Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe apr. 2020 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 1 aprilie 2020 ora 13:00

Ședința a început la ora 13,00.

Lucrările au fost conduse de domnul Ion-Marcel Ciolacu, Președintele Camerei Deputaților.

Au participat: domnul Florin Iordache, doamna Carmen-Ileana Mihălcescu, domnul Marilen-Gabriel Pirtea și domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu - vicepreședinți, doamna Lia Olguța Vasilescu, domnul Cristian Buican și domnul Dragoș Gabriel Zisopol - secretari, domnul Marius-Constantin Budăi și domnul Laurențiu-Dan Leoreanu - chestori, domnul Alfred-Robert Simonis - Grupul parlamentar al PSD, domnul Florin-Claudiu Roman - Grupul parlamentar al PNL, domnul Cătălin Drulă - Grupul parlamentar al USR, domnul Benedek Zacharie - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Varujan Pambuccian - Grupul parlamentar al minorităților naționale, domnul Emil-Marius Pașcan - Grupul parlamentar al PMP, domnul Victor-Viorel Ponta - Grupul parlamentar PRO Europa, și doamna Silvia-Claudia Mihalcea - Secretarul general al Camerei Deputaților.

Invitați: domnul Nini Săpunaru - Departamentul pentru relația cu Parlamentul, domnul George Ionuț Dumitrică - secretar general-adjunct, domnul Georgică Tobă - Secretar general-adjunct interimar, domnul Gabriel Stecoza - Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Gabriela Enea - Direcția comunicare și relații publice, doamna Anca-Mihaela Spiridon - Director general la Cancelarie Președinte, doamna Andreea Stăncescu - Director general la Cabinet Secretar general, și domnul Alexandru Tănase - Centrul de Dezvoltare Tehnologică.

*

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Bine ați revenit în mediul virtual la această ședință!

Dacă la ordinea de zi a ședinței de Birou permanent sunt observații?

Dacă nu, facem același sistem. Vă rog.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Domnule președinte, Marius Pașcan sunt.

Am o propunere, să adăugăm la ordinea de zi un punct cu Diverse.

Am de făcut o solicitare la Diverse, dacă îmi permiteți.

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, nicio problemă.

Vă supun ordinea de zi, inclusiv cu punctul Diverse.

Facem același sistem.

Cine este împotrivă, să scrie pe chat.

Deci, în unanimitate, suntem de acord cu ordinea de zi.

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

PUNCTUL 1

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților.

Ordinea de zi pe care ați primit-o este cea clasică; urmează să stabilească Comitetul liderilor, conform celor discutate anterior, prioritățile pe fiecare grup, care se vor regăsi la începutul acestei liste.

Cine este împotrivă? Același sistem.

Dacă nu, în unanimitate.

Programul de lucru al Camerei Deputaților

PUNCTUL 2

Programul de lucru al Camerei Deputaților

Secretari de ședință

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Programul de lucru al Camerei Deputaților pentru această săptămână.

Propunerea este ca joi să fie activitate online în comisii, vineri dimineață o ședință online de plen și, în rest, activitate în circumscripții.

Trebuie să stabilim ora de începere a acestei ședințe de plen, și v-aș propune ora 10.00, deoarece va fi votul prin telefonie.

Supun votului Biroului permanent acest program de lucru; și secretarii de ședință pentru vineri vor fi domnul Zisopol și domnul deputat Suciu.

Cine este împotrivă sau abțineri?

Deci, în unanimitate, suntem de acord cu programul de lucru.

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților.

Dacă Biroul permanent este de acord cu comisiile și termenele propuse?

Cine este împotrivă sau abțineri?

Dorește să intervină domnul Ponta. Vă rog.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

O singură întrebare: am avut o discuție cu domnul lider Simonis despre două proiecte de legi pe care îl rugam să fie pe ordinea de zi, și n-am avut ocazia să verific dacă sunt sau nu. Dacă vreți să... PLx-urile.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

PLx 638 și PL-x 600. Nu. 600 și 751.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Perfect! Dacă sunt amândouă, mulțumesc!

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Domnule președinte, stabilim ordinea de zi la Comitetul liderilor, la finalul acestei ședințe...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok. Dar sunt, eu deja le am.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Dacă sunt pe ordinea de zi, mulțumesc, sunt mulțumit.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok. Deci, cu unanimitate, mergem cu acest program de lucru.

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

PUNCTUL 3

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent.

Dacă Biroul permanent este de acord cu comisiile și termenele propuse?

Cine este împotrivă sau abțineri?

În unanimitate.

Proiect de Hotărâre privind completarea Regulamentului Camerei Deputaților

PUNCTUL 4

Proiect de Hotărâre privind completarea Regulamentului Camerei Deputaților

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Proiect de Hotărâre privind completarea Regulamentului Camerei Deputaților.

În ședința precedentă am fost cu toții de acord să înscriem pe ordinea de zi a primei ședințe de plen completarea Regulamentului Camerei Deputaților cu procedura legislativă aplicabilă în situații excepționale.

Analizând proiectul de Hotărâre, s-a constatat că acesta nu conținea și procedura aplicabilă în cazul în care, în timpul ședinței on-line, este solicitată retrimiterea inițiativei legislative supusă dezbaterii la comisia raportoare.

Cine este împotrivă sau abțineri?

Domnul Cătălin Drulă:

O intervenție am înainte de vot, vă rog.

Cătălin Drulă.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vă rog. Da, nicio problemă.

Domnul Cătălin Drulă:

Aș vrea să clarificăm, că sunt legate punctul acesta și cu punctul următor, dacă acea procedură de vot telefonic, prin strigare sau apel nominal să-i spunem, se aplică doar pentru această modificare a Regulamentului Camerei, noi susținând acest lucru, dar nu ca, ulterior, să desfășurăm și dezbaterile parlamentare asupra proiectelor de legi prin această metodă.

A fost vorba ultima dată că folosim tabletele de la STS, că apăsăm pe butoane, ceva similar cu procedura de la adoptarea stării de urgență.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Păi, da. Corect. Este până când începe să funcționeze sistemul cu STS-ul; avem și această alternativă. Dacă se blochează sistemul cu STS-ul, vom avea și această modificare.

Domnul Cătălin Drulă:

Și când începe să funcționeze sistemul cu STS-ul?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Să termine și cei de la Senat.

Cei de la STS au dorit să fie implementate uniform, și Cameră și Senat.

Cred că de săptămâna asta și săptămâna viitoare o să începem probe și pe acea procedură.

Domnul Benedek Zacharie:

Bună ziua. Sunt Benedek.

Aș dori să intervin și eu.

Noi am avut patru amendamente.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok.

Domnul Benedek Zacharie:

Mă auziți?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, da, vă auzim perfect.

Spuneți, domnule lider!

Domnul Benedek Zacharie:

Deci, noi am avut patru amendamente la această propunere legislativă.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

La care?

Domnul Benedek Zacharie:

La litera b), articolul 113, da...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Este la procedura de vot?

Domnul Benedek Zacharie:

Da, da.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

(...) Regulamentului?

Domnul Benedek Zacharie:

La Regulamentul Camerei Deputaților.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Unde au fost?

Secretariatul, știți așa? De la Comisia de regulament este așa ceva înscris?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Nu am primit nimic la Secretariat pe zona aceasta.

Domnul Benedek Zacharie:

Au fost trimise luni sau marți.

Domnul Cătălin Drulă:

Proiectul a trecut prin Comisia de regulament, este întrebarea? Sau va fi discutat mâine?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Va fi discutat mâine, că nouă ne trebuie pentru ședința de vineri. Deci...

Domnul Cătălin Drulă:

În regulă. Deci, mâine în comisie, și...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Corect. În comisie, mâine, se dezbat toate.

Cine este împotrivă sau abțineri?

Unanimitate.

Punctul 5.

Domnul lider UDMR Benedek!

Domnul Benedek Zacharie:

Da.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Să ne trimiteți și nouă documentele! Da?

Domnul Benedek Zacharie:

Da, da. Vi le transmit, vi le transmit.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok. Mulțumesc mult.

Domnul Benedek Zacharie:

Și eu.

Procedură de vot prin apel nominal efectuat telefonic

PUNCTUL 5

Procedură de vot prin apel nominal efectuat telefonic

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Procedură de vot prin apel nominal efectuat telefonic.

Cine este împotrivă sau abțineri?

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Pot să întreb ceva, vă rog?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da. Da.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Legat de procedura de vot.

Înțeleg că ne sunați vineri, de la ora 10.00, pe fiecare parlamentar în parte, îi puneți lista în față și spune: pentru...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

(...) în plen.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Da. Rugămintea e următoarea: votăm în ordine alfabetică sau votăm pe grupuri parlamentare? Că eu cred că pe grupuri e mai ușor să ne ținem oamenii. Domnule, între ora trei... cum ați făcut la... cred că la Guvern, nu? Sau la ce? La starea de urgență.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu. La starea de urgență și...

Domnul Benedek Zacharie:

La Guvern. La Guvern.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

La Guvern. Ați făcut pe grupuri, nu? Votul.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da. Dar părerea...

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Ca să le spunem alor noștri: "Domnule, între ora... grupul PRO România... de la 13,00 la 14,00; UDMR, de la..."

Nu-i mai simplu?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Presupun că o să meargă destul de repede.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Păi, nu merge. Până sunați... până sunați trei sute treizeci...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu pot să știu cât țin dezbaterile și... Iar secretarii de ședință așa au... în ordine alfabetică. Adică schimbăm tot și...

Domnul Benedek Zacharie:

O să dureze aproape trei ore.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Nu, mai mult!

Domnul Benedek Zacharie:

Deci, dacă fiecare parlamentar durează treizeci de secunde...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mai mult! Dumneavoastră sunteți parlamentari. Stăm și noi!

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Stați puțin! Îi sunați în ordine. Sunați de pe mai multe linii deodată, nu?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Corect. Corect. Dar intră în plen, va intra fiecare în plen și va spune...

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Pot să intervin și eu?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da. Te rog.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Deci, am și eu o rugăminte: dacă se poate, pentru ședințele de comisie, poate reușesc colegii noștri, președinții de comisii, să avem ședințele de comisie pe Zoom. Pentru că nu vreau să facem greșeala pe care au făcut-o cei de la Senat. Chiar să putem discuta, pe cât posibil, să facem o dezbatere minimală. Asta e rugămintea.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Domnul Roman, azi de dimineață, cu președintele Comisiei de buget, asta a fost discuția, ca să fie și înregistrate, și absolut tot. Deci, în principiu, așa am dorit să se desfășoare, inclusiv noi.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vă mulțumesc.

Deci, procedură de vot prin apel nominal.

Dacă este cineva împotrivă sau abțineri?

Ok. În unanimitate de voturi.

Și o să facem și o adresă scrisă către toate comisiile să țină același sistem cum ținem și noi BP-ul.

Ok? domnul Roman?

Domnul Florin-Claudiu Roman:

De acord și mulțumesc.

Memorandum intern: Procedura de depunere electronică a întrebărilor, interpelărilor și a propunerilor legislative pe perioada stării de urgență, precum și clarificarea unor măsuri adoptate în domeniul resurselor umane

PUNCTUL 6

Memorandum intern: Procedura de depunere electronică a întrebărilor, interpelărilor și a propunerilor legislative pe perioada stării de urgență, precum și clarificarea unor măsuri adoptate în domeniul resurselor umane

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Memorandum intern: Procedura de depunere electronică a întrebărilor, interpelărilor și a propunerilor legislative pe perioada stării de urgență, precum și clarificarea unor măsuri adoptate în domeniul resurselor umane.

Este memorandum, îl aveți toți.

Supun votului dumneavoastră acest memorandum.

Cine este împotrivă și abțineri?

Unanimitate de voturi.

Solicitare din partea domnului deputat Florin Iordache privind retragerea din procedura parlamentară a Propunerii legislative privind organizarea și funcționarea instituției Avocatul Poporului (Plx nr.102/2020)

PUNCTUL 7

Solicitare din partea domnului deputat Florin Iordache privind retragerea din procedura parlamentară a Propunerii legislative privind organizarea și funcționarea instituției Avocatul Poporului (Plx nr.102/2020)

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Solicitare din partea domnului deputat Florin Iordache privind retragerea din procedura parlamentară a Propunerii legislative privind organizarea și funcționarea instituției Avocatul Poporului (Plx nr.102/2020).

Este solicitată, în numele inițiatorilor, retragerea acestei propuneri legislative.

Întrucât în prezent ea este la comisii, vă propun să fim de acord.

Cine este împotrivă sau abțineri?

În unanimitate, a fost această propunere retrasă.

Solicitarea Comisiei permanente comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru relația cu UNESCO de a lucra în data de 31 martie 2020

PUNCTUL 8

Solicitarea Comisiei permanente comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru relația cu UNESCO de a lucra în data de 31 martie 2020

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Solicitare din partea Comisiei permanente comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru relația cu UNESCO de a lucra în data de 31 martie 2020.

Comisia a solicitat să lucreze ieri.

Supun votului dumneavoastră solicitarea Comisiei UNESCO, în ceea ce-i privește pe deputați, normal.

Cine este împotrivă sau abțineri?

Cu unanimitate de voturi, suntem de acord.

Scrisoare din partea domnului Nini Săpunaru, secretar de stat - Departamentul pentru Relația cu Parlamentul, referitoare la proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare

PUNCTUL 9

Scrisoare din partea domnului Nini Săpunaru, secretar de stat - Departamentul pentru Relația cu Parlamentul, referitoare la proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Avem o scrisoare din partea domnului Nini Săpunaru, secretarul de stat - Departamentul pentru Relația cu Parlamentul, referitoare la proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare.

Pe scurt: domnul ministru ne solicită o poziție cu privire la acest proiect de ordonanță prin care se urmărește ca mandatele membrilor CNCD să fie prelungite până la publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii Parlamentului de numire a noilor membri.

Vă propun să transmitem că suntem de acord cu această propunere, cu condiția ca acest principiu să fie aplicat și instituțiilor la care mandatele unor membri expiră în perioada imediat următoare. Cum era exemplul ANRE, la care expiră trei mandate în aprilie.

Deci, trebuie să fie inclus în textul ordonanței și ANRE-ul, pe lângă CNCD, pentru că este exact în aceeași situație.

Și discuția avută cu domnul ministru... imediat vă dau, domnul... avută cu domnul ministru... În momentul în care noi am făcut plen comun și am făcut aceste numiri, automat nu mai are valabilitate ordonanța.

Dacă domnul Nini Săpunaru dorește să intervină?

Domnul ministru!

Domnul Nini Săpunaru:

Singura observație pe care o am, domnule președinte, este că vor trebui să fie ministere separate, adică pentru ANRE va fi un alt minister care va propune ordonanța.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok. Da, noi corespondența o avem prin dumneavoastră, nu-i nicio problemă.

Domnul Nini Săpunaru:

Da. Bine.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Dacă dintre liderii de grup doriți să...

Domnul Cătălin Drulă:

Cătălin Drulă. Aș vrea să intervin.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vă rog.

Domnul Cătălin Drulă:

Cu singura precizare, care nu e de natură formală, e... mă rog... ca intenție a acestui Birou permanent, nu întârziem din acest motiv numirile pentru instituțiile respective.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Corect.

Domnul Cătălin Drulă:

Numai să mergem înainte cu ele.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Acum suntem între noi, domnule Drulă.

Eu am fost total de acord. Nu știu cum am da impresia către oamenii din România că noi începem să împărțim funcții acum, în stare de urgență. Aici eu am avut o reținere destul de mare. Cred că nu am da foarte bine.

Domnul Cătălin Drulă:

Păi, poate, în loc să împărțim funcții, luăm niște funcții și punem niște profesioniști, și atunci cred că se bucură și oamenii.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Am înțeles. Am înțeles. Știu. Categoric. Bun.

Cine este împotrivă sau abțineri?

Unanimitate de voturi.

Propunere de modificare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, transmisă de domnul Constantin-Florin Mitulețu-Buică, președintele Autorității Electorale Permanente

PUNCTUL 10

Propunere de modificare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, transmisă de domnul Constantin-Florin Mitulețu-Buică, președintele Autorității Electorale Permanente

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Propunere de modificare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, transmisă de domnul Constantin-Florin Mitulețu-Buică, președintele Autorității Electorale Permanente.

Având în vedere actuala stare de urgență instituită pe teritoriul României, domnul președinte al AEP a transmis o propunere de text de inițiativă legislativă care să permită prelungirea mandatelor aleșilor locali.

Vă propun să trimitem această propunere către liderii grupurilor parlamentare pentru a fi pusă la dispoziția deputaților, eventual promovată prin propunere legislativă de către parlamentari.

Cine este împotrivă sau abțineri?

Mulțumesc.

Cu unanimitate de voturi, adresa merge la liderii grupurilor.

Notă privind situația absențelor nemotivate ale unor deputați din lunile decembrie 2019 și ianuarie 2020

PUNCTUL 11

Notă privind situația absențelor nemotivate ale unor deputați din lunile decembrie 2019 și ianuarie 2020

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Notă privind situația absențelor nemotivate ale unor deputați din lunile decembrie și ianuarie. Este vorba de șapte deputați.

Potrivit Regulamentului, Biroul permanent aprobă reținerea de 1% din indemnizație.

Cine este împotrivă sau abțineri?

Aprobat cu unanimitate.

Memorandum intern: Actualizarea Listei de dotări independente și alte cheltuieli asimilate investițiilor pe anul 2020

PUNCTUL 12

Memorandum intern: Actualizarea Listei de dotări independente și alte cheltuieli asimilate investițiilor pe anul 2020

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Memorandum intern: Actualizarea Listei de dotări independente și alte cheltuieli asimilate investițiilor pe anul 2020.

Este vorba de achiziționarea unor dispozitive tehnice pentru facilitarea exercitării votului în perioada pe care o traversăm.

Supun votului dumneavoastră acest memorandum.

Cine este împotrivă sau abțineri?

Cu unanimitate de voturi a trecut.

Pentru informare: Scrisoare din partea domnului Cătălin Marian Predoiu, ministrul justiției, referitoare la proiectul dezvoltat de Ministerul Justiției „Consolidarea capacității administrative a Secretariatului Tehnic al Strategiei Naționale Anticorupție 2016-2020 de a sprijini implementarea măsurilor anticorupție, finanțat prin POCA 2014-2020

PUNCTUL 13

Pentru informare:

• Scrisoare din partea domnului Cătălin Marian Predoiu, ministrul justiției, referitoare la proiectul dezvoltat de Ministerul Justiției "Consolidarea capacității administrative a Secretariatului Tehnic al Strategiei Naționale Anticorupție 2016-2020 de a sprijini implementarea măsurilor anticorupție", finanțat prin POCA 2014-2020

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Pentru informare: Scrisoare din partea domnului Cătălin Marian Predoiu, ministrul Justiției, referitoare la proiectul dezvoltat de Ministerul Justiției "Consolidarea capacității administrative a Secretariatului Tehnic al Strategiei Naționale Anticorupție 2016-2020 de a sprijini implementarea măsurilor anticorupție", finanțat prin POCA 2014-2020.

Această scrisoare a fost deja trimisă la Comisia juridică, Comisia pentru administrație publică și Comisia pentru cultură.

Am luat act.

La Diverse.

Domnul Pașcan. Domnul lider.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Până intervine domnul Pașcan, aș avea și eu o solicitare.

Lucian Stanciu-Viziteu.

Am primit semnale de la mai mulți colegi, există cabinete parlamentare cu angajați cu contract individual de muncă care a expirat. Unele înainte de starea de urgență, unele la începutul stării de urgență. Au fost depuse actele de prelungire, chiar și înainte de toate blocajele, dar nu au fost procesate de către (...) și aș vrea să decidem să deblocăm aceste situații, că deja sunt mulți șomeri, mai facem și noi unii pentru o neprocesare de acte. Nu cred că ar fi în regulă.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Dacă-mi permiteți să intervin, domnule președinte!

Vă mulțumesc.

În memorandumul pe care l-am avut astăzi pe ordinea de zi am reglat această chestiune, care tocmai ce a fost aprobat. Are și o componentă de resurse umane. Exact pe această temă. La punctul șase.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Ok. Deci, doamna secretar general, de acum dați drumul la toate contractele, da, să înțeleg?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Sigur. Cele care expiră pe perioada stării de urgență, la solicitarea deputatului, bineînțeles.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Deci, aveți...

Domnul vicepreședinte, luați memorandumul de la șase, îl aveți...

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Bine, bine. Mulțumesc.

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol:

Vreau să am o scurtă intervenție, dacă se poate, stimate domnule președinte.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, vă rog.

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol:

Consider că propunerea domnului deputat Roman referitoare la desfășurarea ședințelor comisiilor folosind sistemul Zoom trebuie să aibă caracter de obligativitate. De altfel, vreau să vă spun că am făcut această propunere în comisia unde îmi desfășor activitatea, și săptămâna trecută, joi, în Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport, lucrurile au decurs extraordinar de bine folosind acest sistem.

Ca atare, vă propun să supunem votului Biroului permanent această propunere și să aibă, repet, caracter de obligativitate pentru desfășurarea tuturor ședințelor în comisii.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Oricum, am dat drumul la demers.

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol:

Cred că, dacă s-ar vota în Biroul permanent, ar fi acoperitor. Și, ca sistem general de lucru, folosim modelul Biroului permanent în modul în care noi lucrăm.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok.

Cine este împotrivă sau abțineri?

Secretariatul General, să faceți adresa către toate comisiile cu decizia Biroului permanent.

Domnul Pașcan.

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol:

Mulțumesc.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Ca o observație la această propunere: atenție doar că poate fi folosită aplicația de cei care o au sub formă de abonament. Adică ei pot să facă acele convocări. Prin urmare, ar trebui făcută de președintele comisiei și să i se aloce resurse în acest sens pentru a-și plăti abonamentul. Bun.

Problema pe care voiam să v-o ridic eu este legată de compartimentul Resurse Umane.

Prin Biroul permanent, noi am înghețat, practic, mutările de personal în această perioadă.

Eu vă solicit - în numele colegului meu, deputatul de Galați, Cristache - să aprobați detașarea a două persoane; deci, pleacă, nu vin la Biroul parlamentar. E o excepție (...) această solicitare.

Vă mulțumesc.

Știe doamna Mihalcea, am vorbit cu dânsa.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vorbiți în continuare cu dânsa, și se rezolvă; nu cred că e nevoie de o decizie a Biroului permanent.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

La recomandarea acesteia am făcut această solicitare, domnule președinte.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Doamna secretar general! Vă rog.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

E chiar nevoie de un acord formal al BP pe această perioadă.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok. Deci, e cineva împotrivă? Abțineri? Nu.

Aveți acordul BP-ului.

Dacă mai sunt intervenții?

Rămâne Comitetul liderilor.

Domnul Simonis...

*

Ședința s-a încheiat la ora 13,20.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 26 septembrie 2020, 9:25
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro