Plen
Ședința Camerei Deputaților din 20 februarie 2001
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2001 > 20-02-2001 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 februarie 2001

65. Dezbaterea Proiectului de României și Guvernul Macedonean privind Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul transporturile rutiere, semnat la București la 12 iunie 2000 (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 14/2001

Domnul Viorel Hrebenciuc:

................................................

Haideți să intrăm la pct.3 din ordinea de zi. Dat fiind faptul că avem pauză la ora 13, vă propun să ne ținem de program totuși, urmând să supun analizei dumneavoastră Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Macedonean privind transporturile rutiere, semnat la București la 12 iunie 2000, adoptat de Senat.

Din partea inițiatorului, vă rog.

Domnul Dan Banciu:

Domnule președinte,

Ținând cont de interesele economice și politice ale României și dinamica relațiilor româno-macedonene s-a impus necesitatea semnării unui acord rutier care să țină cont de rezoluțiile certe, directivele și reglementările europene în domeniu, precum și de legislația în domeniu, precum și de legislația în vigoare a celor două țări. Dispozițiile acestui acord se aplică transporturilor de persoane și mărfuri în tranzit direct și în tranzit pe teritoriul statului unuia din părțile contractante, părțile contractante cu vehicule înmatriculate pe teritoriul statului uneia dintre părți.

Transporturile de mărfuri între cele două state sau în tranzit pe teritoriile lor, operate cu ajutorul vehiculelor înmatriculate pe unul din teritoriile celor două state se efectuează pe baza regimului de autorizare prealabilă. Comisia mixtă ce va fi înființată în conformitate cu prevederile acordului va putea expune lista de categorii de transporturi scutite de autorizații și în general va avea ca obiectiv luarea măsurilor menite să faciliteze transporturile rutiere între cele două țări. Acordul urmează să fie încheiat pe o perioadă de un an și va fi prelungit în mod automat pentru noi perioade de cîte un an, cu excepția cazului când este denunțat de una din părțile contractante. Acest acord este de natură să contribuie la sporirea eficienței transporturilor rutiere internaționale între cele două țări, asigurându-se desfășurarea activităților în acest domeniu pe bază de reciprocitate.

Vă mulțumesc.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Din partea comisiei domnul Antal Istvan.

Domnul Ántal István:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Comisia de industrie și servicii a dezbătut proiectul de lege pe data de 14 februarie și a avut în vedere și avizul primit de la Consiliul Legislativ și avizele de la comisiile pentru politică externă și juridică, de disciplină și imunități și s-a hotărât în ședința din 14 februarie să fie aprobat proiectul de lege în forma adoptată de Senat. Acordul, de fapt, reglementează aspectele transportului internațional de marfă și călători între cele două țări, pornind de la acordul bilateral aprobat în cadrul Conferinței Europene a miniștrilor de transport și necesitatea acordului este determinată și de faptul că acordul rutier cu Iugoslavia, care reglementa transportul rutier internațional între cele două țări, după divizarea Iugoslaviei nu mai oferea un cadru modern de reglementare în acest domeniu. Țin să menționez că raportul a fost întocmit fără un punct de vedere al Guvernului, dar în prezența reprezentanților din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturi și Locuințe și în cadrul ședinței a fost prezentat un punct de vedere privind acest proiect de lege.

Proiectul de lege prin obiectul de reglementare și conținutul său face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

La dezbateri generale are cuvântul domnul Stanciu.

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Onorat prezidiu,

Stimați colegi,

Nu știu dacă vă amintiți, dar primele intervenții ale noastre au fost făcute pe acorduri. Aceste acorduri le semnează puterea executivă, respectiv Guvernul, și le ratifică Parlamentul. Această dualitate este absolut necesară pentru că acordurile, poate mai mult decât legile interne, pot să aducă daune României atât în ceea ce privește imaginea, cât și în ceea ce privește aspectul economic sau de securitate. Nu este cazul prezentului acord. Dar este bine ca noi, cei care ne dăm reprezentanții poporului, conform Constituției, să înțelegem ca atunci când țara este angajată printr-un acord cu altă țară, această ratificare ce implică votul nostru să se facă în deplină prevedere constituțională. Dacă am fost lucrativi, deși asta înseamnă profit, sau înțelegători, spre a vedea că a ieșit un coleg din sală sau nu și s-a micșorat cvormul, aici, domnule președinte, cu toată stima și cu tot respectul și nu este o chestiune întâmplătoare astăzi, aduceți-vă aminte că am făcut-o și în legislatura trecută, acordurile trebuie să fie validate de domnii parlamentari, domnilor. Îmi cer scuze și față de domniile lor că va trebui să-i chemați în sală, dar e bine să înțelegem că pe umerii noștri nu apasă numai indemnizația și suma forfetară, ci apasă și răspunderea pe care ne-o luăm ratificând un acord între România și celelalte țări. Avem 7 acorduri.

Deci, domnule președinte, pe fond procedural, vă rog să aveți în vedere două variante. Ori ne oprim aici și ne asigurăm cvorumul după pauză, decalăm pauza corespunzător, ori trecem la verificarea și întrunirea cvorumului, chiar cu riscul unui apel nominal, să stricăm cumva masa unor colegi, cu ceea ce nu se cuvine, dar nu cred că ne putem permite să trecem în fugă acorduri, chiar dacă ele sunt bine făcute, dar fiecare să simtă că prin mîna lui ridicată angajează România și aici o angajează în relațiile internaționale.

Vă mulțumesc pentru înțelegere și procedați în consecință.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Domnule Stanciu, eu nu vreau astăzi decât să votăm titlul legii și articolul unic, iar votul final urmează să se dea joi, eu nu am propus astăzi să facem votul final al acestor acorduri. Vreau să să trecem prin ele ca să putem să le supunem votului final.

Deci, dumneavoastră într-un fel mă învinovățiți de o chestiune pe care n-aveam de gând s-o fac. Vă mulțumesc pentru grija pe care mi-o acordați, domnule Stanciu.

Dacă sunt obiecții la titlul legii. Nefiind obiecții, îl considerăm votat în unanimitate.

Supun votului dumneavoastră art.unic prin care se ratifică Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Macedoniei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Unanimitate.

Acest acord va fi supus votului final în ședința noastră de joi.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 20 octombrie 2019, 3:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro