S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de 3 octombrie 2006

 

Şedinţa a început la ora 13,10.

Lucrările au fost conduse de domnul Bogdan Olteanu, preşedintele Camerei Deputaţilor.

Au participat: domnii Victor Ponta, Miron Tudor Mitrea, Lucian Augustin Bolcaş – vicepreşedinţi; Ioan Munteanu, Gheorghe Albu – secretari; Dan Ştefan Motreanu, Ioan Oltean, Hunor Kelemen – chestori; Viorel Hrebenciuc  – PSD, Ion Mînzînă –  PRM, Cristian Rădulescu  – PD, Crin Laurenţiu George Antonescu – PNL, Márton Árpád-Francisc – UDMR, Petru Călian – Partidul Conservator, Ibram Iusein – Grupul minorităţilor naţionale şi doamna Georgeta Ionescu, secretar general al Camerei Deputaţilor.

Invitaţi: domnii Mihai Unghianu - secretar general adjunct; Mihai Şaptefraţi, doamna Bogdana Balmuş - Cancelaria Preşedintelui Camerei Deputaţilor; Cristian Ionescu -  Departamentul Legislativ; Georgică Tobă, Gabriel Stecoza - Departamentul Secretariatului tehnic; Gheorghe Popescu - Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen; Constantin Bantaş - Serviciul pentru lucrări în comisii; Traian Chebeleu - Direcţia generală Afaceri externe; Gabriela Enea - Direcţia pentru relaţii publice.

 

*

Domnul Bogdan Olteanu:

Doamnelor şi domnilor,

Vă propun să începem. Suntem în cvorum.

Dacă în legătură cu ordinea de zi sunt obiecţii, observaţii, comentarii? Vă atrag atenţia că există o serie de materiale pe lista suplimentară.

Avem o obiecţie de principiu cu privire la lista suplimentară, dar, fiind după Francofonie, sigur că serviciile se refac cu greu. OK.

Avem, atunci, adoptată ordinea de zi.

 

Punctul 1

Ordinea de zi pentru şedinţele Camerei Deputaţilor

 

Domnul Bogdan Olteanu:

     La punctul 1, ordinea de zi pentru şedinţele Camerei Deputaţilor.

Obiecţii? Observaţii? Comentarii?

     Eu aş dori să propun, sigur, la pct.2 pe ordinea de zi să se introducă şi materialul de pe lista suplimentară, cu numirea unui judecător la Curtea Constituţională. Înţeleg că s-a audiat la Comisia juridică. Este vorba de înlocuire pe loc, a fost şi discutată la nivelul liderilor şi constatat că nu face parte dintr-o negociere nouă. Dacă sunteţi de acord atunci, la pct. 2…

     Alte observaţii? Comentarii la ordinea de zi?

 

  Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

     Dacă-mi permiteţi!

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog, domnule vicepreşedinte.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

La pct. 9 de pe ordinea de zi, este o modificare a Legii privind Statutul personalului didactic. S-au demarat şcolile, universităţile…

Completarea Legii învăţământului.

Fiind început de an şcolar, ar fi bine să înceapă şi cu legea asta, aşa că să-i găsim un loc puţin mai în faţă.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Credeţi că nu o terminăm azi?

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

Avem Legea concurenţei care este destul de importantă.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Şi din punctul meu de vedere, dacă doriţi s-o punem la pct. 4 pe ordinea de zi, pct.9.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

Cred că este bine pentru că durează un minut. Este un singur text. La pct. 4, atunci.

 

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Suntem de acord.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

Mulţumim.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Alte intervenţii la ordinea de zi? Nu sunt. Mulţumesc.

Propun Comitetului liderilor, atunci, spre aprobare. De acord? Da.

 

 

Punctul 2

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Programul de lucru. Aici trebuie să o luăm cu mare atenţie pentru că este complet schimbat.

Vă rog, domnule Hrebenciuc.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Domnule preşedinte,

Am făcut o evaluare a materialelor care sunt la comisii şi comisiile au nevoie de lucru pentru a avea o ordine de zi mai serioasă în perioada următoare.

Va trebui ca joi să facem comisii.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Am înţeles. Prima propunere ar fi ca joi să punem lucrul în comisii. Pe lângă asta luăm notă că miercuri vor fi Camere reunite, după cum s-a stabilit în Birourile permanente reunite, mâine, fără îndoială. Vă reamintesc că astăzi, la ora 15,00, vom avea şedinţă de Birouri permanente reunite pentru ordinea de zi şi programul de lucru de mâine. Sperăm că va dura destul de puţin.

Din consultarea cu domnul preşedinte Văcăroiu ar emana propunerea să discutăm mâine doar cele două numiri.

Vă rog, domnule deputat Márton Árpád.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Tocmai vin dintr-o şedinţă a Comisiei de cultură. Evident, vom discuta această problemă la ora 15,00, foarte încinsă, unde aveam o informaţie din partea doamnei Secretar general, cum că s-ar vota şi membrii CNA. Este pe ordinea de zi şi trebuie să dăm raport musai până mâine.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Este o potenţială ordine de zi, dar nu neapărat pentru această şedinţă.

Înţeleg că propunerea este să începem cu declaraţii politice astăzi şi să continuăm cu lucrările în plen. Există justificare raţională?

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Nu.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog, doamnă.

 

Doamna Georgeta Ionescu:

S-a propus la ultima şedinţă.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

De asta întreb, pentru că eu nu am participat la ultima şedinţă de Biroul permanent. Bănuiesc că au existat nişte argumente.

 

Domnul Cristian Rădulescu:

Ideea era, pe semne, că durează mult audierile pentru SRI şi SIE şi, „just in case”, avem asta.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Înţeleg că problema a fost rezolvată.

 

Domnul Ioan Munteanu:

Ideea era să considerăm ziua de marţi ca zi de luni.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

Ideea audierilor, dar între timp, când au venit propunerile, am dispus să se facă audierile astăzi.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Atunci rămâne varianta ca de la ora 16,00 la 18,00 să avem dezbateri şi de la ora 18,00 la 20,00 – declaraţii politice – după programul obişnuit. Dacă sunteţi de acord, bineînţeles.

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Declaraţii politice nu.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Nu declaraţii politice. Pardon! Întrebări şi intervenţii.

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Răspunsuri… ce urma...

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Şi declaraţii politice…

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

… săptămâna viitoare.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

… când le-or veni rândul.

 

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Săptămâna viitoare, marţi-miercuri.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog, domnul Călian.

 

Domnul Petru Călian:

Domnule preşedinte,

În program este prevăzut, la început, declaraţii politice astăzi.

 

 

Din sală:

Asta discutăm…

 

Domnul Petru Călian:

Tocmai de aceea, nu avem răspunsuri la interpelări şi întrebări. Amânăm declaraţiile politice pe săptămâna viitoare.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Exact.

Vă mulţumesc, domnule Călian. Şi, atunci, propunerea este ca astăzi să avem Birouri permanente reunite, la ora 16,00 – dezbateri pe problemele de pe ordinea de zi, la ora 18,00 – întrebări şi interpelări. Miercuri, la ora 9,00 – şedinţa Camerelor reunite, după care să ţinem Biroul permanent al Camerei Deputaţilor. Rugămintea va fi să fim prezenţi pentru că, înţeleg, dacă şi domnii chestori îmi confirmă că este posibil, să discutăm şi proiectul de buget.

 

Din sală:

Chiar astăzi o să-l discutăm.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Nu ştiu dacă îl aveţi. Dacă astăzi îl puteţi distribui, ar fi minunat să-l şi putem vedea înainte de a-l discuta.

Dacă este distribuit, cu atât mai bine, să luăm azi la cunoştinţă de el şi să-l putem discuta mâine.

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Unde este distribuit?

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Nu ştiu, aşa zic domnii chestori.

Este distribuit?

 

Doamna Georgeta Ionescu:

S-a difuzat astăzi. Poate fi discutat mâine.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Perfect. Este în regulă. Discutăm la lista suplimentară.

Bun. Deci, miercuri, atunci, Biroul permanent după încheierea şedinţei Camerelor reunite şi joi activităţi în comisii.

Comitetul liderilor de acord? Mulţumim.

 

 

Punctul 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

Vă rog, domnule Márton Árpád.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule preşedinte,

Eu înţeleg – poate nu avem legi – suntem foarte tentaţi, săptămână de săptămână sau bisăptămânal votăm această soluţie minunată de joi, în comisii. Eu informez, stimaţi colegi, care sunteţi în Biroul permanent şi staţi mai puţin pe la comisii, că, ieri, deşi tot pe această idee am pus ieri zi de comisie, au lucrat două sau maxim trei comisii, lucru care a şi apărut în presă. Imaginea noastră este mult mai proastă atunci când se constată că nici una din comisii nu lucrează sau lucrează sub cvorum sau nu votează şi altele asemenea.

Eu, luni, am fost aici. Aproape toţi ziariştii stăteau, la un moment dat, la Comisia pentru cultură, pentru că era singura comisie care lucra. Aşa succes nu am mai avut de nu ştiu când. Ca atare, nu este o soluţie bună să punem zi de comisie pentru zi de joi când mai există – este adevărat – puţini deputaţi care pleacă atunci, miercuri, acasă. Deci, unele comisii cad sub cvorum. Soluţia pe care o avem, conform Regulamentului, că putem discuta pe articole, legi, este activitate în plen.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Greşeala e la Comisia de cultură – ştiţi că avem un preşedinte nou şi dânsul încă nu cunoaşte cutumele foarte bine.

Domnul lider Hrebenciuc.

 

 

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Acum eu nu pot să susţin ceea ce zice domnul Márton Árpád, pentru că dacă am face plen joia, ar fi lume foarte puţină în sală şi ar fi mult mai vizibil faptul că nu suntem aici.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

De aceea vă spun că nu lucraţi dumneavoastră la comisii…

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulţumim.

Eu iau act de faptul că Sommet-ul Francofoniei a prins bine pentru atmosfera din Biroul permanent. Doamnă Secretar general, aveţi o contribuţie?

 

Doamna Georgeta Ionescu:

Contribuţia a avut-o staff-ul la organizarea Sommet-ului.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Eu aş vrea să mai ridic o chestiune, dat fiind că şi liderii de grup sunt aici: săptămâna asta nu avem, evident, o oră de vot final. Din ce m-am uitat eu pe ordinea de zi, ce s-ar părea că se votează astăzi, nu Parlamentul a fi lucruri spectaculoase. Sigur că fac apelul ca să avem cvorumul de şedinţă, ca să putem să derulăm şi voturile.

Iniţiativele legislative, cereri pentru adoptarea unor iniţiative legislative în procedură de urgenţă.

Proiect de lege pentru aprobarea contractului de finanţare între România – BEI şi municipiul Bucureşti pentru proiectul privind staţia pentru tratarea apelor uzate Bucureşti-Glina.

Obiecţii? Nu. De acord.

Procedură de urgenţă la cererea iniţiatorilor. Propunere legislativă privind suportarea de la bugetul de stat a tarifelor aferente analizei şi verificării documentaţiilor de scoatere a terenurilor din circuitul agricol. (Discuţii colaterale)

Îmi cer scuze, revin. Staţi acum să o lămurim pe asta. Aici este de la toate grupurile parlamentare. Există obiecţii la asta? O lăsăm în procedură de urgenţă atunci.

Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.10/2001 privind regimul juridic al unor imobile.

O să facem o bucurie Comisiei juridice. Noi îi dăm procedură de urgenţă, dar vă spun drept că, la ceea ce este la Comisia juridică mă îndoiesc că şi în procedură normală se va putea rezolva. Sunt extraordinar de multe proiecte acolo.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Eu nu sunt de acord pentru aceste procedură de urgenţă. Vă spun sincer. Degeaba votăm proceduri de urgenţă când ştim că nici în procedură normală nu are cum să dea raportul.

Eu v-aş sugera să o lăsăm în procedură normală şi, cu toată bunăvoinţa la comisie, ceva cu Legea 10, dar la Comisia juridică unde sunt în urmă cu toate proiectele. La pag.11, domnule vicepreşedinte.

Ne întoarcem, după aceea, la pag.3.

Propunere legislativă pentru modificarea Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.

 

Din sală:

Dar de ce este aici?

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Pentru că trebuie să aprobe Comitetul liderilor procedură de urgenţă sau nu.

Se susţine? Nu se susţine. Bun.

Ne întoarcem la pag.3.

Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii 187 privind accesul la propriul dosar.

Asta este la Comisia juridică. Se susţine? Nu se susţine. Sunt mai multe. Bun. Le-am rezolvat, numai astea erau.

Am luat atunci de propunerile legislative.

 

 

Punctul 4

Informare privind iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor care se dezbat în şedinţă comună a celor două Camere

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Informare privind iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent care se dezbat în şedinţe comune.

Propunere legislativă privind cooperarea între Parlamentul României şi Guvernul României în problemele referitoare la Uniunea Europeană.

O propunere legislativă transpartinică. Dar, de ce se discută la Birourile reunite ?

 

Doamna Georgeta Ionescu:

Vizează înfiinţarea unei comisii comune pentru afaceri europene, care să  fie formată din membri ai Senatului cât şi ai Camerei, şi care să fie forul de analiză pe fond pentru proiectele europene.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Numai puţin! Staţi puţin, că aici nu mai înţeleg nimic. Deci, există. Noi trebuie să schimbăm Regulamentul comun al celor două Camere, ca să schimbăm ideea de comisie de integrare, după ce suntem admişi. Deci, practic, după Raportul – dacă va fi aprobat în 20 octombrie sau când se aprobă, atunci, în noiembrie, voi supune liderilor de grupuri propunerea pentru această comisie, cum să arate de la 1 ianuarie, când avem cu totul alt statut. Săptămâna viitoare, la Bruxelles, 10-12 octombrie, este ultima comisie mixtă – Parlamentul României - Parlamentul European. Cine este iniţiatorul acesteia?

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Foarte multă lume: domnul Năstase!

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă rog frumos să respingeţi şi daţi-o la Comisia de Integrare să o analizeze…

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Staţi un pic! Din păcate nu putem să o respingem. Şi eu pot să vă dau punct de vedere, că mă îndoiesc că se pot înfiinţa comisii parlamentare prin lege.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Păi, sigur.

Asta ţine de Regulament şi avem propunerea pentru Regulament, dar nu am supus-o dezbaterii liderilor că nu era momentul încă.

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Este iniţiativa legislativă supusă celor două Camere. Ce este asta, nu am înţeles?

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Înţeleg că suntem trimişi şi la o literă „k”. Ce literă este asta din Constituţie.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

Are dreptate Viorel. La Comisia pentru Regulament.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Staţi un pic! Este o iniţiativă legislativă. Noi nu putem să nu o trimitem… Nu putem să nu sesizăm, că nu avem această competenţă. Sigur că poate să fie. Litera „k”: „îndeplinirea altor atribuţii care, potrivit Constituţiei se exercită în şedinţă comună”.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

Nu. Domnule preşedinte, lucrurile sunt simple: orice fel de iniţiative legislative, chiar dacă prin conţinut nu sunt iniţiative legislative ci propuneri de modificare a Regulamentului, cu titlul de iniţiativă legislativă, se trimit la o comisie. Nu se spune care. Şi, noi hotărâm să se trimită la Comisia pentru Regulament.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Şi nu la Camerele reunite.

Vă rog, domnule Márton Árpád.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Dar, având în vedere că trimiterea după Constituţie, după cum aţi citit-o, este pentru o şedinţă comună, deci este pentru o comisie comună, cu această iniţiativă să sesizăm comisia comună care se ocupă cu integrarea şi să-şi spună punctul de vedere. Sau, comisia comună care este abilitată să ne elaboreze noul Regulament comun. Să o trimitem acolo.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Atunci propun să o punem pe ordinea de zi a Birourilor reunite, care să hotărască ce comisie sesizează şi cu asta baza.

Nu putem să scoatem noi, Biroul permanent să hotărâm că este inoportună sau neconstituţională o iniţiativă.

Vă rog, domnul Hrebenciuc şi domnul Mitrea.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Deci, încă o dată vă repet şi vă rog frumos să reţineţi şi să reţineţi şi la stenogramă: comisia – zisă de Integrare Europeană de astăzi – este, de fapt, comisie mixtă Parlamentul României – Parlamentul European, neavând prin Regulamentul în vigoare atribuţiuni în ceea ce priveşte avizarea proiectelor de legi cu conţinut european şi aşa mai departe.

Ultima şedinţă a acestei comisii mixte România – Parlamentul European este săptămâna viitoare la Bruxelles. Şi, s-a închis activitatea de ani de zile a acestei comisii.

Pentru că în jur de 20 octombrie se aprobă la Consiliul European faptul că începând cu 1 ianuarie România este ţară cu drepturi depline a Uniunii Europene, şi comisia aceasta se va transforma în Comisie de afaceri europene.

În acest sens, cei de la comisie am elaborat un proiect de propuneri de schimbare a Regulamentului pe care aveam de gând, după aprobarea Consiliului European, să-l supun discuţiei liderilor de grupuri parlamentare, în primul rând, de la Cameră şi Senat. După ce avem un punct de vedere constituit, ne prezentăm cu propunerea în faţa Birourilor reunite ale celor două Camere, care vor da dispoziţie să se schimbe Regulamentul în această privinţă. Aceasta este calea normală pentru acest lucru ca, de la 1 ianuarie, această comisie să fie Comisie de Afaceri Europene.

Iniţiativele celor patru deputaţi timişoreni, văd că este Milcovici, Oancea, Torok Tibor, sunt toţi de la Timişoara, într-adevăr transpartinici, domnul Năstase nu ştiu cum a nimerit, Glăvan este tot de la Timişoara, în afară de Preda şi domnul Năstase, care sunt din alte zone ale ţării. Nu-mi dau seama.

 

 

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Domnule preşedinte, stimaţi colegi, aici scrie aşa: Iniţiativă legislativă înregistrată la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor. Deci, haideţi s-o trimitem la o comisie. Nu poate fi trimisă o iniţiativă legislativă, până acum, nu scrie aşa, domnule Popescu?

 

Domnul Gheorghe Popescu:

Da, dar nu suntem în faza de avize.

 

Doamna Georgeta Ionescu:

Dacă-mi daţi voie, ea nu a fost încă trimisă pentru punct de vedere la Guvern şi la Consiliul Legislativ. Este informarea către Biroul permanent cu privire la depunerea, înregistrarea acestei propuneri.

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Noi nu facem nimic.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul Marton Arpad.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Se mai întâmplă, am făcut şi eu greşeala aceasta, să depun o iniţiativă legislativă la Camera Deputaţilor, când Senatul trebuia să fie sesizat prima dată. S-a luat decizia de a se trimite către Senat, pentru că el este cel competent pentru prima dezbatere. Aşa este regulamentul. Şi atunci putem să luăm decizia de a trimite Birourilor reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului şi cu asta am terminat.

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Nu este bine. Este iniţiativă legislativă. O trimitem la cele două Birouri.

Care este argumentul? Că nu a fost trimisă? Că vor să facă o comisie comună? Care este argumentul  să fie trimisă acolo? Este iniţiativă legislativă.

Noi, ca Birou permanent al Camerei Deputaţilor o trimitem comisiei noastre, care o lucrează. Şi o să fie dincolo.

 

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul Marton Arpad.

 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Trimitem la acea literă care vorbeşte despre Camerele reunite.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da, dar se referă la orice alte chestiuni.

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Orice alte chestiuni, dar este iniţiativă legislativă, nu este altă chestiune. Aceasta este iniţiativă legislativă, ca oricare alta.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Sunt convins, domnule vicepreşedinte, că este prima cu care vă întâlniţi în lunga dumneavoastră carieră.

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Nu, nici vorbă.

De aceea, eu cred că Secretariatul general trebuie s-o trimită la Comisia pentru regulament a Camerei Deputaţilor, punct. Comisia pentru regulament ne va spune: că este iniţiativă legislativă, că nu este, că este conform regulamentului, că nu este. Ne dă un răspuns.

La Birourile comune discutăm mai ales pe noua Constituţie, doar numirile comune, comisii comune. Nu mai avem bază legislativă, nu mai legiferăm împreună, nu ne mai întâlnim să facem legi. Ne întâlnim să facem numiri împreună.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul secretar Munteanu.

 

Domnul Ioan Munteanu:

Eu cred că noi putem să înţelegem de aici că aceştia sunt iniţiatorii şi nu ne interesează că sunt şi de la Senat şi de la Camera Deputaţilor, pentru că sunt şi alte propuneri legislative care vin cu semnături de la ambele Camere. Şi atunci ea trebuie să meargă chiar şi la comisia în a cărei competenţă intră, la prima, rămânând ca cea decizională, în această situaţie, să rămână a doua. Şi cu asta am închis subiectul, ca oricare iniţiativă legislativă.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă propun, atunci, formula de a solicita un punct de vedere Comisiei pentru regulament referitor la traseul pe care această iniţiativă legislativă trebuie să-l urmeze, după care Biroul permanent va aviza.

Dacă sunteţi de acord? Vă mulţumesc.

 

 

PUNCTUL 5

Memorandum intern: Solicitarea Senatului de transmitere în administrarea acestuia a unor părţi din imobilul Palatului Parlamentului aflate în administrarea Camerei Deputaţilor

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog, domnule Bolcaş.

 

Domnul Augustin Lucian Bolcaş:

Este un lucru foarte simplu. Se excede protocolul care a fost stabilit între noi şi Senat şi se încearcă escaladarea.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă informez, pe această cale, că i se propune primului ministru să semneze o notă de fundamentare, care spune: Cu toate acestea, în ultima perioadă, Senatul se confruntă cu presiuni din partea Camerei Deputaţilor.

Eu propun s-o dăm spre aprofundare membrilor Biroului permanent şi liderilor de grupuri, urmând a lua o decizie în următoarele şedinţe.

Vă rog, domnule chestor Kelemen.

 

Domnul Kelemen Hunor:

Domnule preşedinte, o rugăminte către colegii din staff-ul tehnic. Dacă putem să primim o schiţă, cam cât înseamnă Corpul A1 integral, pentru că eu nu-mi dau seama. Eventual, o mică schiţă. Să ne explice, pentru că s-ar putea să ne trezim, mâine-poimâine, că vine Senatul şi ne scoate şi de aici. Eu nu ştiu ce înseamnă Corpul A1 integral.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnule Kelemen, este Cameră superioară.

Eu vă propun să mergem pe formula în care solicităm chestorilor ca, până miercurea viitoare, să prezinte un punct de vedere pe acest proiect, pe care, după aceea, să-l discutăm în Birou şi în Comitetul liderilor.

Dacă sunteţi de acord?

Vă rog, doamnă secretar general.

 

Doamna Georgeta Ionescu:

Doar câteva completări, domnule preşedinte.

Potrivit legii şi hotărârii care atribuie, în administrarea Camerei Deputaţilor, palatul şi spaţiul care înconjoară Palatul Parlamentului, administratorul acestor spaţii este secretarul general al Camerei Deputaţilor. Guvernul a trimis spre avizare cele două propuneri de hotărâre de Guvern iniţiate de către Senat, care nu au trecut şi pe la Camera Deputaţilor pentru avizare. Conţinutul celor două propuneri diferă, în sensul că printr-una Senatul solicită preluarea în administrare integrală a întregului corp de clădire în care îşi desfăşoară activitatea SPP în acest moment, iar prin celălalt proiect de hotărâre Senatul solicită preluarea în administrare inclusiv a spaţiului în care îşi desfăşoară Senatul în acest moment activitatea.

Aş vrea să semnalez însă faptul că administrarea partajată a unui asemenea imobil, ca şi Palatul Parlamentului, nu este fezabilă, având în vedere faptul că sunt instalaţii, echipamente şi servicii care deservesc în comun pentru toate instituţiile şi nu doar pentru Cameră şi Senat. În Palat, există în momentul de faţă 20 de instituţii publice care-şi desfăşoară activitatea. Întreţinerea echipamentelor aferente, dacă vreţi, transportului pe verticală - lifturile; climatizarea încăperilor, sonorizarea, sistemul integrat de comunicaţii nu pot fi partajate, nu putem să tăiem, la un moment dat, tubulatura de aer care deserveşte aula Senatului de cea a Camerei Deputaţilor.

Este motivul pentru care, până în momentul de faţă cel puţin, această clădire este într-o administrare unică.

Dacă se doreşte administrarea partajată, aceasta presupune amenajări suplimentare, inclusiv centrale termice diferenţiate şi toate celelalte servicii care deservesc activitatea celor două Camere.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Doamnă secretar general, până acum cred că părerile erau împărţite în Biroul permanent, dar acum ne-aţi convins, cu siguranţă.

 

Domnul Augustin Lucian Bolcaş:

Dacă-mi permiteţi, domnule preşedinte, ca s-o rezolvăm.

Eu aş solicita Secretariatului general să expună punctul acesta de vedere în scris, cu vizele chestorilor, ca să avem baza unui răspuns, pentru că răspunsul nostru este clar.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Pe de altă parte, dacă SPP pleacă din corpul pe care-l deţine şi acest corp revine Senatului, atunci va trebui să facem şi noi o cerere către Senat, să mai luăm nişte camere, pentru că, practic, la 140 de senatori - şi aşa au vreo şase sute de angajaţi. Deci, chestorii când ne prezintă materialul, să ne prezinte situaţia şi cu SPP-ul plecat, ca să ne dăm seama cum stăm.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Nu cred că are sens să mai dezvoltăm această chestiune.

Propun ca, până miercuri, Secretariatul general, cu avizul chestorilor, să facă o propunere de răspuns pe care s-o discutăm în Biroul permanent.

 

PUNCTUL 6

Cererile Grupului parlamentar al PNL privind modificări în componenţa unor comisii permanente ale Camerei Deputaţilor

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul vicepreşedinte Ponta.

 

Domnul Victor Viorel Ponta:

Domnule preşedinte, bineînţeles că sunt de acord cu acest lucru, dar încă o dată, ca şi cenzor, vă spun că în comisie există dezechilibre anormale faţă de componenţa iniţială şi sper ca, la un moment dat, Biroul permanent să fie de acord să discutăm în special situaţia de la Comisia juridică, unde patru membri PSD au trecut la alte partide şi este o comisie dezechilibrată. Vă mulţumesc. Pentru stenogramă.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnule vicepreşedinte, am dat mandat liderilor de grupuri să vină cu o propunere. Îi aşteptăm în continuare, ca şi în cazul numirilor pentru organismele aflate în subordinea Parlamentului. Dar presupun că se discută la un pachet Comisia juridică cu numirile acestea.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Să fiţi de acord întâi în alianţă şi în coaliţie. Noi putem negocia, dar dacă nu sunteţi de acord niciodată!

 

Domnul Kelemen Hunor:

Eu cred că trebuie să vă înţelegeţi. Dacă nu, vine preşedintele Băsescu şi rezolvă într-o secundă.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulţumesc.

S-a aprobat.

 

PUNCTUL 7

Solicitare din partea Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport privind prelungirea termenului de depunere a raportului la PLx nr.409/2006

 

Domnul Bogdan Olteanu:

S-a mai prelungit de două ori. Deci, nu se poate.

Nu suntem de acord.

 

PUNCTUL 8

Solicitare din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională privind prelungirea termenului de depunere a raportului la PLx nr.591/2006, PLx nr.593/2006 şi PLx nr.599/2006

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Se poate, pentru că doar o dată s-a mai prelungit.

Observaţii? Comentarii? Nu sunt.

Se aprobă.

 

 

PUNCTUL 9

Solicitare din partea comisiei pentru industrii şi servicii

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Să redistribuim o persoană de la comisie, înţeleg.

 

Doamna Georgeta Ionescu:

Dacă-mi daţi voie, domnule preşedinte.

Încadrarea doamnei Pătraşcu pe postul vacant de expert, pe care comisia l-a avut vacant încă de la începutul anului, s-a produs, în ceea ce priveşte însă punerea la dispoziţia secretarului general a unui membru al staff-ului comisiei, fără a exista o fundamentare a acestei decizii, iertaţi-mă, este o situaţie cu care ne-am mai confruntat în momentul în care funcţiile de membri în Biroul permanent au fost ocupate de alte persoane, prin votul dat. În această situaţie, staff-ul aferent cabinetelor membrilor Biroului permanent a fost pus la dispoziţia secretarului general. Dacă extrapolăm şi la comisii această procedură, vom avea foarte mult staff, pentru care nu avem posturi.

De aceea, v-aş ruga să aprobaţi, doar acolo unde situaţia este justificată temeinic, realocarea staff-ului, fiindcă solicitări de acest gen am mai avut şi de la Comisia pentru cultură.

 

Domnul Ioan Oltean:

Doamna expert este veche în comisia aceasta, de ani de zile. Nu cred că există elemente care să justifice schimbarea, decât nesimpatia domnului actual preşedinte.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Nu. Eu înţeleg că nu există nici o justificare aici. Adică, cred că am putea să solicităm comisiei să ne explice care sunt problemele.

Supun votului dumneavoastră solicitarea Comisiei pentru industrii. Cine este pentru? 2 voturi pentru (domnii Victor Ponta şi Ioan Munteanu). Împotrivă? 5 voturi împotrivă.

S-a respins.

 

 

 

 

PUNCTUL 10

Memoradum intern: solicitare din partea Grupului parlamentar al minorităţilor naţionale

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Doresc să organizeze o conferinţă şi să le dăm o sală.

Obiecţiuni? Comentarii? Nu există. Cu un vot împotrivă, s-a aprobat.

 

 

PUNCTUL 11

Informare din partea doamnei deputat Minodora Cliveti, preşedinta Comisiei pentru egalitate de şanse pentru bărbaţi şi femei

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Suntem informaţi.

 

 

PUNCTUL 12

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

1. Participarea la reuniunea comună a preşedinţilor Comisiilor de control bugetar din parlamentele ţărilor UE şi candidate (Bruxelles, 9-10 octombrie 2006).

Se aprobă.

 

2. Reuniunile comisiilor Adunării Uniunii Europei Occidentale (AUEO), reuniunea comisiilor cu Consiliul Permanent UEO şi cu Comisia politică şi de securitate a Uniunii Europene (Bruxelles, Charleroi - 11-13 octombrie 2006).

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Participă mai multă lume.

Obiecţiuni? Observaţii? Comentarii? Nu sunt.

 

3. Participarea la cea de a 28-a reuniune a Comisiei pentru probleme politice a APCEMN, 11-12 octombrie a.c., Chişinău, Republica Moldova.

Se aprobă.

 

4. Participarea la seminarul AP NATO privind Belarus (Vilnius, 13-14 octombrie 2006).

Se aprobă.

 

5. Participarea la reuniunea comisiei pentru probleme politice a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei Moscova, Federaţia Rusă, 18 octombrie a.c.).

Se aprobă.

 

6. Participarea domnului deputat Adrian Năstase la reuniunea Comitetului pentru limba dreptului european.

Se aprobă.

 

7. Informare privind participarea la reuniunea Comisiei pentru mediu, agricultură, probleme locale şi regionale a APCE (Paris, 11-12 mai 2006), reuniunea Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi a APCE  (Paris, 15-16 mai 2006) şi reuniunea Comisiei pentru probleme sociale, sănătate şi familie a APCE (Strasbourg, 16 mai 2006 şi Stockholm, 18-19 mai 2006).

 

8. Informare privind participarea la reuniunea Subcomisiei pentru dezvoltare durabilă a Comisiei pentru mediu, agricultură şi probleme teritoriale a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Riga, 16-17 iunie 2006).

 

9. Informare privind participarea la reuniunea biroului Adunării Parlamentare a consiliului Europei (Paris, 16-17 iunie 2006).

 

10. Informare privind participarea la reuniunile comisiei pentru egalitatea şanselor între femei şi bărbaţi şi Comisiei pentru probleme sociale, sănătate şi familie, ale Adunării Parlamentare a Consiliului Europei şi la Conferinţa privind situaţia vârstnicilor în Europa organizată de Comisia pentru probleme sociale, sănătate şi familie şi Senatul francez (Paris, 12-15 septembrie 2006).

 

 

Domnul Bogdan Olteanu:

S-a luat act.

Pentru informare: Informându-vă că în Cooperaţia Meşteşugărească procesul de reorganizare s-a încheiat, vă aducem la cunoştinţă următoarele - suntem informaţi.

 

Materiale suplimentare:

·       Numirea unui judecător la Curtea Constituţională.

                   S-a adjudecat.

·       Vizita la Parlamentul României a unei delegaţii oficiale a Parlamentului European.

                   Obiecţiuni? Observaţii? Comentarii? Nu sunt. Se aprobă.

·     Solicitare a Comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor - plenul solicită reexaminarea raportului de respingere la propunerea legislativă privind înfiinţarea Centrului cultural al minorităţilor naţionale. Se cere amânarea termenului de depunere a raportului, dat fiindcă a fost Sommet-ul.

                Obiecţiuni? Observaţii? Nu sunt. S-a aprobat.

·       Înfiinţarea unei subcomisii care să se ocupe de situaţia creată de eliberarea de diplome false.

Comisia pentru sănătate şi Comisia pentru învăţământ au hotărât să înfiinţeze o subcomisie care să se ocupe de situaţia creată de eliberarea prin înşelăciune de diplome false în specialităţile chiropraxie, naturopatie, osteopatie şi posturologie.

 

Domnul Augustin Lucian Bolcaş:

Iertaţi-mă! Am văzut eu ce se întâmplă acolo. Este o aiureală înspăimântătoare. Universitatea aceasta de la Oradea eliberează diplome în orice. Este ceva înspăimântător.

Aici avem două chestiuni.

În primul rând, nu este subcomisie de anchetă. Aceea se aprobă în plen. Aceasta este o subcomisie de lucru, să se ocupe de situaţia creată, să stabilească situaţia.

Pe art.46 lit.e) - comisiile pot să-şi facă subcomisii şi pe 52, alin.3 - Biroul permanent trebuie să aprobe să lucreze în altă parte, să lucreze la Oradea, atâta tot.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Se aprobă.

·       Procedura de punere în aplicare a dispoziţiilor Legii nr.7/2006 privind Statutul funcţionarului public parlamentar.

Am rugămintea pentru membrii Biroului permanent să ia acest material, până mâine, să-l studieze, pentru a putea lua o decizie. Este vorba şi de un calendar ş.a.m.d.

·       Modificarea listei dotărilor independente pe anul 2006.

Domnule chestor Kelemen, aveţi cuvântul.

 

Domnul Kelemen Hunor:

Să amânăm, pentru că nu am văzut materialul. Acum a apărut.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Nu se amână. Se dă în lucru.

Asociaţia italienilor din România doreşte să organizeze sub patronajul Ambasadei italiene o expoziţie de caricatură.

Doresc să le punem la dispoziţie un spaţiu. Semnează domnul deputat Mircea Grosaru, preşedintele Asociaţiei, drept pentru care bănuiesc că se încadrează.

Mulţumim.

Memorandum intern – Proiectul Bugetului Camerei pe anul 2007.

Îl luăm spre aprofundare, presupun, şi discutăm mâine.

Nota privind întrebările şi interpelările.

Rugămintea la domnii lideri de grupuri să identifice acele întrebări şi interpelări cărora li se va răspunde cu prioritate.

Alte chestiuni la ordinea de zi?

Vă rog, domnule Rădulescu.

 

Domnul Cristian Rădulescu:

Nu ştiu dacă s-a făcut asta, dar mai bine de două ori decât niciodată. Eu aş vrea să aduc aprecierea mea ca lider de grup pentru Secretariatul general şi pentru tot staff-ul care a contribuit la buna desfăşurare a lucrărilor Francofoniei şi ţin să specific că sunt felicitările mele personale şi nu ale preşedintelui Băsescu.

 

 

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Înţeleg că organizarea a fost mediocră, drept pentru care nu se pune problema.

Vă rog, domnule vicepreşedinte Mitrea.

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Vreau şi eu să mulţumesc modului în care a fost rezolvată problema accesului parlamentarilor în incintă pe timpul Francofoniei. De la PRM unul era să fie bătut, l-au prins, l-au înghesuit pe aici pe jos. A fost exact ce am vorbit eu şi am spus aici: „aveţi grijă că acesta este Parlamentul României”.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Asta înseamnă o mulţumire pentru SPP…

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

Eu vreau să le aduc mulţumiri pentru că totuşi mi-au dat un parbriz pentru maşină, dar nu mi-au dat permis pentru şofer. Nu-i nici o problemă, aşa că maşina trebuia să vină singură, iar eu, cu chiu şi vai şi cu stăruinţele doamnei Secretar general – căreia, efectiv, îi mulţumesc, fără ironie – am primit o legitimaţie identică cu cea a femeilor de serviciu. Asta este!

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Da. Doamna Secretar general.

 

Doamna Georgeta Ionescu:

După cum am mai precizat, acreditarea persoanelor care au avut acces în clădire, alţii decât parlamentarii, în perioada Sommet-ului, s-a făcut de către SPP şi MAE. Aproape tot staff-ul de la cameră a avut acelaşi tip de ecusoane, inclusiv eu am avut – aşa cum spuneaţi dumneavoastră – ecuson verde, ca şi femeile de serviciu, electricienii şi aşa mai departe. Asta a fost structura gândită de SPP.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

Pe mine m-a deranjat chestiunile astea.

 

 

 

Doamna Georgeta Ionescu:

Sunt în asentimentul dumneavoastră. Am avut aceleaşi obiecţiuni. Am avut o discuţie cu domnul Pahonţu în perioada respectivă, pentru că am avut probleme inclusiv cu accesul în perimetru al unor parlamentari. Din păcate, se pare ca dânşii nu au vrut să ia cunoştinţă de acea solicitare făcută de către Biroul permanent Ministerului Afacerilor Externe, sau ministerul nu a clarificat SPP-ului condiţiile de acces.

În rest, mulţumesc pentru felicitări şi le voi comunica mai departe staff-ului nostru, care efectiv, a avut o activitate mai mult decât susţinută în perioada asta. S-au depus eforturi considerabile.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Puteţi să le daţi şi un premiu, că aşa cu mulţumiri nu o să fie nimic.

 

Doamna Georgeta Ionescu:

Am alocat o parte de prime suplimentare. Din primele trimestriale am constituit un fond de rezervă din care am premiat – preferenţial – staff-ul care s-a angrenat în mod deosebit în organizarea Sommet-ului, dar nu am fonduri suplimentare pentru aceste premii.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

Am, totuşi, o propunere, ca să nu rămânem la nivel de discuţii. Cred că Biroul permanent ar trebui să adreseze o scrisoare SPP-ului şi Ministerul de Externe, arătându-şi nemulţumirea faţă de modul în care au gestionat această treabă.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Eu v-aş propune, dacă consideraţi, să trimită Secretarul general o scrisoare SPP-ului, că doar nu o să-i trimit eu.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaş:

Da. Secretarul general.

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Eu cred că cu SPP-ul nu avem nici o problemă. Ministerul de Externe v-a trimis hârtia aici. Deci, eu propun să cerem eliberarea din funcţie a ministrului de Externe pentru modul în care a jignit parlamentarii.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Dar, faceţi o moţiune…

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Vorbesc foarte serios. Ca să nu fim foarte moi, aşa... (Discuţii colaterale)

Îmi retrag…

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Rog să se consemneze că propunerea a fost retrasă în urma unei mature chibzuinţe politice…

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

A fost o porcărie!

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Dintre secretarii de şedinţă cine este de serviciu săptămâna asta?

 

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Zgonea şi cu Ruşanu! (Râsete)

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Bine. Cine ţine conferinţa de presă? Deci, face domnul Munteanu, şedinţa de astăzi o conduce de la cap la coadă domnul vicepreşedinte Ponta.

Mâine conduc eu. Secretar de şedinţă mâine, de la noi?

Discutăm la Birourile reunite, la ora 15,00.

 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule preşedinte,

Aş vrea să luaţi în calcul că pe vremea când noi eram în opoziţie, vicepreşedinţii opoziţiei conduceau doar şedinţele de declaraţii politice. Atât numai. Restul şedinţelor erau conduse de către putere.

 

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Este adevărat, domnule Olteanu, problema este că nu aveţi vicepreşedinţi la putere. Asta este problema.

 

Domnul Kelemen Hunor:

Problema este că PNL-ul a intrat în opoziţie şi atunci cei care sunt la putere… (Râsete)

 

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Vreau să fac doar precizarea că a condus domnul Ruşanu bugetul şi aveţi bugetul, aşa că îl folosim şi data viitoare.

 

                                         *

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 13,54.