Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe mai. 2009 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 4 mai 2009 ora 14:08

7. Regulamentul Grupului de lucru al Camerei Deputaților pentru trecerea la realizarea proiectului - pilot "Palatul Parlamentului - clădire Zero energie"
aprobat consultă

Regulamentul Grupului de lucru al Camerei Deputaților pentru trecerea la realizarea proiectului - pilot Palatul Parlamentului - clădire Zero energie Domnul Gheorghe Barbu:

Acest punct a fost amânat data trecută pentru studiu.

Doamna Roberta Alma Anastase:

L-ați studiat?

Concluziile dumneavoastră? Domnul Pambuccian, vă rog.

Domnul Varujan Pambuccian:

Eu vreau să vă spun că, după părerea mea, este o chestie extrem de serioasă și este bine să o tratăm așa, pentru că România este una din foarte puținele țări din lume care nu face pași în zona aceasta și atunci, acesta ar fi un exemplu pe care Parlamentul l-ar da și către - să-i zicem - restul administrațiilor și zona privată. Chiar cred că este o chestiune foarte serioasă. Lucrurile sunt extrem de avansate, de 10-15 ani în lume, la noi sunt de abia la un început foarte palid și, în mod surprinzător, decalajul pe care îl avem în multe alte domenii este mult mai mic decât în domeniul acesta. Este o chestiune care are sens din punct de vedere economic, aduce chiar economii foarte mari și cred că este păcat să nu tratăm chestiunea aceasta serios.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Toader, vă rog.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Este chiar o chestiune foarte serioasă. S-a făcut regulamentul pentru a elimina orice chestiune foarte simplă și o dezbatere. Regulamentul a fost discutat pe cât se poate de concret. Îi vom da drumul. Dacă cumva mai apar pe parcurs anumite probleme, rămâne aici un punct care, cu orice propunere, poate fi modificat în regulament, dar cred că el este lucrativ și să-i dea drumul.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Albu, vă rog.

Domnul Gheorghe Albu:

Nu mai repet și eu că este foarte interesantă problema, pentru că au repetat-o și ceilalți colegi. Am aici în regulament, pentru că m-am uitat pe el, l-am returnat spre citire , l-am și citit, o chestiune care nu știu dacă se împacă cu atribuțiile secretarului general: selecția, numirea, drepturile și obligațiile specialiștilor și colaboratorilor externi sunt de competența grupului de lucru. Practic, grupul de lucru selectează câți colaboratori externi, cum, pe ce plafon ca și salarii? De ce? Practic, aici trebuie să scrie foarte clar; sunt de competența grupului de lucru care le aduce la cunoștința grupului în prima ședință, deci, nu este de competența secretarului general, nici de alte competențe. Dacă el alege 150 de specialiști, dau un exemplu, așa luat absurd.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Ideea a fost așa, că se va stabili ce nevoi sunt și ce experți, vedem ce oferte sunt și pe urmă venim în final pentru bani în Biroul permanent. Avem nevoie două din acestea, trei expertize... Principalul este cine selectează, care este cel care stabilește de ce specialiști avem nevoie, de ce informații avem nevoie. Până când nu știi de ce ai nevoie, nu poți să treci aici. Dacă rămânea la alt for, presupunem neapărat Biroul permanent să selecteze.., nu mai eram eficienți. După ce vedem ce este, sigur, fiți convinși că vom veni aici.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este în regulă. Dacă mai sunt alte probleme cu acest regulament? Numai sunt. Vă mulțumesc. Trecem la punctul următor.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 20 septembrie 2020, 8:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro