Plen
Ședința Senatului din 3 noiembrie 2003
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.141/13-11-2003

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 03-11-2003 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 3 noiembrie 2003

6. Proiectul Legii pentru adoptarea Codului fiscal (aprobarea solicitării Guvernului ca dezbaterea proiectului de lege să aibă loc în procedură de urgență)
 
consultă fișa PL nr. L428/2003

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

................................................

La punctul 3 în ordinea de zi, avem o notă privind aprobarea procedurii de urgență pentru dezbaterea și adoptarea proiectului de lege Codul fiscal.

Domnul Ioan Aurel Rus:

Domnule președinte, am solicitat înainte cuvântul.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Imediat vi-l ofer, dar să terminăm chestiunile organizatorice primite de la Biroul permanent și vă ofer cuvântul imediat.

Dacă sunt intervenții în legătură cu această solicitare?

Vă rog, aveți cuvântul!

Domnul Iuliu Păcurariu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Este vorba de o lege foarte importantă. De ce trebuie să o dezbatem în procedură de urgență, din moment ce este foarte importantă și trebuie să asigurăm o dezbatere parlamentară serioasă. Asta este toată problema, fiind vorba de o lege atât de importantă. Care e justificarea pentru care e nevoie de procedură de urgență la această lege? Nu înțelegem care e justificarea.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă rog, alte observații pe acest proiect de lege?

Justificarea care a fost discutată și în Biroul permanent este legată de necesitatea adoptării acestui proiect de lege care face parte din acquis-ul comunitar, din închiderea capitolului de negocieri cu privire la fiscalitate.

Vă rog, domnule senator Horga.

Domnul Vasile Horga:

Mulțumesc, domnule președinte.

Nici pentru noi nu mai este nimic surprinzător în această cerere a utilizării procedurii de urgență, pentru că am fost obișnuiți cu lucruri și mai rele în ultimii 3 ani, ca de pildă asumarea răspunderii pentru cele mai importante legi pe care le-a promovat acest Guvern. Vă dau două exemple doar: Codul muncii și Legea privind lupta împotriva corupției și vedeți câte probleme ridică aceste legi în aplicare, pentru că ele nu au fost aduse în dezbaterea Parlamentului. Dacă erau aduse, cred eu că aveam fiecare dintre noi suficientă forță intelectuală ca să intrăm pe anumite articole astfel încât ele să fie opozabile celor care ne-au trimis în Parlament.

Codul fiscal este o lege extrem de importantă, care se adresează aproape întregii populații din România, tuturor contribuabililor și normal ar fi ca această lege să se discute în procedură normală. Procedura de urgență știți foarte bine ce înseamnă; înseamnă o accelerare foarte rapidă a tuturor discuțiilor, atât în comisia care face raportul, cât mai ales în procedura parlamentară, astfel încât va ieși o lege pe care în esență toată lumea a dorit-o să fie bună, dar vedeți că în practică se dovedește a fi dimpotrivă, efectele ei vor fi în sens contrar.

Această lege conține, după cum ați văzut și dumneavoastră, peste 60 de capitole grupate în 9 titluri și sute de articole. Cine poate să facă această lecturare într-un timp atât de scurt? Numai simpla citire a acestor articole durează probabil o zi, dar eu cred că un parlamentar nu este suficient să citească, este important să gândească asupra unor aspecte care au un impact deosebit în viața socială.

De aceea partidul pe care îl reprezint nu va vota această procedură de urgență.

Mulțumesc.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Da, mulțumesc.

Dacă mai sunt și alte intervenții?

Domnul senator Mircea Ionescu-Quintus.

Domnul Mircea Ionescu-Quintus:

Mulțumesc, domnule președinte.

Și Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal consideră că, față de importanța nu a unei legi, ci a unui cod, procedura de urgență care restrânge foarte, foarte mult timpul studierii și dezbaterilor asupra prevederilor importante din acest cod ar fi dăunătoare și ar fi exact altceva decât dorește Guvernul să realizeze prin acest cod. Cred că o procedură obișnuită este cea mai potrivită.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă mulțumesc.

Dacă mai doresc și colegii din celelalte grupuri parlamentare să se exprime? Grupul parlamentar P.D.

Domnul Iuliu Păcurariu:

Am vorbit. Vreau să anunț doar că Grupul parlamentar al Partidului Democrat nu va susține procedura de urgență. Cred că ar fi cazul ca și colegii de la P.S.D., în situația în care tot Parlamentul, cu excepția P.S.D.-ului, nu susține această procedură, s-și reconsidere poziția.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Solicitarea nu este venită din partea Grupul parlamentar P.S.D., ci din partea Guvernului, cu motivarea că acest Cod fiscal, acest proiect de lege, face parte din acquis-ul comunitar.

Domnul senator Solcanu.

Domnul Ion Solcanu:

Domnule președinte, firește că Guvernul are dreptul să solicite procedura de urgență. Această solicitare se întemeiază și pe faptul că legea, ca atare, e solicitată și de acquis-ul comunitar, cum bine precizați dumneavoastră mai înainte. În al doilea rând, sunt o serie întreagă de prevederi în Codul fiscal, pe temeiul cărora ne vom clădi și proiectul Legii pentru bugetul de stat pe anul 2004.

Noi credem, pe mai departe, că această lege poate fi adoptată în procedură de urgență. Firește că această procedură de urgență prevede posibilitatea oricărui senator să facă amendamente la proiectul de lege. Oricare dintre noi are acest drept.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci va analiza fiecare amendament. În această comisie sunt reprezentanții tuturor grupurilor parlamentare. Firește că prezența dumnealor e în funcție de ponderea pe care grupul parlamentar respectiv o are în actualul Senat al României.

Și, în final, proiectul de lege va fi supus dezbaterii plenului Senatului și, în chip democratic, vom adopta această lege sau o vom respinge.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Domnul Iuliu Păcurariu (din sală):

Avem bugetul de stat în această perioadă, domnule președinte.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă rog să îmi permiteți, în conformitate cu Regulamentul Senatului, să supun votului plenului Senatului această solicitare venită din partea Executivului.

Vă rog să vă pronunțați prin vot.

Solicitare aprobată de plenul Senatului cu 67 de voturi pentru, 38 de voturi împotrivă, în conformitate cu prevederile art. 102 alin. 2 din Regulamentul Senatului.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 22 august 2019, 13:11
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro