Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe mar. 2009 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 30 martie 2009 ora 13:30

Ședința a început la ora 13,40.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților.

Au participat: doamna Daniela Popa, domnul Ioan Oltean (de la ora 14,00), domnul Adrian Năstase și domnul Bogdan Olteanu (de la ora 14,05) - vicepreședinți, domnul Dumitru Pardău, domnul Valeriu Ștefan Zgonea (de la ora 14,25) și domnul Mihai Alexandru Voicu - secretari, domnul Gheorghe Albu, domnul Dan-Ștefan Motreanu (de la ora 14,05) și domnul Hunor Kelemen - chestori, domnul Mircea-Nicu Toader (de la ora 14,40) și domnul Gelu Vișan - Grupul parlamentar al PD-L, doamna Aurelia Vasile - Grupul parlamentar al Alianței Politice a PSD și a PC, domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu - Grupul parlamentar al PNL, domnul Marton Arpad-Francisc - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Varujan Pambuccian - Grupul parlamentar al minorităților naționale și domnul Gheorghe Barbu - secretarul general al Camerei Deputaților.

Invitați: doamna Ioana Pop - secretar de stat la Departamentul pentru relația cu Parlamentul, domnul Nicolae Sfăcăreanu - secretar general adjunct, domnul Gheorghe Iancu - șeful Departamentului Legislativ, domnul Georgică Tobă și domnul Gabriel Stecoza - Departamentul Secretariatului tehnic, doamna Adriana Simion și domnul Gheorghe Popescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Nicoleta Laura Riteș - Direcția proceduri legislative, sinteze și evaluări, domnul Constantin Bantaș - Serviciul pentru lucrări în comisii, doamna Gabriela Enea - Direcția pentru relații publice, doamna Raluca Boboc și doamna Diana Postică - consilieri Cancelarie Președinte.

*

Doamna Roberta Alma Anastase:

Pentru că suntem în cvorum, vă propun să și începem.

În primul rând, dacă asupra ordinii de zi aveți observații.

Va trebui să încercăm să fim operativi ca să ne încadrăm în timp până la ședința de Birou comun.

Dacă nu există observații, trecem mai departe.

Programul de lucru al Camerei Deputaților

PUNCTUL 1

Programul de lucru al Camerei Deputaților

Doamna Roberta Alma Anastase:

La programul de lucru al Camerei Deputaților sunt observații? Dacă nu sunt, mergem mai departe.

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

PUNCTUL 2

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților.

Sunt observații?

Vă rog.

Doamna Daniela Popa:

La ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților, m-am uitat, și la voturile finale pentru ziua de mâine, de marți, nu am văzut votul pentru postul de secretar al Biroului permanent. Trebuie refăcut.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da. Încă nu a venit propunerea din partea Grupului parlamentar al PD-L. Săptămâna viitoare.

Domnul Pardău, vă rog.

Domnul Dumitru Pardău:

Este o propunere la un alt punct de introducere în procedură de urgență de la Comisia de sănătate.

Domnul Gheorghe Barbu:

Este la punctul 5 solicitarea.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun.

Dacă nu mai sunt alte observații la ordinea de zi.

Domnul Nicolăescu.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

La program.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Deci la program, văd aici pe propunere, pe proiect că după ședința comună de la ora 12,00, undeva, când s-o termina aceasta, va fi un vot final. V-aș propune ca totuși să punem o oră - nu știu, ora 14,00, ora 15,00. Nu poate dura ședința aceea mai mult de două ore, teoretic. Să punem 13,30 sau 14,00, ca să știm că deputații știu și ei să vină la timp.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Aura Vasile, vă rog.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc.

Cred că putem să stabilim numai după ce avem ședința comună cu Senatul. Fiind vorba de o ședință comună, numai în ședința comună, care are loc după aceasta, vom ști cât va dura acest eveniment.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Dar avem un proiect.

Doamna Aurelia Vasile:

Nu avem. Nu este adoptat.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Încă nu există proiectul.

Vă rog, domnul Marton Arpad.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Dacă va fi acel proiect de ședință cam în sistemul pe care de obicei îl avem, eu cred că la 13,30 putem începe ședința de vot. Și dacă întârziem cu începutul, nu este problemă, că de obicei nu începem exact în minutul și secunda respectivă, 2-3 secunde mai întârziem. Nu punem un final, și, atunci, nu avem problemă de terminare, nu avem comisii marțea aceasta, deci este ușor. Începem când vom începe, dar totuși orientativ să punem 13,30.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Haideți să punem ora 14,00.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Bine.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun.

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

PUNCTUL 3

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților sunt observații. Nu.

Informare privind inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților care se dezbat în ședința comună a celor două Camere ale Parlamentului, potrivit Constituției României și Regulamentului ședințelor comune ale Camerei Deputaților și Senatului

PUNCTUL 4

Informare privind inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților care se dezbat în ședința comună a celor două Camere ale Parlamentului, potrivit Constituției României și Regulamentului ședințelor comune ale Camerei Deputaților și Senatului

Doamna Roberta Alma Anastase:

Aveți o informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților care se dezbat în ședință comună.

Dacă sunt observații. Nu sunt.

Scrisoare din partea domnului deputat Victor Ponta, ministrul pentru Relația cu Parlamentul

PUNCTUL 5

Scrisoare din partea domnului deputat Victor Ponta, ministrul pentru Relația cu Parlamentul

Doamna Roberta Alma Anastase:

Scrisoare din partea domnului deputat Victor Ponta.

Doamna Ioana Pop:

Este vorba de o solicitare din partea Departamentului pentru relația cu Parlamentul - rugămintea de a supune atenției Biroului permanent necesitatea adoptării în regim de urgență a Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.2 din 2009 privind aprobarea unor măsuri economico-financiare și organizatorice pentru desfășurarea activității unităților sanitare în cadrul procesului de reformă și operaționalizare, astfel încât procesul de aprobare în Camera Deputaților să poată fi finalizat într-un termen cât mai scurt.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Liderii de grup?

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Este corect și sunt de acord cu procedura de urgență la acest proiect de lege, pentru că, altfel, nu mai pot fi plătite foarte multe activități la nivel local.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Alte observații nu sunt.

Întrunește consensul dumneavoastră.

Trecem mai departe.

Scrisoare din partea doamnei Gabriela Anghelache, președintele Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare

PUNCTUL 6

Scrisoare din partea doamnei Gabriela Anghelache, președintele Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare

Doamna Roberta Alma Anastase:

Scrisoare din partea doamnei Gabriela Anghelache.

Vizează o inițiativă legislativă care este în dezbaterea Comisiei de politică economică.

Vă propun să o trimitem către Comisia de politică economică.

Dacă este cineva împotrivă. Nu.

Solicitare din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională

PUNCTUL 7

Solicitare din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mai avem o solicitare din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională cu privire la prelungirea termenului de discutare a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.20/2009.

Vă rog, domnul secretar general.

Domnul Gheorghe Barbu:

Doamna președintă, conform dispozițiilor constituționale și regulamentare, nu sunt prevăzute posibilități de prelungire a termenului constituțional, drept urmare cele 30 de zile sunt maximum. 11 aprilie este termenul cu dezbatere, cu tot, cu vot final. Termenul era 26. Noi nu putem duce cele 30 de zile mai departe.

Noi suntem primă Cameră sesizată.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Avem o posibilitate de introducere - primul proiect de lege pe ordinea de zi de astăzi, cu retrimiterea la comisie și cu modificarea din 30 în 45 de zile pentru că este o lege complexă, și acesta este posibil. Aceasta este procedura de obicei.

Domnul Gheorghe Barbu:

Nouă ni s-a solicitat prelungirea termenului.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Prelungirea termenului se poate. Cel puțin până acum, conform cutumei, asta a fost - s-a introdus pe ordinea de zi, a ieșit președintele, a solicitat 45 de zile, l-am votat. Deci fără raport, fără nimic. Inclus pe ordinea de zi. Este posibilitatea de 45 de zile pentru legile complexe.

Domnul Gheorghe Barbu:

Acum, ar trebui să mai spunem totuși ceva: aici este proiectul de lege pentru aprobarea unei ordonanțe.

Eu vă citez din articolul 115 alineatul 5: "Dacă în termen de 30 de zile de la depunere Camera sesizată nu se pronunță asupra ordonanței, aceasta este considerată adoptată și se trimite celeilalte Camere." Acolo se referă la adoptarea unui proiect de lege, iar dincolo la ordonanță.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Corect.

Domnul Gheorghe Barbu:

Bun. Ca să o deblocăm, vă propun, nu este scris în notă, prelungirea termenului: din 26 martie, pe 3 aprilie. Și săptămâna aceasta depun raportul și îl punem pe ordinea de zi săptămâna viitoare, care este 6, și să sperăm că săptămâna viitoare îl și dezbatem.

Dacă stabilim de acum: îl punem pe ordinea de zi mai în față, este OK, adică stabilim de astăzi că acest lucru este posibil dacă raportul vine până atunci.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Care este termenul?

Domnul Gheorghe Barbu:

11 aprilie. Deci, am propus 3, mai rămân 7 zile săptămâna cealaltă și, dacă liderii sunt de acord, când vine îl poziționăm undeva mai în față, ca să fie dezbătut.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Atunci, comunicăm comisiei ca până pe data de 3 aprilie să depună raportul. Trecem mai departe.

Solicitări din partea Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor

PUNCTUL 8

Solicitări din partea Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor

Doamna Roberta Alma Anastase:

Solicitări din partea Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor - solicită să elaboreze aviz pe marginea Proiectului de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.207 din 2008.

Vă rog, domnul Albu.

Domnul Gheorghe Albu:

Am senzația că este puțin excesivă cererea. Deja sunt trei comisii sesizate în fond - drepturile omului, apărare și politică externă. Deci, sunt deja sesizate extrem de multe comisii. Apoi, nu prea văd legătura foarte strânsă; că o legătură, sigur, se poate crea. Așa că nu cred că se justifică această trimitere spre avizare.

Exact cum, ca să fac o comparație poate nu foarte fericită, ar trebui să o trimitem și la Comisia de industrii și servicii pentru că se circulă cu autoturismul sau cu avionul și, atunci, comisia trebuie să-și dea vreun aviz.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Domnul Pambuccian.

Domnul Varujan Pambuccian:

Acum, este o foarte mare diferență între o situație în care ai nevoie de o expertiză suplimentară din motive tehnice, juridice, și o situație în care vrei să faci valuri din motive jurnalistice. Aceasta intră în categoria a doua.

Nu este nevoie de o sută de mii de avize. Este nevoie, pur și simplu, de o judecată normală, așa cum am avut-o întotdeauna.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Înțeleg că întrunește majoritatea punctelor de vedere.

Solicitarea este respinsă.

Trecem mai departe.

Domnul Gheorghe Barbu:

Doamna președinte, nu vă supărați, în același document mai există încă o solicitare. Deci au fost două - aceasta s-a referit la pașapoartele biometrice și există încă o solicitare referitoare la înființarea Autorității Naționale pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații. Era în același pachet.

De fapt, sunt două - ordonanță de urgență și o inițiativă legislativă, și comisia solicită să fie singură pe fond.

Biroul a repartizat-o Comisiei juridice și Comisiei pentru administrație, pentru că acolo este vorba de crearea unei noi instituții în subordinea Parlamentului. De aceea este trimisă și la Comisia pentru administrație. Și se mai solicită și o prelungire, ea fiind în principal ordonanță de urgență, care ar trebui să fie dezbătută în același regim.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Pambuccian.

Domnul Varujan Pambuccian:

Doamna președintă, stimați colegi, aici avem de-a face cu istoria nefericită a unei instituții care, pentru a fi schimbată persoana din frunte ei, a fost desființată și reînființată de nenumărate ori. Acum am fi cam la a patra iterație.

Nu cred că are o legătură cu vreo altă comisie, decât cu Comisia de tehnologia informației, și este corectă cererea comisiei, solicitarea pe care o face aici. Și eu cred că într-adevăr este bine să mai acordați un termen de gândire pentru că este o chestiune care a fost destul de mult în ultimul timp și în colimatorul Comisiei Europene.

Cred că este o cerere justificată, o susțin, și v-aș ruga să o aprobați.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sunt două puncte de vedere.

Domnul Gheorghe Barbu:

Voi spune motivația pentru care s-a dus și la Comisia de administrație, pentru că este în Regulament. Deci se referă la autonomie locală, reforme administrative, organizarea administrativ-teritorială. Deci, dacă intrăm la reforme administrative, este firesc să ne ducem, pentru că ne ducem și cu Statutul funcționarului public și cu toate, la Comisia pentru administrație. Și aceasta a fost motivația, nu faptul că se creează și ce formă de independență are și așa mai departe, ci Comisia să se pronunțe pe această formă de organizare administrativă.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnul Pambuccian, vă rog.

Domnul Varujan Pambuccian:

Doamna președintă, nu vorbim în nici un caz de o reformă administrativă aici.

Aici vorbim de un lucru foarte simplu și pe care, OK, îl putem înveli în foarte multe pachețele care să arate bine, dar până la urmă despre asta este vorba.

Vorbim de faptul că, în conformitate cu Constituția României, independența unei instituții este asigurată de controlul ei parlamentar. Chestiunea aceasta, dacă ar fi pornit așa de la bun început, ar fi fost foarte simplu și n-am mai fi avut acum despre ce discuta.

Acum se propun formule dintre cele mai nefirești din nou, și din nou vom avea aceeași problemă peste un an, doi, trei. De asta este bine ca de lege să se ocupe cei care chiar știu ce s-a întâmplat și de ce s-a întâmplat și cum este normal să stea lucrurile.

O putem da și la Comisia de administrație. O putem da la toate comisiile din Parlament, dar vom lungi foarte mult o chestiune în care pe de o parte continuăm să ținem blocată o industrie care chiar nu are nici o vină că lucrurile s-au tot întâmplat așa, și continuăm să avem o serie de corespondențe pe care am putea să le evităm cu cei de la Comisia Europeană.

Eu cred că este bine să lăsăm lucrurile să funcționeze așa cum este firesc. Legea aceasta a fost întotdeauna discutată. Este o lege care privește comunicațiile, a fost întotdeauna discutată de comisiile de specialitate din Cameră și din Senat, și este bine să o și facem bine odată pentru totdeauna, ca să nu mai existe toate sincopele de până acum.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnul Albu, după care domnul Marton Arpad.

Domnul Gheorghe Albu:

Și eu spun să lăsăm lucrurile așa cum sunt, adică sunt sesizate două comisii. Nu înțeleg de ce deranjează pe cei din Comisia pentru tehnologia informației faptul că fac un raport comun cu Comisia pentru administrație. Deci nu înțeleg: de ce vor să fie singuri pe raport?

Și aici plecăm și de la ce spunea domnul Pambuccian - prea multe discuții au fost în jurul acestei autorități ca să nu cred că este mai de folos încă o comisie care poate asigura un grad mai mare de neutralitate în luarea deciziei, în opinia mea.

Deci haideți să lăsăm lucrurile la cele două comisii, pentru că au putere mai bună, sunt comisii ale Camerei Deputaților, și să facă raport comun.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog, domnul Marton Arpad, și după care vă propun să și supunem la vot.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Din practică, într-adevăr, asta este cea mai bună soluție, deci două comisii sesizate, ca pe data de 15, inițiativa legislativă, respectiv pe data de 17 aprilie să fie adoptate tacit de către Parlament. Pentru că, din moment ce două comisii sunt sesizate în fond cu un proiect de lege, mai ales dacă sunt cu două proiecte de lege, în mod evident, în timpul care ne-a rămas, rapoartele nu vor fi depuse, deci eu cred că este bine, ambele legi vor fi adoptate tacit.

Domnul Varujan Pambuccian:

Are dreptate domnul Marton, chiar are dreptate și de aceea este bine să lăsăm lucrurile la comisia de specialitate și să îi mai acordăm un termen, pentru că mai trebuie judecate câteva lucruri acolo.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc!

Domnul Adrian Năstase.

Domnul Adrian Năstase:

Stimați colegi, nu știu dacă informația mea este corectă, dar am înțeles că formula găsită pentru organizarea acestei structuri este oarecum specială. În sensul că, această autoritate ar fi sub control parlamentar, dar numirea conducerii nu ar fi făcută de către Parlament, ci de către Guvern, care ar propune Președintelui României, care să aprobe numirea respectivă. Nu știu dacă informația este corectă.

Dacă este așa, atunci avem o problemă de sens, o problemă de principiu. Ce înseamnă controlul parlamentar și dacă Parlamentul, într-o astfel de situație sau în altele trebuie să fie doar un paravan și, de fapt, deciziile să fie luate în afara sa. Deci asta este o chestiune de principiu și cred că este nevoie de un punct de vedere foarte clar, poate și din partea Comisiei juridice, nu știu! Eu înțeleg că nu este o problemă doar de organizare a acestei autorități, ci este o problemă de principiu.

Am vrut să întreb dacă este adevărat că aceasta este soluția preconizată și, dacă este așa, atunci sigur că va trebui să avem un punct de vedere de principiu, pentru că, dacă se acceptă un astfel de punct de vedere acum, înseamnă că putem accepta și în viitor, pentru alte instituții sub control parlamentare, numirea conducerii acestora pe aceeași formulă de precedent.

Domnul Varujan Pambuccian:

Da, domnul vicepreședinte Năstase are dreptate, asta este una dintre variantele propuse.

Mai există o a doua variantă - eu, personal, înclin pentru a doua variantă - pe modelul Băncii Naționale. Asta a fost propusă pe modelul Consiliului Concurenței. Și asta se discută, acum, în comisie, pe care dintre modele să se meargă, asta este problema.

Dacă o să lărgim foarte mult sfera, după părerea mea, nu o să ajungem la nici o concluzie și o să treacă prin adoptare tacită, cum spune domnul Marton.

Domnul Gheorghe Albu:

Dacă-mi permiteți, poate plecând de la aceste elemente pe care sigur nu le-am cunoscut, e necesar raportul celor două comisii. Cred că acolo unde sunt mai mulți parlamentari pot fi mai multe idei și se poate lua o decizie rapid.

Mă îndoiesc că în sânul unei comisii formată din mai puțini oameni, tocmai acest lucru de reglementare, de numire, poate fi discutat. Eu zică să fie și în cadrul Comisiei de administrație. Nu e nici o problemă! Dacă vrem, să îi atenționăm să facă raportul mai repede sau să nu depășească termenul.

Domnul Varujan Pambuccian:

Ar fi bine, dimpotrivă, să avem puțin timp în plus!

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Pardău.

Domnul Dumitru Pardău:

Dacă-mi permiteți, în sensul a ceea ce a spus domnul vicepreședinte, practic, a fost trimis spre aviz, proiectul, și la Comisia juridică și la buget, și la muncă, deci îndeplinește criteriul pe care l-ați ridicat dumneavoastră, iar faptul că cei de la comisia de specialitate cer prelungirea termenului cu câteva zile, nu cred că ridică vreo problemă să nu votăm în forma care ne-a fost prezentată aici. Practic, se aprobă prelungirea și nu se duce acest proiect pe un alt traseu, care îndeplinește toate criteriile, trei comisii de avizare, două comisii de fond.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, cred că, deja, am vorbit destul de mult pe acest subiect. Cel mai bine este să supunem la vot.

Vă supun la vot solicitarea din partea Comisiei pentru tehnologia informației. Cine este pentru? Patru voturi pentru. (Au votat pentru domnii: Bogdan Olteanu, Mihai Alexandru Voicu, Dan Ștefan Motreanu, Kelemen Hunor). Voturi împotrivă? Cinci voturi împotrivă. (Au votat împotrivă: doamnele Roberta Alma Anastase și Daniela Popa și domnii Ioan Oltean, Gheorghe Albu, Dumitru Pardău). Și o abținere. (Domnul Adrian Năstase). Solicitarea a fost respinsă.

PUNCTUL 9

Solicitare din partea Grupului parlamentar al PNL

PUNCTUL 10

Solicitare din partea Grupului parlamentar UDMR

Solicitare din partea Grupului parlamentar al PNL 
Doamna Roberta Alma Anastase:

O solicitare din partea Grupului Național Liberal, care ne solicită constituirea unei comisii de anchetă, având ca scop verificarea legalității măsurii luate de către Ministerul Agriculturii împotriva a 60 de funcționari publici, șefi de centre ai APIA.

Este semnată de 50 de deputați, din două grupuri parlamentare, dar nu are anexat un proiect de hotărâre a Camerei Deputaților, prin care să fie indicate denumirea, obiectivele și componența acesteia.

V-aș propune să amânăm discutarea acestui punct până când materialul este completat.

Solicitare din partea Grupului parlamentar UDMR

Plus că solicitarea vine și din partea Grupului parlamentar al UDMR, să existe o propunere de hotărâre.

Alte observații? Dacă nu sunt, trecem mai departe.

Solicitare din partea Grupurilor parlamentare ale PD-L, PSD+PC și Minorităților Naționale

PUNCTUL 11

Solicitare din partea Grupurilor parlamentare ale PD-L, PSD+PC și Minorităților Naționale

Doamna Roberta Alma Anastase:

O solicitare din partea Grupurilor parlamentare PD-L și PSD+PC și Minoritățile, înființarea unei Comisii de anchetă pentru verificarea modului de calcul a actualelor tarife plătite de consumatorul român de gaze naturale și a modului în care ANRE a permis, nejustificat, contractele de privatizare și majorările.

Dacă există observații?

Doamna Aurelia Vasile:

O întrebare! În general, înființarea comisiilor trebuie, mai ales la trei grupuri parlamentare, ar trebui să aibă semnătura liderilor sau a unui vicelider, în condițiile nu este nici președinte de comisie, nici o altă propunere, decât a unui parlamentar, care să vorbească în numele a trei grupuri parlamentare? Întreb! Este prima oară când mi se întâmplă să văd așa ceva.

Deci eu aș solicita ca adresa să fie semnată de liderii celor trei grupuri parlamentare.

Domnul Ioan Oltean:

Deci propunem amânarea dezbaterii acestei propuneri.

Doamna Daniela Popa:

Și mai este o chestiune tehnică, tot aici, în cadrul Biroului permanent, am mai discutat despre constituirea comisiilor de anchetă și am ajuns, atunci, la concluzia că multitudinea comisiilor de anchetă ne duce în imposibilitatea de a le acorda spațiile și logistica necesară pentru a-și desfășura activitatea. Și spuneam noi, atunci că, fie când o comisie de anchetă își încetează activitatea, putem adopta constituirea unei noi comisii de anchetă și ar trebui, probabil, acum să hotărâm, rămânem la discuția de data trecută sau putem înființa comisii de anchetă de câte ori sunt solicitate de către grupurile parlamentare?

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, din intervențiile dumneavoastră este clar că întrunește un anumit punct de vedere comun al grupurilor care au semnat această solicitare și înțeleg că propunerea dumneavoastră este de amânare a discuției și de refacere a adresei.

Domnul Marton Arpad.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Ar mai exista o soluție, tot conform regulamentului, de a face o comisie pentru fiecare dintre cele două. Deci să se redacteze, să se regândească, eventual, dacă se dorește de către grupurile parlamentare, cele două teme, comisii de anchetă în cadrul unor comisii, pentru că și asta se poate, tot conform regulamentului. Deci o subcomisie și atunci nu avem nevoie de staff separat, de încăpere separată și toate celelalte.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da, e corect!

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Deci până nu ne se termină o comisie de anchetă, să facem subcomisii de anchetă.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun!

Solicitare din partea Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic

PUNCTUL 12

Solicitare din partea Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic

Doamna Roberta Alma Anastase:

Trecem la solicitarea Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic. 5 mai este Ziua europeană de protest împotriva discriminării persoanelor cu handicap, ședință solemnă a Camerei Deputaților.

Vreau să vă spun că și Parlamentul European face o ședință pe această temă și ideea, mie, mi s-a părut foarte bună.

Domnul Ioan Oltean:

Doamna președinte, propunerea este tentantă, adică ea prezintă interes și nimeni nu poate să conteste necesitatea unei asemenea dezbateri, mai ales astăzi, când societatea în ansamblu are probleme, dară mi-te când vizează persoanele cu handicap. De aceea, eu cred că putem să o luăm în calcul, cu rugămintea ca liderii grupurilor parlamentare să analizeze toate posibilitățile ca această ședință festivă, într-adevăr, să fie marcată cu foarte multă seriozitate și să aibă eficiență maximă, să nu fie un eșec al Parlamentului și pe urmă să ne arate persoanele cu handicap, acest segment atât de important al populației noastre, cu degetul.

Dar, în principiu, să acceptăm această propunere, rămânând ca liderii grupurilor parlamentare să vină cu propuneri concrete privind organizarea, coordonarea și pregătirea acestei acțiuni, în așa fel încât să fie un succes.

Doamna Aurelia Vasile:

Și eu cred că este oportun ca cine a făcut propunerea să vină cu o ofertă, cu o propunere asupra modului de desfășurare.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da, de acord!

Cerere din partea domnului deputat Miron Ignat privind aprobarea concediului de odihnă

PUNCTUL 13

Cerere din partea domnului deputat Miron Ignat privind aprobarea concediului de odihnă

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem la mapă o cerere din partea domnului deputat Miron Ignat, privind aprobarea concediului de odihnă dar cererea, ulterior, a fost retrasă.

PUNCTUL 14

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Participarea la cea de-a 22-a Reuniune a Consiliului Director al Programului Națiunilor Unite privind Așezările Omenești - UN-HABITAT (Nairobi, Kenya, 30 martie-3 aprilie 2009)

1. Participarea la cea de-a 22-a Reuniune a Consiliului Director al Programului Națiunilor Unite privind Așezările Omenești - UN-HABITAT (Nairobi, Kenya, 30 martie-3 aprilie 2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Se aprobă.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Participarea la reuniunea Comisiei permanente a AP NATO (Vilnius, 4-6 aprilie 2009)

2. Participarea la reuniunea Comisiei permanente a AP NATO (Vilnius, 4-6 aprilie 2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Participarea la reuniunea Comisiei permanente NATO, este în program. Dacă nu sunt observații, adoptat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Participarea la cea de a 32-a reuniune a Comisiei pentru cultură, educație și probleme sociale a Adunării Parlamentare pentru Cooperare Economică a Mării Negre (APCEMN) (Batumi, Georgia, 7-8 2009)

3. Participarea la cea de a 32-a reuniune a Comisiei pentru cultură, educație și probleme sociale a Adunării Parlamentare pentru Cooperare Economică a Mării Negre (APCEMN) (Batumi, Georgia, 7-8 2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Următorul memorandum se referă la participarea la reuniune a Comisiei pentru cultură, educație și probleme sociale a Adunării Parlamentare pentru Cooperare Economică a Mării Negre, este în program. Dacă nu sunt observații, adoptat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Participarea la cea de a XXII-a sesiune a Adunării Regionale Europa a Adunării Parlamentare a Francofoniei (Sant-Helier, Jersey-Marea Britanie, 21-25 aprilie 2009)

4. Participarea la cea de a XXII-a sesiune a Adunării Regionale Europa a Adunării Parlamentare a Francofoniei (Sant-Helier, Jersey-Marea Britanie, 21-25 aprilie 2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Al patrulea memorandum se referă la participarea la cea XXII-a sesiune a Adunării Regionale Europa a Adunării Parlamentare a Francofoniei, dacă sunt observații? Nu sunt.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Participarea la seminarul de pregătire și la cea de a doua partea a Sesiunii ordinare a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Strasbourg, 24 aprilie-1 mai 2009)

5. Participarea la seminarul de pregătire și la cea de a doua partea a Sesiunii ordinare a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Strasbourg, 24 aprilie-1 mai 2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Participarea la seminarul de pregătire și la cea de a doua partea a Sesiunii ordinare a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, Strasbourg, aici iarăși vorbim de programul agreat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Participarea la cea de-a 32-a Sesiune Plenară a Adunării Interparlamentare a Comunității Statelor Independente (Federația Rusă, Sankt Petersbourg, 14 mai 2009) și la lucrările Congresului Internațional Ecologic Nevsky (Federația Rusă, Sankt Petersbourg, 15 mai 2009)

6. Participarea la cea de-a 32-a Sesiune Plenară a Adunării Interparlamentare a Comunității Statelor Independente (Federația Rusă, Sankt Petersbourg, 14 mai 2009) și la lucrările Congresului Internațional Ecologic Nevsky (Federația Rusă, Sankt Petersbourg, 15 mai 2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Participarea la cea de-a 32-a Sesiune Plenară a Adunării Interparlamentare a Comunității Statelor Independente și la lucrările Congresului Internațional Ecologic Nevsky, Federația Rusă, la Sankt Petersbourg. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Vizita oficială în România a Delegației Parlamentului tunisian condusă de domnul Salah Tabarki, Președintele Comisiei pentru afaceri politice și relații externe a Camerei Deputaților din Tunisia (București, 1-4 aprilie 2009)

7. Vizita oficială în România a Delegației Parlamentului tunisian condusă de domnul Salah Tabarki, Președintele Comisiei pentru afaceri politice și relații externe a Camerei Deputaților din Tunisia (București, 1-4 aprilie 2009)

S-a aprobat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Participarea la reuniunea interparlamentară comună cu tema Evoluția actuală și viitoare a legislației UE în domeniul protecției consumatorilor și transpunerea, aplicarea și asigurarea respectării acestei legislații (Bruxelles, Belgia, 1-3 aprilie 2009)

8. Participarea la reuniunea interparlamentară comună cu tema "Evoluția actuală și viitoare a legislației UE în domeniul protecției consumatorilor și transpunerea, aplicarea și asigurarea respectării acestei legislații" (Bruxelles, Belgia, 1-3 aprilie 2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Participarea la reuniunea interparlamentară comună cu tema "Evoluția actuală și viitoare a legislației UE în domeniul protecției consumatorilor și transpunerea, aplicarea și asigurarea respectării acestei legislații", observații? Nu sunt.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Plată servicii de interpretariat

9. Plată servicii de interpretariat

Doamna Roberta Alma Anastase:

Plata serviciilor de interpretariat, între timp ne-am lămurit cu privire la acest aspect, deci există un protocol, la nivelul secretariatului tehnic al acestei Conferințe a președinților de parlamente, care spune că serviciile acestea sunt plătite în cote egale, de fiecare stat membru, care participă la această reuniune, dar dacă se solicită servicii de traducere în limba respectivă, ele cresc cam de cinci-șase ori, aceste costuri. Noi am mers pe costul minim, dacă am fi solicitat traducerea în limba română ar fi costat câteva mii de euro și de asta am renunțat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Suplimentare de cheltuieli

10. Suplimentare cheltuieli

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mai avem, la punctul 10, suplimentare de cheltuieli.

Domnul deputat Mihai Tudose, pentru deplasarea care va avea loc în Spania, solicită o suplimentare cu o sută șase euro.

Domnul Albu, vă rog!

Domnul Gheorghe Albu:

Doamna președinte, evident că suntem de acord, dar haideți să încercăm - nu știu dacă se poate, dacă financiarul ne permite - să încercăm o variantă, o derogare de competență pentru niște sume de acest tip. Nu știu, până în 500 de euro sau până într-o mie, avem serviciul financiar, secretariatul general, mai ales pentru o sută de euro, ne costă o sută de euro toate tipăriturile și toată discuția această.

Haideți să găsim o formulă, nu știu, 500 de euro, până în o mie de euro suplimentare, avem toată încrederea că oamenii sunt competenți și pot să analizeze astfel de deconturi, la nivelul Secretariatului general.

Faceți-ne o propunere, dacă se poate, și să scăpăm din mapă de file de acest tip.

Domnul Gheorghe Barbu:

Sper că ați văzut, s-a anulat o cursă directă Valencia-București și merge cu Valencia-Madrid-București și este mai scump.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, înțeleg că suntem în regulă.

Următoarele trei puncte sunt informări, pe care o să vă rog să le consultați.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Informare privind participarea la reuniunile comisiilor pentru: mediu, agricultură, probleme locale și regionale; probleme sociale, sănătate și familie și Comisiei Permanente din cadrul Adunării Parlamentare a consiliului Europei (Paris, 9-13 martie)

11. Informare privind participarea la reuniunile comisiilor pentru: mediu, agricultură, probleme locale și regionale; probleme sociale, sănătate și familie și Comisiei Permanente din cadrul Adunării Parlamentare a consiliului Europei (Paris, 9-13 martie 2009)

Material pentru informare.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Informare privind participarea la Masa Rotundă Combaterea Antisemitismului: Trenduri și provocări în regiunea OSCE (Viena, 17 martie 2009)

12. Informare privind participarea la Masa Rotundă "Combaterea Antisemitismului: Trenduri și provocări în regiunea OSCE" (Viena, 17 martie 2009)

Material pentru informare.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Informare privind participarea în cadrul unor evenimente desfășurate cu ocazia Săptămânii Europene pentru Energie Durabilă EUSEW 2009 (Bruxelles, Belgia, 9-11 februarie 2009)

13. Informare privind participarea în cadrul unor evenimente desfășurate cu ocazia Săptămânii Europene pentru Energie Durabilă EUSEW 2009 (Bruxelles, Belgia, 9-11 februarie 2009)

Material pentru informare.

Scrisoare din partea domnului Florea Voinea

PUNCTUL 15

Scrisoare din partea domnului Florea Voinea

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mai avem o scrisoare din partea domnului Florea Voinea, care dorește să îi aprobați salariile compensatorii pe lunile ianuarie și februarie, în contextul în care ar fi trebuit să depună o solicitare scrisă, în fiecare lună, despre care înțeleg că a fost înștiințat acasă.

Vă rog, domnule secretar general.

Domnul Gheorghe Barbu:

În principiu, regret că se întâmplă o astfel de chestiune, dar s-a aprobat în Birou un memorandum care spune că se depune în fiecare lună o cerere pentru aceste indemnizații. A venit cu o chestiune retroactivă, și nu este de competența mea. A mea este să respect ceea ce s-a aprobat prin memorandum.

Mai avem situații în care n-au venit. Dacă vreți, vă dau un astfel de exemplu.

Aș vrea să știți că a treia lună este martie și se încheie mâine.

Deci mai există un caz care nu a depus în luna februarie și și-a pierdut dreptul.

Domnul Varujan Pambuccian:

Eu cred aici vorbim de un drept, și între un drept și o chestiune administrativă, după părerea mea, primează dreptul.

Cred că este bine să facem lucrul acesta nu neapărat pentru că vorbim de foști colegi ai noștri, ci pentru că lucruri de genul acesta pot da tonul și în alte părți și, atunci, gândiți-vă la angajatori care ar avea un model în felul în care procedăm noi acum, cum ar arăta lucrul acesta în cazul disponibilizărilor numeroase care vor veni în viitorul apropiat.

Deci vorbim de un drept și dreptul primează înaintea oricăror chestiuni administrative.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă propun să o trimitem la Comisia de Statut, ca să se pronunțe asupra acestei situații.

Trecem mai departe.

Solicitare din partea domnului senator Liviu Câmpanu

PUNCTUL 16

Solicitare din partea domnului senator Liviu Câmpanu

Doamna Roberta Alma Anastase:

Solicitarea din partea domnului senator Liviu Câmpanu, care vrea să-i precizăm ce măsuri am luat în ceea ce-l privește pe domnul Florin Țurcanu.

Nu văd la ce vot face referire.

Înțeleg că întrunește consensul dumneavoastră ca această solicitare să fie respinsă.

Vă mulțumesc.

PUNCTUL 17

Diverse

Informare asupra desfășurării companiei Da mai departe Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem o informare asupra dezbaterii CENTRAS și ARDOR și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, care a avut loc în cadrul campaniei "Dă mai departe" acțiunea care a avut loc în "Sala Brâncuși", și ne mulțumește pentru sprijinul pe care l-am acordat.

Informare din partea Primăriei Municipiului București Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem o solicitare din partea Primăriei Municipiului București care susține un eveniment - "Capitala crește verde". Facem un tur al bicicliștilor înscriși la eveniment, prilej cu care se va restricționa circulația auto în intervalul 9,00-13,00.

Domnul Gheorghe Barbu:

Doamna președintă, este pentru informare. Este sâmbătă, nu cred că este o problemă.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Mulțumim. Trecem mai departe.

Informare cu privire la interpelările pentru care deputații au solicitat răspuns oral

Avem o informare cu privire la interpelările pentru care deputații au solicitat răspuns. Liderii grupurilor de asemenea decid.

Mai avem un material suplimentar - o solicitare a Organizației pentru copii și adulți cu nevoi speciale, filiala Fetești, Ialomița, care ne solicită găzduirea unei expoziții marți, 7 aprilie, în holul de la intrarea S1.

Memorandum intern: Solicitare a Organizației pentru copii și adulți cu nevoi speciale, filiala Fetești, Ialomița, de organizare a unei expoziții cu vânzare Domnul Gheorghe Barbu:

La acest ONG sunt copii cu probleme speciale, și am considerat că ar fi util să fie undeva unde accesul să fie ușor și, atunci, este la S1, pe unde intră parlamentarii. Este și cu vânzare, dacă dorește cineva să cumpere din produsele lor, și cred că este un lucru bun, benefic.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da. Este în regulă. Vă mulțumesc.

Memorandum intern: Solicitare Realitatea TV-amplasare ministudiouri la P1

Avem o solicitare din partea postului de televiziune Realitatea TV cu privire la amplasarea unor ministudiouri la P1 pentru realizarea unor emisiuni de dezbatere de la Camera Deputaților în fiecare zi, de luni până miercuri, precum și în zilele și la orele în care evenimentele de la Camera Deputaților impun o desfășurare jurnalistică mai amplă.

Domnul Marton Arpad, vă rog.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președintă, am avut o dezbatere în vechea legislatură privind o solicitare a unor bănci de a înființa niște sedioare aici, în Camera Deputaților, pentru a avea o activitate aici, când s-a decis în Biroul permanent că, dacă într-adevăr avem un spațiu oarecare pe care îl putem afecta acestei activități bancare, să o scoatem, să vină toate băncile care doresc, eventual la licitație, că așa prevede legislația românească - atât cea referitoare la licitații, pentru a pune astfel de teritorii publice de fapt la-ndemâna unor societăți comerciale, și pe de altă parte și legislația privind concurența.

Eu am ridicat această problemă de mai multe ori legată de televiziunile particulare care sunt toate, din punct de vedere legislativ, societăți comerciale. Sunt cel puțin zece astfel de societăți comerciale care au o astfel de activitate, și probabil că și dânșii ar dori să aibă o activitate de genul celei solicitate aici de către una din televiziuni și practicată și de un alt post.

Eu nu văd de ce Parlamentul României ar trebui să facă o discriminare între societățile comerciale care au o activitate de mass media electronică. De ce ar trebui să favorizeze unele societăți, să aibă la-ndemână o oră, două, trei, un spațiu fără ca să plătească chirie, fără ca să plătească pentru curentul electric consumat, iar alte societăți comerciale care au o activitate de aceeași natură să nu aibă aceeași posibilitate.

Deci eu cred că dacă în cazul băncilor am avut o modalitate - și nu știu dacă a fost salutară sau nu, ar trebui să avem aceeași decizie, deci să găsim care sunt acele spații pe care noi dorim să le afectăm unor astfel de acțiuni, să aducem la cunoștința tuturor acestor posturi de televiziune care doresc să se ocupe, prin mass media evident, să se facă publică și să fie scoase la licitație sau cum doriți, ca să aibă acces toate televiziunile care doresc o astfel de activitate.

Acesta mi se pare a fi corect. Altfel, oricare dintre celelalte posturi ne-ar putea ataca cum că noi favorizăm, și nu vreau să citez niște forme de etichetare a acelor societăți de către unele persoane publice.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, doamna președintă.

Poate, știu eu, cu unele din ce a spus colegul meu aș putea să fiu de acord - să spunem pe zonele de dezbatere, dar nu pot să fiu de acord cu teza în sine. Deci în mapă eu nu văd decât cererea studioului Realitatea, și nu văd alte cereri de la alte posturi sau de la alte societăți comerciale, motiv pentru care nu sunt obligată să trec pe cineva strada dacă nu vrea să treacă strada.

Deci în acest moment am această solicitare a postului Realitatea TV. Ei vin cu o propunere pe care o îmbrățișez pentru că oricum ei există, oricum la toate evenimentele importante sunt în desfășurare și sunt cu acele ministudiouri în jurul plenului, în condițiile în care secretarul general ar putea să stabilească exact un loc unde ei pot să-și desfășoare activitatea. Plătesc, nu plătesc, cât se plătește curentul, unde se desfășoară, eu v-aș propune să îi dăm domnului secretar general posibilitatea pentru a discuta cu ei pe aceste probleme, iar grupul meu parlamentar este de acord cu solicitarea și cu această propunere de a face un ministudio, în condițiile în care imediat și la cald să se poată dezbate problemele parlamentare.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ca să fiu sinceră, eu, uitându-mă pe solicitarea dumnealor, nu pot decât să vă rog să analizați și dintr-un alt punct de vedere pe care noi l-am discutat adesea, anume acela al creșterii imaginii noastre.

Poate aceasta este o oportunitate. Scrie că sunt invitați parlamentari și jurnaliști, deci cred că este bine să apreciem inițiativa.

Domnul Bogdan Olteanu.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Două observații: prima - sunt convins că, dacă se ia o asemenea decizie, ea trebuie să fie aplicată tuturor celor care vor fi interesați să solicite, pentru că trebuie să tratăm în mod competitiv, și orice altă televiziune națională care va dori să instaleze un asemenea ministudio trebuie să aibă o asemenea posibilitate în momentul în care ar solicita.

În al doilea rând, nu știu câți bani fac televiziunile. Cel puțin cele de știri presupun că pierd bani, nu câștigă, și nu mă interesează de ce fac acest lucru, este problema dumnealor; dar, ca să fim realiști, ei oricum sunt aici, oricum realizează în condiții mai puțin elegante și decente genul de dialoguri pe care vor să le organizeze astfel. Cred că este mai potrivit să se organizeze într-un ministudio decât stând în picioare pe hol, alergând alții prin spate și așa mai departe, și cred că dacă tot este să privim realist în față, decât să plece parlamentarii până în partea cealaltă a orașului în studio, ceea ce fac oricum în momentul în care sunt invitați, mai bine lipsesc 5 minute din sală pentru a ieși în ministudio să dea o declarație și să se întoarcă în sală. Asta, și apropo de absenteism și de problemele de imagine legate de absențele din plen.

Televiziunile de știri nu-și fac în mod special programul astfel încât să nu țină dezbateri în timpul ședințelor de plen sau de comisii; dimpotrivă. În aceste condiții, cred că dacă reușim să aducem studioul mai aproape de Parlament, asta ne va ușura activitatea parlamentară, și n-o va îngreuna.

De aceea, noi vom susține această solicitare, cu rugămintea către Biroul permanent să fie de acord ca, în măsura în care vor apărea și alte solicitări similare din partea altor instituții media, ele să fie tratate în același mod.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Pambuccian.

Domnul Varujan Pambuccian:

Este foarte limpede că există o serie de avantaje, dar eu v-aș propune următorul lucru: este la fel de limpede că, în momentul în care un post de televiziune își va crea un asemenea ministudio, toate posturile de televiziune vor dori să aibă așa ceva sau multe vor dori. Și, atunci, eu v-aș ruga, doamna președintă, și aceasta este prima chestiune, să aflăm de la domnul secretar general dacă avem spațiu suficient pentru a putea satisface nevoile tuturor acestor televiziuni care vor dori să facă lucrul acesta. Altfel, suntem în mod evident într-o chestiune care frizează concurența, și oricine ar putea chiar să ne dea în judecată pentru faptul că am intervenit într-o chestiune de competiție pe o piață liberă între doi actori economici, favorizându-l pe unul dintre ei, în defavoarea celuilalt.

Eu spun următorul lucru: dacă mâine mai apar trei solicitări, aceasta era întrebarea: le putem rezolva?

Știu că știm și că putem enumera cu toții și putem să ne aducem aminte ce televiziuni există în România. Nu cred că asta este problema. Problema este alta: dacă mâine mai apar încă 3, 4, 5, putem asigura acest spațiu?

Este o întrebare la care trebuie să avem un răspuns pregătit, pentru că, altfel, intervenim într-o piață care este o piață liberă, în care actori privați pot fi avantajați sau dezavantajați de o conjunctură sau alta, și noi în felul acesta am avantaja pe unii în detrimentul altora.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Adrian Năstase, și după care doamna Aura Vasile.

Domnul Adrian Năstase:

Stimați colegi, vă aduceți aminte discuția în legătură cu un studio al Parlamentului. Atunci ați avut un anumit punct de vedere, și the best next, este foarte evident - deschiderea acestor studiouri aici, în Parlament.

Cealaltă variantă sigur că ar fi fost poate ceva mai costisitoare, poate că ar fi creat poate unele tensiuni cu unele dintre televiziunile de nișă, dar am luat o decizie în legătură cu această chestiune, așa că la acest moment nu cred că ne mai putem opune unor solicitări de acest gen care merg pe ideea unei transparențe și din partea noastră și mai ales a posibilității de a angaja dezbateri cu parlamentarii, nu doar imagini cu parlamentarii care dorm în sală pentru aceste televiziuni.

Cred, însă, că într-adevăr observațiile care s-au făcut aici, în sensul că trebuie să rămânem deschiși și pentru alte eventuale decizii și alte solicitări, sigur, însă, pe care trebuie să le examinăm individual, tocmai pentru a evita, știu eu, anumite solicitări extravagante, fiind, în sfârșit, oameni sau televiziuni care n-au legătură cu dezbaterile parlamentare; la aceasta m-am referit.

Și, atunci, și eu sunt în favoarea și pentru acceptarea acestei solicitări, pornind de la decizia noastră anterioară și ținând seama de faptul că într-adevăr pentru Parlament, iată, apare un interes suplimentar care cred că este benefic.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președintă, eu vroiam să vă solicit să supuneți la vot această solicitare, și din nou spun colegului că, dacă cineva nu vrea să treacă strada, nu-l trec strada. Deci avem o solicitare și discutăm pe această solicitare. Să supunem la vot.

Domnul Ioan Oltean:

Doamna președintă, dacă îmi permiteți, sigur, supunem la vot o chestiune practică. Vă rog să observați că oricum principalele televiziuni de știri realizează transmisii directe de la principalele evenimente care se derulează în Parlamentul României.

Faptul că le creăm posibilitatea de a-și ordona mai bine studiourile, de a-și face o planificare din timp a transmisiilor, eu cred că este un lucru pe care trebuie să-l încurajăm. Venim în întâmpinarea dorințelor lor, dar în același timp venim și în întâmpinarea dorinței noastre de a asigura o transmisie corectă a evenimentelor din Parlament și mai ales din Camera Deputaților și a parlamentarilor care vor să aibe posibilitatea de a interveni și de a participa la aceste ministudiouri. De aceea, cred că nu este nici un fel de reținere față de solicitarea pe care a făcut-o Realitatea și, în același timp, cred că există suficientă disponibilitate ca în continuare celelalte televiziuni, dacă vor solicita, să aibă aceeași susținere din partea noastră.

Domnul Gheorghe Albu:

Doamna președintă, eu cred că încerc să văd evident partea plină, care nu înseamnă numai 50% - poate mai mult, a paharului, și cred că, cu aprobarea acestei solicitări și a celorlalte care probabil vor veni, rezolvăm puțin și situația de aici, din holul central al Parlamentului. Atunci, probabil, se va organiza treaba pe partea de televiziuni mult mai bine. Nu vor mai fi nevoiți reporterii să stea în aceste condiții care nu sunt foarte confortabile și, atunci, sper că într-adevăr vom rezolva și această problemă odată cu aceste studiouri, cu găsirea unui spațiu corespunzător.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am înțeles că întrunește, să spunem, majoritatea opțiunilor, dar pentru corectitudine, rămân, totuși, câteva idei, dintre care una, cea mai importantă, că suntem deschiși și altor solicitări, pe care le vom analiza caz cu caz. Cine este pentru? Voturi împotrivă? Un vot împotrivă. (Domnul Kelemen Hunor). Abțineri? Nu sunt.

Vă mulțumesc. Mergem mai departe.

Memorandum intern: Solicitare Asociația Pro Democrația Doamna Roberta Alma Anastase:

Asociația PRODemocrația ne solicită sprijinul în organizarea acțiunilor - model Uniunea Europeană și Parlamentul Tinerilor, în perioada 8-10 mai 2009, solicită Sala C.A.Rosetti și va merge cu niște solicitări, pentru desfășurarea acestor evenimente, și către grupurile politice.

Vreau să vă spun că asta nu ar fi prima oară când se desfășoară și este o acțiune și foarte frumoasă. Dacă nu aveți nimic împotrivă, suntem în regulă, vă invit să mergem către Senat.

Cerere din partea domnului deputat Arion Viorel Domnul Gheorghe Barbu:

Doamnă președinte, iertați-mă, mai există o cerere a domnuluideputatViorel Arion care vrea patru zile de concediu, reprogramat, fusese aprobat.

Solicitare din partea Comisiei parlamentare de anchetă pentru verificarea situației S.C. Nicolina S.A. și a modului în care AVAS a gestionat activele acesteia, în perioada ianuarie 2005 - decembrie 2008 Domnul Gheorghe Barbu:

Și Comisia pentru "Nicolina" solicită să fie lăsată să lucreze mâine, de la 9 la 12, în timpul plenului.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da, de acord.

Domnul Ioan Oltean:

Doamna președinte, vreau să îl rog pe domnul secretar general, suntem în pragul primăverii și foarte multe mașini parchează acolo, jos, pe spațiul verde. Poate se găsește o variantă prin care se interzice, pentru că este păcat pentru spațiul verde existent.

Domnul Gheorghe Barbu:

Da, o să facem ordine.

*

Ședința s-a încheiat la ora 14,45.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 25 octombrie 2020, 10:01
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro