Plen
Ședința Senatului din 25 septembrie 2003
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.119/04-10-2003

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
29-06-2022
28-06-2022 (comună)
28-06-2022
27-06-2022
22-06-2022 (comună)
22-06-2022
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 25-09-2003 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 25 septembrie 2003

14. Dezbaterea și adoptarea proiectului Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 75/2003 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de editare a monitoarelor oficiale ale unităților administrativ-teritoriale
 
consultă fișa PL nr. L339/2003

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

................................................

La punctul 11 din ordinea de zi avem înscris proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 75/2003 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de editare a monitoarelor oficiale ale unităților administrativ-teritoriale.

Comisia sesizată în fond este Comisia pentru administrație publică și organizarea teritoriului.

În numele Executivului, aveți cuvântul, vă rog.

Domnul Mircea Alexandru:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor senatori,

Ordonanța Guvernului nr. 75/2003 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de editare a monitoarelor oficiale ale unităților administrativ-teritoriale are ca obiect de reglementare organizarea serviciilor de editare a monitoarelor respective în subordinea consiliului județean, respectiv a municipiului București, cu sau fără personalitate juridică, sau în cadrul aparatului propriu.

Experiența acumulată de la data adoptării Ordonanței Guvernului nr. 80/2001 a arătat că limitarea drastică a cheltuielilor instituțiilor publice, precum și normarea strictă a personalului unora dintre acestea pot determina sincope în activitatea lor, exact în perioada în care ele trebuie să desfășoare o activitate intensă în vederea accelerării reformei și în situații deosebite.

Se prevede ca în municipii, sectoarele municipiului București și orașe să se poată înființa compartimente redacționale în aparatul propriu al consiliului local, care să asigure editarea unor monitoare oficiale proprii. De asemenea, prin acest act normativ s-a avut în vedere reglementarea următoarelor aspecte: modul de organizare a serviciului public de editare a monitoarelor oficiale; tipurile de acte și documente adoptate sau emise de autoritățile administrației publice locale care se publică în monitorul oficial al județului și al municipiului București; modul de finanțare a cheltuielilor serviciului public și sursele de acoperire a acestor cheltuieli; responsabilitățile autorităților administrației publice locale cu privire la procedura publicării în monitorul oficial.

Elaborarea prezentei ordonanțe a fost reclamată din necesitatea de a reglementa în mod unitar și coerent organizarea și funcționarea serviciilor publice de editare a monitoarelor oficiale ale unităților administrației teritoriale.

În prezent, această responsabilitate îi revine prefectului, conform dispozițiilor Hotărârii Guvernului nr. 475.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă mulțumesc.

Îl invit pe domnul senator Hrițcu să prezinte raportul comisiei.

Domnul Florin Hrițcu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia pentru administrație publică și organizarea teritoriului a fost sesizată în fond cu dezbaterea și întocmirea raportului la acest proiect de lege. În urma dezbaterilor, comisia a hotărât să adopte raport favorabil și propune plenului Senatului dezbaterea și adoptarea acestui proiect de lege în forma adoptată de Guvernul României.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă mulțumesc.

Vă consult dacă doriți să interveniți la dezbateri generale.

Nu sunt intervenții, nici amendamente formulate de către domnii senatori.

Potrivit raportului întocmit de Comisia pentru administrație publică și organizarea teritoriului, supun votului plenului Senatului, printr-un singur vot, atât raportul comisiei, cât și proiectul de lege în ansamblu.

Precizez caracterul legii de lege ordinară.

Vă rog să vă exprimați prin vot.

Cu 79 de voturi pentru, 11 împotrivă și 5 abțineri, raportul comisiei și proiectul de lege au fost aprobate de plenul Senatului.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 6 iulie 2022, 6:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro