Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe apr. 2020 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 1 aprilie 2020 ora 13:00

13. Pentru informare:
13.1 Scrisoare din partea domnului Cătălin Marian Predoiu, ministrul justiției, referitoare la proiectul dezvoltat de Ministerul Justiției „Consolidarea capacității administrative a Secretariatului Tehnic al Strategiei Naționale Anticorupție 2016-2020 de a sprijini implementarea măsurilor anticorupție", finanțat prin POCA 2014-2020
s-a luat act consultă

Pentru informare: Scrisoare din partea domnului Cătălin Marian Predoiu, ministrul justiției, referitoare la proiectul dezvoltat de Ministerul Justiției „Consolidarea capacității administrative a Secretariatului Tehnic al Strategiei Naționale Anticorupție 2016-2020 de a sprijini implementarea măsurilor anticorupție, finanțat prin POCA 2014-2020 Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Pentru informare: Scrisoare din partea domnului Cătălin Marian Predoiu, ministrul Justiției, referitoare la proiectul dezvoltat de Ministerul Justiției "Consolidarea capacității administrative a Secretariatului Tehnic al Strategiei Naționale Anticorupție 2016-2020 de a sprijini implementarea măsurilor anticorupție", finanțat prin POCA 2014-2020.

Această scrisoare a fost deja trimisă la Comisia juridică, Comisia pentru administrație publică și Comisia pentru cultură.

Am luat act.

La Diverse.

Domnul Pașcan. Domnul lider.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Până intervine domnul Pașcan, aș avea și eu o solicitare.

Lucian Stanciu-Viziteu.

Am primit semnale de la mai mulți colegi, există cabinete parlamentare cu angajați cu contract individual de muncă care a expirat. Unele înainte de starea de urgență, unele la începutul stării de urgență. Au fost depuse actele de prelungire, chiar și înainte de toate blocajele, dar nu au fost procesate de către (...) și aș vrea să decidem să deblocăm aceste situații, că deja sunt mulți șomeri, mai facem și noi unii pentru o neprocesare de acte. Nu cred că ar fi în regulă.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Dacă-mi permiteți să intervin, domnule președinte!

Vă mulțumesc.

În memorandumul pe care l-am avut astăzi pe ordinea de zi am reglat această chestiune, care tocmai ce a fost aprobat. Are și o componentă de resurse umane. Exact pe această temă. La punctul șase.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Ok. Deci, doamna secretar general, de acum dați drumul la toate contractele, da, să înțeleg?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Sigur. Cele care expiră pe perioada stării de urgență, la solicitarea deputatului, bineînțeles.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Deci, aveți...

Domnul vicepreședinte, luați memorandumul de la șase, îl aveți...

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Bine, bine. Mulțumesc.

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol:

Vreau să am o scurtă intervenție, dacă se poate, stimate domnule președinte.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, vă rog.

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol:

Consider că propunerea domnului deputat Roman referitoare la desfășurarea ședințelor comisiilor folosind sistemul Zoom trebuie să aibă caracter de obligativitate. De altfel, vreau să vă spun că am făcut această propunere în comisia unde îmi desfășor activitatea, și săptămâna trecută, joi, în Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport, lucrurile au decurs extraordinar de bine folosind acest sistem.

Ca atare, vă propun să supunem votului Biroului permanent această propunere și să aibă, repet, caracter de obligativitate pentru desfășurarea tuturor ședințelor în comisii.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Oricum, am dat drumul la demers.

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol:

Cred că, dacă s-ar vota în Biroul permanent, ar fi acoperitor. Și, ca sistem general de lucru, folosim modelul Biroului permanent în modul în care noi lucrăm.

Vă mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok.

Cine este împotrivă sau abțineri?

Secretariatul General, să faceți adresa către toate comisiile cu decizia Biroului permanent.

Domnul Pașcan.

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol:

Mulțumesc.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Ca o observație la această propunere: atenție doar că poate fi folosită aplicația de cei care o au sub formă de abonament. Adică ei pot să facă acele convocări. Prin urmare, ar trebui făcută de președintele comisiei și să i se aloce resurse în acest sens pentru a-și plăti abonamentul. Bun.

Problema pe care voiam să v-o ridic eu este legată de compartimentul Resurse Umane.

Prin Biroul permanent, noi am înghețat, practic, mutările de personal în această perioadă.

Eu vă solicit - în numele colegului meu, deputatul de Galați, Cristache - să aprobați detașarea a două persoane; deci, pleacă, nu vin la Biroul parlamentar. E o excepție (...) această solicitare.

Vă mulțumesc.

Știe doamna Mihalcea, am vorbit cu dânsa.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vorbiți în continuare cu dânsa, și se rezolvă; nu cred că e nevoie de o decizie a Biroului permanent.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

La recomandarea acesteia am făcut această solicitare, domnule președinte.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Doamna secretar general! Vă rog.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

E chiar nevoie de un acord formal al BP pe această perioadă.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok. Deci, e cineva împotrivă? Abțineri? Nu.

Aveți acordul BP-ului.

Dacă mai sunt intervenții?

Rămâne Comitetul liderilor.

Domnul Simonis...

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 1 octombrie 2020, 4:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro