Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe mar. 2009 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 2 martie 2009 ora 14:00

5. Solicitare din partea Comisiei pentru industrii și servicii de a fi sesizată în fond, împreună cu Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, cu PLx 110/2009
aprobată consultă

Solicitare din partea Comisiei pentru industrii și servicii de a fi sesizată în fond, împreună cu Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, cu PLx 110/2009 Doamna Roberta Alma Anastase:

Proiectul se referă la programul de stimulare a înnoirii parcului auto național.

Vă precizez că solicitarea se încadrează în condițiile prevăzute de art.64 din Regulament, iar Camera Deputaților este Cameră decizională.

Dacă există observații?

Domnul Kelemen Hunor:

Doamnă președinte, nu cred că trebuie să trimitem și la Comisia pentru industrii. Eu sunt convins că cei de la administrație și mediu au capacitatea de a analiza și a face un raport. Comisia de industrii poate să dea un aviz.

De fiecare dată când mai mult de o comisie trebuie să facă un raport, lucrurile se prelungesc foarte mult și aici nu este cazul să prelungim cerând un raport comun de la două comisii.

Eu cred că forma inițială de a cere un aviz pe fond de la Comisia pentru mediu și administrație și aviz de la Comisia pentru industrii era în regulă și este în regulă.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Albu.

Domnul Gheorghe Albu:

Ca principiu, sunt de acord cu domnul Kelemen, dar dacă ar fi să vorbim tot de principiu, mi se părea mai degrabă normal ca acest proiect să meargă la Comisia pentru industrii. Aș fi, deci, de acord ca ambele comisii să avizeze în fond acest proiect.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am înțeles punctele dumneavoastră de vedere. O să vă solicit votul. Dacă sunteți de acord cu solicitarea Grupului parlamentar respectiv?

Domnul Ioan Oltean:

Doamnă președinte, dacă-mi permiteți.

În principiu, eu sunt de acord cu ce spune domnul Albu. Mai degrabă la Comisia pentru industrii ar trebui să meargă acest proiect. Dar eu vă rog să observați că nu sunt îndeplinite condițiile. Termenul este epuizat. În 2.03.2009 trebuie să se depună amendamentele. Deci, astăzi este ultima de zi de depunere a amendamentelor la Comisia de administrație publică. Este un termen de cinci zile, în care trebuia să facă solicitarea. Deci, comisia nu se mai înscrie în termenul de soluționare regulamentară.

Iar pe de altă parte, domnule secretar general și domnilor membri ai staff-ului, întotdeauna exista, cel puțin până la reluarea activității de către noul Birou permanent, un punct de vedere al Secretariatului tehnic în ce privește îndeplinirea sau nu a condițiilor prin care se solicită o anumită chestiune. Chiar și în această situație. Deci, vă rugăm acest lucru să existe, pentru a ne ușura nouă situația în a lua o decizie, pentru că altfel trebuie să ne uităm noi pe termenele la care a fost sesizată. Întotdeauna, domnule secretar general, vă rog să cereți staff-ului, pentru că știe staff-ul, pentru că întotdeauna a făcut până acum acest lucru.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Oltean, tocmai această comunicare am avut-o de la Secretariatul general.

Domnule secretar general.

Domnul Gheorghe Barbu:

Ei au depus în data de 20, domnule vicepreședinte, de la comisie. Și noi, data trecută, n-am ținut Biroul.

Domnul Ioan Oltean:

Lucrarea a fost dată în Biroul permanent în 16.02.

Domnul Gheorghe Barbu:

Intrarea de la comisie este în 20.02.

Domnul Ioan Oltean:

Eu mă uit când este intrată la Biroul permanent, nu când au semnat-o ei. La Biroul permanent intră în 26.02, nu când au trimis-o ei.

Doamna Aurelia Vasile:

Domnule vicepreședinte, cum s-o trimiți înainte de a se ține Biroul permanent. Dacă ar fi Birou în fiecare zi, replica dumneavoastră ar fi fost corectă.

Domnul Ioan Oltean:

Eu nu mă opun, dimpotrivă, am spus că apreciez ca această comisie să fie sesizată în fond, doar că, în opinia mea, termenele sunt încălcate și din acest punct de vedere trebuie să analizăm solicitarea comisiei - dacă se înscrie sau nu se înscrie în termenul prevăzut în Regulamentul Camerei Deputaților.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Pambuccian.

Domnul Varujan Pambuccian:

Doamnă președinte,

Eu cred că, dincolo de aspectele formale, există o chestiune de fond aici și este mai bine cum spune domnul Oltean, mai bine la Comisia de industrii și servicii ca aviz în fond. În vremuri normale, o chestiune de genul acesta poate fi tratată ca o chestiune, să zicem, cu implicații de mediu, dar noi nu trăim vremuri normale. Noi trăim o perioadă în care industria are în totalitate de suferit și atunci o chestiune de genul acesta trebuie tratată prin prisma perioadei economice pe care o traversăm. Din punctul acesta de vedere, este mult mai logic ca o lege de genul acesta să meargă la Comisia de industrii și servicii ca fiind cu raport în fond și cu un aviz de la Comisia pentru administrație, dar comisia avizată în fond trebuie să fie cea de industrii și servicii.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Pambuccian, Biroul permanent a investit Comisia pentru administrație publică pentru a face raportul de fond. Acum există doar o solicitare pentru un raport comun. Înțeleg că susțineți de fapt același punct de vedere de a exista un raport comun.

Domnul Varujan Pambuccian:

Da, pentru că altă soluție nu există pentru a repara o chestiune de acest fel.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am înțeles. Bun.

Dacă sunteți de acord cu această solicitare?

Cine este pentru?

Împotrivă? 2 voturi împotrivă. (Domnii:Kelemen Hunor și Dan-Ștefan Motreanu).

Abțineri? Nu sunt. Vă mulțumesc mult.

Solicitarea este aprobată.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 20 septembrie 2020, 9:13
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro