Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Galerie foto
Activitate parlamentară
2020-prezent (dep.)
2016-2020 (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
luări de cuvânt în ședințele Biroului permanent
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-2020 > Camera Deputaților > Florin-Claudiu Roman > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primit de la domnul deputat Florin Claudiu Roman (Grupul parlamentar al PNL)
PSDragnea blochează 75.000 de firme

Fără precedent! Cu trei zile înainte de termenul final, ANAF nu validează declarațiile contribuabililor din cauza modificării formularului pe ultima sută de metri. Astfel, contribuabilii buni platnici nu pot depune formularul 112 - Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate.

Efectiv, când se trimit on-line declarațiile, softul dă o eroare, declarația nu e validată, deci nu intră în evidența finanțelor. În consecință, finanțele nu au evidența sumelor pe care trebuie să le platească firmele pentru pensii, sănătate sau pentru impozitele pe salarii.
”Formularul 112 e un formular PDF inteligent, cu o serie de corelații între sume. IT-iștii spun că e greșit. Ne dă eroare la declarațiile corecte. Sunt afectate toate firmele care au salariați și depun declarațiile lunar (aproape toate firmele cu salariați), firmele și persoanele fizice cu venituri din drepturi de autor, venituri realizate din contracte de activitate sportivă”, îmi semnalează un contribuabil. El adaugă: ”De când s-a introdus impozitarea la nivelul salariului minim pe economie a contractelor de muncă cu timp parțial declarația dădea niște atenționări greșite, adică ne spunea că nu am calculat bine impozitele (la nivelul salariului minim) pentru persoanele care nu intrau sub incidența legii (mai aveau un loc de muncă, realizând astfel venituri la nivelul salariului minim). Acum au vrut să scoată această atenționare greșită (declarația era validată cu atenționări), dar modificarea declarației generează acum erori care nu permit validarea declarației”.
Noua versiune trebuia să alinieze declarația la Ordinul comun al ministrului finanțelor publice nr.1931/2018, al ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr.1615/2018 și al ministrului sănătății nr. 598/2018, valabil începând cu aprilie 2018. Problema mare este că majoritatea firmelor generează declarația 112 din soft-urile de contabilitate, iar prin schimbarea formularului, cu 3 zile înainte de termenul limită de depunere, rămâne puțin timp pentru modificarea și apoi pentru refacerea declarațiilor. În plus, daca noua declarație a ANAF-ului e și greșită, nu poți decât să aștepți declarația corectă și apoi modifici softul, actualizezi programul, faci declarația și o trimiți.
E un haos total să modifici declarația cu 3 zile înainte de data limită. Cine a apucat să depună declarația înainte de aparitia noii declarații nu are probleme, declarația fiind validată de finanțe.
În practică, finanțele nu o să știe cât au de colectat, iar casele de sănătate nu o să aibă evidența actualizată a persoanelor asigurate. În total, vorbim de circa 75.000 de firme blocate de haosul din ANAF. Bătaia de joc a PSDragnea la adresa contribuabililor cinstiți continuă!
Mai îndrăzniți să credeți în minciunile PSDragnea?
Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 4 martie 2021, 20:52
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro