Plen
Ședința Camerei Deputaților din 16 februarie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.11/23-02-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-08-2020 (comună)
12-08-2020
28-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 16-02-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 februarie 2004

34. Dezbaterea Propunerii legislative pentru scutirea de taxe notariale și de intabulare a persoanelor care redobândesc proprietăți mobiliare și imobiliare de la Statul Român (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 510/2003

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

  ................................................

În continuare, avem Propunerea legislativă privind scutirea de taxe notariale și de intabulare a persoanelor care dobândesc proprietăți imobiliare și mobiliare de la statul român.

Domnul Bleotu.

Domnul Vasile Bleotu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În urma examinării Propunerii legislative privind scutirea de taxe notariale și de intabulare a persoanelor care dobândesc proprietăți mobiliare și imobiliare de la statul român, în ședința din 17 decembrie 2003, comisia a constatat că prevederile cuprinse în actul normativ nu mai sunt de actualitate, întrucât începând cu data de 1 ianuarie 2004 a intrat în vigoare noul Cod fiscal, iar toate prevederile referitoare la impozitul pe venit au fost abrogate, acestea fiind cuprinse în noua reglementare fiscală.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Domnul Brudașcu.

Domnul Dan Brudașcu:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Trebuie să constatăm că cele afirmate sunt doar parțial color. O spun, pentru că în noul cod fiscal nu se fac reglementările corespunzătoare problematicii pe care noi o abordăm.

În primul și în primul rând, scopul pentru care am inițiat această lege este de a se veni în sprijinul cetățenilor care din diverse motive în perioada 1948-1989 și-au pierdut bunurile personale, constând în apartamente, case, terenuri agricole, terenuri forestiere etc. Dacă s-ar fi citit cu atenție conținutul acestui text s-ar fi văzut că noi voiam asemenea scutiri de taxe notariale și de intabulare numai pentru situațiile în care avem de-a face cu suprafețe de până la 10 ha sau în situațiile în care este vorba de restituirea unui singur apartament și, de asemenea, pentru terenurile forestiere, tot așa până la 10 ha. Și o casă sau un apartament sau imobil cu destinația de locuință.

Noi apreciem că această situație se impune cu cât este un fapt recunoscut. Sistemul administrativ, în momentul de față, se dovedește a fi destul de greoi, necesitățile pentru rezolvarea acestor probleme impun celor în drept eforturi deosebite și, de aceea, noi am considerat că ar fi necesar să se acorde aceste facilități persoanelor care și-au pierdut proprietățile nu din vina lor, ci datorită sistemului politic al perioadelor anterioare.

Mai menționez că, în materie, această propunere legislativă beneficiază de avizul favorabil al Consiliului Legislativ și prin urmare cred că cel puțin Consiliul Legislativ, dacă cei în cauză, recte noi, nu am cunoscut aceste elemente, era în cunoștință deplină în cauză vizavi de suportul legal al unei asemenea solicitări.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Domnul Bleotu.

Domnul Vasile Bleotu:

Domnule președinte,

Comisia consideră că prin noul Cod fiscal care se armonizează cu legislația europeană se face o abordare unitară a tuturor categoriilor și nu se pot acorda facilități discriminatorii pentru unii sau alții. Dacă se consideră că ceea ce a ridicat acum domnul coleg Brudașcu ar fi oportun, se poate face acest lucru cu 6 luni înainte, deci ar fi până în jurul datei de 1 iunie. Dacă se consideră că se produc aceste modificări.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Domnul Brudașcu, vă mai dau o dată cuvântul.

Domnul Dan Brudașcu:

Domnule președinte,

Eu și ceilalți colegi coautori ai acestei propuneri legislative avem în vedere o reparație materială și morală pentru persoanele care au suferit de pe urma unor procese politice pe care nu le-au putut influența. Ei sunt victimele acestor procese politice.

Prin urmare, categoria persoanelor care beneficiază de asemenea drepturi nu beneficiază de drepturi suplimentare, ci beneficiază de corecții pe care statul român este obligat și este chemat să le facă. Pentru ca după ce se aduc în starea inițială, de abia după aceea, dacă noi am cere, că după ce intră în proprietatea lor să li se aplice favoruri, atunci ar fi justificată poziția exprimată de comisie. Dar, noi nu cerem decât o reparație și nu putem pretinde ca pentru o reparație, pentru care nu se fac vinovate persoanele care au avut de suferit, noi să manifestăm intransigență și inflexibilitate.

Din acest punct de vedere, rog respectuos comisia, eventual, să reanalizeze această situație să o pună în acord cu celelalte acte normative ale țării, pentru că este vorba de o situație specifică României, nu Uniunii Europene. Foarte puține dintre statele Uniunii Europene la acest moment au cazuri ca cel pe care vi-l supunem atenției printr-o asemenea propunere legislativă.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Domnul Bleotu.

Domnul Vasile Bleotu:

Comisia își menține punctul de vedere, de respingere, din considerentele pe care le-am spus anterior, plus că aceasta se poate reglementa printr-o lege specială. Deci în cadrul Codului fiscal nu se mai poate face nimic.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Supun votului propunerea domnului Brudașcu.

Cine este pentru retrimiterea la comisie? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Vă mulțumesc.

Abțineri?

Cu 15 voturi pentru și 52 voturi împotrivă, propunerea domnului Brudașcu a fost respinsă.

Propunerea legislativă, în conformitate cu propunerea comisiei, merge la votul final cu propunerea de respingere.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 13 august 2020, 17:40
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro