Plen
Ședința Camerei Deputaților din 16 decembrie 2003
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.168/27-12-2003

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 16-12-2003 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 decembrie 2003

33. Supunerea la votul final:  

 

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

  ................................................
 

Acum o să-l rog pe domnul președinte Dorneanu să preia conducerea ședinței pentru desfășurarea secvenței de vot final.

 
 

(Din acest moment conducerea ședinței este preluată de domnul Valer Dorneanu, președintele Camerei Deputaților)

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Vă rog să vă luați locurile dumneavoastră pentru a începe parcurgerea listei de proiecte de lege pe care le supunem votului final astăzi.

 
Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de garanție dintre România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 4 aprilie 2003, aferent împrumutului acordat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Companiei Naționale de Căi Ferate C.F.R. S.A. (adoptat);

1. Primul proiect înscris pe lista votului final de astăzi este Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de garanție dintre România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 4 aprilie 2003, aferent împrumutului acordat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Companiei Naționale de Căi Ferate "C.F.R." S.A. Este lege ordinară.

Cine este pentru? 201 voturi pentru. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 6 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Memorandumului de Înțelegere între România și Comunitatea Europeană privind participarea României la Mecanismul Comunitar de facilitare a întăririi cooperării în intervențiile de asistență în domeniul protecției civile, semnat la Bruxelles la 28 noiembrie 2002 (adoptat);

2. Proiectul de Lege pentru ratificarea Memorandumului de Înțelegere între România și Comunitatea Europeană privind participarea României la "Mecanismul Comunitar de facilitare a întăririi cooperării în intervențiile de asistență în domeniul protecției civile", semnat la Bruxelles la 28 noiembrie 2002. Lege ordinară.

Cine este pentru? Vă mulțumesc. 220 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea amendamentelor aduse la Aranjamentul stand-by dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit prin schimb de scrisori între București și Washington prin scrisoarea din 17 octombrie 2001 a Ministerului Finanțelor Publice și a Băncii Naționale a României și răspunsul din 31 octombrie 2001 al Fondului Monetar Internațional, cu modificările și completările ulterioare, prin Memorandumul suplimentar de politici economice și financiare și prin Memorandumul tehnic de înțelegere suplimentar, convenit la București și Washington, prin Scrisoarea Părții Române din 3 octombrie 2003 și Decizia Consiliului Directorilor Executivi al Fondului Monetar Internațional din 15 octombrie 2003 (adoptat);

3. Proiectul de Lege pentru ratificarea amendamentelor aduse la Aranjamentul stand-by dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit prin schimb de scrisori între București și Washington prin scrisoarea din 17 octombrie 2001 a Ministerului Finanțelor Publice și a Băncii Naționale a României și răspunsul din 31 octombrie 2001 al Fondului Monetar Internațional, cu modificările și completările ulterioare, prin Memorandumul suplimentar de politici economice și financiare și prin Memorandumul tehnic de înțelegere suplimentar, convenit la București și Washington, prin Scrisoarea Părții Române din 3 octombrie 2003 și Decizia Consiliului Directorilor Executivi al Fondului Monetar Interanțional din 15 octombrie 2003. Lege ordinară.

Cine este pentru? 220 de voturi pentru. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 3 voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Adoptat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr.160/1998 pentru organizarea și exercitarea profesiunii de medic veterinar (adoptat);

4. Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr.160/1998 pentru organizarea și exercitarea profesiunii de medic veterinar - lege organică.

Cine este pentru? 222 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2003 pentru modificarea și completarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale (adoptat);

5. Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2003 pentru modificarea și completarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale. Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 222 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 80/2003 privind concediul de odihnă și alte concedii ale președinților și vicepreședinților consiliilor județene precum și ale primarilor și viceprimarilor (adoptat);

6. Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 80/2003 privind concediul de odihnă și alte concedii ale președinților și vicepreședinților consiliilor județene precum și ale primarilor și viceprimarilor.

Lege ordinară.

Cine este pentru? 221 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? O abținere.

Adoptat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic și consular (adoptat);

7. Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic și consular.

Lege organică.

Cine este pentru? 220 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 7 abțineri. Mulțumesc.

Adoptat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.85/2003 pentru aprobarea continuării procedurii de negociere competitivă și finalizare a încheierii contractului de mentenanță de material rulant și feroviar pentru circulația în tunel, între Societatea Comercială de Transport cu Metroul București METROREX - S.A. și Societatea Comercială ALSTOM Transport - S.A. (adoptat);

8. Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.85/2003 pentru aprobarea continuării procedurii de negociere competitivă și finalizare a încheierii contractului de mentenanță de material rulant și feroviar pentru circulația în tunel, între Societatea Comercială de Transport cu Metroul București METROREX - S.A. și Societatea Comercială ALSTOM Transport - S.A.

Lege ordinară.

Cine este pentru? 181 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 34 abțineri.

Adoptat.

Cererea privind prelungirea termenului de funcționare a Comisiei speciale pentru elaborarea propunerilor legislative prevăzute la art. 79 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României și avizarea proiectelor de legi pentru aprobarea ordonanțelor și ordonanțelor de urgență emise de Guvern în acest domeniu (adoptat);

9. Cererea privind prelungirea termenului de funcționare a Comisiei speciale pentru elaborarea propunerilor legislative prevăzute la art. 79 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României și avizarea proiectelor de legi pentru aprobarea ordonanțelor și ordonanțelor de urgență emise de Guvern în acest domeniu.

Cine este pentru? 185 voturi pentru.

Împotrivă? 4 voturi împotrivă.

Abțineri? 15 abțineri.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.108/2003 pentru desființarea închisorii contravenționale (adoptat);

10. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.108/2003 pentru desființarea închisorii contravenționale.

Lege ordinară.

Cine este pentru? 180 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 3 abțineri. Dar și foarte multe voturi neexprimate.

Proiectul de Lege privind tratatele (adoptat);

11. Proiectul de Lege privind tratatele.

Lege organică.

Cine este pentru? 191 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 16 abțineri.

Iarăși sunt voturi neexprimate.

Adoptat proiectul.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2003 pentru modificarea Legii învățământului nr. 84/1995 (adoptat);

12. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2003 pentru modificarea Legii învățământului nr. 84/1995.

Lege organică.

Cine este pentru? 185 voturi pentru.

Împotrivă? 54 de voturi împotrivă.

Abțineri? 8 abțineri.

Adoptat cu 185 pentru, 54 împotrivă, 8 abțineri.

Domnul Asytalos Ferenc dorește să explice votul Grupului parlamentr U.D.M.R.

 

Domnul Asztalos Ferenc:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Aș dori ca în câteva propoziții să vă explic votul nostru. Noi considerăm că viitorul societății românești depinde de calitatea procesului instructiv-educativ.

Or, prin acceptarea textului modificat a art.158, noi nu facem altceva decât să dăm posibilitate Ministerului Educației ca să aibă competență prin care cu aprobarea ministerului să poată funcționa.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Numai puțin! Mai sunt cinci minute. Vă rog să aveți atâta răbdare și să mai rămâneți în sală ca să nu fim puși în situația să facem apel nominal la sfârșitul sesiunii.

 
 

Domnul Asztalos Ferenc:

Deci, dacă-mi permiteți, repet propoziția. Prin acceptarea textului amendat a art.158, de azi încolo, în România, pot funcționa grupe și clase peste efectivul maxim cu aprobarea Ministerului Educației și Cercetării.

Or, dacă ne uităm cum stăm cu această treabă în Europa, ajungem la concluzia că în majoritatea cazurilor, în țările din Uniunea Europeană, efectivul maxim de elevi nu depășește 30 de elevi. Desigur, sunt și exemple, zic eu, negative. Fiindcă, de exemplu, în Slovacia, în Polonia sau în Estonia sunt clase cu un efectiv de 34-36 de elevi.

Dar mă întreb eu, dacă dorim să ne integrăm, de ce luăm exemple negative și de ce nu ne comportăm așa cum se comportă alte țări din Uniunea Europeană, fiindcă în Belgia, de exemplu, sau în Italia, sunt clase cu un efectiv de 22-25 de elevi. Noi, desigur, suntem pentru amendarea acelor articole prin care contribuim la ridicarea nivelului procesului instructiv-educativ, dar, în acest caz, noi suntem convinși că prin această amendare a articolului nu contribuim la ridicarea procesului instructiv-educativ.

De aceea, am votat contra acestei ordonanțe.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul profesor Mincu, din partea Grupului P.R.M. dorește să explice votul acestei formațiuni politice.

 
 

Domnul Iulian Mincu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Vreau să motivez votul negativ pe care Grupul P.R.M. îl face pentru această propunere pe care o susține o parte din comisie. Aș vrea săvă spun că, în momentul de față, există peste un milion de analfabeți în România. În momentul de față, învățământul rural este în continuă decădere și că există o serie întreagă de școli care sunt de bună calitate și că învățământul urban este de bună calitate.

Dacă venim acum și mărim numărul de elevi în învățământul urban, de la 30 la 32, va fi într-o zi la 34, la 40 și va decade și acest învățământ urban din care recrutam elevii cei mai buni.

De aceea, eu consider că aprobarea de 30 de elevi este o aprobare care trebuie respinsă pentru că nu ajută învățământul românesc.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Niculae Napoleon Antonescu:

Vreau să spun de ce am votat pentru.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Grupul parlamentar P.S.D., adică!

 
 

Domnul Niculae Napoleon Antonescu:

Se pare că, știu eu, fie intenționat, fie știu eu, neintenționat, se face o confuzie foarte mare. În România, clasele și grupele au prin lege 25-30 de elevi. Deci, ne înscriem total în cerințele europene, nu este nici o problemă.

În discuție era doar o singură excepție, prin care ministerul avea deja dreptul să aprobe clase sub limita minimă și vreau să vă spun că în România sunt peste 2000 de clase sub limita minimă care costă foarte mult bugetul pentru că funcționează cu un număr care nu este optim de elevi și de copii. Și, de asemenea, ministerul a cerut să aibă dreptul să aprobe prin excepție și un loc sau două peste 30 din motive foarte bine întemeiate.

Acolo unde apare un elev care vine transferat, de exemplu, copilul unui diplomat care vine în țară și vrea o școală, e o clasă de 31. Ce face ministerul? Face două sub limita de 15 și de 16 locuri?

Deci, acestea sunt situațiile. Vreau să vă spun că în România sunt 200 de astfel de excepții, în plus cu unul sau doi elevi și 2000 de clase sub cifra minimă. Așa că restul, eu cred că argumentarea domnului, nu-i pronunț numele că după aia vrea dreptul la replică, este nefondată, pentru că legea învățământului din România se înscrie total în prevederile europene și este între 25 și 30.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule profesor Antonescu. Iată o dovadă a interesului și a importanței pe care toți o acordăm învățământului.

 
Proiectul de lege pentru ratificarea Acordului de împrumut între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București, la 26 august 2003, pentru finanțarea Proiectului privind reabilitarea și reforma sectorului de irigații (adoptat);

13. Proiectul de lege pentru ratificarea Acordului de împrumut între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București, la 26 august 2003, pentru finanțarea Proiectului privind reabilitarea și reforma sectorului de irigații.

Lege ordinară.

Cine este pentru? 222 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă pentru înființarea comunei Arcuș, prin reorganizarea comunei Valea Crișului, județul Covasna (adoptat);

14. Propunerea legislativă pentru înființarea comunei Arcuș, prin reorganizarea comunei Valea Crișului, județul Covasna.

Lege organică.

Cine este pentru? 190 voturi pentru.

Împotrivă? 35 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat cu 190 voturi pentru, 35 voturi împotrivă, nici o abținere.

Proiectul de Lege pentru formularea unei rezerve la Convenția Europeană privind Televiziunea Transfrontieră a Consiliului Europei, adoptată la Strasbourg la 5 mai 1989, și pentru desemnarea, în conformitate cu prevederile acestei Convenții, a autorităților competente (adoptat);

15. Proiectul de Lege pentru formularea unei rezerve la Convenția Europeană privind Televiziunea Transfrontieră a Consiliului Europei, adoptată la Strasbourg la 5 mai 1989, și pentru desemnarea, în conformitate cu prevederile acestei Convenții, a autorităților competente.

Cine este pentru? 191 voturi pentru.

Împotrivă? 19 voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Adoptat cu 191 voturi pentru, 19 voturi împotrivă, o abținere.

Domnul deputat Marton Arpad explică votul U.D.M.R.-ului.

 

Domnul Árpad-Francisc Márton:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Pe scurt, am votat împotriva acestei variante pentru că, în concepția noastră, forma pe care am adoptat-o este contrară legislației pe care o avem actualmente în România.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

 
Propunerea legislativă privind înființarea comunei Alma, județul Sibiu (adoptat);

16. Propunerea legislativă privind înființarea comunei Alma, județul Sibiu.

Lege organică.

Cine este pentru? 194 voturi pentru.

Împotrivă? 34 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Propunerea legislativă pentru înființarea comunei Mereni prin reorganizarea comunei Lemnia, județul Covasna (adoptat);

17. Propunerea legislativă pentru înființarea comunei Mereni prin reorganizarea comunei Lemnia, județul Covasna.

Cine este pentru? 195 voturi pentru.

Împotrivă? 32 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat cu 195 voturi pentru, 32 voturi împotrivă, nici o abținere.

Propunerea legislativă pentru înființarea comunei Dalnic prin reorganizarea comunei Moacșa, județul Covasna (adoptată propunerea de respingere);

18. Propunerea legislativă pentru înființarea comunei Dalnic prin reorganizarea comunei Moacșa, județul Covasna.

Se propune respingerea acesteia.

Cine este pentru respingere? 191 pentru respingere.

Împotriva respingerii? 19 voturi împotriva respingerii.

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul a fost respins.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.46 din 5 iunie 1996 privind pregătirea populației pentru apărare Covasna (adoptată propunerea de respingere);

19. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.46 din 5 iunie 1996 privind pregătirea populației pentru apărare Covasna.

De asemenea, comisia a propus respingerea.

Cine este pentru respingere? 201 voturi pentru respingere.

Împotrivă? 19 voturi împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Proiectul a fost respins cu 201 voturi pentru respingere, 19 împotrivă și două abțineri.

Domnul Marton dorește să explice votul Grupului UDMR.

 

Domnul Árpad-Francisc Márton:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Atunci când, printre altele, am votat pentru modificarea unei prevederi din Constituție care avea acel text care ne-a obligat pe toți să fim militari, noi am crezut în campania noastră și în votul pe care l-am dat, într-adevăr, România va dispărea milităria obligatorie.

Ca atare, am depus un proiect de lege. Acest proiect de lege a fost respins de dumneavoastră și urmează ca Guvernul, cel puțin așa se poate citi pe site, să propună un proiect de lege elaborat de Ministerul de Interne care vrea să mențină în continuare obligativitatea armatei în România. Și după cum știm, ați mai auzit-o astăzi, nu vreau să repet, contrar uzanțelor din statele democratice care este o armată neperformantă, care este o armată care costă mai mult decât cel pe care vi l-am propus.

Ca atare, avându-se în vedere că s-a respins acest proiect de lege, vom depune un alt proiect de lege, cam în același timp când va veni și Guvernul cu proiectul de lege al Guvernului, luându-se în considerare acele elemente din propunerile, obiecțiile care au venit din partea societății civile și nu ne vom da bătuți, vom lupta pentru ca în 2007, în România, armata să nu mai fie obligatorie.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Și eu vă mulțumesc.

 
Propunerea legislativă pentru abrogarea și modificarea unor dispoziții din Legea 92/1992 pentru organizarea judecătorească (adoptată propunerea de respingere);

20. Propunerea legislativă pentru abrogarea și modificarea unor dispoziții din Legea 92/1992 pentru organizarea judecătorească.

Comisia a propus respingerea.

Cine este pentru această soluție? 192 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 4 abțineri și câteva zeci de voturi neexprimate.

Proiectul de Lege pentru înființarea comunei Beștepe, prin reorganizarea comunei Mahmudia, județul Tulcea (adoptat);

22. Proiectul de Lege pentru înființarea comunei Beștepe, prin reorganizarea comunei Mahmudia, județul Tulcea.

Lege organică.

Cine este pentru? 192 voturi pentru.

Împotrivă? 29 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat cu 192 voturi pentru, 29 împotrivă, nici o abținere.

Domnul deputat Niculescu dorește să explice votul.

 

Domnul Constantin Niculescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

În numele inițiatorilor, doresc să mulțumesc Camerei Deputaților pentru reparația care a făcut-o locuitorilor acestei comune tulcene desființată în 1968.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc. Sărisem peste pct.21.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.89/2003 privind alocarea capacităților de infrastructură feroviară, tarifarea utilizării infrastructurii și certificarea în materie de siguranță (adoptat);

21. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.89/2003 privind alocarea capacităților de infrastructură feroviară, tarifarea utilizării infrastructurii și certificarea în materie de siguranță.

Lege ordinară.

Cine este pentru? 191 voturi pentru.

Împotrivă? 29 voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Adoptat cu 191 voturi pentru, 29 contra, o abținere.

Propunerea legislativă privind înființarea comunei Rădești, județul Galați (adoptată);

23. Propunerea legislativă privind înființarea comunei Rădești, județul Galați.

Cine este pentru? 192 voturi pentru.

Împotrivă? 28 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat cu 192 voturi pentru, 28 voturi contra, nici o abținere.

Propunerea legislativă privind exercitarea profesiei de detectiv particular (adoptată propunerea de respingere);

24. Propunerea legislativă privind exercitarea profesiei de detectiv particular.

Se propune respingerea acesteia.

Cine este pentru respingere? 192 voturi pentru respingere.

Împotrivă? 29 voturi împotriva respingerii propunerii.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă a fost respinsă cu acest scor.

Propunerea legislativă privind regimul acordării burselor private (adoptată propunerea de respingere);

25. Propunerea legislativă privind regimul acordării burselor private.

Se propune respingerea.

Cine este pentru această soluție? 186 voturi.

Împotriva respingerii? 31 voturi împotriva respingerii.

Abțineri? 3 abțineri.

Respins propunerea.

Vă rog să votați la timp, stimați colegi din stânga sălii.

Propunerea legislativă privind constituirea unor burse excepționale destinate elevilor performanți din mediul rural (adoptată propunerea de respingere);

26. Propunerea legislativă privind constituirea unor burse excepționale destinate elevilor performanți din mediul rural.

Comisia a propus respingerea.

Cine este pentru această soluție? 186 voturi pentru respingere.

Împotrivă? 33 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptată propunerea de respingere.

Propunerea legislativă pentru modificarea art.19 alin.(2) din Legea nr.345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată (adoptată propunerea de respingere);

27. Propunerea legislativă pentru modificarea art.19 alin.(2) din Legea nr.345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată.

De asemenea, Comisia pentru buget a propus respingerea.

Cine este pentru această soluție? 186 voturi pentru.

Împotrivă? 31 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

S-a respins propunerea.

Propunerea legislativă privind modificarea Ordonanței Guvernului nr.61/2001 pentru modificarea și completarea Legii contabilității nr.82/1991, aprobată cu modificări prin Legea nr.310/2002 (adoptată propunerea de respingere);

28. Propunerea legislativă privind modificarea Ordonanței Guvernului nr.61/2001 pentru modificarea și completarea Legii contabilității nr.82/1991, aprobată cu modificări prin Legea nr.310/2002.

Comisia a propus respingerea.

Cine este pentru această soluție? 192 voturi pentru respingere.

Împotrivă? 32 voturi împotriva respingerii.

Abțineri? O abținere.

Respinsă propunerea.

Propunerea legislativă pentru abrogarea Legii nr.491 din 11 iulie 2002 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.40 din 28 martie 2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare (adoptată propunerea de respingere);

29. Propunerea legislativă pentru abrogarea Legii nr.491 din 11 iulie 2002 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.40 din 28 martie 2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare.

Comisia a propus respingerea.

Cine este pentru această soluție? 185 voturi pentru respingere.

Împotrivă? 31 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Respinsă propunerea.

Propunerea legislativă pentru aprobarea scutirii de la plata taxelor vamale a medicamentelor de uz uman provenite din import precum și a unor bunuri provenite din import destinate industriei farmaceutice din România (adoptată propunerea de respingere);

30. Propunerea legislativă pentru aprobarea scutirii de la plata taxelor vamale a medicamentelor de uz uman provenite din import precum și a unor bunuri provenite din import destinate industriei farmaceutice din România.

S-a propus respingerea.

Cine este pentru această soluție? 185 voturi pentru.

Împotrivă? 31 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Respinsă propunerea.

Propunerea legislativă pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.7/2001 privind impozitul pe venit (adoptată propunerea de respingere);

31. Propunerea legislativă pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.7/2001 privind impozitul pe venit.

Cine este pentru soluția de respingere propusă de către comisie? 186 voturi pentru.

Împotrivă? 31 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Respinsă propunerea.

Doriți să explicați votul? Poftiți, distinsă colegă!

 

Doamna Böndi Gyöngyike:

Mulțumesc frumos.

Deși suntem inițiatorii acestui proiect de lege, am votat împotrivă deoarece propunerea noastră a fost inclusă în Codul fiscal și din cauza asta am votat așa.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Da. Vă mulțumesc pentru explicație.

 
Propunerea legislativă privind stabilirea destinației cotei de 1% din impozitul pe venitul anual global aflată la dispoziția contribuabililor persoane fizice (adoptată propunerea de respingere);

32. Propunerea legislativă privind stabilirea destinației cotei de 1% din impozitul pe venitul anual global aflată la dispoziția contribuabililor persoane fizice.

Comisia a propus soluția respingerii.

Cine este pentru? 197 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Sunt în schimb voturi neexprimate.

Respinsă propunerea.

Propunerea legislativă pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor prețioase în România (adoptată propunerea de respingere);

33. Propunerea legislativă pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor prețioase în România.

Comisia a propus respingerea.

Cine este pentru? 193 voturi pentru respingere.

Împotrivă? 27 voturi împotriva respingerii.

Abțineri? 2 abțineri.

Respinsă propunerea.

Propunerea legislativă privind încurajarea tinerilor întreprinzători, prin acordarea de facilități în desfășurarea actelor și faptelor de comerț (adoptată propunerea de respingere);

34. Propunerea legislativă privind încurajarea tinerilor întreprinzători, prin acordarea de facilități în desfășurarea actelor și faptelor de comerț.

Comisia a propus respingerea.

Cine este pentru această soluție? 185 voturi pentru respingere.

Împotrivă? 27 voturi împotrivă.

Abțineri? 3 abțineri.

Respinsă propunerea.

Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoare adăugată (adoptată propunerea de respingere);

35. Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoare adăugată.

Tot respingere propune comisia.

Cine este pentru? 185 voturi pentru respingere.

Împotrivă? 12 voturi împotriva respingerii.

Abțineri? 8 abțineri.

Respinsă propunerea cu 185 voturi pentru respingere, 12 împotrivă, 8 abțineri.

Propunerea legislativă privind modificarea Legii datoriei publice (adoptată propunerea de respingere);

36. Propunerea legislativă privind modificarea Legii datoriei publice.

S-a propus de către comisie respingerea.

Cine este pentru? 186 voturi pentru respingere.

Împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? 25 abțineri.

Respinsă propunerea cu 186 voturi pentru, un vot contra, 25 abțineri.

Propunerea legislativă pentru modificarea a Legii nr.111/2003 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.24/2001 privind impunerea microîntreprinderilor (adoptată propunerea de respingere);

Ultima propunere înscrisă pe lista votului final de azi:

37. Propunerea legislativă pentru modificarea a Legii nr.111/2003 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.24/2001 privind impunerea microîntreprinderilor.

S-a propus respingerea.

Cine este pentru această soluție? 186 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 27 abțineri.

Respinsă propunerea cu 186 voturi pentru, nici un vot contra, 27 abțineri.

 

Stimați colegi,

Cu aceasta, am încheiat lista de voturi finale.

Vă mulțumesc pentru atenție și pentru prezență.

După-amiază veți găsi în casetele dumneavoastră raportul la Legea privind Codul fiscal. Vă amintesc, mâine, la ora 9,30, vom începe dezbaterea și adoptarea raportului de mediere.

Vă rog să fiți prezenți pentru a nu fi puși în situații dificile.

După-amiază, se lucrează în comisii.

Vă mulțumesc.

Ședința s-a încheiat la ora 13.00.

 
   

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 3:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro