Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Galerie foto
Activitate parlamentară
2020-prezent (dep.)
2016-2020 (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
luări de cuvânt în ședințele Biroului permanent
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-2020 > Camera Deputaților > Florin-Claudiu Roman > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primit de la președintele Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului, domnul deputat Florin Roman (Grupul parlamentar al PNL)
Cele 27 de avize dispar la reautorizarea lucrărilor în construcții

În calitate de președinte al Comisiei de Administrație Publică din Camera Deputaților, am inițiat un dialog cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice pe tema practicii neunitare în privința reluării procedurii de obținere a avizelor la reautorizarea lucrărilor în construcții.

În prezent, în funcție de complexitatea lucrărilor, sunt necesare până la 27 de avize și autorizații, dintre care jumătate se obțin de la nivel central. Precizările MDRAP vin să lămurească astfel de situații bizare, în care oamenii sunt puși pe drumuri birocratice stufoase.
Autorizația de construire este valabilă timp de 24 de luni de la emitere. Valabilitatea autorizației se extinde, în cazul lucrărilor începute în acest interval, pe toată durata de execuție a lucrărilor, în conformitate cu proiectul tehnic. În cazul în care aceste lucrări nu sunt începute, întârzierea duce la pierderea valabilității autorizației, fiind necesară emiterea unei noi autorizații de construire.
La solicitarea mea, MDRAP a venit cu noi clarificări în sprijinul solicitanților: ”În situația în care caracteristicile nu se schimbă față de autorizația inițială se va putea emite o nouă autorizație de construire, fără a fi necesar un nou certificat de urbanism”. Ceea ce înseamnă de fapt că, implicit, nu este necesară reluarea procedurii de obținere a celor 27 de avize/acorduri. Noile precizări sunt cuprinse și într-un ordin de modificare a metodologiei de aplicare a Legii 50/1991. Așadar, mai puține hârțoage, mai puțină birocrație!
Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 26 februarie 2021, 17:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro