Plen
Ședința Camerei Deputaților din 16 februarie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.11/23-02-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
28-07-2020
27-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 16-02-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 februarie 2004

42. Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea art.141. al.2 din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 614/2003

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

  ................................................

Propunerea legislativă pentru modificarea art.141 alin.2 din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, de la Comisia de învățământ, domnul Paul Magheru.

Vă rog. Aveți o dublă calitate, am înțeles.

Domnul Paul Magheru:

Și în calitate de autor.

Propunerea legislativă pe care am făcut-o pornește de la faptul că, la 6 ani după apariția Legii nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, zeci de cadre didactice - și, după o nouă statistică pe care am primit-o de la minister, este vorba de 1.333 profesori universitari, conferențiari, dar mai ales lectori universitari, încă cadre tinere, sunt puse în situația de a-și pierde calitatea de titular. În această situație, la art.141 alin.2, li se retrage această calitate dacă nu obțin titlul de doctor timp de 6 ani de la intrarea în vigoare a prezentei legi. Art.142 exceptează de la această prevedere specializările nominalizate prin ordin al ministrului educației la care nu se organizează doctorat. Aș vrea să spun de la început că o asemenea listă nu există la Ministerul Educației, deci, nefiind o asemenea listă, înseamnă că nu poate fi exceptat nimeni.

În această situație delicată, dificilă, a apărut un ordin al ministrului care dădea o perioadă de grație de 2 ani de zile celor care nu și-au finalizat doctoratul. Numai că am considerat noi că acest ordin nu poate avea putere de lege. Legea este lege și, după 6 ani de zile, foarte multe universități au pus pe liber aceste cadre didactice, motiv pentru care noi am făcut această inițiativă, considerând că este just, în interesul învățământului, ca acelor cadre didactice, mai ales lectori universitari, încă tinere, care și-au susținut examenul de doctorat în urmă cu 2 - 3 ani, să li se considere 6 ani înainte de a li se desface contractul de muncă, mai bine zis înainte de a-și pierde titulatura, de la data când au intrat la doctorat, și nu de la data când a apărut Statutul cadrelor didactice - anul 1997.

Aceasta a fost propunerea noastră care vine în interesul învățământului, în interesul ordinului ministrului, care introduce - zicem noi - echitate, egalitate și susține cadrele didactice tinere cu un potențial didactic universitar de care avem nevoie și să nu fie puși în afara catedrelor și posturilor pe care le dețin.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Domnul Brudașcu.

Domnul Dan Brudașcu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Eu consider că nu se justifică decizia de respingere din raportul Comisiei pentru învățământ și ținând cont de următoarea realitate pe care nimeni nu o poate contesta.

În ultimii ani, se poate constata existența unui adevărat exod de creiere, mai ales din mediile universitare, spre centre universitare sau de cercetare din străinătate.

S-a ajuns în situația în care putem constata, la multe dintre marile centre universitare europene și din afara continentului nostru, o bună parte dintre cadrele didactice sunt persoane care au lucrat în instituții universitare și academice române. Există, din acest punct de vedere, în mod acut, în perspectiva acestor ani, o criză în ceea ce privește persoanele înalt calificate pentru demnitățile academice și universitare care presupun un învățământ superior de calitate. Tocmai pentru a evita intrarea într-o situație de criză, modificarea pe care a propus-o distinsul prorector al Universității din Oradea este binevenită, pentru că dă posibilitatea cadrelor tinere să își finalizeze lucrările de doctorat, astfel încât beneficiază, în ultimă instanță, învățământul românesc, având persoane înalt calificate, persoane care să poată duce mai departe tradițiile valoroase ale școlii universitare și academice din țara noastră. Din acest punct de vedere, apreciez că se justifică adoptarea unui proiect de lege care, de fapt, preia o bună parte dintre ideile cuprinse, așa cum s-a arătat de către inițiator, o bună parte din ideile cuprinse în ordinul ministrului. Nu facem decât să dăm caracter de lege unei situații de provizorat pe care o acoperă, în acest moment, ordinul ministrului Educației și Cercetării, evident, în formula actuală din România.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Domnule Brudașcu, am citit foarte atent raportul domnului Stanciu, care spune că suferă și din punct de vedere al redactării. Și chiar am încredere în domnia sa, credeți-mă. (Comentarii în Grupul PRM)

Urmează să supunem propunerea legislativă votului final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 9 august 2020, 0:47
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro