Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe sep. 2018 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 11 septembrie 2018 ora 14:00

Ședința a început la ora 14,02.

Lucrările au fost conduse de doamna Carmen-Ileana Mihălcescu, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

Au participat: domnul Eugen Nicolicea, domnul Florin Iordache și domnul Marilen-Gabriel Pirtea - vicepreședinți, domnul Mircea-Gheorghe Drăghici, domnul Georgian Pop, domnul Cristian Buican (până la ora 14,29) și domnul Iulian Bulai - secretari, domnul Ion-Marcel Ciolacu, domnul Seres Denes și domnul Dragoș Gabriel Zisopol - chestori, domnul Vasile-Daniel Suciu - Grupul parlamentar al PSD, domnul Gabriel Andronache - Grup parlamentar al PNL, domnul Ilie Dan Barna - Grupul parlamentar al USR, domnul Szabo Odon - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Marian-Gheorghe Cucșa - Grupul parlamentar ALDE, domnul Petru Movilă - Grupul parlamentar al PMP, domnul Varujan Pambuccian (de la ora 14,34) - Grupul parlamentar al minorităților naționale și doamna Silvia-Claudia Mihalcea - Secretarul general al Camerei Deputaților.

Invitați: doamna Ștefania Bîrlibescu - Ministerul pentru relația cu Parlamentul, domnul George Ionuț Dumitrică- secretar general adjunct, domnul Georgică Tobă - secretar general adjunct interimar, domnul Gabriel Stecoza și domnul Ștefan Lagunovschi - Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Sorin Berbece - Direcția pentru lucrările și secretariatul comisiilor, doamna Gabriela Enea - Direcția comunicare și relații publice, doamna Cristina Stroescu - Departamentul de studii parlamentare și politici UE, doamna Andreea Stăncescu - director general Cabinet Secretar general și domnul Alexandru Tănase - Departamentul Tehnic.

*

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Bună ziua, stimați colegi!

Declar deschisă ședința noastră de Birou permanent.

Dacă la ordinea de zi a ședinței Biroului permanent sunt observații?

Nu, nu sunt.

Adoptat.

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

PUNCTUL 1

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților.

Avem și Proiectul ordinii de zi pentru această săptămână.

Sunt observații? Nu.

Adoptat.

Comitetul liderilor este de acord, da, cu această ordine de zi?

Propuneri cu privire la timpul maxim alocat pentru dezbaterea Moțiunii simple inițiate de 66 deputați (MS 8/2018)

PUNCTUL 2

Propuneri cu privire la timpul maxim alocat pentru dezbaterea Moțiunii simple inițiate de 66 de deputați (MS 8/2018)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Punctul 2 - Propuneri cu privire la timpul maxim alocat pentru dezbaterea Moțiunii simple inițiate de 66 de deputați.

Timpii au fost calculați cu zece secunde pentru fiecare deputat, ca de obicei de altfel, un total de 56 de minute.

Dacă sunt obiecții? Nu.

Adoptat.

Notă privind inițiativele legislative pentru care rapoartele comisiilor au fost depuse și distribuite în perioada 4 - 5 septembrie 2018 care, la propunerea motivată a Biroului permanent sau a unui lider de grup parlamentar, Comitetul liderilor grupurilor parlamentare, în unanimitate, poate aproba înscrierea pe ordinea de zi a Camerei Deputaților pentru a fi dezbătute în zilele de marți, 11 și miercuri, 12 septembrie 2018

PUNCTUL 3

Notă privind inițiativele legislative pentru care rapoartele comisiilor au fost depuse și distribuite în perioada 4 - 5 septembrie 2018 care, la propunerea motivată a Biroului permanent sau a unui lider de grup parlamentar, Comitetul liderilor grupurilor parlamentare, în unanimitate, poate aproba înscrierea pe ordinea de zi a Camerei Deputaților pentru a fi dezbătute în zilele de marți, 11 și miercuri, 12 septembrie 2018

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

3 - Notă privind inițiativele legislative pentru care rapoartele comisiilor au fost depuse și distribuite în perioada 4 - 5 septembrie 2018 care, la propunerea motivată a Biroului permanent sau a unui lider de grup parlamentar, Comitetul liderilor grupurilor parlamentare, în unanimitate, poate aproba înscrierea pe ordinea de zi a Camerei Deputaților pentru a fi dezbătute în zilele de marți, 11 și miercuri, 12 septembrie 2018.

Dacă se susține introducerea acestor proiecte pe ordinea de zi?

Nu?

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Nu.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Atunci intră la termen.

Programul de lucru al Camerei Deputaților

PUNCTUL 4

Programul de lucru al Camerei Deputaților

Secretari de ședință

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Programul de lucru al Camerei.

Comitetul liderilor este de acord cu programul de lucru, secretarii de ședință vor fi: domnul Mircea Drăghici și domnul Iulian Bulai, iar eu voi fi vicepreședintele de serviciu.

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

PUNCTUL 5

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților.

Avem două cereri de procedură de urgență ale parlamentarilor.

Potrivit cutumei, știți Comitetul aprobă numai cererile Guvernului.

Suntem de acord cu comisiile și termenele propuse.

Mergem mai departe.

Adoptat.

Informare privind inițativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților care se dezbat în ședința comună a celor două Camere ale Parlamentului

PUNCTUL 6

Informare privind inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputațilorcare se dezbat în ședința comună a celor două Camere ale Parlamentului

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Punctul 6 - Informare privind inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților, care se dezbat în ședința comună a celor două Camere ale Parlamentului.

Am luat act de acestea și le vom discuta într-un Birou permanent reunit.

Lista cuprinzând proiectele de acte legislative și proiectele de acte fără caracter legislativ primite de la Uniunea Europeană Notă privind Lista cuprinzând proiectele de acte legislative și proiectele de acte fără caracter legislativ primite de la Uniunea Europeană

PUNCTUL 7

Lista cuprinzând proiectele de acte legislative și proiectele de acte fără caracter legislativ primite de la Uniunea Europeană

Notă privind Lista cuprinzând proiectele de acte legislative și proiectele de acte fără caracter legislativ primite de la Uniunea Europeană

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

7 - Lista cuprinzând proiectele de acte legislative și proiectele de acte fără caracter legislativ primite de la Uniunea Europeană.

Sunteți de acord cu aceste termene și cu lista cu comisiile?

Nu sunt obiecții, adoptat.

Solicitare din partea Grupului parlamentar PNL privind ”Ora prim-ministrului”

PUNCTUL 8

Solicitare din partea Grupului parlamentar PNL privind "Ora prim-ministrului"

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

8 - Solicitare din partea Grupului parlamentar PNL privind "Ora prim-ministru".

Este o solicitare a PNL-ului pentru luna octombrie, este propusă și o altă temă, care ține de chestiuni de natură economică.

Pentru aceasta o să vă rog să fiți de acord să o introducem pe ordinea de zi a Biroului permanent din săptămâna 24-27 octombrie, pentru a fi discutată.

Este de fapt tema care o înlocuiește pe precedenta, septembrie da, mulțumesc.

Pentru a o discuta într-adevăr în prima luni din luna octombrie, deci ea să intre practic în discuția noastră în săptămâna 24 - 27 septembrie pe ordinea de zi a Biroului permanent.

Domnul Andronescu, vă rog!

Domnul Gabriel Andronache:

Andronache, mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Andronache, mulțumesc.

Domnul Gabriel Andronache:

Mulțumesc!

Ideea este că ar putea fi realizată aprobarea astăzi, dacă nu sunt impedimente, nu vedem motivul pentru care se amână.

Chiar tema este una economică, înțeleg că nu mai sunt alte obiecții de procedură, de ce nu poate fi stabilită de pe acum data? Care sunt motivele pentru care propuneți amânarea?

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Da, aceasta este stabilită, vorba colegului nostru Marcel Ciolacu. Data este stabilită, ideea era să., nefăcând obiectul acestei săptămâni, da, dar de principiu putem da un vot dacă doriți pe. pe acest subiect și să o introducem pe ordinea de zi de 24 - 27.

Domnul Florin Iordache:

Deci, domnule Andronache, de principiu, putem da un vot; dar, repet, procedural, în săptămâna 24 - 27, exact cum a spus doamna vicepreședintă, atunci stabilim exact și o trimitem doamnei Prim-ministru.

Dar, de principiu, putem da un vot, ca pe textul demersului dumneavoastră - politica fiscală și textul curge - să fim de acord ca în acea. deci, de principiu, putem da un vot pe acest subiect. Dar, repet, procedural, atunci când stabilim calendarul. Păi, nu, măi, dar așa este: în 24 - 27.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul Cristian Buican vrea să vorbească.

Vă rugăm.

Domnul Cristian Buican:

Vă mulțumesc, doamna vicepreședinte.

Văd că colegii noștri de la PSD tratează lucrurile diferit de la temă la temă.

Săptămâna trecută, când am propus o altă temă, procedura era alta. Ați refuzat cu obstinație să faceți un vot pe tema propusă de noi pentru prima săptămână din luna octombrie, pentru că nu vă convenea tema.

De data aceasta, văd că tema este acceptabilă pentru reprezentanții Puterii și atunci sunteți de acord să faceți un vot de principiu.

Eu aș dori de la colegii mei din Biroul permanent al Camerei, fie că ei sunt la putere sau în opoziție sau și la putere și în opoziție, că mai avem și din aceștia prin Biroul permanent, să aibă o atitudine consecventă în respectarea Statutului și Regulamentului.

De aceea, vă rog, domnule Iordache, să vă reprecizați poziția, că nu am înțeles-o, nu este identică cu cea de săptămâna trecută, și să spuneți care sunt rațiunile pentru care v-ați schimbat poziția.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Deci, este săptămâna Opoziției. Asta am spus și săptămâna trecută. Dar, repet, procedural, în săptămâna 24 - 27, deci respectiv în miercurea aceea, cred că 26, cred că e, așa, atunci vom da votul și vom stabili calendarul.

Deci, nu putem stabili calendarul de astăzi.

Este dreptul dumneavoastră, tocmai ca să detensionăm, să mergem mai departe, este dreptul dumneavoastră; ați depus o solicitare, vine Primul-ministru, dar nu facem calendarul de acum peste o lună, asta încerc să vă spun. Asta am spus și săptămâna trecută, asta spun și acum. Procedural, trebuie să dăm un vot; săptămâna 26.stați să mă uit pe. 24 - 26. Deci, în 26, când vom avea Biroul permanent, tot în formatul ăsta, stabilim calendarul. Asta am spus și atunci.

E dreptul dumneavoastră - foarte bine! Aveți o temă, dar nu astăzi, nu facem obiectul astăzi! Aici era. Suntem de acord, n-avem o problemă. Să mergem mai departe! Aici era chestiunea.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul Nicolicea.

Domnul Eugen Nicolicea:

Deci, data trecută nu s-a acceptat votul pentru că ziua de luni trecuse; ăsta a fost principalul motiv.

A doua chestiune cu privire la temă. Aici eu am ridicat problema și am spus că o temă nu poate fi un verdict. Să spui de la început. Cum nu sunt de acord nici cu acest titlu.

Deci, eu, dacă aș fi premier, aș spune: "Nu este subiectul meu politici fiscale dezastruoase". Asta poate e al vostru sau al altora.

Deci, temele acestea nu pot să cuprindă niște concluzii și niște verdicte deja trasate. Dar voi dezbate atunci când îi vine rândul, peste două săptămâni.

Ori avem o temă și concluziile le tragem la final, ori începem cu concluziile - și atunci nu știu de ce mai dezbatem concluziile, dacă sunt concluzii.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Bun, mulțumesc. Deci avem o nouă temă.

Domnul Eugen Nicolicea:

Și deci eu am înțeles de la dumneavoastră acum, ca să fim consecvenți, considerând că data trecută nu s-a acceptat, pe motivul invocat de mine că nu poți să ai o temă, niște concluzii sau un verdict, că doriți să fim consecvenți și să respingem și această temă.

O să ținem cont data viitoare.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Avem o nouă temă care, așa cum spuneam, o înlocuiește pe prima.

E cazul să facem un vot? să ne asigurăm cu toții unii pe ceilalți că o vom introduce în săptămâna 24 - 27?

Bun. Facem un vot.

Cine este de acord cu introducerea acestei teme - dați-mi voie să-mi termin procedura și pe urmă mai interveniți, dacă e cazul, vă mulțumesc - cu introducerea aceste teme și discutarea ei, dar în primul rând introducerea în Biroul permanent din săptămâna 24 - 27 septembrie, "Ora primului-ministru".

Domnul Gabriel Andronache:

Așa ceva, scuzați-mă! Putem vota, eventual, că de principiu va figura pe ordinea de zi de la momentul respectiv. Dar să votăm că va fi în Biroul permanent - mai bine supuneți la vot amânarea, dacă asta e dorința dumneavoastră.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Nu vrem amânarea, exact.

Nu despre asta este vorba.

Până atunci, eu nu mai supun votului. de acord că nu puteți fi de acord cu așa ceva, sunt și eu de acord cu lucrul acesta; atunci n-o mai introducem, nu mai supun votului nimic și rămâne ca, pe bază de respect și înțelegere reciprocă, ca în acea săptămână să introducem pe ordinea de zi această solicitare a PNL-ului. Da?

Mulțumesc.

Domnul Suciu.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Numai o secundă.

Stimați colegi, programul pe săptămâna viitoare îl facem mâine, după Biroul permanent.

Programul pentru săptămâna, prima săptămână din octombrie, îl vom face și-l vom aproba prin vot în Biroul permanent în ultima săptămână din luna septembrie.

Noi tot asta încercam să vă explicăm că nu putem vota de acum ca în 2 octombrie să fie "Ora premierului", pentru că nu acum votăm programul și ordinea de zi a unei ședințe de peste o lună.

Dar, dacă tot nu ați înțeles că nu avem nimic împotrivă, că este dreptul domniilor voastre, fiind "Ora premierului", solicitare din partea opoziției, vă mai spunem încă o dată: doamna Premier va fi prezentă la solicitarea dumneavoastră, dar acest lucru îl vom face regulamentar într-un vot în Biroul permanent în ultimul Birou permanent din luna septembrie.

Am fost foarte bine înțeleși, ca să nu mai existe discuții pe această temă.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc pentru precizări și clarificări.

Domnul Movilă.

Domnul Petru Movilă:

Trebuie să înțeleg că regula va fi de acum încolo pe care ar trebui să o adopte Biroul permanent, e că programul pentru luna următoare va fi făcut mereu la ultimul Biroul permanent din luna precedentă?

Am înțeles.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Așa scrie Regulamentul, ăsta e Regulamentul, așa s-a făcut de fiecare dată.

Domnul Petru Movilă:

De asta vă întreb, vă întreb acest lucru, pentru că dacă Regulamentul spune așa, înseamnă că ar trebui să-l respectăm.

Pe de altă parte, nu este prima oară când, propuneri făcute de colegi, de grupuri parlamentare din Biroul permanent, au fost validate pentru luna viitoare, și am avut situații când, date fixate pentru prezența premierilor sau a unor miniștrii, au fost anulate din cauză că ei și-au schimbat programul în ultimul moment.

Sub rezerva că nu va putea veni cândva, nu știu, sau va apărea ceva, eu cred că de principiu poate fi stabilit programul cu "Ora primului-ministru", și dacă cumva apare ceva, că am pățit asta cu domnul ministru Andrușcă, cred că și alți miniștri nu au putut veni în ziua respectivă, dar poate fi validat ca și program ca și includerea în program pe luna octombrie a acestei activități.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Includerea, el., cumva este validată ca și program, pentru că în Regulament ne spune destul de clar că e prima luni din luna respectivă.

Domnul Pirtea, vă rog!

Domnul Marilen-Gabriel Pirtea:

Mulțumesc.

Aici doream să intervin, în Regulament spune: "de regulă prima luni", nu este obligatoriu ca în prima luni din lună.

Deci dacă există bună intenție, putem să apelăm la acest cuvânt, "de regulă, prima luni", deci poate să fie în orice altă zi, dacă vom cădea de acord.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Bun.

Domnul Bulai.

Domnul Iulian Bulai:

Doamna președinte, în săptămâna trecută în ultima ședință ni s-a spus că în prima lună din octombrie se poate organiza "Ora prim-ministrului", acuma ne spuneți că nu putem să luăm această decizie astăzi pentru că se face programul în ultima săptămână.

Cu ce încalcă Regulamentul propunerea de vot pe săptămâna acesta? este prima întrebare.

A doua, nu ni se pare culmea ca doamna Dăncilă să poată să fie audiată în Parlamentul European pe o altă speță, și deja să știm asta cu trei săptămâni înainte, iar noi să nu putem stabili o chestiune de interes parlamentar cu două-trei săptămâni înainte?

Adică merge doamna Dăncilă și vorbește în Parlamentul European și știm când se întâmplă asta, iar noi nu putem să rezolvăm în România o chestiune de ordin important cu două săptămâni înainte în Parlamentul României?

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Deja știm că asta se va întâmpla în prima luni din luna octombrie, o iau de la capăt, pentru că vom organiza și vom dezbate și va fi prezentă doamna Dăncilă la "Ora primului-ministru", așa s-a făcut în Parlamentul României, de când e Regulamentul în picioare și Parlamentul, deci e un lucru cert în momentul de față că o să avem "Ora primului-ministru" la care o să vină și doamna Dăncilă.

Domnul Cristian Buican:

Putem schimba tema?

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Puteți schimba . pot schimba tema, doamna Secretar general? Vor o a treia temă, a patra, a cincea, fără număr.

Domnul Barna, vă rog frumos haideți să sistăm și să mergem mai departe, vă rog.

Domnul Ilie Dan Barna:

Și eu consider că am discutat pe subiectul ăsta suficient; vreau doar să punctez un element de bun simț juridic.

Întrucât în Regulament este prevăzută explicit perioada - prima luni din prima săptămână a lunii - e clar că putem să decidem oricând, inclusiv în această ședință; pentru că programul ăla ce facem săptămâna asta pentru săptămâna viitoare, ține de toate celelalte teme care vin pe flux și le decidem dacă facem sau nu. Din moment ce noi avem stabilit termenul clar, neechivoc, oricând din luna anterioară decidem, inclusiv aprobând această cerere, vom respecta termenul din Regulament. E foarte simplă interpretarea, nu e nimic neclar aici!

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Cu îngăduința dumneavoastră, mergem mai departe.

Proiect de Hotărâre privind înființarea unei Comisii de anchetă ”PSDragnea face poliție politică prin interceptări ilegale”, transmis de Grupurile parlamentare PNL și PMP

PUNCTUL 9

Proiect de Hotărâre privind înființarea unei Comisii de anchetă "PSDragnea face poliție politică prin interceptări ilegale", transmis de Grupurile parlamentare PNL și PMP

Solicitare din partea doamnei deputat Raluca Turcan, liderul Grupului parlamentar PNL referitoare la înlocuirea listei cu deputații Grupului parlamentar PNL, susținători ai proiectului de Hotărâre privind înființarea unei Comisii de anchetă "PSDragnea face poliție politică prin interceptări ilegale"

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Punctul 9 - Proiect de Hotărâre privind înființarea unei Comisii de anchetă "PSDragnea face poliție politică prin interceptări ilegale", transmis de Grupurile parlamentare PNL și PMP.

Este o solicitare din partea liderului de Grup parlamentar PNL, practic, prin care a fost înlocuită lista inițială cu deputații Grupului parlamentar PNL care sunt susținători ai acestui proiect de Hotărâre.

Doamna Turcan ne adresează rugămintea în același timp de a fi înlocuită și lista de semnături a PNL-ului.

Domnul Andronache.

Domnul Gabriel Andronache:

Da, vă mulțumesc.

Este vorba despre o regretabilă eroare, pe care ne-o asumăm și ne cerem scuze pentru această eroare, în sensul în care a fost atașată o altă listă de semnături destinată unei alte activități față de lista pe care. cu semnături asumate de colegii noștri cu privire la constituirea acestei comisii de anchetă.

Rugămintea noastră este să acceptați scuzele noastre și faptul că dorim înlocuirea acelei liste și să procedați în consecință în sensul înscrierii pe ordinea de zi a plenului a acestei propuneri din partea celor două grupuri parlamentare.

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Dacă nu sunt obiecții, înscriem acest proiect pe ordinea de zi a plenului.

Proiectul punctului de vedere al Biroului permanent al Camerei Deputaților referitor la sesizarea formulată de Liderul Grupului Parlamentar al Partidului Național Liberal referitoare la neconstituționalitatea Hotărârii Parlamentului României nr. 31/2018 privind constituirea Comisiei parlamentare de anchetă a Camerei Deputaților și Senatului pentru verificarea posibilei implicări a Serviciului de Protecție și Pază în activitatea unor partide politice și în activitatea unor lideri ai acestor partide

PUNCTUL 10

Proiectul punctului de vedere al Biroului permanent al Camerei Deputaților referitor la sesizarea formulată de Liderul Grupului Parlamentar al Partidului Național Liberal referitoare la neconstituționalitatea Hotărârii Parlamentului României nr. 31/2018 privind constituirea Comisiei parlamentare de anchetă a Camerei Deputaților și Senatului pentru verificarea posibilei implicări a Serviciului de Protecție și Pază în activitatea unor partide politice și în activitatea unor lideri ai acestor partide

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Punctul 10 - Proiectul punctului de vedere al Biroului permanent al Camerei Deputaților referitor la sesizarea formulată de Liderul Grupului Parlamentar al Partidului Național Liberal referitoare la neconstituționalitatea Hotărârii Parlamentului României numărul 31 din 2018 privind constituirea Comisiei parlamentare de anchetă a Camerei Deputaților și Senatului pentru verificarea posibilei implicări a Serviciului de Protecție și Pază în activitatea unor partide politice și în activitatea unor lideri ai acestor partide.

Ați avut la mapă acest proiect de punct de vedere.

Dacă sunt obiecții asupra acestui proiect de punct de vedere?

Domnul Gabriel Andronache:

Noi vom vota împotriva acestui punct de vedere.

Vă rog să consemnați.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Supun votului dumneavoastră acest proiect de punct de vedere.

Cine este pentru?

Opt voturi pentru.

Voturi împotrivă. Vă rog.

Trei voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Scrisoare din partea Comunității Rușilor Lipoveni din România privind următorul nume pe lista de candidați pentru alegerea Camerei Deputaților, în circumscripția națională

PUNCTUL 11

Scrisoare din partea Comunității Rușilor Lipoveni din România privind următorul nume pe lista de candidați pentru alegerea Camerei Deputaților, în circumscripția națională

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

11 - Scrisoare din partea Comunității Rușilor Lipoveni din România privind următorul nume pe lista de candidați pentru alegerea Camerei Deputaților, în circumscripția națională.

O să transmitem aceste documente către Comisia de validare pentru a întocmi raportul și proiectul de Hotărâre astăzi, astfel încât mâine să putem dezbate și vota acest proiect de Hotărâre.

Dacă nu sunt obiecții, sunteți de acord? Ok, perfect.

Domnul Gabriel Andronache:

Voi conduce ședința. Am fost (.) eu am calitatea de vicepreședinte al Comisiei de validare și vom proceda conform Regulamentului și Statutului.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Da, vă mulțumesc, domnule Andronache.

Solicitare din partea doamnei deputat Raluca Turcan, liderul Grupului parlamentar PNL, referitoare la votul exprimat pentru proiectul de Hotărâre privind înființarea unei Comisii parlamentare de anchetă privind reprimarea protestului pașnic antiguvernamental desfășurat în București, Piața Victoriei, în data de 10 august a.c.

PUNCTUL 12

Solicitare din partea doamnei deputat Raluca Turcan, liderul Grupului parlamentar PNL referitoare la votul exprimat pentru proiectul de Hotărâre privind înființarea unei Comisii parlamentare de anchetă privind reprimarea protestului pașnic antiguvernamental desfășurat în București, Piața Victoriei, în data de 10 august a.c.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Punctul 12 - Solicitare din partea doamnei deputat Raluca Turcan, liderul Grupului parlamentar PNL, referitoare la votul exprimat pentru proiectul de Hotărâre privind înființarea unei Comisii parlamentare de anchetă privind reprimarea protestului pașnic antiguvernamental desfășurat în București, Piața Victoriei, în data de 10 august.

Doamna Turcan ne solicită aici verificarea listei de prezență și a votului, precum și reluarea votului la acest proiect de Hotărâre, întrucât - spune dânsa - nu i s-a consemnat votul pe care l-a exprimat.

Din păcate - și cunoașteți Regulamentul ca și mine - această solicitare este caducă, pentru că aceste neconcordanțe ar fi trebuit sesizate imediat după votare, potrivit articolului 123 alineatul (4) din Regulament, care spune: "Dacă un lider de grup contestă corectitudinea numărării voturilor și dacă plenul Camerei aprobă reluarea votului, președintele va realiza aceasta prin modalitatea de vot aprobată de Cameră, liderul grupului parlamentar verifică lista de vot și sesizează președintele de ședință pentru eventualele neconcordanțe", motiv pentru care v-aș propune ca această solicitare să o adresăm Secretariatului General care, ulterior, să ne prezinte o informare cu privire la acest subiect.

Dar, domnul Andronache, aveți obiecții? Vă rog.

Domnul Gabriel Andronache:

Bun.

Ca martor ocular, chiar stăteam lângă doamna lider de grup, vă spun că a votat, asta este o chestiune evidentă, iar solicitarea a făcut-o imediat ce a luat la cunoștință, asupra faptului că votul său nu s-a înregistrat. Nu avea cum în mod instantaneu să ia cunoștință de faptul că votul nu i s-a înregistrat deoarece nu avea la dispoziție listingul atât timp cât el nu se publică în mod direct, imediat după exercitarea votului.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul Suciu, vă rog.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Acum am să dau din casă, vis-a-vis de cum se organizează fiecare grup parlamentar.

Stimați colegi, după fiecare vot liderul de grup, ori personal, ori printr-un vicelider, cere listingul, după fiecare vot să știți, iar colegii noștri de la staff-ul tehnic știu că din partea Grupului PSD, după fiecare sesiune de vot, cineva merge și solicită acel listing, care poate fi făcut la fel de bine și de către Grupul PNL.

Acum, eu nu am dubii sau nu contest faptul că doamna Raluca Turcan nu a votat, dar poate apăsarea nu a fost suficient de puternică pentru că vă spun, sunt destule cazuri în care și colegi de-ai mei, nu, au fost prezenți și nu, nu apare ca fiind înregistrați la vot și de fiecare dată le spun să fie foarte atenți cum votează.

Nu îmi permit să-i fac aceeași recomandare și omoloagei mele, în schimb să știți că dacă vom mai întâmpina asemenea probleme, cel puțin noi vom contesta în spirit regulamentar, atunci imediat după.

Și vă solicit prietenește și respectuos să faceți același lucru, cred că nici nu are sens să discutăm acum în condițiile în care domnul Andronache știe foarte bine care sunt prevederile regulamentare.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc!

Domnul Andronache.

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc!

Este vorba de un cerc vicios, în mod evident.

Eu știu care sunt prevederile regulamentare, însă să nu confundăm cererea listingului după fiecare sesiune de vot, știm foarte bine că asta înseamnă ceva, cu acele listinguri după fiecare vot.

Ca atare, cercul vicios la care mă refeream este următorul: momentul în care s-a închis ședința, veți invoca întotdeauna că nu s-a făcut contestarea votului la momentul la care s-a exercitat votul.

În măsura în care considerați, și interpretăm stricto sensu.

Aceste dispoziții regulamentare, poate trebuie să ne gândim la o altă procedură, pentru că este aproape imposibil să contestăm un vot care nu se înregistrează în, în modul în care facem interpretarea Regulamentului.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Da, domnul Suciu, vă rog!

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Dacă memoria mea nu mă înșeală, și cred că încă nu mă înșeală, după votul final, după primul vot din sesiunea de vot final, m-am întâlnit cu viceliderul Grupului parlamentar PNL, cu domnul Vîlceanu, amândoi, în sesiunea de vot, păi ce v-a împiedicat, stimați colegi, să solicitați și după al doilea și după al treilea, după al treilea vot?

Domnul Gabriel Andronache:

E, nu ne împingeți în tentația aceasta! că s-ar putea să votăm două trei ore după aceea.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Haideți să nu polemizăm totuși pe un subiect care nu are un temei regulamentar în momentul de față, motiv pentru care vă întreb cine este de acord, cine este pentru a trimite această solicitare Secretariatului general, care ulterior să ne prezinte o informare cu privire la acest subiect?

Voturi împotrivă?

Trei voturi pentru.

Oricum sunt insuficiente.

Solicitare din partea Grupului parlamentar PMP privind modificarea componenței Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții

PUNCTUL 13

Solicitare din partea Grupului parlamentar PMP privind modificarea componenței Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Punctul 13 - Solicitare din partea Grupului parlamentar PMP privind modificarea componenței Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții.

Grupul parlamentar al PMP, propune ca domnul deputat Simionca să facă parte din această comisie.

Este regulamentar, poate fi înscrisă pe ordinea de zi, nu sunt obiecții, adoptat.

Solicitare din partea doamnei deputat Oana-Mioara Bîzgan-Gayral de a-și continua activitatea în Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare

PUNCTUL 14

Solicitare din partea doamnei deputat Oana-Mioara Bîzgan-Gayral de a-și continua activitatea în Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

14 - Solicitare din partea doamnei deputat Oana-Mioara Bîzgan, de a-și continua activitatea în Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare.

Domnul Suciu, vă rog!

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc.

Săptămâna trecută ne-am înțeles cu colegii, lideri de grup să avem astăzi o discuție pe această temă.

Doar că nu am finalizat această discuție și vă solicit, ca această., o decizie asupra solicitării doamnei, colegei noastre Oana Gayral, să o luăm săptămâna viitoare întrucât și colegul de la USR și doamna Turcan, au convenit să mai avem o discuție vis-a-vis de ceea ce facem cu Comisia de politică economică.

În același timp, am văzut și știu că Grupul parlamentar al USR au făcut deja solicitare ca în locul doamnei Oana Gayral Bîzgan să fie ocupat, și vă solicit ca, solicitarea doamnei să o lăsăm pentru săptămâna viitoare și să o finalizăm săptămâna viitoare, iar între timp împreună cu colegii mei lideri de grup să luăm o decizie.

Dacă acceptăm, și vă propunem să acceptăm această solicitare, iar în concomitent să și decidem mărirea numărului de locuri din această, din această comisie dar nu vă pot da o decizie pentru că încă nu am dezbătut acest subiect și nu l-am finalizat nici cu doamna Turcan, nici cu domnul Barna și nici cu ceilalți colegi, deși astăzi la ora 10,00 trebuia să avem o discuție pe această temă.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Bun.

Mai sunt alte intervenții? Nu.

Suntem de acord cu solicitarea domnului deputat Suciu.

Solicitări din partea domnilor deputați Cătălin Ioan Nechifor și Sergiu Cosmin Vlad referitoare la completarea listei de co-inițiatori ai propunerii legislative privind organizarea și funcționarea Institutului Român pentru Drepturile Omului (PLx nr. 415/2018)

PUNCTUL 15

Solicitări din partea domnilor deputați Cătălin Ioan Nechifor și Sergiu Cosmin Vlad referitoare la completarea listei de co-inițiatori ai propunerii legislative privind organizarea și funcționarea Institutului Român pentru Drepturile Omului (Plx nr. 415/2018)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Punctul 15 - Solicitări din partea domnilor deputați Cătălin Ioan Nechifor și Sergiu Cosmin Vlad referitoare la completarea listei de co-inițiatori ai propunerii legislative privind organizarea și funcționarea Institutului Român pentru Drepturile Omului.

Nu sunt obiecții.

Aprobat.

Solicitare din partea domnului deputat Slavoliub Adnagi privind efectuarea unui concediu cu plată

PUNCTUL 16

Solicitare din partea domnului deputat Slavoliub Adnagi privind efectuarea unui concediu cu plată

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

De la 16, vom avea concedii cu plată.

Domnul deputat Slavoliub Adnagi - concediu cu plată, șase zile, 10, 11, 12 și 17, 18 și 19 septembrie 2018.

Aprobat.

Solicitare din partea doamnei deputat Georgeta-Carmen Holban privind efectuarea unui concediu cu plată

PUNCTUL 17

Solicitare din partea doamnei deputat Georgeta-Carmen Holban privind efectuarea unui concediu cu plată

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Doamna deputat Carmen Holban - concediu cu plată, 11, 12 și 13 septembrie 2018.

Aprobat.

Solicitare din partea domnului deputat Alin Vasile Văcaru privind efectuarea unui concediu cu plată

PUNCTUL 18

Solicitare din partea domnului deputat Alin Vasile Văcaru privind efectuarea unui concediu cu plată

Solicitare din partea domnului deputat Alin Vasile Văcaru privind efectuarea unui concediu cu plată Retragerea solicitării

Retragerea solicitării

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul deputat Alin Vasile Văcaru - concediu cu plată, dar își retrage această solicitare.

Am luat act.

Solicitare din partea doamnei deputat Antoneta Ioniță privind efectuarea unui concediu cu plată

PUNCTUL 19

Solicitare din partea doamnei deputat Antoneta Ioniță privind efectuarea unui concediu cu plată

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Doamna deputat Antoneta Ioniță - 11 și 12 septembrie, concediu cu plată.

Adoptat.

Solicitare din partea domnului deputat Valentin-Gabriel Boboc privind efectuarea unui concediu cu plată

PUNCTUL 20

Solicitare din partea domnului deputat Valentin-Gabriel Boboc privind efectuarea unui concediu cu plată

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul Valentin Boboc - 11 și 12 septembrie, concediu cu plată.

Adoptat.

Solicitare din partea doamnei deputat Roxana Mînzatu privind efectuarea unui concediu cu plată

PUNCTUL 21

Solicitare din partea doamnei deputat Roxana Mînzatu privind efectuarea unui concediu cu plată

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Doamna deputat Roxana Mînzatu - 11 și 12 septembrie.

Adoptat.

Și atât la concedii cu plată.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 432 privind obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale

PUNCTUL 22

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 432 privind obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Punctul 22 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 432 privind obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale.

Senatul este prima Cameră sesizată.

Trimitem această Decizie la Comisia juridică.

Nu sunt obiecții.

Adoptat.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 531 privind obiecțiile de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii privind înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții - S.A. și pentru modificarea unor acte normative

PUNCTUL 23

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 531 privind obiecțiile de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii privind înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții - S.A. și pentru modificarea unor acte normative

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

23 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 531 privind obiecțiile de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii privind înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții - S.A. și pentru modificarea unor acte normative.

Senatul este primă cameră sesizată.

Dacă nu sunt obiecții, trimitem această Decizie la Comisia juridică, Comisia pentru politică economică, Comisia pentru buget, cât și la cea pentru industrii.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 451 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. I pct. 1; pct. 26; pct. 28; pct. 31 și pct. 43 din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea și combaterea terorismului

PUNCTUL 24

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 451 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. I pct. 1; pct. 26; pct. 28; pct.31 și pct. 43 din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea și combaterea terorismului

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

24 -Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 451 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor articolului I punctul 1, punctul 26, 28, 31 și punctul 43 din Legea pentru modificarea și completarea Legii numărul 535 din 2004 privind prevenirea și combaterea terorismului.

Senatul - prima Cameră sesizată.

Trimitem această Decizie la Comisia juridica și Comisia pentru apărare.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 453 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor articolului unic pct. 2-5 și pct. 10 din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal

PUNCTUL 25

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 453 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor articolului unic pct. 2-5 și pct. 10 din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

25 -Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 453 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor articolului unic punctul 2-5 și punctul 10 din Legea pentru modificarea și completarea Legii numărul 254 din 2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal.

Senat - primă Cameră sesizată.

Decizia o trimitem la Comisia juridică.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 455 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice

PUNCTUL 26

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 455 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

26 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 455 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice.

Senat, primă Cameră sesizată, trimitem această decizie la Comisia juridică și Comisia pentru IT.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 392 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi si Drumuri Naționale din România - S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere - S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative

PUNCTUL 27

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 392 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii pentru aprobarea ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere - S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

27 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 392 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii pentru aprobarea ordonanței de urgență a Guvernului numărul 55 din 2016 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere - S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative.

Senat, primă Cameră sesizată.

Decizia o trimitem la Comisia juridică și cea pentru transporturi.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 312 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 85/2016 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura

PUNCTUL 28

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 312 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 85/2016 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

28 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 312 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului numărul 85 din 2016 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului numărul 23 din 2008 privind pescuitul și acvacultura.

O trimitem la Comisia juridică, Comisia pentru agricultură și la cea pentru mediu, Senatul primă Cameră sesizată.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 355 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul sănătății

PUNCTUL 29

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 355 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul sănătății

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

29 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 355 privind obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul sănătății.

Senat primă Cameră sesizată, Decizia o trimitem la Comisia juridică și Comisia pentru sănătate.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 354 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 252-3 alin. (3) teza finală din Codul de procedură penală

PUNCTUL 30

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 354 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2523 alin. (3) teza finală din Codul de procedură penală

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

30 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 354 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor articolului 252, liniuță 3, alin. (3) teza finală din Codul de procedură penală.

Senat primă Cameră sesizată.

Trimitem această Decizie la Comisia juridică.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 290 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 127 alin. (1) și (2) din Codul de procedură civilă

PUNCTUL 31

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 290 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 127 alin. (1) și (2) din Codul de procedură civilă

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

31- Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 290 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor articolului 127 alin. (1) și (2) din Codul de procedură civilă.

Senat primă Cameră sesizată.

Trimitem această Decizie la Comisia juridică.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 498 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 30 alin. (2) și (3), precum și sintagma sistemul dosarului electronic de sănătate al pacientului din cuprinsul art. 280 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății

PUNCTUL 32

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 498 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 30 alin. (2) și (3), precum și sintagma "sistemul dosarului electronic de sănătate al pacientului" din cuprinsul art. 280 alin (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

32 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 498 privind excepția de neconstituționalitate - mai am puține, una, două, trei, patru, cinci mai am - deci privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor articolului 30 alin. (2) și (3), precum și sintagma "sistemul dosarului electronic de sănătate al pacientului" din cuprinsul art. 280 alin (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății.

Senat - prima Cameră sesizată; Decizia trimisă la Comisia juridică și cea pentru sănătate.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 307 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 5 alin. (2) și art. 109 alin. (3) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare și ale art. 37 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011

PUNCTUL 33

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 307 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 5 alin. (2) și art. 109 alin. (3) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare și ale art. 37 alin. (3) din Legea educației naționale nr 1/2011

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

33 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 307 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor articolul 5 alin. (2) și articolului 109 alin. (3) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare și ale articolului 37 alin. (3) din Legea educației naționale nr 1 din 2011.

Senat - primă Cameră sesizată; Trimitem Decizia la Comisia juridică, Comisia pentru muncă și Comisia pentru învățământ.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 418 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 29 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării terorismului

PUNCTUL 34

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 418 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 29 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării terorismului

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

34 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 418 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor articolului 29 alin. (1) litera c) din Legea numărul 656 din 2002, pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării terorismului.

Senat - prima Cameră sesizată.

Decizie, o trimitem la Comisia juridică și Comisia pentru buget.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 382 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 114 alin. (3) din Legea societăților nr. 31/1990

PUNCTUL 35

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 382 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 114 alin. (3) din Legea societăților nr. 31/1990

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

35 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 382 privind excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor articolului 114 alin. (3) din Legea societăților numărul 31 din 1990.

Senatul, prima Cameră sesizată.

Trimitem Decizia la Comisia juridică și Comisia pentru politică economică.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 434 privind sesizarea de neconstituționalitate privind Hotărârea Parlamentului României nr. 21/2018 privind numirea unui membru al Colegiului director al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării

PUNCTUL 36

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 434 privind sesizarea de neconstituționalitate privind Hotărârea Parlamentului României nr. 21/2018 privind numirea unui membru al Colegiului director al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

36 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 434 privind sesizarea de neconstituționalitate privind Hotărârea Parlamentului României numărul 21 din 2018 privind numirea unui membru al Colegiului director al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării.

Transmitem această Decizie către Comisia juridică pentru informare.

Având în vedere faptul că numirea membrilor Colegiului director al CNCD se face în ședința comună a celor două Camere, atunci acest subiect trebuie să-l discutăm în ședința unui Birou permanent reunit.

Nu sunt obiecții, adoptat.

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 393 privind sesizarea de neconstituționalitate privind Hotărârea Parlamentului României nr. 20/2018 privind constituirea Comisiei speciale comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea Codului administrativ

PUNCTUL 37

Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale nr. 393 privind sesizarea de neconstituționalitate privind Hotărârea Parlamentului României nr. 20/2018 privind constituirea Comisiei speciale comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea Codului administrativ

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

37 - Notă referitoare la Decizia Curții Constituționale numărul 393 privind sesizarea de neconstituționalitate privind Hotărârea Parlamentului României numărul 20 din 2018 privind constituirea Comisiei speciale comune a Camerei și Senatului pentru elaborarea Codului administrativ.

Transmitem această Decizie către Comisia juridică, pentru informare.

Fiind vorba de o comisie comună, acest subiect va trebui discutat în Biroul permanent reunit al celor două Camere.

Nu sunt obiecții, da?

Adoptat.

Memorandum intern: Solicitarea Ministerului Afacerilor Interne, Departamentul pentru situații de urgență, cu ocazia sărbătoririi Zilei Pompierilor din România în contextul anului centenar

PUNCTUL 38

Memorandum intern: Solicitarea Ministerului Afacerilor Interne, Departamentul pentru situații de urgență, cu ocazia sărbătoririi Zilei Pompierilor din România în contextul anului centenar

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

38 - Avem un memorandum intern: Solicitarea Ministerului Afacerilor Interne, Departamentul pentru situații de urgență, cu ocazia sărbătoririi Zilei Pompierilor din România în contextul anului centenar.

Este solicitată aprobare pentru coborârea în rapel a drapelului național pe fațada Palatului Parlamentului dinspre Piața Constituției.

Nu sunt obiecții.

Adoptat.

Memorandum Intern: Actualizarea Listei de dotări independente și alte cheltuieli asimilate investițiilor pe anul 2018

PUNCTUL 39

Memorandum intern: Actualizarea Listei de dotări independente și alte cheltuieli asimilate investițiilor pe anul 2018

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Și ultimul punct, 39 - Memorandum intern: Actualizarea Listei de dotări independente și alte cheltuieli asimilate investițiilor pe anul 2018.

Este necesară o astfel de actualizare pentru asigurarea sumelor aferente pregătirii exercitării Președinției Consiliului Uniunii UE.

Sunt obiecții?

O abținere.

E cineva împotrivă? Nu.

Adoptat.

Am epuizat ordinea de zi.

Va mulțumesc pentru răbdare.

Declar această ședință închisă.

Solicitare din partea Comisiei permanente a Camerei Deputaților și Senatului pentru relația UNESCO

Mai avem un UNESCO pe masă. Mă scuzați. Da.

Comisia permanentă comună a Camerei și Senatului pentru relația cu UNESCO solicită Biroului permanent aprobarea desfășurării ședinței comisiei în data de 12 septembrie, începând cu ora 9,00, adică mâine. UNESCO, da?

Sunt obiecții? Nu.

Adoptat.

Vă mulțumesc.

Declar închisă ședința de astăzi.

*

Ședința s-a încheiat la ora 14,40.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 24 septembrie 2020, 5:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro