Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2012-2016 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe ian. 2013 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului din 23 ianuarie 2013 ora 15:30

4. Repartizarea proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2013 și a proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2013 la Comisiile permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului pentru dezbatere și avizare
aprobată consultă

Repartizarea proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2013 și a proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2013 la Comisiile permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului pentru dezbatere și avizare Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

În fond, cele două comisii, așa cum am stabilit; pentru avize, o să vă rog să facem un "țintar" cu cei doi secretari generali pentru orele pe care le stabiliți pentru discuțiile cu miniștrii pentru bugetul fiecărui minister, așa cum a spus domnul Rușanu, care vine și cu ministrul delegat, dacă are o parte pentru asta.

Rugămintea mea pentru secretarii generali este să discute cu secretarul general a fiecărui minister în parte, să vadă agenda fiecărui ministru. Eu știu că am deja patru miniștri care m-au rugat, pentru că nu pot veni pe 28, să vină pe 29 la audieri, pentru că sunt programați la întâlniri cu comisarii de specialitate de la Uniunea Europeană. Aceasta este prima chestiune.

Și vă propun ca pe 28, la ora 10.00 sau la ora 11.00, să avem un Birou permanent reunit, pentru a stabili avizele și orarul. De la ora 12.00 sau de la ora 14.00 să începem audierile.

Am o problemă cu 28 și o să vă spun imediat de ce vă cer acest lucru. Avem o condiționalitate prin MCV și, automat, și Senatul și Camera Deputaților, în special Senatul va fi obligat pe 28 să aibă sesiune extraordinară, o a doua sesiune extraordinar. Și eu voi fi obligat la Cameră pe 29, pentru a aproba un text de lege, care este condiționalitate MCV și care, în acest moment, a fost retrimis de către președintele statului român, cu degrevarea instanțelor. Se află la dumneavoastră, este o discuție pe care am avut-o aseară cu președintele statului și vrem ca până pe 29 seara să-l trimitem în forma agreată. Este o greșeală a celor două Camere, care au dat votul diferit în funcție de competențele pe care le-au avut. Este un text care a fost aprobat de Comisia juridică, poate luni, pe 28, să treacă la dvs.

Domnul Cristian Dumitrescu:

Care Cameră este decizională?

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Noi suntem Camera decizională și pe o parte, dacă modificați articolul respectiv, sunteți dumneavoastră, pentru că este parte administrativă. Aceasta a fost greșeala care a fost făcută. Documentul se află la dumneavoastră la comisie, a fost retrimis acum câteva săptămâni. Avem o notă în mapă referitoare la aceste chestiuni. Și atunci am stabilit aseară că avem obligația să facem sesiune extraordinară pe 28 la Senat și pe 29 la Camera Deputaților. Dacă tot ne vedem în sesiune extraordinară, la 11.00 facem Birourile permanente reunite, la 11.30 Biroul permanent al fiecărei Camere. Și atunci discutăm și comisiile permanente reunite. Așa cum ați văzut aici, există un proiect, cele două proiecte pe care le aveți, prima notă și comisiile permanente reunite, dacă aveți liderii grupurilor parlamentare, cei care sunt la guvernare cu mare plăcere, să ne dați recomandări.

Domnul deputat Ganț.

Domnul Ovidiu Victor Ganț:

Domnule președinte, ați vorbit foarte rapid, să rezumăm și să clarificăm. Deci, pe 28 sunt Birourile permanente reunite și ale celor două Camere; pe 28 după-masă este Senat pentru această lege; pe 29 este Cameră în sesiune extraordinară, iar începând cu 28 unele ministere și cu 29 și celelalte patru care nu puteau luni încep să vină la comisii pentru audieri. Vă mulțumesc frumos.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Procedural, noi suntem obligați, când facem publicarea în Monitorul Oficial, începând de astăzi facem o publicare a ordinii de zi și a programului de lucru pentru aprobarea bugetului de stat și a bugetului asigurărilor sociale. Asta înseamnă cele două Camere reunite în comisiile comune. Procedura este stabilită și în Constituție și în Regulamentul comun. Dacă fiecare Cameră are de rezolvat un proiect în sesiune extraordinară, este obligată să convoace Camera respectivă prin publicarea în Monitorul Oficial. Dumneavoastră va trebui să faceți un Birou permanent al Senatului, faceți sesiune extraordinară și s-o semnați dumneavoastră, domnule vicepreședinte, în numele domnului președinte Crin Antonescu și noi o să facem sesiunea pe 29.

Domnul Ovidiu Victor Ganț:

Putem rămâne acum, după ședință.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Da, rămânem acum și stabilim imediat. S-ar putea ca în aceeași perioadă, de aceea o să am o rugăminte la dumneavoastră, să ne trimită un proiect de lege care a fost aprobat, o ordonanță de urgență, pentru a putea majora cu 4 la sută pensiile începând de la 1 februarie. Tot la fel, trebuie să trecem până la 1 februarie în procedură de urgență în ambele Camere. Deci, pe 28 și 29.

Eu aș propune în felul următor: să ne interesăm și dumneavoastră și noi și cu proiectul acesta, domnule Buican, cum se numește ordonanța, să vedem care este Camera decizională și prima Cameră sesizată și să stabilim, când facem convocarea, să facem pentru ambele chestiuni, 28-29 și atunci putem să ne acordăm cu senatorii și pentru cel de-al doilea proiect de ordonanță.

Sunteți de acord? Mulțumesc foarte mult.

Nu mai există alte chestiuni.

Dacă dumneavoastră aveți alte probleme?

Domnule Nicula, aveți cuvântul.

Domnul Vasile-Cosmin Nicula:

Domnule președinte, începând cu data de miercuri aș dori să ne puneți la dispoziție sala de ședințe de la Comisia pentru drepturile omului din Senat, să ne putem desfășura activitatea acolo, întrucât cele două săli de la buget-finanțe, Cameră și Senat, sunt destul de mici și neîncăpătoare pentru 50 de parlamentari. Dacă puteți să ne puneți la dispoziție sala de la Drepturile Omului.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Secretarii generali vor discuta cu președintele fiecărei comisii, cei doi sau trei președinți ai comisiilor care fac audierile, să găsească acea sală în care să intre toți parlamentari, inclusiv presa, inclusiv cei care sunt audiați.

Mai este o notă pe ordinea de zi.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 5 decembrie 2021, 3:43
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro