Plen
Ședința Camerei Deputaților din 5 aprilie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.45/13-04-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
14-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 05-04-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 aprilie 2004

7. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.2/2004 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.14/2003 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 89/2004

 

Domnul Constantin Niță:

  ................................................

Punctul 5 din ordinea de zi - Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 2/2004 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 14/2003 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru persoanele cu handicap.

Din partea inițiatorului, vă rog, doamna președinte.

Doamna Luminița Gheorghiu:

Domnule președinte,

Stimați parlamentari,

În fața domniilor voastre este Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 14/2003 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru persoanele cu handicap.

Prin modificările care sunt puse în fața domniilor voastre, se face o transferare a competenței efectuării plăților drepturilor pentru persoanele cu handicap vizual de la serviciile de asistență socială, din cadrul Consiliilor județene, respectiv a Consiliilor locale ale Municipiului București, la direcțiile pentru dialog, familie, solidaritate județeană, respectiv a Municipiului București, urmând ca plata să se facă prin casele de pensii.

A reieșit ca o necesitate această modificare, în urma dialogului dintre ONG-uri, care apără persoanele cu handicap vizual și modalitățile de efectuare a plății în teritoriu, pentru că s-au întâmplat dezechilibre, s-a căzut de comun acord să se treacă la această plată.

De asemenea, toate ONG-urile persoanelor cu handicap sprijină, la solicitarea persoanelor cu handicap, la încheierea documentației necesare pentru obținerea drepturilor. Sunt organizații bine organizate, cu filiale în teritoriu, atât Asociația nevăzătorilor, cât și a surzilor au vechime peste 100 de ani. De altfel, suntem chiar în fața constituirii la nivel național a Consiliului Național pentru persoanele cu vizabilități, la sfârșitul lunii aprilie.

De asemenea, avem stabilite și modalitățile de stabilire a drepturilor și efectuării plății pentru nevăzători, solicitare a dânșilor, care a adus, de fapt, liniștea în acest domeniu, unde sunt cele mai multe persoane cu handicap. La nivel de țară sunt 83.000. Raportat la avizele obținute de la Consiliul legislativ, CES, Comisia juridică, de sănătate, familie, Comisia de administrație publică și Comisia pentru muncă și protecție socială, supunem adoptării din partea domniilor voastre, acest proiect de lege.

Vă mulțumim.

Domnul Constantin Niță:

Aș dori întâi comisia, normal, și apoi dacă sunt observații.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Acest proiect de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței nr. 14/2003 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru persoanele cu handicap.

Comisia de muncă vă propune dumneavoastră adoptarea acestui proiect de lege, întrucât se impune transferarea competenței efectuării plății drepturilor pentru persoanele cu handicap vizual de la serviciile de asistență socială la Direcțiile pentru dialog, familie și solidaritate județeană, respectiv a Municipiului București, propunându-se în același timp, prin aportul membrilor comisiei, o întărire a parteneriatului public privat, în domeniul acordării protecției de drepturi.

Vă mulțumim.

Domnul Constantin Niță:

La dezbateri generale, vă rog, doamna deputat Muscă. Doriți la dezbateri generale, da? Vă rog.

Doamna Monica Octavia Muscă:

Știm cu toții sau o parte dintre noi, care am primit multe solicitări din teritoriu și mulți oameni în audiență, că de foarte multe ori s-a întâmplat, așa cum spunea și doamna subsecretar de stat, că oamenii nu și-au primit banii la timp. Sigur că felul în care vă organizați vă aparține. Știu și eu că unele organizații neguvernamentale, asociații ale nevăzătorilor au dorit această reorganizare.

Întrebarea mea, doamnă subsecretar, este următoarea: ce garanții au oamenii aceia că această reorganizare nu va repeta erorile și întârzierile în plată care s-au făcut până acum, și vă mulțumesc anticipat pentru răspuns.

Domnul Constantin Niță:

Nu suntem la întrebări și răspunsuri acum. Mai încolo.

Doamna Monica Octavia Muscă:

Domnule președinte, la dezbateri generale, eu ca să pot vota și colegii mei liberali ca să poată vota, au pus o întrebare, ca să fim în cunoștință de cauză. Nu este vorba de interpelări!

Domnul Constantin Niță:

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Dan Brudașcu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Eu am ascultat cu foarte multă atenție intervenția reprezentantului Autorității Naționale pentru persoanele cu handicap. Trebuie să vă spun că nici din expunerea de motive, nici din intervenția domniei sale, n-am înțeles de ce a fost nevoie de elaborarea unei ordonanțe pentru modificarea și completarea altei ordonanțe și de ce nu s-a mers pe sistemul de promovare a unei propuneri legislative sau proiect de lege, din inițiativa Guvernului. Deci este, încă o dată, dovada nerespectării prevederilor Constituției modificate, tot prin voința aceluiași Guvern.

Pe de altă parte, doamna subsecretar de stat a lăsat să se înțeleagă că există un entuziasm extraordinar în ce privește justețea acestei modificări propuse prin recenta ordonanță a Guvernului.

Vreau să vă spun că lucrurile nu stau chiar așa. La biroul meu parlamentar de la Cluj am primit din partea Asociației de nevăzători a județului Cluj un semnal, un SOS de intervenție pentru că cei în cauză se consideră nedreptățiți.

Având în vedere faptul că aceste direcții județene pentru dialog, familie și solidaritate socială sunt supraîncărcate și cu alte activități, n-au personalul necesar pentru preluarea și acestei activități, au activități defectuoase la munca de ghișeu cu persoanele care beneficiază de serviciile respectivelor direcții, se presupune că în loc să se rezolve o problemă se creează persoanelor cu handicap probleme nenumărate. Să nu se uite că acestea nu se pot deplasa cu ușurință, au nevoie de cele mai multe ori de însoțitori și în loc să se stea la o singură coadă, este posibil să li se ofere posibilitatea de a se prezenta în mai multe zile la mai multe cozi, fără șansa soluționării, așa cum s-a dorit a acestui aspect.

Ei, reprezentanții Asociației nevăzătorilor din județul Cluj, solicită să nu se voteze o asemenea modificare adusă Ordonanței Guvernului nr. 14/2003, nici ea foarte fericit în ceea ce-i privește și să li se permită ca în continuare și asociațiile și serviciile de asistență socială de la nivelul structurilor adminstrației publice locale să-și desfășoare ca și până acum activitatea.

Pe de altă parte, n-am înțeles foarte bine nici care sunt rațiunile prevederilor art. 3, ale celor trei alineate, de ce este nevoie de reducerile respective de sume și de transferul acestora.

Făcându-mă purtătorul de cuvânt al acestei Asociații a nevăzătorilor județului Cluj, solicit plenului Camerei Deputaților să nu se țină cont de această inițiativă a Guvernului, de modificare a Ordonanței Guvernului nr. 14/2003.

Domnul Constantin Niță:

Mai dorește cineva? Vă rog, domnule deputat Boc.

Domnul Emil Boc:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Nu o să reiau corectele argumente prezentate de către distinsul meu coleg. Și eu, în calitate de deputat de Cluj, am fost sesizat cu aceste probleme cu care se confruntă Asociația nevăzătorilor și sunt convins că aceste probleme nu sunt doar în județul Cluj, ele există peste tot în țară. Din nefericire, acest proiect de lege, sub acest aspect, complică și amplifică birocrația în mod inutil, punând greutăți suplimentare în calea acelora care ar trebui să găsească mult mai ușor drumul spre rezolvarea problemelor lor.

În aceste condiții, îmi exprim speranța că prin dezbaterile care vor avea loc aici, în plenul Camerei Deputaților și, în ultimă instanță, în Senat și în Comisia de mediere, să reușim să punem un text care să fie în concordanță cu exigențele moderne și nu să complice birocrația într-o manieră excesivă și acele prevederi din lege care - repet - nu fac altceva decât să găsească un drum ocolitor în calea rezolvării problemelor, în condițiile în care sistemul funcționa bine până în prezent, nu trebuie să acceptăm schimbări doar de dragul efectuării unor schimbări, acolo unde nu era cazul.

Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc.

Poftiți, domnule deputat Kovacs.

Domnul Kovacs Csaba-Tiberiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Într-adevăr, este o problemă reală, nu numai în județul Cluj, ci și în județul Brașov, Asociația nevăzătorilor a sesizat aceste aspecte și, așa cum sublinia antevorbitorul, cred că în toate județele din țară apare acest aspect.

Eu cred că noi trebuie să fim conștienți de faptul că și persoanele care nu suferă de un handicap au mult de furcă cu birocrația care există în momentul de față în aceste sisteme, dar tocmai față de nevăzători să se creeze o asemenea situație care implică niște greutăți deosebite pentru ei. Pentru că nu toată activitatea este trecută într-o parte, cel puțin la cei din Brașov, sesizările întotdeauna le fac de maniera aceasta, că trebuie să meargă de acum înainte în două părți și de ce să-i pedepsim, pentru că, săracii de ei sunt și așa destul de pedepsiți. Haideți să ne gândim de două ori sau de trei ori, înainte de a tăia odată, pentru că efectele, după aceea, sunt mai greu de remediat.

Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc.

Doamna Dobrescu.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Stimați colegi,

Vă propun cu mult calm să privim încă o dată așa cum ni se prezintă în momentan de față problema persoanelor cu handicap grav și accentuat, și anume nevăzătorii.

Așa cum dumneavoastră ați fost sesizați la cabinete cu problemele dumnealor, noi, în momentul în care am primit această ordonanță, ne-am întâlnit cu Asociația centrală a persoanelor nevăzătoare, care ne-au rugat ca în afară de prevederile ordonanței și complementar față de ce a hotărât Senatul, să adăugăm posibilitatea ca acestea să poată să împartă membrilor organizațiilor biletele de transport și adeverințele pentru reducerea la abonamentul de energie electrică, radio și televiziune.

Deci, aceasta a fost dorința tuturor asociațiilor de nevăzători, reprezentate de asociația centrală.

În privința plăților. De ce a inervenit în vara lui 2003 acea ordonanță care reglementa plata pentru nevăzători? Întrucât ani de zile, între 1991 și 2003, aceste plăți s-au făcut în afara legii, adică ele erau drepturile pentru nevăzători, plata lor era făcută prin asociația de nevăzători, prin exceptare de la toate celelalte drepturi care erau plătite într-un cadru general și bineînțeles nu de către asociație.

Legea spune cine anume poate să plătească, cine este ordonator de credit. Or, nu se poate. Și aici Curtea de Conturi a intervenit cu putere. Nu se poate ca un ONG, care nu este ordonator de credit, ci se află doar într-un parteneriat de sprijin, de dialog în special, cu instituțiile publice, nu poate să împartă niște bani.

Întrucât evidența trebuia refăcută, întrucât expertiza trebuia refăcută, așa cum spune Legea nr. 519, expertiza are un termen de validare și de revalidare, a intervenit ordonanța care a spus: plata drepturilor trebuie făcută exact cum se face, descentralizat, dar cum se face pentru toate tipurile de handicap, de comunitățile locale. Și spune exact și în ce formă.

Prin această ordonanță, deci în momentul în care în 2003 au revenit la matcă, la mamă, dacă vreți, la Legea nr. 519 și plata pentru nevăzători, această ordonanță vine și spune că dacă plățile nu s-au putut face la timp, atunci prin intermediul direcțiilor de solidaritate socială și familie din teritoriu care întocmesc actele - atât - întocmesc actele, pe baza situației și deciziilor comisiilor de expertiză din cadrul consiliilor locale, din cadrul serviciilor sociale ale Consiliilor locale, iar plățile se fac prin Casa de pensii.

Mai mult, am venit noi, Comisia de muncă, în urma discuțiilor pe care le-am avut cu Asociația nevăzătorilor și am propus și nu era de natură să ne treacă nouă prin minte, decât în urma unei solicitări exprese, să le acordăm, totuși, ca legătura între asociație și membri să rămână puternică și încrederea între conducerea asociației și membri să se păstreze ca și până acum, ei să aibă posibilitatea, în continuare, să le dea lor, în mână, bucurându-se de vechiul și binecunoscutul traseu, să le dea biletele de călătorie pe care le decontează, conform unor reguli pe care le-am stabilit și, în același timp, adeverințele prin care au scutire de plata la abonamente.

Deci, aceasta este totul și este făcut strict în coincidență cu Asociația centrală de nevăzători.

Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc. Doamna ministru, vă rog să mai completați și dumneavoastră, să răspundeți la întrebarea doamnei deputat Muscă.

Doamna Luminița Gheorghiu:

Stimați parlamentari, la completarea doamnei președinte Smaranda Dobrescu, care a reliefat exact situația reală, vrem să vă precizăm că Asociația nevăzătorilor din România este foarte bine organizată, are filiale în toată țara.

Această modificare și completare s-a făcut la solicitarea expresă a ANR-ului, prin președinte, domnul Lepădatu Teodor, în urma discuțiilor purtate în toată țara.

De ce s-a dat o ordonanță? S-a dat în perioada de abilitare, pentru că problemele au devenit stringente, la sfârșitul anului. Pentru că prin Ordonanța nr. 14, dacă s-a pus un termen pentru a se preda dosarele de la ANR, care a fost o situație atipică de plata drepturilor din 1991 până în 2003, pe baza unei adrese a unui director de la fostul SSH. Deci, totul era în afara legii.

Pentru că au fost disfuncționalități în predare și dosarele nu erau complete, atunci, tot la solicitarea ANR-ului, pentru a se evita disfuncționalitățile, s-a ajuns la această formulă.

Între perioada votului final de la Senat și Camera Deputaților, având în vedere modalitățile de a obține acele facilități, persoanele nevăzătoare au făcut cozi pe perioadă de ploaie, atunci s-a găsit formula de a veni aici în fața domniilor voastre cu amendări suplimentare. Adică, "asociațiile - și vedeți că de data aceasta dăm dreptul la toate asociațiile persoanelor cu nevăzători din România - la solicitarea persoanelor cu handicap, pot sprijini la întocmirea documentelor", tocmai pentru a evita acele stări la coadă.

Mai mult, această asociație este foarte bine organizată și au baza de date și pot sprijini persoanele cu handicap din evidența dânșilor.

Avem convingerea, pentru că pe baza parteneriatului și a discuției cu ANR-ul avem convingerea că această formulă, care este supusă spre vot domniilor voastre, este cea care acordă garanția deplină, pentru a elimina orice disfuncționalitate și nemulțumire la adresa persoanelor cu handicap din România.

Dar, în mod expres, am să vă spun că înainte de a veni aici l-am contactat pe domnul președinte Teodor Lepădatu, președinte la Asociația Nevăzătorilor din România, și vă mulțumește, prin mine, pentru acest proiect de lege, în forma care este prezentată astăzi în fața domniilor voastre, cu aceste amendamente.

Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Domnule deputat, tot la dezbaterii generale?

Domnul Dan Brudașcu:

Am ascultat din nou cu atenție și încercând să înțeleg ce s-a spus aici. S-a spus, între altele, că Asociația Națională a nevăzătorilor este entuziastă în receptarea acestui proiect de lege.

Atunci, scrisorile primite de mai mulți parlamentari sunt o fantezie a noastră sau sunt o realitate?

2 S-a vorbit despre faptul că se menține în continuare acel raport existent, cu instituțiile administrației publice de stat locale sau județene, după caz.

Dar, înseamnă că cei care au vorbit înaintea mea n-au citit bine această ordonanță, pentru că la art. 2 alin. 1 se precizează cât se poate de clar "documentația și baza de date necesare plății drepturilor cuvenite se vor preda" și se spune de la cine, către cine.

Păi, atunci, dacă ele se mențin la instituțiile amintite, nu este o chestiune de întărire a birocrației? Nu este, de asemenea, o chestiune redundantă? Dacă tot se predau, atunci, ce raporturi mai există între instituțiile amintite și noile instituții care au obligația de a direcționa plățile?

Pe de altă parte, sentimentul pe care-l am este că, de fapt, aceasta este o manevră electorală. Se dorește să se conștientizeze și acești nefericiți nevăzători, că de fapt, tătucul stat, partidul-stat este cel care le aduce fericirea, prin banii care le sunt dați, grație intervenției sale, prin aceste direcții județene, care politic sunt în totalitate subordonate puterii.

Domnul Constantin Niță:

Mulțumesc.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Titlul legii.

Dacă sunt observații la titlul legii? Nu sunt. Votat în unanimitate.

Articolul unic are două modificări. Urmăriți în raport pagina 4, pct. 5. Comisia a avut o altă redactare, un alt text.

Dacă sunt observații la comisie? Inițiatorul, aveți observații?

Doamna Luminița Gheorghiu:

Dacă-mi permiteți, cred că este o lipsă la dactilografiere. La pct. 1 "2) Asociațiile persoanelor cu handicap sprijină persoanele cu handicap în vederea întocmirii și prezentării la instituțiile cu competențe în domeniu a documentației necesare acordării drepturilor prevăzute de lege, la solicitarea acestora".

Deci, această formulare a fost acceptată și în cadrul comisiei, dar cred că este o disfuncționalitate de dactilografiere. Deci: "Asociațiile persoanelor cu handicap sprijină... " și la final "...la solicitarea acestora".

Domnul Constantin Niță:

La ce articol? Noi vorbim la titlul legii, nu în dezbaterea ordonanței. Cred că faceți o eroare.

Noi discutăm la articolul unic al legii, care se modifică și are două puncte această modificare. Dacă urmărim pct. 5 din pagina 4, redactarea comisiei.

Dacă sunt observații la acest lucru? Nu sunt. Votat în unanimitate.

La pct. 2. Urmăriți la pagina 6, pct. 7, prin care comisia propune eliminarea acestui text.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în unanimitate.

Trecem la dezbaterea ordonanței.

La titlul ordonanței. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în unanimitate.

La art. I, după pct. 1 se introduce pct. 11. Urmăriți pct. 1 din raport, pagina 2.

Dacă sunt observații? Redactarea art. 17, cu alin. 1 și 2, în redactarea comisiei. Aici dacă aveți observații?

Punctul 1. Sunt observații? Nu sunt. Votat în unanimitate.

La pct. 2. Vă rog, doamnă.

Doamna Luminița Gheorghiu:

La pct. 2: "Asociațiile persoanelor cu handicap sprijină" - deci se elimină sintagma "pot" - și la final se adaugă sintagma "la solicitarea acestora".

Domnul Constantin Niță:

Comisia este de acord? Vă rog.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Nu, aceea cu "sprijină", în loc de "pot sprijini", cu toată prietenia și respectul, îi atrag atenția doamnei secretar de stat că era vorba și așa a și votat-o comisia, la pct. 21, 22 și 23. Când acel protocol cu SPAS-urile din consiliile locale, "se pot face la solicitarea acestora". Deci, acolo era vorba de "sprijină și fac". Aici, însă, am venit cu o insinuare care nu este corectă, și anume o intruziune practic a ONG-urilor într-o sarcină a instituției publice.

Deci, acest "pot sprijini" este corect aici.

Domnul Constantin Niță:

Domnule Buzatu, vă rog.

Domnul Dumitru Buzatu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Sigur că formularea aceasta este corectă, totuși eu țin să-i reamintesc, și putem aduce procesul-verbal, că la propunerea mea de amendare, acolo am spus "sprijină", pentru că "pot sprijini" nu are nici un sens. Tocmai acesta este scopul asociațiilor nonguvernamentale, de a-și exercita voința atunci când vor ele.

Deci, "pot sprijini", în raport cu o instituție publică sau prin raportare la o instituție publică, nu are nici un fel de relevanță. De aceea am spus "sprijină", că aceasta este expresia unui parteneriat pe care acele organizații nonguvernamentale ale persoanelor cu handicap îl susțin cu instituțiile statului care se ocupă de rezolvarea acestei probleme.

Îi rog pe stimații colegi care au redactat raportul să-și amintească că, la propunerea mea de amendare, votul a fost favorabil acesteia și, de aceea, vă rog să acceptați formula "sprijină".

Mulțumesc foarte mult.

Domnul Constantin Niță:

Deci, suntem de acord cu propunerea domnului deputat.

Cine este pentru, ca să fim democrați? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? Nu sunt.

Așadar, alin. 2 de la art. 17 va avea modificarea formulată de domnul deputat Buzatu.

La pct. 2 din art. I, observați pct. 2 de la pag. 3 din raportul comisiei. Alin. 11 are o nouă redactare, care a fost făcută de comisie

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat în varianta comisiei.

La art. II pct. 1, urmăriți pag. 3 pct. 3 din raport.

Dacă sunt observații? Vă rog, domnule deputat.

Domnul Dan Brudașcu:

Referitor la cele 3 alineate ale acestui art. II, eu aș avea, domnule președinte, câteva propuneri de redactare, modificări de redactare. Pentru eliminarea exprimărilor redundante, în primul rând, și, în al doilea rând, pentru eliminarea formulelor mai vagi.

Astfel, v-aș propune ca la alin. 1 să avem forma: "Documentația și baza de date necesare plății drepturilor cuvenite persoanelor cu handicap vizual se vor preda, în vederea organizării evidenței, prin protocoale încheiate între direcțiile pentru dialog familie ș.a.m.d.". Eliminăm "aceste baze", pentru că avem anterior "baza de date".

Alin. 2: "Modificările privind înscrierea, suspendarea sau încetarea drepturilor cuvenite persoanelor cu handicap vizual se comunică direcțiilor", nu "se vor comunica".

Și la alin. 3 consider că este mai bună formularea: "Documentele de plată a drepturilor pentru persoanele cu handicap vizual se întocmesc de către Casa Națională de Pensii și alte drepturi de Asigurări Sociale". Pentru că avem "întocmirea se efectuează", e o formulare, care mie, cel puțin, mi se pare mai puțin inspirată.

Domnul Constantin Niță:

Comisia este de acord cu aceste propuneri.

Inițiatorul? De acord.

Supunem la vot acest lucru.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Mulțumesc, votat.

La pct. 2 din ordonanță, urmăriți pct. 4 din raport, de la pag. 4. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat în unanimitate.

Pct. 3. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat în unanimitate.

Cred că am omis, tot la ar. II, faptul că după alin. 2 se introduc 5 alineate noi: 21, 22, 23, 24, 25.

Dacă sunt observații la aceste puncte? Nu sunt.

Votate în unanimitate.

Trecem la art. III, cu pct. 1, 2 și 3.

Dacă aveți observații? Nu sunt.

Votate în unanimitate.

Art. IV. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votate în unanimitate.

Art. V. Votat în unanimitate.

Anexa la această ordonanță.

Sunt observații? Nu sunt.

Votată în unanimitate.

Vom supune legea votului final într-o ședință viitoare.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 19:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro