Marian Ianculescu
Marian Ianculescu
Sittings of the Chamber of Deputies of November 1, 2004
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.150/05-11-2004

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2004 > 01-11-2004 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of November 1, 2004

13. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului ministru și membrilor Guvernului de către deputații:  
  13.2 Marian Ianculescu
 
see:

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

Următorul răspuns îl va da tot domnul Mircea Alexandru, domnului deputat Marian Ianculescu.

Vă rog să vă prezentați interpelarea, domnule deputat.

Domnul Marian Ianculescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Stimați invitați,

Obiectul interpelării se referă la fluidizarea circulației la intersecția străzilor Șos. Dudești-Pantelimon cu str. Nicolae Roșu din sectorul 3 al Capitalei.

Traficul pe șoseaua Dudești-Pantelimon a devenit extrem de aglomerat, după intrarea în funcțiune a hipermarket-ului CORA, deoarece toată circulația, miile de mașini de la acest magazin, se desfășoară pe această arteră de circulație, precum și datorită dezvoltării comercializării materialelor de construcții ale firmei ANDAMI, situată pe aceeași stradă, colț cu str. Nicolae Roșu.

De menționat că ambele străzi, situate în sectorul 3 al Capitalei, perpendiculare una pe alta, au numai două benzi de circulație mai îngustă. Poarta de intrare a firmei, de materiale de construcții, este situată la mai puțin de 10 metri de intersecția celor două străzi, făcând foarte anevoios accesul la firma respectivă a trailerelor de mare capacitate și lungime.

De asemenea, datorită acestui lucru este îngreunată foarte des circulația auto dinspre str. Nicolae Roșu și cea de pe șoseaua Dudești-Pantelimon.

Pentru fluidizarea circulației, care a devenit foarte aglomerată, după cele două străzi, consider că se impun următoarele două măsuri.

  1. semaforizarea intersecției respective
  2. mutarea porții de acces a firmei ANDAMI la o distanță mai mare decât cea din prezent, față de intersecția în unghi drept a celor două străzi.

De asemenea, consider că s-ar impune acolo niște indicatoare de interzicerea parcării mașinilor, întrucât mașinile care se parchează pe trotuar iau vizibilitatea celor care intră de pe o stradă pe alta.

În speranța soluționării favorabile a acestui demers civic, vă asigur, stimate domnule ministru Marian Sorin Săniuță de înalta mea considerație.

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule ministru,

Vă rog să oferiți răspunsul colegului nostru.

Domnul Mircea Alexandru:

Stimate domnule deputat,

În referire la interpelarea dumneavoastră, prin care formulați o serie de propuneri vizând fluidizarea traficului în zona Dudești-Pantelimon, am onoarea să vă comunic următoarele:

Șoseaua București-Pantelimon este o arteră modernizată în cursul anului 2003, cu două benzi de circulație, pe care se defășoară un trafic de intensitate medie, compus îndeosebi din vechicule de mare tonaj, aflate în tranzit sau care deservesc obiectivele comerciale și industriale din zona adiacentă.

Realizarea în perimetrul cuprins între șoseaua Pantelimon și șoseaua Dudești-Pantelimon a complexelor comerciale CORA, BRICOSTORE și MOBEXPERT, a impus resistematizarea circulației prin semaforizarea intersecțiilor șoselei Gării Cățelu cu șoseaua Dudești- Pantelimon, respectiv cu șoseaua Pantelimon.

O problemă deosebită pentru circulație în zona la care vă referiți o constituie accesul către S.C. "ANDAMICOM" S.R.L., care desfășoară activități de prelucrare, depozitare și comercializare a materialelor de construcții și care generează un trafic zilnic compus aproximativ din 30 de autotrenuri și 50 de autospeciale.

Fluxul tehnologic impus de existența liniei industriale de cale ferată destinată aprovizionării, a unor rezervoare pentru depozitarea cimentului și a unui cântar pentru determinarea greutății mărfurilor ce urmează a fi expediate, determină păstrarea poziției accesului auto așa cum se află în prezent.

Este adevărat că la ieșirea din incintă și înscrierea către dreapta a autotrenurilor, datorită lățimii insuficiente a părții carosabile, de 8 m, vehiculele depășesc axul drumului și stânjenesc într-o oarecare măsură desfășurarea traficului pe șoseaua Dudești-Pantelimon.

Întrucât din motivele invocate, poarta de acces auto din incinta S.C."ANDAMI" nu poate fi mutată. Soluția identificată pentru eliminarea disconfortului creat în traficul general în zonă, constă în retragerea acesteia către interior, cu circa 3-5 metri, asigurându-se astfel raza minimă necesară efectuării virajelor spre dreapta de către autotrenuri.

În acest sens, Direcția Poliției Rutiere conlucrează cu Primăria Sectorului 3 referitor la aspectele constatate și propunerile de natură să contribuie la fluidizarea traficului. Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul deputat este mulțumit de acest răspuns.

În continuare, domnul secretar de stat Marin Popescu o să-i răspundă tot domnului Marian Ianculescu cu privire la poluarea râului Doftana.

Doriți să dezvoltați puțin întrebarea? Vă rog.

Domnul Marian Ianculescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Stimați invitați,

Obiectul interpelării îl constituie luarea unor măsuri eficiente de stopare a deversării de reziduuri lichide toxice de către Spitalul Voila din vecinătatea Municipiului Câmpina, județul Prahova, care produce uscarea vegetației forestiere în partea din aval și poluarea în final a râului Doftana.

Spitalul Voila din Municipiul Câmpina, județul Prahova, deversează reziduuri lichide toxice în pădurea din avalul acestuia, contribuind la uscarea multor exemplare de arbori de fag și alte specii forestiere. Scurgerile respective sunt colectate într-un pârâiaș care izvorăște din amonte și le transportă mai departe, într-un alt pârâu, care se varsă în râul Doftana, generând - pe lângă uscarea arborilor sau poluarea apelor - un miros practic insuportabil.

Pentru remedierea acestei situații se impune ca spitalul respectiv fie să se racordeze la canalizarea Municipiului Câmpina, fie să-și construiască o fosă septică proprie eficientă. Remedierea situației este cu atât mai necesară, cu cât normele legate de protecția mediului din țara noastră, dar mai ales cele ale Uniunii Europene, prevăd obligativitatea tuturor instituțiilor publice, agenților economici, ca și a persoanelor fizice să ia măsurile necesare pentru a evita poluarea mediului ambiant, așa cum se întâmplă în prezent în cazul semnalat prin această interpelare.

În speranța soluționării favorabile acestui demers civic, vă asigur, stimate domnule ministru Ionel Bănculescu, de înalta mea considerație.

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule Marin Popescu, v-aș ruga să răspundeți acestei interpelări.

Domnul Marin Popescu (secretar de stat, Autoritatea Națională de Control):

La interpelarea formulată de domnul deputat Marin Ianculescu, în ședința din data de 25.X.2004 cu privire la poluarea râului Doftana cu ape reziduale deversate de către Spitalul Voila, vă comunicăm că, urmare verificărilor efectuate de Garda Națională de Mediu, instituție aflată în subordinea Autorității Naționale de Control cu privire la aspectele menționate, cele verificate au scos în evidență că acestea se confirmă.

Astfel, evacuarea apelor uzate se realizează în pârâul Valea cu Tei, afluent al râului Doftana, după trecerea prin stația de epurare proprie, compusă din stația de clorinare cu clorură de var, două decantoare și bazin de contact. Stația de epurare era exploată necorespunzător, în sensul că apele uzate intrau doar într-unul dintre decantoare, cel de-al doilea fiind înfundat.

Cele două decantoare prezentau acumulări de nămol în cantități mari. Cu toate că se efectua clorinarea cu clorură de var, bazinul de contact nu funcționa corespunzător. Apele uzate evacuate în pârâul Valea cu Tei aveau aspect opalescent, prezentând depuneri.

Din buletinele de analiză a apelor evacuate, efectuate de laboratorul Companiei publice de gospodărie comunală Câmpina, s-au constatat depășiri față de concentrațiile maxime admise, impuse prin autorizația de mediu.

Ca urmare a celor constatate, au fost luate și dispuse următoarele măsuri:

  • administratorul spitalului a fost sancționat contravențional cu amenzi în valoare de 30 milioane lei;
  • s-a dispus curățirea decantoarelor, punerea în funcțiune a tuturor instalațiilor stației de epurare;
  • efectuarea de analize a apei uzate, evacuate, ... toți indicatorii prevăzuți în autorizația de mediu.
  • termenul limită pentru îndeplinirea măsurilor dispuse, este data de 15.11.2004.
  • Comisariatul județean Prahova al Gărzii Naționale de Mediu va verifica aducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse la termenul stabilit.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Domnul deputat Marian Ianculescu este mulțumit de răspuns.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania thursday, 9 july 2020, 15:22
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro