Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe nov. 2009 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 2 noiembrie 2009 ora 14:10

Ședința a început la ora 1410 .

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților.

Au participat: domnul Adrian Năstase (de la ora 1416), domnul Ludovic Orban (de la ora 1425) - vicepreședinți; domnul Dumitru Pardău, domnul Valeriu Ștefan Zgonea, domnul Mihai Alexandru Voicu - secretari; domnul Gheorghe Albu, domnul Nicolae Bănicioiu (de la ora 1525), domnul Dan-Ștefan Motreanu și domnul Seres Denes - chestori; domnul Mircea-Nicu Toader - Grupul parlamentar al PD-L; doamna Aurelia Vasile - Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD+PC, domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu - Grupul parlamentar al PNL,domnulMarton Arpad - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Varujan Pambuccian - Grupul parlamentar al Minorităților Naționale.

Invitați: domnul Valentin Adrian Iliescu - secretar de stat la Departamentul pentru relația cu Parlamentul; domnul Valer Dorneanu - secretar general adjunct; domnul Nicolae Vasilescu - șeful Departamentului Legislativ; domnul Georgică Tobă și domnul Gabriel Stecoza - Departamentul Secretariatului tehnic; doamna Adriana Simion și domnul Gheorghe Popescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen; doamna Laura Riteș - Direcția proceduri legislative, sinteze și evaluări, domnul Constantin Bantaș - Serviciul pentru lucrări în comisii; doamna Gabriela Enea - Direcția pentru relații publice, doamna Diana Postică și domnul Răzvan Prișcă - consilieri Cancelaria Președintelui.

*

Doamna Roberta Alma Anastase:

Stimați colegi, vă propun să începem, suntem în cvorum.

Dacă la ordinea de zi a ședinței Biroului permanent sunt observații? Nu sunt.

Programul de lucru al Camerei Deputaților

PUNCTUL 1

Programul de lucru al Camerei Deputaților

Doamna Roberta Alma Anastase:

Aveți observații la programul de lucru?

O să fie o ședință înainte cu o jumătate de oră de începerea plenului pentru stabilirea timpilor alocați; ora nouă, ca să începem pe la nouă și un sfert; Biroului permanent comun. La nouă, miercuri.

Domnul Varujan Pambuccian:

Am eu o rugăminte din partea deputatului tătar și bănuiesc că și a celui turc. Pe 29 este ziua Turciei. Vor și ei, astăzi, un minut sau două, să zică ceva în deschiderea ședinței.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun.

Dacă sunt alte observații la program în afară de Birou permanent comun miercuri, de la ora nouă ? Nu.

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

PUNCTUL 2

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

Doamna Roberta Alma Anastase:

Poftiți.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Am o rugăminte. Este un proiect de lege, care este susținut de toate grupurile parlamentare și la care a venit astăzi raportul, este vorba de modificarea Legii medierii, să fie pus printre primele pe ordinea de zi. Abia astăzi a venit raportul. A fost și semnat ca inițiatori și votat de reprezentanți de la toate grupurile parlamentare, chiar nu este o problemă.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Atunci, o să vă rog să-l puneți printre primele pe ordinea de zi.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Mulțumesc mult de tot.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamnă președinte, PLx 499 privind Ordonanța 103, care modifică Legea 3/2000 privind referendumul, astăzi avea termen de raport. Grupul meu vă solicită ca, Comisia juridică, astăzi, începând de la ora 16.30 să aibă ședință pentru a putea să facă raportul acestui proiect de lege și să-l trecem la poz.12 pe ordinea de zi.

Și mai am încă o solicitare. Poziția 18 din actuala ordine de zi să fie trecută la poz.7. Este vorba de PLx 502 - Registrul Comerțului.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu, nu. Cealaltă, doar dacă avem raportul, trece pe ordinea de zi, pentru că ei sunt în termen.

Doamna Aurelia Vasile:

Deci, să facă astăzi ședință de comisie, să facă raportul și trecem pe poziția pe care am spus-o, după ordonanțe, ar veni poz.12, pentru a-l dezbate mâine.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ordinul este semnat de președinte. Despre referendum vorbește.

Domnul Valeriu Zgonea:

Ordonanța de urgență nu are nici o legătură cu decretul prezidențial cu privire la organizarea referendumului. Numai că în același timp a fost dată această ordonanță, care bramburește sistemul electoral, în loc să-l împartă în două procese juridice, îl creează într-unul singur. Chestiunea este să dea raportul, ca să-l trimită președintelui.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Mai există un aspect practic. Ne cramponăm degeaba.

Domnul Valeriu Zgonea:

Se poate pune pe ordinea de zi și să cerem comisiei, s-a mai făcut chestia aceasta. Mâine este prima zi de depășire a termenului. Procedural, putem să cerem comisiei ca astăzi, în timpul plenului, să facă ședință.

Doamnă președinte, solicitarea este în felul următor, avem două variante: varianta când Comisia juridică se întrunește astăzi, la recomandarea Biroului permanent și dezbate proiectul de lege și finalizează raportul astă seară. Și atunci, mâine, poate fi introdus pe ordinea de zi. În varianta în care Comisia juridică face acest lucru, el este introdus mâine pe ordinea de zi. În varianta în care Comisia juridică, din varii motive, unul dintre cel mai simplu este că nu are cvorum, nu se prezintă astăzi, Biroul permanent, la solicitarea liderilor, poate să introducă pe ordinea de zi fără raport, pentru că scrie în regulament. Dacă da, îl punem pe poz.12; dacă nu, tot rămâne pe poz.12. Din punct de vedere regulamentar, este corect ce a spus doamna Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Și mai am încă o problemă, doamnă președinte. Este vorba de Ordonanța 106.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Lăsați-mă două secunde. Ați cerut dumneavoastră să se mute poz.18.

Doamna Aurelia Vasile:

La poz.7.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă sunteți de acord cu această propunere? Liderii de grup, dacă sunteți de acord?

Și ați spus că mai aveți ceva.

Doamna Aurelia Vasile:

Deci, sunt două probleme. Astăzi, spun încă o dată, vreau să convocați Comisia juridică să facă raportul pentru Ordonanța 103 și trecem pe poz.12 acest proiect de lege, PLx 499.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu. Știți ce vă rog? O să vă rog în felul următor: atâta timp cât comisia nu a depășit termenul, înscrierea pe ordinea de zi se face la momentul la care vine acel raport. Dar nu scrie nicăieri că eu pot să înscriu pe ordinea de zi, atâta timp cât comisia nu și-a depășit termenul. Deci, este o chestie procedurală pe care o forțăm și mie mi se pare prea mult să forțăm chestia aceasta. Și inutil, de altfel.

Doamna Aurelia Vasile:

Eu spun că nu este nimic forțat. Este un lucru care este în desfășurare și mi se pare corect ca referendumul să se desfășoare sub formă de lege și nu de ordonanță. Dacă teoretic o să avem lege care a modificat Legea 3 este mai bine pentru toată lumea, decât o ordonanță care modifică Legea 3. De aceea, solicit în continuare să convocați Comisia juridică pentru astăzi să facă raportul și să trecem pe poz.12 pe ordinea de zi. Și mai am o chestiune.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Numai o secundă, ca să le lămurim pas cu pas.

Comisia juridică are programul ei. Noi, miercuri, când ne vedem în Biroul permanent, vedem dacă comisia și-a respectat programul, a depus raportul când trebuia și înscriem pe ordinea de zi sau nu. Haideți să nu forțăm niște lucruri, depășind regulamentul cu mult decât este cazul, pentru că este o situație în care trebuie să așteptăm ca în termenul regulamentar să fie depus acel raport. Ați aprobat dumneavoastră termenul regulamentar.

Domnul Nicolăescu.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamnă președinte, cred că lucrurile sunt puțin mai simple și putem să le tranșăm tot așa, și elegant, și fără nervi și cred că totuși ce spune doamna Aurelia Vasile că este bine să avem o lege adoptată a referendum-ului este mai normal decât să lăsăm ordonanța de urgență să fie interpretabilă. Din ce știu eu, Comisia juridică are termen astăzi de depunere a raportului. Deci, noi presupunem că astăzi Comisia juridică își va îndeplini obiectivul pe care-l are și va depune raportul, ca atare poate fi trecut pe ordinea de zi de mâine. Pe de o parte.

Dar ca să avem garanția că la Comisia juridică nu vor fi defecțiuni și că vor cere prelungirea termenului sau mai știu eu ce altceva, noi vă solicităm dumneavoastră și Biroului permanent să atenționeze Comisia juridică ca astăzi să depună raportul. Asta-i tot.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Zgonea.

Domnul Valeriu Zgonea:

Doamnă președinte, din punct de vedere regulamentar, regulamentul specifică foarte clar, de aceea solicitarea este corectă. Comisia juridică trebuia astăzi să depună raportul. Astăzi este ultima zi, până deseară, la ora 24.00, poate să depună.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Corect.

Domnul Valeriu Zgonea:

Din acest punct de vedere, ne aflăm într-o situație inedită. Guvernul a făcut o ordonanță de urgență pentru prima dată, procedura este în desfășurare, textele legislative se contrazic unele pe altele, inclusiv Biroul electoral central, care le pune în aplicare, nu știe să le explice, Înalta Curte nu știe. Din acest punct de vedere, sunt câteva chestiuni acolo care se calcă în picioare și Comisia juridică, în acest moment, este singura care poate să regleze această chestiune.

Din punct de vedere juridic, dacă ne uităm pe regulament, introducerea, mâine, pe ordinea de zi de către Biroul de astăzi este o chestiune absolut regulamentară și corectă și s-a mai făcut în timp de multe ori și putem s-o facem și noi astăzi. Pentru că Comisia juridică poate să ceară un termen de amânare, așa cum a spus domnul Nicolăescu, ceea ce este corect și poate să vină cu această solicitare Biroului permanent. Dar pentru că este o procedură în desfășurare, care afectează electoratul românesc și pe 22 noi avem această procedură...

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Zgonea, de unde scoateți dumneavoastră aceasta cu "afectează"?

Domnul Valeriu Zgonea:

Lăsați-mă să termin.

Din acest punct de vedere, noi trebuie să legiferăm în așa fel încât să putem să reglăm lucrurile care sunt greșite în lege și pe care nici Biroul electoral central nu le poate regla în acest moment.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dați-mi și mie un exemplu, ca să înțeleg.

Domnul Valeriu Zgonea:

Un exemplu, pe care-l vedeți dumneavoastră și pe care textul de lege l-a inițiat, este că sunt articole din procedura referendară, în care - unu - procesul electoral începe la ora 8.00, se termină la ora 20.00. Dar un text care vine în modificarea Legii referendum-ului spune că toate sistemele organizatorice se transpun la procedura alegerii președintelui. Biroul electoral a interpretat, în inteligența sa, că acest articol, care nu este anulat de Legea referendum-ului, nu mai este valabil, ceea ce este pentru prima dată în istoria României, ne trezim că un articol de lege este încălcat de cei care trebuie să supravegheze implicarea legii. Faptul că există un articol, la art.5, modificat prin ordonanță, care spune că din punct de vedere organizatoric, fără să specifice care sunt măsurile organizatorice, toate chestiunile se duc în Legea alegerilor prezidențiale.

A treia problemă, care este uimitoare pentru un stat democratic: ștampila de control de la procedura juridică a referendum-ului este aceeași cu cea de la alegerea președintelui. Pentru prima dată după 1990, Biroul electoral central a stabilit culori diferite la buletinele de vot.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Asta-i bine.

Domnul Valeriu Zgonea:

Stați o secundă, dați-mi voie să vă spun. Procesul verbal, care a fost modificat, nu mai îi dă atribute Biroului electoral central să aibă un proces-verbal pentru legea referendum-ului, așa cum este legea astăzi. Mai mult decât atât, aveți o hotărâre de Guvern care modifică o altă hotărâre de Guvern, în care și pe 22, și pe 6 decembrie, cetățenii României se prezintă, pentru prima dată după 1990, la două procese juridice, a doua oară la un singur proces juridic, dar o singură listă electorală permanentă, copie de pe lista electorală permanentă, cu două tipuri de semnături. Înțeleg această procedură pe 22, deși juridic nu este posibil. Dar pe 6 de ce trebuie să mai am o rubrică cu referendum, când eu referendum nu mai am pe 6 decembrie? Toate aceste chestiuni sunt datorită faptului că a fost făcută pe genunchi de către Secretariatul general al Guvernului această lege, nu de către Ministerul Administrației și Internelor și singura posibilitate ca această lege să fie pusă în concordanță cu textul referendar și cu Legea alegerilor prezidențiale este Comisia juridică.

Vă repet, există atât de multe nereguli în acest text, încât toată lumea vorbește, de la organizațiile neguvernamentale până la partidele politice.

Doamna Roberta Alma Anastase:

(Vorbește fără microfon).

Domnul Valeriu Zgonea:

A fost picată, dar asta nu ne obligă. Noi suntem astăzi Cameră decizională. Dacă o discută astăzi sau nu o discută, mâine noi putem să o luăm în dezbateri cu amendamente, cum scrie în Regulamentul Camerei Deputaților, pe ordinea de zi putem s-o introducem. Și atunci putem, în termen, să-i trimitem președintelui un text de lege care să poată să reglementeze organizatoric cele două sisteme.

Doamna Roberta Alma Anastase:

(Vorbește fără microfon).

Domnul Valeriu Zgonea:

Nu puteți să contestați dacă s-au discutat amendamentele, doamnă președinte.

Doamna Roberta Alma Anastase:

(Vorbește fără microfon).

Domnul Valeriu Zgonea:

Nu s-a câștigat nici una, să știți.

Doamna Roberta Alma Anastase:

(Vorbește fără microfon).

Domnul Valeriu Zgonea:

Bine, dar noi vă cerem s-o puneți pe ordinea de zi. Poate cu ocazia aceasta Comisia juridică se va întruni în seara aceasta și va discuta textul legislativ.

Doamna Roberta Alma Anastase:

(Vorbește fără microfon).

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamnă președinte, din punctul meu de vedere cel puțin, logica simplă zice așa: dacă are termen de depunere a raportului Comisia juridică ziua de astăzi și depune raportul, nu există nici un impediment ca mâine să dezbatem pe baza acelui raport.

Doamna Roberta Alma Anastase:

(Vorbește fără microfon).

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Stați, că n-am terminat.

Dar dacă nu depune astăzi raportul Comisia juridică, iarăși n-avem nici un impediment, tocmai dumneavoastră ați zis, pentru că a depășit termenul de depunere a raportului, să-l punem pe ordinea de zi fără raport, pentru că a depășit termenul. Deci, dacă a depășit depunerea raportului, putem pune pe ordinea de zi fără raport, pentru că l-a depășit. Dacă nu, atunci putem pune cu raport.

Doamna Roberta Alma Anastase:

(Vorbește fără microfon).

Ca de obicei, știți de ce nu înțeleg eu, de ce, ca de obicei, nu analizăm la momentul zero, când i-a expirat termenul Comisiei juridice și vedem ce se întâmplă.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Eu am o problemă referitor la Comisia juridică, dincolo de anumite lucruri pe care le știm și noi legate de conducerea acestei comisii. Dar, conform programului aprobat pentru ziua de astăzi, această comisie nu are programată activitate în Comisia juridică. Președintele acestei comisii nu a cerut nici să lucreze în paralel cu plenul și nu a cerut nici prelungirea termenului. Deci, nu a dorit nici să depună un raport, nici să solicite această prelungire a termenului. Cel puțin eu n-am găsit în materiale nici una din aceste situații. Caz în care cel puțin logica mă duce că astăzi neexistând raport, n-are cum să existe astăzi raport, din moment ce nu s-a luat o decizie.

Doamna Roberta Alma Anastase:

(Vorbește fără microfon).

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Dar de ce n-a depus solicitarea de amânare atunci când a știut că trebuie să depășească astăzi termenul de depunere? El, președintele comisiei, nu a constatat săptămâna trecută că luni s-a depășit termenul de depunere a raportului și luni nu are propunere și nici măcar să nu solicite o cerere de activitate în paralel.

Doamna Roberta Alma Anastase:

(Vorbește fără microfon).

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Nu are. Păi, dacă s-a discutat în comisie. Dar dacă nu s-a discutat în comisie și ar fi dorit să discute în comisie, ar fi trebuit să depună o cerere ca să aibă activitate în paralel cu plenul, conform regulamentului.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Vroiam să spun că ce a spus domnul Zgonea referitor la anumite inadvertențe, trebuie făcute undeva în amendamente comisiei. Dacă mergem pe ideea că comisia nu face, intră în plen cu ea, ce mai modificăm? Înseamnă că mergem pe ideea de respingere clară. Noi am înțeles: domnule, este ceva neclar și eu sunt de acord. Haideți să vedem ce se întâmplă cu aia, cu aia. Poți să faci în plen amendamente, s-o rezolvăm în plen?

Doamna Aurelia Vasile:

În momentul în care cade în plen.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Păi, dacă n-a depus nimeni nici un amendament, nu este comisie, faci așa, pe deasupra?

Doamna Aurelia Vasile:

În momentul în care intri cu ea direct în plen, este pe modelul vechi și poți să faci amendament acolo.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Deci, eu atâta știu, depuse niște amendamente la comisie, să se adune comisia, să-și facă treaba, că pe urmă să știți că vom avea o dezbatere de șapte ore acolo fără eficiență. Trebuie gândită bine la toate acestea care sunt, nu? Trebuie adunate, dacă vreți tehnic. Dacă vreți s-o aruncați așa în plen, vorbiți, fiecare o atacă politic.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule Toader, dar să știți că argumentele juridice sunt foarte clare. Comisia juridică trebuia să facă raportul. Dacă nu-i solicităm noi, nu poate să aibă comisie astăzi. Deci noi solicităm să facă comisie astăzi. Dacă vrea, bine; dacă nu vrea, măcar există solicitarea noastră, și acela este și argumentul juridic pentru punerea ei pe ordinea de zi în plen. Altfel, așa cum a zis și domnul Arpad, nu mai ai din punct de vedere juridic argumente. Dar nici nu pot să stau așa, să mă uit la ea, cu o lege cu care mă duc pe 6 decembrie, și am două semnături - una la referendum, care a fost pe 22, și una în partea cealaltă.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule Zgonea, știți foarte bine că Biroul Electoral Central, când a numit inadvertențe în lege sau modificări, poate să dea o decizie care devine obligatorie pentru tot procesul electoral dacă este ceva neclar, și spune: domnule, lista aceea nu mai este decât una singură, se barează în partea cealaltă, și la revedere, ca procesul electoral să nu fie viciat.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Îmi pare rău, dar Biroul Electoral nu poate să anuleze hotărâri de guvern la o ordonanță.

Biroul Electoral poate să interpreteze. Are decizii și hotărâri.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Păi da, și nu poate să treacă peste o hotărâre de guvern?

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

A interpretat hotărârea de guvern considerând numai articolul 5; articolul 20 și cât este cu privire la termenul la care votează nu l-a interpretat, și, atunci, acela dacă se duce și contestă în ziua alegerilor că a venit la 7 și 10 și ai pus un autocolant pe buletin și mai vine la 8 și un sfert să voteze în partea cealaltă, îți câștigă, și recunosc și ei, care au votat această interpretare - că îți câștigă, pentru că el respectă legea, și este o brambureală - ai 21 de mii de președinți de secții de vot și locțiitori care habar n-au cum să interpreteze.

Textul, cum l-a făcut Biroul Electoral Central astăzi, lasă loc la interpretări și la contestații.

Discutăm deschis.

Nu am nici o problemă să se facă două mii de referendumuri. Eu sunt pentru. Dacă vrem să legiferăm prin referendum în România, nu avem o problemă. Putem să ne ducem și la un om. Mâine va fi Parlamentul format dintr-un om. Dar, din punct de vedere juridic, râde lumea de noi.

Un guvern care era picat, care nu avea o majoritate, a dat o ordonanță; nu a semnat-o Blaga pentru că nu a avut curaj.

Era în ilegalitate, că erau miniștri care erau dublați, și s-a schimbat configurația politică, cum scrie în textul acela de Constituție.

De ce o mai fi Constituție în România?

Și, în momentul acela, vă spun sincer - a pus-o pe secretarul general al Guvernului, care nu are un atribut.

Râde lumea de noi!

Un text de referendum în care articolul 5 spune ceva și încă cinci articole spun altceva!

Domnule Toader, cu tot respectul pentru dumneavoastră și pentru PD-L! Suntem într-o situație în care râde lumea de noi!

Cel de la țară nu va înțelege ce votează!

Plus că, din dreptul de a alege și a fi ales, m-am uitat și eu la Comisia de la Veneția - nu mă întreabă nimeni pe mine, din Biroul Electoral Central, dacă vreau să votez. Eu spun cum vreau să votez.

Așa a spus Biroul Electoral Central - mă întreabă pe mine dacă vreau să semnez la stânga sau la dreapta.

Nici nu știi unde să duci copia de pe lista electorală permanentă. În ce dosar o pui? În dosarul de alegeri prezidențiale sau în dosarul de pe referendum? Acest lucru nu scrie în textul acesta.

Deci nu mai poți să contești nici măcar alegerile prezidențiale în acest moment.

Dacă un președinte pune în cutia cu referendum, acela nu mai poate să conteste pentru că lista electorală permanentă, copia de pe ea, este subiectul de contestare.

Oameni buni, despre ce vorbim?!

Este pe față! Nu mai pot fi contestate alegerile prezidențiale!

Iar Autoritatea Electorală Permanentă nu are obligații și atribuții, conform legii, la Legea referendumului.

Deci vorbim despre o încălcare flagrantă pe care noi trebuie să o rezolvăm.

Eu nu spun cine este de vină! Nici nu mă interesează!

Eu vă spun că râde lumea de noi, pentru că o contestare a oricărui sistem după declararea rezultatelor alegerilor prezidențiale nu poate fi făcută în România, astăzi.

Pe mine nu mă interesează, și vă spun sincer - au acceptat ideea lor, au modificat un text de lege, trebuia să facă campanie cu 20 de zile înainte de alegeri, de declararea zilei de referendum, a început în ziua în care a făcut decretul campania electorală. Nu am contestat. Dacă dânsul vrea, este treaba domniei sale.

Dar vă spun sincer că încălcăm flagrant legea zi de zi, ceas de ceas.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președintă, vă vom ruga să supuneți votului liderilor de grup propunerea mea.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Albu.

Domnul Gheorghe Albu:

Eu admir capacitatea unor colegi, și nu mă refer neapărat la domnul Valeriu Zgonea, de a argumenta orice în funcție de interesul de moment, și chiar admir cu sinceritate, pentru că am văzut mai multe interpretări de regulament în mai multe reprize în funcție de o decizie sau o dorință sau alta. Acum, chiar dacă a fost pentru stenogramă, a fost colegial.

Niciodată nu s-a întâmplat să încercăm să programăm un raport care urmează să apară. Nu s-a întâmplat. Urmează să apară.

Comisia este astăzi. În clipa aceasta poate pe drum este o cerere de prelungire a termenului, și vom vedea dacă o aprobăm sau nu o aprobăm; nu știu. Dar să ne pronunțăm ca Mama Omida pe ce s-ar putea să se întâmple, mi se pare incorect, și eu nu voi participa la o astfel de decizie.

În al doilea rând, se mai argumentează ceva tot cu Regulamentul în brațe. Este evident că, dacă ar exista o grabă, domnul președinte are posibilitatea să o retrimită ca să îndrepte anumite greșeli - două săptămâni, are posibilitatea încă 20 de zile să se gândească să o promulge, deci există termen suficient. Nu știu de ce această grabă de 24 de ore.

Dacă este nevoie, haideți să așteptăm decizia comisiei, și ne întrunim mâine în Biroul permanent. Suntem tot noi, tot aceiași.

Deci există un moment în care chiar nu se poate călca peste toate să zic așa cutumele pe care noi le-am stabilit odată, domnule Năstase. Dar chiar nu se poate călca nici peste Regulament în funcție de interesele de moment. Nu este pe Regulament.

Haideți să așteptăm decizia.

Nu mă interesează că președintele Comisiei juridice ar fi nu știu cum; știm noi de acela că ar fi ceva...

Nu am zis de domnul Zgonea. Au mai fost afirmații...

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Marton Arpad, vă rog.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Mie îmi place, atunci când vorbim despre Regulament, să îl și citim.

Articolul 112: În cazul prevăzut la articolul 37 litera c), adică atunci când se pune pe ordinea de zi fără raport, dezbaterea se face potrivit procedurii legislative obișnuite, luându-se în discuție toate amendamentele depuse la comisie în termenul prevăzut de prezentul regulament, deci vom avea pe de o parte amendamente depuse până în termenul prevăzut, precum și cele care se formulează în timpul dezbaterilor, conform art.108 alineat 3. Iar acel alineat spune destul de clar: în plenul Camerei se pot formula amendamente de corelare tehnico-legislativă, deci toate acele probleme ridicate de domnul Zgonea se pot...

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Marton Arpad, demersul dumneavoastră este eronat din punctul articolului 37 litera c), care spune că se poate înscrie pe ordinea de zi numai dacă termenul este depășit. Noi nu putem să facem lucrul acesta în momentul acesta. Înțelegeți?

Fie facem un Birou permanent mâine, fie facem așa cum este firesc - miercuri, și de abia atunci putem discuta. De acolo demersul dumneavoastră este eronat; în rest, citim Regulamentul.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președinte, eu v-am spus că, din punct de vedere regulamentar, acest raport nu are cum să apară astăzi până la ora 24,00, deci a depășit ședința. Nu a existat acea ședință în care să fi fost, conform acestui Regulament, adoptat...

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Marton Arpad, numai că noi nu știm până la ora 24,00 a acestei zile, și nu putem să prezumăm.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Ba știm, doamna președinte.

Doamna Roberta Alma Anastase:

De unde știți?

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Eu știu, pentru că, în conformitate cu Regulamentul nostru, președintele comisiei, dacă dorea astăzi să lucreze, când nu avea program de comisie, trebuia să ceară până la începerea acestui Birou permanent o activitate.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Marton Arpad, dumneavoastră prezumați în momentul acesta un lucru asupra căruia noi...

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Nu prezum.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dar nu știu, domnule Marton Arpad. Pentru că eu nu știu dacă comisia nu o fi și discutat.

De unde știți dumneavoastră?

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Constat.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Până la ora 24,00 nu știm - nici eu, nici dumneavoastră. Instituțional vorbind.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președinte, eu constat un lucru.

Constat: 1) comisia nu a luat în discuție, până la ora aceasta, această problemă.

2) Comisia, conform programului adoptat săptămâna trecută, și cel puțin încă nu avem o astfel de propunere, nu are program de comisie astăzi. Și, tot conform Regulamentului, comisia poate să activeze în paralel cu plenul numai dacă președintele comisiei solicită acest lucru în scris, și constat că n-am văzut această solicitare a președintelui comisiei.

La fel, n-am văzut nici solicitarea președintelui comisiei de a prelungi termenul de depunere a raportului, deși domnia sa știe foarte bine în ce zi ne aflăm astăzi. Acestea sunt constatări.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Marton Arpad, iertați-mă că vă întrerup, dumneavoastră aveți dreptate.

Demersul dumneavoastră oarecum de Sherlock Holmes este absolut corect, numai că ce încerc eu să vă spun este că dumneavoastră, instituțional, nu puteți să luați această decizie înainte de termenul dat către comisie. Înțelegeți?

Eu vă înțeleg. Aveți dreptate. Nu s-a întrunit comisia, nu este în paralel, nu este nu știu ce, dar ea are până la ora 24,00. Ce vreți să spuneți?

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președinte, eu am spus și cealaltă problemă - dacă într-adevăr noi punem pe mâine pe ordinea de zi această lege, dacă până la ora 24,00 comisia a depus raportul, îl dezbatem pe baza acelui raport. Dacă nu l-a depus, pentru că mâine deja a depășit termenul, îl dezbatem conform acestui articol pe care tocmai l-am citit.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

A depășit Biroul permanent...

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu este adevărat. Domnule Nicolăescu, termenul nu este legat de Biroul permanent. Citiți Regulamentul. Termenul este legat de termenul care i s-a dat comisiei, deci nu în raport de când își desfășoară Biroul permanent ședințele.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamna președintă, vă admir eforturile extraordinare pe care le faceți să ne convingeți de altceva decât ceea ce este corect și legal. Vă admir, dar asta nu înseamnă că aveți și dreptate. Asta nu înseamnă că dumneavoastră dețineți aici monopolul adevărului.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nici nu se pune problema.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Vi se propune o variantă de program. Dumneavoastră, până la urmă, după ce am făcut dezbateri o jumătate de oră degeaba, ar trebui să spuneți: măi fraților, îl punem sau nu îl punem pe ordinea de zi, prin vot, și cu aceasta am închis capitolul. Restul, vorbim vorbe.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Nicolăescu, am o singură problemă de Regulament aici.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Noi credem că acest proiect de lege trebuie să-și urmeze traseul. Atât, și nimic mai mult. Asta am cerut.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Atunci, domnule Nicolăescu, suntem în situația în care vă voi ruga să îmi cereți să facem împreună numai lucruri strict regulamentare, că nu mai vreau să mai ajung odată la Comisia juridică.

Prin urmare, Comisia juridică are termen de depus raportul astăzi, la ora 24,00.

Înscrierea pe ordinea de zi a unui proiect de lege fără raport se face doar în situația în care termenul de raport este depășit sau în situația în care este depus raportul. Nu suntem în nici una din cele două situații și, așa cum spuneți dumneavoastră, ne mai revedem în ședința de miercuri, când stabilim înscrierea sau nu pe ordinea de zi a acelui proiect de lege. Așa spune Regulamentul, asta este litera Regulamentului pe care mi se pare corect să o respectăm.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamna președintă, regret, dar dumneavoastră aveți o opinie și ceilalți lideri au o altă opinie.

Credeți că opinia dumneavoastră este cea mai întemeiată, este unica care poate interpreta Regulamentul? Iertați-mă, vă rog.

Supuneți la vot, și cu asta am închis capitolul.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Nicolăescu, stați puțin, că noi, de obicei, aici nu votăm Regulamentul.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Este mare noutate.

Doamna Roberta Alma Anastase:

O soluție regulamentară ar fi ca mâine să facem un Birou permanent în care să înscriem pe ordinea de zi chestia aceasta.

Domnul Năstase.

Domnul Adrian Năstase:

Eu aș vrea să mergem puțin mai departe cu această discuție interesantă, pentru că ne dăm seama că tema în sine este importantă.

Ne dăm seama că până la urmă ordonanța de urgență a avut în vedere exercitarea mai bună a drepturilor electorale și a viziunii despre reforma statului din partea cetățenilor și, atunci, adunând acest vot cu votul prezidențial oamenii vor înțelege mai bine cum se reformează statul și în ce direcție.

Dar, în legătură cu discuția de astăzi, aș vrea să facem o aplicare a unor principii din drept...

Doamna Roberta Alma Anastase:

Numai o secundă, iertați-mă. Îmi permit să vă întrerup - am primit acum de la Comisia juridică solicitare de prelungire a termenului de depunere, cu o săptămână. Este în termenul legal.

Domnul Adrian Năstase:

Deci tocmai asta vroiam să vă spun.

Stimați colegi, vroiam să vă rog să nu vă mai pierdeți vremea cu aceste discuții. Stăm aici și ascultăm tot felul de chestiuni care sigur că sunt întemeiate pe Regulament. Am fi putut să discutăm despre aplicarea în timp a unei decizii, despre o decizie care poate fi luată sub termen, puteam să stabilim că decizia pe care o luăm noi intră în aplicare la ora 24,00 și un minut, în condițiile în care apare sau nu apare o anumită decizie de la comisie. Dar părerea mea este că deja noi suntem în afara statului de drept, așa că discutăm absolut inutil despre Regulament. De aceea, eu vă rog, pentru că avem nenumărate alte lucruri - eu vreau să trec prin oraș să mai văd în câteva rânduri acele panouri hidoase cu "De ce vă e frică, nu scăpați" sau ceva de genul acesta, deci eu cred că ar trebui să ne ocupăm de lucruri serioase.

Referendumul - știm foarte bine care este importanța lui, știm de ce se face. Știm foarte bine că nu se promulgă sau se promulgă, că se trimite la rediscutare; ori una, ori alta. De aceea, am rugămintea să nu ne mai pierdem vremea, în condițiile în care știm foarte bine că reformele continuă.

Și, stimați colegi, eu mai am o rugăminte - să încetați să mai faceți intervenții de genul acesta, doar datorită faptului că vizați să aveți niște pensii nesimțite. Pentru că, de fapt, singurul argument pentru a întârzia și pentru a bloca unele dintre măsurile de reformă se datorează faptului că doriți să apărați aceste pensii nesimțite. Este un lucru care a fost spus public, eu cred că trebuie să vi-l asumați, și suntem și foarte mulți, și eu cred - în general ar trebui - și Biroul permanent cred că ar trebui totuși redus ca număr, pentru că unii dintre colegii noștri vorbesc prea mult. Este adevărat că avem acum o șansă că unul dintre colegii noștri s-a transferat înapoi la Palatul Cotroceni.

Dar, oricum, este o problemă pe care trebuie să o vedem cu mai multă atenție.

În orice caz, mă bucur că am primit această scrisoare în timp real, ceea ce înseamnă că comunicarea în cadrul Camerei Deputaților funcționează foarte bine.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președintă, atunci să supuneți la vot solicitarea domnului președinte Daniel Buda, pentru că, funcție de vot, vedem ce facem mai departe.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă supun la vot solicitarea. Sunteți de acord cu prelungirea termenului așa cum a solicitat domnul președinte Daniel Buda?

Voturi pentru? 3 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 7 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Bun, deci a fost respins. Prin urmare, miercuri discutăm dacă înscriem sau nu pe ordinea de zi, nu? Sau care este procedura?

Doamna Aurelia Vasile:

Îmi mențin propunerea, doamnă președinte.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bine. Vă supun la vot propunerea.

Doamna Aurelia Vasile:

Îmi mențin propunerea ca dumneavoastră, Biroul, să dați dispoziție ca Comisia juridică să se întâlnească în ședință în după-amiaza zilei de astăzi, deci în timpul plenului, pentru a face raportul și o înscriem pe poz.12 la ordinea de zi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și dacă nu face raportul?

Doamna Aurelia Vasile:

Dacă nu, atunci dezbatem fără raport.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Deci, haideți să supunem la vot înscrierea la poz.12 pe ordinea de zi a acestui punct.

Cine este pentru?

Domnul Valeriu Zgonea:

Doamnă președinte, vă rog eu frumos, că așa vă uitați la noi și ne spuneți ce vreți dumneavoastră. Primul pe care-l supuneți la vot este așa: convocarea Comisiei juridice pentru dezbaterea raportului. Acest lucru trebuie să-l facă Biroul permanent. Biroul permanent poate să facă acest lucru.

Doamna Roberta Alma Anastase:

(Vorbește fără microfon).

Domnul Valeriu Zgonea:

Păi, uitați-vă la ultimul, orice altceva ce excede regulamentul poate să facă Biroul permanent. Așa scrie.

Doamna Aurelia Vasile:

Am solicitat să dați dispoziție ca astăzi Comisia juridică, începând cu ora 16.30, în ședință să dezbată această ordonanță.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Marton Arpad, ziceți-mi și mie articolul.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamnă președinte.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu, eu îl întrebam pe domnul Marton Arpad, îi ceream sprijinul pe chestia aceasta.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamnă președinte, se poate, fără nici un fel de probleme, ca Biroul permanent să solicite acest lucru, în condițiile în care nu este nici prima oară și nici ultima oară. Știți foarte bine că au fost multe alte ordonanțe.

Domnul Adrian Năstase:

Doamnă Vasile, vă rog să mă lăsați, aș vrea s-o ajut eu pe doamna președinte. Sugestia mea este următoarea, să introducem pe ordinea de zi, să comunicăm Comisiei juridice că nu s-a acceptat prelungirea termenului, iar ei vor decide: se întrunesc astăzi și vor face un raport. Noi le spunem că dacă vor să se întrunească astăzi, au acordul nostru. Dacă nu, vom observa mâine că nu există raport și atunci vom discuta fără raport.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deja acum vorbim de o chestiune procedurală.

Domnul Albu.

Domnul Gheorghe Albu:

Am înțeles că propunerea dumneavoastră a fost foarte corectă. Cu raport sau fără raport, o înscriem mâine pe locul 12.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Exact.

Domnul Adrian Năstase:

Dar eu am completat să comunicăm comisiei.

Domnul Gheorghe Albu:

Care-i problema aici?

Domnul Adrian Năstase:

Să-i comunicăm acordul Biroului eventual dacă ei vor dori să se întrunească.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă doresc să se întrunească, există acest acord de principiu, ceea ce este absolut corect.

Cine este pentru această propunere astfel formulată?

Voturi pentru? OK.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Vă mulțumesc.

Trecem mai departe. Înțeleg că ordinea de zi are acordul dumneavoastră.

Doamna Aurelia Vasile:

Dacă vreți, nu o iau ca și propunere, dar o iau ca și întrebare, în condițiile în care la poz.2, la pag.4, la inițiative legislative, este Ordonanța 106/2009 a Guvernului privind ajutoare pentru încălzirea locuinței. Săptămâna trecută, domnul secretar de stat solicita cu prioritate trecerea pe ordinea de zi, nu venise raportul de la Senat. Așa cum este aici prezentat, are aviz de la buget și Comisia de buget, administrație și juridică și fondul este la muncă și protecție socială. În funcție de cât de importantă este pentru populație și termenele de punere în aplicare a modificării acestei ordonanțe, putem să solicităm de asemenea ca Comisia de muncă să poată să lucreze în după-amiaza zilei de astăzi, pentru a putea să o trecem pe ordinea de zi pentru mâine și pentru vot final.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Corect.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

De acord.

Doamna Aurelia Vasile: .

Pe locul 13.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Da, cât mai în față. Chiar și mai în față.

Doamna Aurelia Vasile:

Pe locul 13.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Dar de ce să nu fie mai în față, de exemplu? Eu o propun pe locul 3.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Oricum, se ajunge să le epuizăm pe toate.

Doamna Aurelia Vasile:

Bineînțeles. Poz.13, doamnă președinte.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Haideți să ne grăbim puțin, pentru că mergem la grupuri.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci, există o propunere cu locul 3 pe ordinea de zi, pentru aceasta cu încălzirea.

Cine este pentru?

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamnă președinte, locul trei nu putem pune, pentru că astăzi încă n-are cum să fie gata raportul până ajungem la pct.3. De aceea, am propus eu să fie mâine această dezbatere. Poziția, dacă nu vreți 13, poate să fie 14 sau 12 indice 1, cum doriți. Dar oricum ambele legi vor trebui să fie dezbătute mâine. Sau puteți să puneți pe orice punct pe ordinea de zi și să scriem: "se dezbate mâine" la ambele legi. Și cu asta s-a terminat. Să dezbatem marți dimineață, să trecem la ambele ordonanțe de urgență.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ok, lăsați poz.13.

Cine este pentru?

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

PUNCTUL 3

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem solicitări făcute de către deputați. Procedura noastră întotdeauna a fost aceea de a nu da procedură de urgență.

Solicitare din partea domnului deputat Mircea Grosaru privind retragerea Propunerii legislative privind înființarea, organizarea și funcționarea instanțelor pentru soluționarea litigiilor de muncă și asigurări sociale (PLx nr.448/2009)

PUNCTUL 4

Solicitare din partea domnului deputat Mircea Grosaru privind retragerea Propunerii legislative privind înființarea, organizarea și funcționarea instanțelor pentru soluționarea litigiilor de muncă și asigurări sociale (PLx nr.448/2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am luat act.

Punct de vedere al Comisiei juridice, de disciplină și imunități referitoare la cererea depusă de domnul deputat Cătălin Croitoru

PUNCTUL 5

Punct de vedere al Comisiei juridice, de disciplină și imunități referitoare la cererea depusă de domnul deputat Cătălin Croitoru

Doamna Roberta Alma Anastase:

Poate să-și desfășoare activitatea cu norma de bază la Cameră. O să rog Secretariatul general să-i comunice acest punct de vedere.

Punct de vedere al Comisiei juridice, de disciplină și imunități referitor la cererea depusă de domnul deputat Mugurel Surupăceanu

PUNCTUL 6

Punct de vedere al Comisiei juridice, de disciplină și imunități referitor la cererea depusă de domnul deputat Mugurel Surupăceanu

Doamna Roberta Alma Anastase:

De asemenea, o să rog să i se comunice rezoluția propusă de Comisia juridică.

Informare din partea doamnei deputat Cristina Elena Dobre

PUNCTUL 7

Informare din partea doamnei deputat Cristina Elena Dobre

Informare din partea domnului deputat Dan Bordeianu

PUNCTUL 8

Informare din partea domnului deputat Dan Bordeianu

Informare din partea domnului deputat Dan Păsat

PUNCTUL 9

Informare din partea domnului deputat Dan Păsat

Informare din partea domnului deputat Gheorghe Coroamă

PUNCTUL 10

Informare din partea domnului deputat Gheorghe Coroamă

Informare din partea domnului deputat Cristian Ion Burlacu

PUNCTUL 11

Informare din partea domnului deputat Cristian Ion Burlacu

Doamna Roberta Alma Anastase:

Există o serie de informări din partea unor deputați, care ne anunță că sunt independenți, cinci. O parte dintre ei au și declarat.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamnă președinte, dacă-mi permiteți, că eu m-aș retrage la grup.

Având în vedere aceste materiale care, din punctul meu de vedere, sunt legate de acest act material, pentru că este semnat de aceeași problemă, acestor deputați li se aplică art.13 din regulament, deci n-au cum să aibă un grup parlamentar separat, ci li se alocă un loc în care să stea, o mașină, o secretară și pe cineva vor desemna ca să-i reprezinte aici. Deci, n-au nici lideri, nici vicelideri, din grup. Se aplică art.13 din regulament. Pot să vi-l citesc dacă doriți, pentru că sunt aceleași persoane: "Deputații care nu au devenit membri ai unor grupuri parlamentare constituite la întrunirea Camerei Deputaților, deputații ale căror grupuri parlamentare s-au desființat, precum și deputații deveniți independenți din cauzele acestea, prin demisie, prin excludere din partid, prin părăsirea unui grup parlamentar, dacă nu s-au constituit în grup parlamentar, în conformitate cu prevederile art.12, alin.1-4. Dacă se constituie grupuri parlamentare partidelor care au participat la alegeri". Deci, deputații care au participat la alegeri pe lista unui partid. Deci, un asemenea partid neexistând, în care să fi participat pe listă acești deputați, n-are cum să se înființeze un grup parlamentar. Mai departe se spune clar că nu se pot organiza, alin.4, enumerat de acești colegi: "Deputații partidelor politice, formațiunilor politice, alianțelor politice sau alianțelor care nu întrunesc numărul necesar pentru a forma un grup parlamentar, precum și deputații independenți se pot reuni în grupuri parlamentare mixte ori se pot afilia unui alt grup parlamentar constituit potrivit alin.1", deci, numai dacă acele partide n-au un număr necesar, atunci se pot întrunit. Iar se spune clar că cei care sunt dintr-un grup parlamentar nu pot forma două sau mai multe grupuri parlamentare, deci dintr-un singur partid, că altfel PSD sau PD-L ar putea forma zece grupuri parlamentare, da?

Deci, art.12 nu se poate aplica acestor deputați.

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Și mai mult, ca o completare, mulți dintre cei care se regăsesc astăzi pe această listă și-au anunțat în plenul Camerei Deputaților afilierea la Grupul Partidului Democrat Liberal. Și Dan Marian și Coroamă Gheorghe.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Dar au făcut cerere să iasă.

Domnul Adrian Năstase:

Stimați colegi, este foarte importantă discuția aceasta, pentru că, până la urmă, dincolo de simpatia mea pentru unii dintre colegii care sunt în acest grup și ei știu foarte bine acest lucru, în mod evident sensul funcționării grupurilor parlamentare este acela de a se constitui pe grupuri politice, în jurul unei anumite abordări politice. Am avut discuțiile acestea în nenumărate rânduri în Parlament. Și este foarte clar, pe de altă parte, că ei nu pot fi lăsați fără o anumită logistică, fără o anumită infrastructură și asta am acceptat de fiecare dată. Și pe de altă parte, fără dreptul de a vorbi în cadrul unor dezbateri în plen, atunci când ei pot să-și adune minute și, pe baza unei înțelegeri între ei, pot să folosească aceste minute în plen.

Deci, eu cred că trebuie să respectăm cutuma, îmi cer scuze pentru că folosesc această expresie, deci să utilizăm cutuma parlamentară și, din acest punct de vedere, să mergem mai departe, cu toată prietenia pentru cei care ne-au scris astăzi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu trebuie să vă cereți scuze, domnule Năstase, pentru că cutuma de fapt este articol din regulament cu acest timp alocat și, din punctul acesta de vedere, nu avem probleme.

Vă propun să trecem mai departe.

Doamna Aurelia Vasile:

Se respinge, da?

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ce să se respingă, doamnă Vasile? Deocamdată, noi vorbeam de anunțurile făcute de parlamentari.

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Să ne anunțe și în plen că au plecat din Grupul Partidului Democrat-Liberal.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

O întrebare. Până la urmă, avem și mai departe o solicitare. Acești parlamentari deveniți independenți erau în niște comisii. Acum, faptul că pot apărea și mai mulți de atâta, ei unde se duc?

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Biroul permanent îi repartizează pe locurile rămase libere.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Biroul permanent repartizează, dar vedeți că aveți o doamnă care este independentă și dumneavoastră semnați pentru ea, că o vreți de la PD-L la Comisia de protecție socială.

Domnul Varujan Pambuccian:

Nu. Acestea sunt lucruri care s-au întâmplat în fiecare sesiune parlamentară, în fiecare legislatură. Nu are rost să creăm un precedent acum. Este un modus operandi cu care ne-am obișnuit, este același lucru. Iar a crea un precedent cred că este un lucru periculos.

Domnul Valeriu Zgonea:

Eu am o propunere. Luăm act de hârtiile pe care le-au depus colegii noștri, cu câteva amendamente.

Domnule lider de la independenți - PD-L - L-PD, aș vrea să luăm act de aceste cereri, cu anumite amendamente, una dintre ele este a doamnei Cristina Elena Dobre, care într-o hârtie ne spune că este independentă și este afiliată unei hârtii în care domnul Mircea Toader semnează...

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule Zgonea.

Domnul Valeriu Zgonea:

Numai o secundă, vă rog frumos, după care dumneavoastră puteți să ne spuneți ce vreți, eu n-am o problemă. S-o regleze Grupul parlamentar PD-L, ca să știm unde este.

A doua problemă, putem să discutăm, doamnă președinte, pentru că este legat strict de pct.7, 12 și punctul acesta suplimentar al cererii unor distinși colegi independenți, în conformitate cu regulamentul, această cerere se respinge, așa cum regulamentul nu s-a schimbat de la formarea PL-D-ului până astăzi, că erau tot deputați independenți care formau nu știu ce grup politic în afara Parlamentului. Și această cerere se respinge și au dreptul la toate prevederile regulamentare, așa cum a zis și domnul vicepreședinte Năstase, adică să-și cumuleze minute, secundele în plen și să aibă dreptul, ca și ceilalți parlamentari, la toate obligațiile care curg din regulament. Dar aș vrea să specificăm acest lucru, pentru că altfel ne trezim că o să creăm tot felul de grupuri independente care nu sunt regulamentare.

Domnul Gheorghe Albu:

Doamnă președinte, îmi permiteți? Deși nu este o cerere, încă o dată o spun. O avem toți în față. Ne comunică că s-au constituit într-un grup. Faptul că au invocat poate greșit articolul 14, este o altă discuție, dar noi nu suntem în situația de a le aproba sau nu această cerere.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Ei într-un grup eventual s-au putut constitui, dar nu în grup parlamentar.

Domnul Gheorghe Albu:

Putem cel mult să le comunicăm acest lucru.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Lor li se aplică art.13.

Domnul Gheorghe Albu:

Dar nu putem să le respingem, pentru că nu este o cerere și cred că sunteți de acord.

Al doilea lucru este evident că, nici nu mai pot să spun "cutumă" de la un timp, deci se vor bucura de aceleași drepturi și vor avea aceleași restricții, ca și până acum.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Nu. Ei nu pot avea lideri de grup, nu pot avea vicelideri, nu pot avea cotă în comisii, în Biroul permanent.

Domnul Gheorghe Albu:

Ei își pun, este treaba lor cum se cheamă, șef, este treaba lor.

Domnul Varujan Pambuccian:

Da, dar sună a ONG, nu vă supărați, dacă este pusă problema așa, adică o comunicare da, sunt de acord aici cu domnul Albu, dar este o comunicare, Ok, se ia act de ea, iar drepturile sunt, așa cum spune domnul Marton, sunt cele stipulate în art.13 și asta-i tot.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Există drepturi colective pentru ei, altfel spus.

Domnul Varujan Pambuccian:

În momentul în care, însă, lucrurile sunt prezentate acolo exact ca și cum am vorbi de un grup parlamentar cu o structură de grup parlamentar, lucrul acesta trebuie spus - că nu este posibil. Atât cred că trebuie făcut. Și cred că trebuie spus explicit și invocat articolul 13. În rest, sunt toate drepturile de care beneficiază grupurile parlamentare sau grupurile de deputați.

Doamna Aurelia Vasile:

Și, de altfel, domnule Albu, vă aduc aminte că în legislatura trecută, și luați să citiți stenogramele de atunci, când s-a pus problema celor plecați de la PRM, că atunci aveați punctul de vedere pe care îl au colegii acum.

Domnul Gheorghe Albu:

Doamna Aura Vasile, suntem de acord, că vorbim de același lucru.

Doamna Aurelia Vasile:

Da? Bine, atunci.

Domnul Gheorghe Albu:

Este evident că ei beneficiază și de drepturi colective pentru că spune Regulamentul că pot să-și cumuleze cele 20 de secunde fiecare, să vorbească, cum scrie în Regulament.

Evident că unul desemnat de ei - că se cheamă lider, vicelider sau nu știu cum se cheamă - secretar general - participă la ședințele Comitetului liderilor, fără drept de vot.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Să îi dau o explicație domnului Zgonea.

Că nu ați vrut să o lăsați la Comisia de sănătate, am discutat cu doamna deputat Dobre și am convins-o să meargă la Comisia de muncă unde era loc disponibil.

Lăsați-mă să vă explic.

Am încercat rândul trecut, și nu ați fost de acord să suplimentăm cu un loc. Am convins-o pe doamnă joi și am făcut hârtia astăzi, dar între timp s-au întors ei.

Domnul Gheorghe Albu:

Domnule Toader, pe locurile care ne revin nouă și le avem libere putem să numim pe cine vrem.

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Nu mă trimiteți pe mine unde vreți dumneavoastră.

Nici pe independenți nu poți să-i trimiți.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamna președintă, stimați colegi, în virtutea ideii pe care doamna președintă - membră a Grupului PD-L - a spus-o, noi nu credem că în Biroul permanent putem să aprobăm sau să luăm act de cereri neregulamentare. Și domnia sa a repetat de foarte multe ori astăzi că nu poate să ia act de cereri neregulamentare. Și referitor la această informare, cum zice domnul Albu, scrisoare înscrisă a la Caragiale, noi nu putem să luăm act de ea, pentru că ea este neregulamentară și, atunci, dacă luăm act de ceva care este neregulamentar, înseamnă că sub o formă sau alta acceptăm acea chestiune neregulamentară. Drept pentru care...

Domnul Adrian Năstase:

Stimați colegi, abuzez de posibilitatea de a vă face o sugestie.

Eu vă sugerez să trimitem o scrisoare colegilor noștri, să-și reformuleze informarea respectivă, notificarea respectivă, în baza articolului 13, care poate să determine efectele obișnuite ale unui astfel de anunț.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Legat de această informare neregulamentară, să știți că sunt colegi de-ai noștri, și aici Regulamentul specifică foarte clar că pot deveni independenți doar după ce transmit această hârtie către Biroul permanent al Camerei Deputaților, dar trebuie să declare în plenul Camerei. Sunt colegi de pe acea listă care ne-au informat neregulamentar, care nu s-au declarat independenți în cadrul plenului Camerei Deputaților. Și aș vrea ca și această chestiune să fie specificată.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Astăzi își declară în plen.

Domnul Gheorghe Albu:

Iertați-mă, dar la ce articol se prevede citirea neapărat în plen? Nu am articolul în clipa asta.

Se poate lua act de simpla cerere. Nu trebuie neapărat să anunțe în plen. Se anunță cererea în plen.

Haideți să ne uităm pe Regulament.

Doamna Roberta Alma Anastase:

O face ori președintele de ședință, ori personajul în cauză.

Domnul Adrian Năstase:

Să anunțe unul dintre liderii de grup care știe mai bine situația independenților respectivi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Statutul de independent permanent și-l menține din momentul în care părăsește grupul din care făcea parte.

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Oricum, știrea zilei este că mai mulți membri ai PSD au părăsit Grupul PD-L și s-au declarat independenți.

Domnul Adrian Năstase:

Oricum, să anunțăm că există și la Parlament independenți sprijiniți de un anumit partid, așa cum există și un candidat la Președinție sprijinit de un anumit partid.

Cerere din partea doamnei deputat Mariana Doinița Chircu

PUNCTUL 12

Cerere din partea doamnei deputat Mariana Doinița Chircu

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Mariana Doinița Chircu ne solicită, din rațiuni de sănătate, să o învoim trei zile.

Solicitare din partea domnului Eduard Manole, candidat independent la Președinția României

PUNCTUL 13

Solicitare din partea domnului Eduard Manole, candidat independent la Președinția României

Doamna Roberta Alma Anastase:

Solicitare din partea domnului Eduard Manole.

Sunteți de acord să consulte stenograma?

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Doamna președintă, în legătură cu solicitarea domnului Toader, având în vedere că există o întreagă campanie împotriva cheltuielilor pe care le face Parlamentul, și dumneavoastră sunteți unul dintre cei care militați pentru reducerea cheltuielilor, vă rog să vă mai uitați odată pe hârtia pe care mi-ați trimis-o. Eu într-adevăr am spus de la început că nu sunt de acord cu cazarea deputaților la Marriott, și am dat acele rezoluții pe care dumneavoastră le menționați aici, și chiar nu cred că este oportun acum să mergem la Marriott.

Să știți că prețul este același în momentul de față, dar urmând a fi renegociat, și se renegociază în sus, domnule Toader.

Nu știți ce ați semnat, că dumneavoastră ați semnat?

Și, așa cum am zis și pe rezoluție, există alte două unități - Monte-Nelly și Hotel Royal - care au prețuri mai mici, deci se poate face economie. Și, dacă avem ocazia să facem economie, de ce nu? mai ales că dumneavoastră solicitați la un moment dat luna trecută parlamentarilor PD-L să renunțe și la indemnizație pe luna noiembrie, fapt care vă reamintesc că nu s-a întâmplat, iar dumneavoastră ne promiteați chiar în Biroul permanent că dumneavoastră o veți face. Și pe luna octombrie spuneați.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Vă voi explica. Am primit o hârtie de la secretarul general - că sunt disponibile câteva locuri la Hotel Marriott - șapte la grupul nostru, trei la acela, cinci la acela, șase la celălalt, și în virtutea acesteia am anunțat.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Deci nu mai sunteți de acord.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Unde scrie aici că nu sunt de acord?

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Păi aici spune că sunteți de acord. Eu vă spuneam să o mai citiți ca să nu fiți de acord.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Deci eu vă spun că am primit un document de la secretarul general prin care ne spune că sunt locuri disponibile.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Eu v-am dat o rezoluție și vă spuneam că se pot face niște economii. Asta era ideea - dacă putem să facem niște economii, de ce nu mergem în sensul acela?

Și, acum, că tot am ajuns la acest subiect, chiar propun, și rog secretarul general să vină cu o viziune în fața Biroului permanent - poate, pe viitor, organizăm licitații sau facem licitații pentru a găsi cele mai bune prețuri - licitații publice, bineînțeles, pentru a găsi cele mai bune prețuri de pe piață, ca să nu mai fie acuzat nici unul că nu știu ce interes are acolo, că noi cheltuim prea mulți bani. Ne înjură domnul președinte pe toți, deși noi nu vrem, și văd că tot Grupul parlamentar PD-L vine cu tot felul de idei din acestea năstrușnice.

Deci rugămintea este pentru Secretariatul general - de a ne propune o viziune Biroului permanent și de a găsi cadrul legal de a face licitații și de a găsi cele mai mici prețuri de pe piață.

Domnul Gheorghe Albu:

Domnule Bănicioiu, dați-mi voie, în calitate de chestor care nu am atribuții pe această zonă. Eu cred că, sigur, noi trebuie să ne luptăm toți pentru reducerea cheltuielilor, dar în astfel de cazuri trebuie să ne întrebăm și colegii, pentru că noi, până la urmă, suntem reprezentanții colegilor noștri deputați.

Eu nu pot să plec de la premisa că acum nu negociez cu acest hotel - cu Marriott - același preț ca și cu București, Marriott-ul fiind mai aproape, fiind mai comod, pentru că într-un interval de timp de două luni se va renegocia în plus; poate se renegociază în minus. Deci n-am cum să-mi dau seama de acest lucru.

Eu zic să ne consultăm totuși și grupurile parlamentare și colegii noștri, care poate nu vor să se mute la Monte-Nelly și după aceea se mută în gazdă și cheltuim poate mai mult; nu știu.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Dar să știți că până lămurim această dilemă avem alte două opțiuni mai ieftine decât București. După părerea mea, condițiile sunt foarte bune.

Și avem și o a treia opțiune - în cazul în care nu le convine nici una din ele - să ia bani pentru a-și plăti cazare din suma aceea, 28 de milioane, care mie mi se pare suficientă.

Și vă spun că, dacă v-ați îndrepta parlamentarii spre această variantă, s-ar face o economie și mai mare și, atunci, bineînțeles că ar fi mulțumită toată lumea.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule chestor Bănicioiu, înainte era un singur hotel mare și lat și acolo mergeau toți.

Dacă vreți să nu mai avem probleme - că de ce să stau eu la Marriott și să stea Gheorghe la hotelul care are WC-ul pe stradă, trebuia să găsiți un singur hotel unde să se ducă toți, și nu mai aveam probleme.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Domnule Toader, dumneavoastră spuneți că sunt cheltuielile prea mari. Păi, atunci, haideți să le reducem, și aveți ocazia.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Sunt de acord, dar găsiți un hotel.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Păi hotelurile sunt găsite. Nu vedeți că sunt?

Menționez și pe această cale, poate aude și doamna președintă, că n-am nici un interes direct. Eu propun licitație publică. Să fie licitație publică.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun.

Scrisoare din partea Curții de Conturi - Autoritatea de Audit

PUNCTUL 14

Scrisoare din partea Curții de Conturi - Autoritatea de Audit

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem o scrisoare din partea Curții de Conturi - Autoritatea de Audit.

Este o informare de care vă rog să luați act.

Solicitare din partea domnului Eduard Manole, candidat independent la Președinția României Domnul Dumitru Pardău:

Dacă îmi permiteți, doamna președinte, văd că domnul Bănicioiu vrea să plece din ședință.

Am o problemă legată de subiectul anterior.

Să nu uităm că cele 20 de locuri de cazare la Marriott au fost stabilite prin hotărârea Biroului permanent al Camerei Deputaților. În acel moment, domnul chestor cu acele atribuțiuni care acum am descoperit că sunt la domnul Bănicioiu, fie o fi fost la vreo comisie de anchetă sau pe la vreo televiziune, dar n-a scos o vorbă despre această haiducie de economie pe care vrea să o facă în Camera Deputaților.

Aș vrea să știu: la acea ședință ori a lipsit, ori a uitat să justifice? pentru că este într-o postură delicată.

Avem o aprobare a Biroului. Secretariatul general a spus că sunt tarifele identice, iar astăzi se spune că nu.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Eu am fost la ședință și pot să vă aduc aminte.

Problema a fost așa: domnul secretar general ne-a dat acest document și am spus că luăm act și trimitem fiecărui parlamentar spre informare. Este vorba de fiecare grup.

Eu știu foarte bine.

Eu vă spun, domnule Pardău, că asta am discutat. De ce: pentru că astăzi noi discutăm despre o solicitare din partea acestei rețele hoteliere pentru anul viitor, pentru că în acest moment nu avem cum să facem așa ceva, că avem contracte pentru anul acesta.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Domnule secretar Pardău, memorandumul într-adevăr a venit la mine. Eu nu l-am semnat. I-am trimis domnului Barbu un răspuns prin care îl rugam să identifice posibilitatea de a face niște economii. La Biroul permanent s-a întâmplat exact cum v-a spus domnul Zgonea. Eu n-am putut să fiu prezent în data respectivă, însă vă readuc aminte că ocazia de astăzi nu a fost singura dată când am cerut licitație, deci puteți să mai consultați și alte stenograme.

În al doilea rând, rezoluțiile pe acele cereri sunt cele pe care le precizează și domnul Toader. Deci poziția mea o știți foarte bine.

Suntem lămuriți acum, da?

Domnul Dumitru Pardău:

Sunt de acord și eu pentru economie, nu se pune problema, dar vroiam să vedem când ați susținut adevărul și când nu.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Am susținut numai adevărul.

Domnul Valer Dorneanu:

Doamna președintă, din toată disputa aceasta, rămânem noi absolut nelămuriți. Deci noi prezentăm acum un material? Ce material prezentăm noi? Pentru că vă amintesc ce spunea domnul Zgonea: contractele în vigoare nu pot fi reziliate. Deci noi putem discuta despre o nouă viziune asupra repartizării începând cu sesiunea următoare. Deci nu acum.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Eu vă propun ca săptămâna viitoare, când sper să se întoarcă și domnul secretar general, domnul Bănicioiu cu domnul secretar general să se întâlnească, și cu ceilalți chestori, sigur, care doresc și sunt interesați de acest subiect, și să ne propună o strategie exact cum zicea și domnul Bănicioiu - să vedem când se desfășoară licitațiile, procedura, pentru că este corect ceea ce spune domnul Bănicioiu. Ideea este să mergem pe cheltuieli cât mai mici și cu maximum de confort și așa mai departe. În regulă.

Scrisoare din partea doamnei Cristina Trăilă, președintele Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice

PUNCTUL 15

Scrisoare din partea doamnei Cristina Trăilă, președintele Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este o scrisoare din partea doamnei Trăilă.

Sunt niște puncte de vedere pe raportul comisiei.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

De ce ne adresează nouă doamna Trăilă? Că noi nu avem atribuții.

Noi am luat act de ea, o transmitem parlamentarilor.

Doamna Roberta Alma Anastase:

O transmitem parlamentarilor.

Comunicare din partea domnului senator Raymond Luca, președintele Comisiei parlamentare a Revoluționarilor din Decembrie 1989

PUNCTUL 16

Comunicare din partea domnului senator Raymond Luca, președintele Comisiei parlamentare a Revoluționarilor din Decembrie 1989

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Boldea își dă demisia din Comisia parlamentară a Revoluționarilor și noi o transmitem către Birourile permanente comune.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe

PUNCTUL 17

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Audierile parlamentare la Națiunile Unite (New York, 19-20 noiembrie 2009)

1) Audierile parlamentare la Națiunile Unite (New York, 19-20 noiembrie 2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Audierile parlamentare la Națiunile Unite (New York).

Este în programul parlamentar.

Sunt observații? Nu.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Participarea la reuniunea Comisiei ad-hoc privind migrația și violența împotriva femeilor (Paris, 10-11 decembrie 2009)

2) Participarea la reuniunea Comisiei ad-hoc privind "migrația și violența împotriva femeilor" (Paris, 10-11 decembrie 2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Participarea la reuniunea Comisiei ad-hoc privind "migrația și violența împotriva femeilor".

Sunt observații?

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Organizarea la București a reuniunii Comisiei pentru mediu, agricultură, probleme locale și regionale a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (februarie 2010)

3) Organizarea la București a reuniunii Comisiei pentru mediu, agricultură, probleme locale și regionale a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (februarie 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Organizarea la București a reuniunii Comisiei pentru mediu, agricultură, probleme locale și regionale a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei.

Nu sunt probleme.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Deplasarea în Republica Moldova a domnului deputat Tudor Panțîru (28 octombrie - 8 noiembrie 2009)

4) Deplasarea în Republica Moldova a domnului deputat Tudor Panțîru (28 octombrie - 8 noiembrie 2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deplasarea în Republica Moldova a domnului deputat Panțîru.

Dacă sunt observații. Nu sunt.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Informare privind participarea la cel de al 19-lea Forum economic internațional de la Krynica (Polonia, 9-12 septembrie 2009)

5) Informare privind participarea la cel de al 19-lea Forum economic internațional de la Krynica (Polonia, 9-12 septembrie 2009)

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Informare privind participarea la cel de al 5-lea Forum APCE pentru viitorul democrației (Kiev, 21-22 octombrie 2009)

6) Informare privind participarea la cel de al 5-lea Forum APCE pentru viitorul democrației (Kiev, 21-22 octombrie 2009)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Acestea sunt două informări.

Vă rog.

Domnul Seres Denes:

Am trecut peste punctul acesta, și îmi cer scuze că n-am observat mai repede. Dar aici este un punct de vedere al Comisiei juridice, care mi se pare cam periculos. Este la domnul deputat Mugurel Surupăceanu, la care în prima fază i se spune că nu este incompatibil cu activitatea de cadru didactic; iar la urmă se face o precizare: în legătură cu situația domnului deputat Mugurel Surupăceanu de a-și desfășura activitatea de economist în cadrul SC Meostil SRL Târgu Jiu, nu există incompatibilități referitoare la desfășurarea acestei activități.

Domnul Dumitru Pardău:

Legea precizează că n-ai voie director sau director general. Economist nu specifică nicăieri, și nici membru în consilii de administrație.

Eu m-am uitat foarte atent fiindcă sunt economist, și stăteam și eu și mă gândeam că nu este normal. Aveți dreptate.

Domnul Seres are dreptate.

Legea are scăparea aceasta.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am încheiat.

*

Ședința s-a încheiat la ora 15,30.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 20 octombrie 2020, 20:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro