital. Nu are o muncă simplă de făcut în perioada aceasta, extraordinar de grea va fi, mai ales la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital. Şi dacă acolo nu trec şi mă duc şi cu ea peste oamenii aceştia, facem…

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

În principiu, amendamentele respinse se discută în plen, oricum.

 

(Din sală): Dacă se susţin.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Dacă se susţin. Din punctul meu de vedere, amendamentele respinse nu ar mai trebuie depuse încă o dată, pentru că ele vin oricum, ajung oricum în Anexa 2, unde sunt amendamente respinse.

Vă rog, domnule Seres Denes, aveţi cuvântul.

 

Domnul Seres Denes:

Domnule vicepreşedinte,

Amendamentele depuse la comisiile care sunt sesizate cu aviz sunt acceptate sau nu, dar trec la comisia de fond toate şi înapoi sunt reanalizate şi cele respinse şi cele admise. Deci, indiferent că le-ai depus acolo sau nu, tot acolo ajung, la comisia de fond.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Am înţeles. Ideea domnului Dumitru era să nu duplicăm, pentru că amendamentul chiar dacă este respins este pus în Anexa 2 şi la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital, oricum face obiectul unei evaluări.

 

Domnul Dan-Radu Ruşanu:

Cu singura precizare, domnule preşedinte, că cele care vin la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital cu aviz favorabil de la comisia de specialitate au o şansă mult mai mare să fie aprobate de comisie.

 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Domnule preşedinte,

Regulamentul ne obligă să mergem la comisiile de specialitate. Deci, noi nu putem sări acest moment, spunând ,,toate amendamentele se strâng la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital”. Repet, art. 45 spune clar ,,celelalte comisii - adică nu cea de buget, finanţe – avizează proiectele în legătură cu acele capitole care intră sub incidenţa lor…”

Deci, la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital trebuie să ajungă capitolele avizate de la comisiile de specialitate pe cale de consecinţă, după ce au văzut amendamentele de acolo, este logic.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Da, numai că nici nu se poate… tot Regulamentul îţi permite să prezinţi amendament şi direct la comisie, dar este vorba de înţelegere…

 

Domnul Dan-Radu Ruşanu:

Domnule preşedinte,

Problema ştiţi care este, domnul Sever Voinescu are dreptate, pe formă. Pe fond însă, cele care vin de obicei la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital se reflectă, în principal, în anexele la capitole, nu în capitole, pentru că nu se fac majorări deosebite pe capitole de cheltuieli, ci se duc, practic, pe anexă. Fiecare vine, în anexă, să modifice, la o comună, la un drum… anexele care sunt acolo şi care sunt foarte voluminoase.

Anexele, oricum, la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital se discută în ziua a treia.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Domnule Oltean, vă rog, aveţi cuvântul.

 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule vicepreşedinte,

Stimaţi colegi,

Este practica obişnuită, nu este nimic neobişnuit aici. Este exact practica după care lucrăm în fiecare săptămână, când ne întrunim şi adoptăm proiecte de legi. Amendamentele se depun la comisiile pe avizare, care întocmesc rapoarte şi comunică comisiei în fond. La comisia pe fond se depun amendamente. Toate se analizează şi se regăsesc în raportul final la amendamente admise sau respinse. Nu văd de ce trebuie să discutăm mai mult decât este necesar. Eu cred că s-a conturat deja un calendar al activităţii, îl putem supune votului.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Stimaţi colegi,

Câţiva dintre dumneavoastră sunteţi sigur ,,nevorbiţi”, dar alţii sunteţi şi vorbiţi mult şi vreţi să trecem mai repede.

Domnule Năstase, vă rog, aveţi cuvântul. Urmează domnul Márton Árpád.

 

Domnul Adrian Năstase:

Pornind de la ultimele comentarii, aş vrea să ne precizăm punctul de vedere în legătură cu posibilitatea de depunere a amendamentelor direct la comisiile pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital în ziua de 7 ianuarie 2010.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Da, până la ora 20.00 am decis.

 

Domnul Adrian Năstase:

Dar aş vrea ca această chestiune să fie foarte clară.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Le batem în cuie, da.

 

Domnul Adrian Năstase:

Şi să intre în pachetul de înţelegeri.

 

(Din sală): Da, foarte corect.

 

Domnul Valeriu-Ştefan Zgonea:

Dacă-mi permiteţi, numai procedural…?

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Vă rog, procedural, domnule Zgonea. Vă rog, să-l ascultăm pe domnul Zgonea, are o chestiune importantă de procedură pe care vrea s-o ridice. Vă rog.

 

Domnul Valeriu-Ştefan Zgonea:

Domnule senator,

Distinşi colegi,

Am plecat de la ideea, pe care o repet de aproape o jumătate de oră, că ne trebuie avize de la comisii şi dacă sunt avize de la comisii, trebuie să ai o zi în care să dai avizul, că trebuie să reuneşti comisia. După aceea, aţi spus că nu mai avem avize.

 

(Din sală): Nu am spus aşa.

 

Domnul Valeriu-Ştefan Zgonea:

A spus domnul Ruşanu de mai multe ori. A spus şi domnul Dumitru acelaşi lucru. Haideţi să ne întoarcem la idee. Dacă, păstrând calendarul domnului Árpád la ora 20.00, pe 6 ianuarie 2010 se închid amendamentele depuse la comisie, trebuie să avem o perioada, dimineaţa de 7 ianuarie 2010, în care se dau avizele, care până seara ajung la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital. În acelaşi timp, colegii noştri păstrează şi ziua de 7 ianuarie 2010, aşa cum a spus toată lumea, se depun amendamente la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital. Şi până seara vin şi avizele, altfel nu avem amendamente respinse şi admise şi nu mai respectăm ceea ce zice domnul… coleg deputat, cu art. 46 din Regulament. Dacă am greşit o dată, timp de zece ani, trebuie să greşim şi în al unsprezecelea an. Eu nu mai înţeleg nimic.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Domnule Valeriu Zgonea, nu ai dreptate.

 

 

Domnul Valeriu-Ştefan Zgonea:

Atunci, să ştergem art. 46 din Regulament, şi 45.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

O să vă rog să vă puneţi de acord în cadrul grupului şi după aceea să…

Stimaţi colegi, haideţi să încercăm să ne concentrăm pe adoptarea acestui calendar ideal, care va trebui completat cu un calendar de negocieri politice.

Deci, până pe ziua de 6 ianuarie 2010… vă rog să mă urmăriţi. Domnule Zgonea, am nevoie să mă urmăriţi, pentru că am nevoie de acordul dumneavoastră.

Deci, vă propun tuturor următorul calendar: până pe 6 ianuarie 2010 se pot prezenta amendamente la comisiile de specialitate care dau avize. În perioada 5 -6 ianuarie 2010, comisiile de specialitate dezbat şi fac avizele, pentru că se pot prezenta şi amendamente orale, deci nu se poate limita… deci până în 5 – 6 ianuarie 2010. În perioada 7 – 10 ianuarie 2010, dezbateri în cadrul comisiilor pentru buget, finanţe, cu înţelegerea că până pe 7 ianuarie 2010, la orele 20.00, se pot prezenta amendamente. Inclusiv cei din comisie pot să prezinte oral, nu este nicio problemă, fără să dubleze neapărat ceea ce s-a făcut deja, pentru că acelea vin şi sunt dezbătute de comisie pe admise şi pe respinse, pe cele două categorii. În ziua de 11 ianuarie 2010, la orele 14.00 va fi şedinţa Birourilor permanente reunite. În 11 ianuarie 2010, orele 16.00, începerea şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru dezbaterea şi adoptarea bugetului.

 

Domnul Valeriu-Ştefan Zgonea:

Dezbateri generale pe 11 ianuarie?

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Sigur.

 

Domnul Valeriu-Ştefan Zgonea:

Şi pe 12 ianuarie 2010, dimineaţa încep dezbaterile pe fiecare articol în parte.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Sigur. Dar eu sunt convins, domnule Zgonea, că, dacă terminăm într-o oră dezbaterile generale, n-o să plecăm acasă. Deci începem cu dezbaterile generale, clar, fără probleme. Şi după aceea începem cu titlul, art. 1 şi aşa mai departe.

Dacă sunteţi de acord, vă rog să vă exprimaţi. Acesta este calendarul pe care l-am propus.

Cine este pentru calendar? Mulţumesc.

Împotrivă? Nu.

Abţineri? Nu.

În unanimitate a fost adoptat acest program.

 

Domnul Márton Árpád Francisc:

Doar o singură problemă, domnule preşedinte, pentru data de 5 ianuarie 2010, să precizăm ora, cel puţin teoretic, orientativ, pentru începerea dezbaterii în comisii.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Aveţi puţintică răbdare. Acum, vă propun să trecem la un tabel pe care-l aveţi la dumneavoastră, cu locurile de desfăşurare a activităţilor comisiilor comune şi o să vă rog, după aceea, să discutăm şi despre zilele când ar urma să se întâlnească aceste comisii.

Domnule Zgonea, vă rog, aveţi cuvântul.

 

Domnul Valeriu-Ştefan Zgonea:

Domnule preşedinte,

Pe procedură, teoretic şi practic, convocarea în şedinţă extraordinară a Parlamentului se face începând cu data de 11 ianuarie 2010, pentru că în conformitate cu Regulamentul Senatului şi al Camerei Deputaţilor, noi avem dreptul la o săptămână în timpul vacanţei parlamentare, în care putem să lucrăm în comisii. Şi atunci, acea săptămână în care se lucrează la comisii, şi respectăm procedura, este săptămâna – aşa cum aţi zis dumneavoastră – 4 – 10 septembrie 2010, că nu scrie dacă lucrez sâmbăta sau duminica, noi având indemnizaţie, nu salariu. Şi atunci, dumneavoastră puteţi să convocaţi… cei doi preşedinţi ai Camerelor pot să convoace pentru luni, la ora 14.00 – cum a zis domnul Ruşanu – Camerele reunite şi Parlamentul începe sesiunea extraordinară pe data de 11 ianuarie 2010, urmând ca până pe 15 ianuarie 2010 să intrăm în program, pe 16-17 ianuarie 2010 să fie publicat în Monitorul Oficial. Dar, procedural, că trebuie să spunem şi la presă, Parlamentul se convoacă pe data de 11 ianuarie 2010, comisiile lucrează începând de pe 4 ianuarie 2010. Săptămâna 4 – 8 ianuarie 2010 este săptămâna în care, în timpul vacanţei parlamentare, comisiile lucrează.

 

(Din sală): Nu din 4 ianuarie, din 5 ianuarie 2010.

 

Domnul Valeriu-Ştefan Zgonea:

Din 5 ianuarie 2010, scuzaţi-mă.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Comisiile încep cu data de 5 ianuarie 2010. Cred că suntem cu toţii de acord, şi atunci vă propun să vă pronunţaţi. Deci, Parlamentul dezbate începând cu ziua de 11 ianuarie 2010, iar cu o săptămâna înainte comisiile lucrează. Este cineva împotrivă?

 

Doamna Anca-Daniela Boagiu:

Domnule preşedinte,

Procedural ar trebui să convocăm sesiune extraordinară a Parlamentului ca să-i chemăm pe parlamentari, dar ceea ce invocă domnul Zgonea face parte dintr-o activitate normală pe care noi am avea-o, acea săptămână în care noi venim şi lucrăm în comisiile de specialitate. Dar noi trebuie să chemăm Parlamentul în sesiune extraordinară, şi atunci convocarea trebuie făcută cu data de 4 ianuarie 2010.

 

(Din sală): Cu 5 ianuarie 2010.

 

Domnul Ioan Oltean:

Dacă-mi permiteţi, Parlamentul se convoacă în sesiune extraordinară în plen.

 

(Din sală): Şi în comisii.

 

Domnul Ioan Oltean:

În comisii nu se convoacă.

 

Domnul Valeriu-Ştefan Zgonea:

Domnul Oltean are dreptate. Deci noi putem să mergem pe acest principiu. Altfel, trebuie să facem convocare în plen reunit pe 5 ianuarie 2010.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Doamna Boagiu,

Eu cred că aveţi dreptate şi dumneavoastră, dar cred că ne complicăm prea mult organizatoric. Haideţi să mergem pe ideea:  comisiile lucrează începând cu data de 5 ianuarie 2010.

 

(Din sală): Dar nu au program.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Programul o să-l facem acum.

 

Domnul Dan-Radu Ruşanu:

Dacă-mi permiteţi, Parlamentul se convoacă în sesiune extraordinară din data de 11 ianuarie 2010, când se convoacă Camerele reunite, pentru că în zilele de 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ianuarie 2010 se lucrează în comisii, comisiile de specialitate, comisiile de buget, finanţe. Dar în data de 11 ianuarie 2010, ceea ce a spus doamna Boagiu, convocarea sesiunii extraordinare a Camerelor reunite.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Domnule preşedinte,

Vă dau eu soluţia.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Vă rog, doamna Aura Vasile.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Oricum fiecare comisie trebuie să lucreze în perioada aceasta, şi atunci stabileşte Biroul permanent programul pentru comisiile respective, începând cu data de 4 ianuarie 2010, urmând ca pe 11 ianuarie 2010 să fie şedinţa comună.

Pot să mai intervin 10 secunde?

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Vă rog.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Domnule preşedinte,

Doamna preşedinte,

Pentru că programul va fi unul de aproape 20 de ore, mai ales pentru personalul tehnic de la comisiile de specialitate, comisiile de fond, buget şi finanţe, socotind că problema plăţii orelor suplimentare este cunoscută la nivelul celor două Camere, aş dori ca astăzi să luaţi totuşi o decizie legată de personalul celor două comisii de specialitate, pentru că vor face un efort deosebit ca până pe data de 11 ianuarie 2010 să fie totul în ordine.

 

Doamna Roberta-Alma Anastase:

Eu cred că nici nu se pune problema. În primul rând, este foarte corectă intervenţia doamnei Aura Vasile, în egală măsură cred că toţi vrem să funcţionăm normal în zilele respective şi o să fac un apel la secretarii generali ca acest lucru să fie foarte serios luat în considerare şi să se rezolve.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Este bine ca personalul să ştie de la început acest lucru, doamna preşedinte.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Eu cred că suntem cu toţii conştienţi de faptul că încărcătura de muncă suplimentară va trebui să fie… şi avem o înţelegere între noi că vom găsi modalităţi concrete.

Domnule Márton Árpád, vă rog, aveţi cuvântul.

 

Domnul Márton Árpád Francisc:

Am două propuneri. În primul rând, eu cred că dacă din punct de vedere legal este bine aşa cum a spus atât domnul Zgonea, cât şi domnul Oltean, sesiunea extraordinară să fie convocată pe data de 11 ianuarie 2010, la ora 16.00, de ce nu poate fi convocată de la ora 15.00 cu şedinţa grupurilor parlamentare, pentru că şi bugetul se poate dezbate şi în şedinţa grupurilor parlamentare.

Din punct de vedere formal, totuşi eu cred că e bine să avem o decizie care să fie trimisă către toţi deputaţii şi toţi preşedinţii comisiilor ca, pe data de 5 ianuarie, ora – şi dăm o oră – 14.00, 15.00 se întrunesc comisiile reunite de specialitate.

 

Domnul Dan Radu Ruşanu:

Ora 9.00, pentru că 5 ianuarie cade marţi. Deci atenţie, ori spunem luni, începând cu ora 16.00  sau 14.00 comisiile de specialitate, ori, dacă nu, marţi ora 9.00 maxim, ca să aibă timp totuşi. 5 şi 6 ianuarie, două zile pline.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Bine, faceţi o propunere. Nu vreau să intervin… Nu am o problemă legată de asta. Pentru că aceste comisii lucrează împreună, se pot face acţiuni paralele, cu o singură observaţie: până acum această comisie UNESCO, unicat în România, a avut nişte probleme specifice şi nu ne-a dat bătăi de cap. Prima dată ne-a dat bătăi de cap aprobarea Guvernului actual, când a fost împreună cu Comisia pentru cultură, arte şi mijloace de informare în masă pentru audierea ministrului culturii. Majoritatea colegilor noştri din Senat şi Camera Deputaţilor, membrii comisiei UNESCO, fiind membri şi în Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport. Şi acum avem aceeaşi problemă. Văd că, la punctul 9, avem Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, iar la punctul 10, Comisia pentru cultură, arte şi mijloace de informare în masă, împreună cu Comisia permanentă comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru relaţia cu UNESCO. Ne va îngreuna, ne va afecta activitatea. Eu zic să scoatem de aici această comisie la dezbaterea bugetului. Să-i lăsăm pe colegii noştri din învăţământ să se ocupe cu problemele de învăţământ din domeniul UNESCO, colegii noştri din cultură să se ocupe cu problemele de cultură, având totodată posibilitatea să depună amendamente şi la o comisie şi la cealaltă. Am această propunere şi atunci nu vom avea probleme de orar pentru funcţionarea comisiilor, că nu există alte confluenţe.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Domnul senator Dumitru.

 

Domnul Constantin Dumitru:

 Domnule preşedinte, legat de convocare cred că este o chestiune pe care ar trebui să o vorbim în Birourile permanente reunite, deşi ea face obiectul fiecărei Camere separat. Noi avem prezentată în fiecare Cameră Legea de abilitare a Guvernului de a emite ordonanţe de urgenţă. În aceste condiţii, cred că vom avea parte de două sesiuni extraordinare, una la fiecare Cameră, una cu Camerele reunite, pentru că dacă ne ducem după buget pentru abilitarea Guvernului, nu cred că mai este cazul să-l abilităm, că ajungem pe 15-16 ianuarie, cine ştie ce vom face, vine 1 februarie şi începe sesiunea normală, dar nu putem nici să lăsăm Guvernul în această situaţie. Adică să stea 30 şi ceva de zile să nu poată face treabă.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Domnule senator, nu putem decât în cadrul sesiunii extraordinare. Când Birourile permanente reunite sunt convocate pentru sesiunea legată de buget, în acel moment Birourile permanente reunite iau decizia ca fiecare Cameră să se reunească şi într-un plen, când hotărâţi dumneavoastră, într-una din zile, în care să dezbată abilitarea Guvernului. Noi nu putem să stabilim astăzi ce se va întâmpla în săptămâna respectivă din punct de vedere regulamentar. În Regulament aşa merge.

Şi atunci, în perioada 11-15 ianuarie, Birourile permanente  oricum se vor reuni, şi la Camera Deputaţilor, şi la Senat. Doamna preşedinte şi domnul preşedinte de la Senat hotărăsc şi stabilesc săptămâna în care dezbat, ziua în care dezbat.

 

Domnul Constantin Dumitru:

Eu am revenit şi voiam să spun, domnule preşedinte, să facem totuşi sesiunea extraordinară mai devreme pentru că această lege de abilitare se va discuta separat, Camera decizională fiind Camera Deputaţilor, să avem timp până a intra în dezbaterea pe fond a bugetului în plen, să avem timpul necesar pentru cele două Camere. O zi o să facem noi, pentru că e normal, o jumătate de oră, o oră, cât o dura şedinţa. După noi vine Camera Deputaţilor.

Să convocăm această sesiune extraordinară mai devreme cu câteva zile decât 11 ianuarie. Aceasta era propunerea mea.

 

Doamna Aurelia Vasile:

 Domnule preşedinte, nu trebuie amândouă Camerele. Prima Cameră sesizată este Senatul, şi atunci Senatul poate să fie convocat într-o şedinţă mai devreme, aşa cum spune colegul parlamentar. Şi pe urmă, în funcţie de ce putem după data când finalizăm proiectul de buget, în aceeaşi zi rămâne Camera Deputaţilor… Deci vedem cum vine raportul.

Eu voiam să mai fac o completare, un lucru care s-a uitat. Pe ordinea de zi a şedinţei comisiilor comune, odată cu discutarea bugetelor, rămăsese să discutăm şi problema examinării celor care sunt nominalizaţi pentru CNVM…

 

Domnul Dan Radu Ruşanu:

CNVM-ul şi CSA-ul.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Şi votul final să fie dat…

 

Domnul Dan Radu Ruşanu:

De acord să se pună şi asta pe ordinea de zi, CNVM şi CSA şi ce mai e pe acolo.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

 Domnule preşedinte, în completarea unei chestiuni pe care am spus-o, să o înţeleagă şi domnul senator, noi nu putem să abilităm Guvernul de a da ordonanţe decât începând cu următoarea zi când  s-a încheiat sesiunea extraordinară. Din acest punct de vedere, dumneavoastră, dacă vă strângeţi pe 11 ianuarie, până pe 15 ianuarie, în orice zi, puteţi să faceţi plen şi să ne trimiteţi apoi nouă ca să îl dezbatem. Pentru că noi vom lua decizia şi vom putea să votăm ca şi Cameră decizională doar după ce se votează bugetul, pentru că eu nu ştiu dacă este pe 14 ianuarie, pe 15 sau pe 16 ianuarie, n-am cum. Trebuie să abilităm Guvernul după ce se închide sesiunea extraordinară. Nu ştiu care este perioada. În ce perioadă îi dau? Începând de când ? Nu trebuie să scriem în hotărâre? „Se abilitează Guvernul în perioada”… care? Tehnic, că aşa…

Scrie pe perioada vacanţei parlamentare. Care ?

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Astăzi, am înţeles că Senatul, după ce terminăm această şedinţă comună, va rămâne într-o şedinţă în care va stabili convocarea unei sesiuni extraordinare a Senatului, care va presupune şi în comisie, şi o oră în care practic Senatul se reuneşte şi dezbate această lege. După care vine la Camera Deputaţilor. Acelaşi lucru facem şi noi la Camera Deputaţilor şi pe parcursul dezbaterii bugetului, o oră facem acest lucru. Asta este.

 

Domnul Constantin Dumitru:

Convocarea sesiunii extraordinare la Senat pe 10 ianuarie.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Nu pe 10 ianuarie, pe 11 ianuarie dimineaţa.

 

Domnul Constantin Dumitru:

Aşa a zis doamna preşedinte.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

10 ianuarie e duminică. Vreţi duminică ? Eu vin şi duminică.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu, eu n-am spus… Ideea este foarte simplă pentru că parlamentarii, şi în acea săptămână, sunt practic toţi la Parlament, cât au şedinţe în comisii pentru avize, 4 şi 5 ianuarie. Şi atunci, în ziua respectivă puteţi face o jumătate de oră…

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

7, 8, oricând.

Eu vă propun aşa, haideţi să cădem de acord ca înainte de începerea sesiunii extraordinare a Camerelor reunite de pe 11 ianuarie, noi o să discutăm astăzi – am rugat colegii din Biroul permanent al Senatului să rămână – o şedinţă extraordinară a Senatului, care să fie în săptămâna 4-8, 9, 10 ianuarie, dar 9 şi 10 ianuarie sunt sâmbătă şi duminică, pentru a adopta. De asemenea, vom hotărî şi trimiterea pentru aviz pentru că la Legea de abilitare este o singură comisie pe fond, Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări, deci nu sunt probleme şi ei să-şi facă programul.

Şi după aceea, sigur, o să transmitem la Camera Deputaţilor şi dumneavoastră, în funcţie de program, puteţi să o faceţi chiar într-o după-amiază când se discută bugetul, orice, deci nu este o problemă, dacă mai avem o pauză, ceva.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Exact.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Deci, dacă sunteţi de acord cu acest mod de a proceda, domnule Dumitru, atunci vă rog să rămâneţi cu toţii ca să putem decide.

Vă propun ca noi să adoptăm acest program, aşa cum am făcut-o deja, prin vot, dar să adoptăm şi programul de lucru al comisiilor într-un mod extrem de simplu, să informăm, domnule Vasiliu şi domnule Dorneanu, toţi preşedinţii comisiilor că activităţile în comisii vor începe pe data de 5 ianuarie, ora 9.00. Le transmitem şi locaţiile, urmând ca preşedinţii să-şi stabilească concret programul de lucru şi cu o decizie foarte clară, la punctul 9 şi 10, Comisia permanentă comună pentru UNESCO să nu mai fie pusă separat, întrucât sunt din Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport. O să rămână cele două comisii care să discute avizul.

Vă rog să-mi spuneţi dacă e cineva împotriva acestei decizii? Nu.

A fost adoptat. Acesta este programul.

 

Domnul Dumitru Pardău:

Dacă-mi permiteţi, cred că ar trebui stabilită ora pentru data de 6 ianuarie, ora finală, pentru ca unii colegi de-ai noştri să nu fie…

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

20.00.

 

Domnul Dumitru Pardău:

Pentru a-şi putea depune amendamentele.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Ora 20.00. Bine.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Domnule senator, până la ora 20.00 se depun amendamentele şi se trimit şi avizele până a doua zi, pe 7 ianuarie, către comisia de fond.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Exact.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Şi mai există posibilitatea parlamentară ca pe data de 7 ianuarie să se facă până la ora 20.00 amendamentele. Le colectează cei de la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital, le pun cum trebuie şi începe dezbaterea.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

O să vă rog ca toate aceste lucruri să figureze foarte clar inclusiv pe site. De asemenea, am rugămintea de transmitere rapidă, în cursul zilei de azi, a CD-urilor în ambele forme, inclusiv la grupurile parlamentare, urmând ca fiecare să-şi ia măsurile necesare şi în formă scrisă către cei care am discutat, la secretariatele comisiilor.

De asemenea, am fost de acord în legătură cu găsirea unei soluţii pentru retribuirea celor care vor face muncă suplimentară.

Domnule Dorneanu, vă rog.

 

Domnul Valer Dorneanu:

Îmi pare rău pentru ceea ce o să vă spun despre retribuirea celor care vor lucra. Legea salarizării, care intră în vigoare de la 1 ianuarie,  interzice plata orelor suplimentare. Singura măsură este compensare cu timp liber corespunzător.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Dorneanu, ştim foarte bine că eu, cel puţin la Camera Deputaţilor, am găsit o soluţie prin care oamenii şi-au luat banii.

 

Domnul Valer Dorneanu:

Păi să o lăsăm pentru noi, doamna preşedinte.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

O să o împărtăşim şi Senatului, ca să nu fie niciun fel de problemă.

 

Domnul Teodor-Viorel Meleşcanu:

Vă mulţumim tuturor.

Rog colegii de la Senat să rămână aici să discutăm.

 

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 12,35.