Plen
Ședința Senatului din 17 decembrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.4/23-12-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 17-12-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 17 decembrie 2004

  1. Prezentarea, dezbaterea și aprobarea raportului Comisiei de validare a mandatelor de senator în urma alegerilor din 28 noiembrie 2004.

Ședința începe la ora 10,20.

Lucrările sunt conduse de domnul senator Radu-Anton Câmpeanu, președinte de vârstă al Senatului, asistat de patru secretari: doamna senator Silvia Adriana Țicău, doamna senator Silvia Ciornei, domnul senator Radu Cristian Georgescu și domnul senator Ioan Codruț Șereș, desemnați dintre cei mai tineri senatori.

Domnul Radu Anton Câmpeanu:

Domnilor colegi,

Vă salut de început, vă zic bine ați venit și bine ne-am găsit.

Mi s-a comunicat că, deocamdată, nu trebuie folosite cartelele pe care le aveți și, după mine, este logic să fie așa, pentru că nu suntem, încă, validați.

Acum rămâne de văzut care va fi modalitatea de a vota, vom vedea, ne înțelegem.

Cred că suntem în număr suficient, nu știu dacă este cazul să ne mai numărăm. Am impresia că suntem în număr suficient aici, pentru a putea începe ședința, după cum văd eu.

Prin urmare, socotim că numărul este suficient pentru a justifica începerea ședinței.

Aș dori să vă pun la curent cu ordinea de zi, este foarte simplă, și să vă întreb după aceea dacă sunteți de acord. Domnul Iorgovan ne prezintă raportul Comisiei de validare și trebuie să îl dezbatem. După ce ne prezintă acest raport, facem observațiile pe care dumneavoastră credeți că este bine să le faceți și îl votăm.

În cazul în care există - cum mi se pare că există - un caz de invalidare, acel caz îl discutăm separat.

Prin urmare, cred, ca să nu mai pierdem timpul cu formalități inutile... (Domnului președinte i se comunică numărul senatorilor prezenți în sală.)

Tocmai mi s-a comunicat că suntem prezenți 131, deci este foarte bine.

Atunci, ca să și începem, l-aș ruga pe domnul Iorgovan să vină aici și să citească raportul domniei sale.

Domnul Antonie Iorgovan:

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Onorat prezidiu,

Stimate și stimați colegi senatori,

Mi-aș îngădui câteva precizări de ordin tehnic și, în funcție de aceste precizări, și pentru început, să vedem cum procedăm.

Raportul are 19 pagini. Am primit mai multe sugestii fie să îl citesc în extenso, fie să fac o sinteză, deci aș putea să mă rezum și la câteva fraze. Nu știu cum se agreează, domnule președinte, supunem la vot...?!

Domnul Radu Anton Câmpeanu:

Cum vreți dumneavoastră.

Din sală: Sinteza !

Domnul Radu Anton Câmpeanu:

Sinteza, perfect. Avem toată încrederea că veți face o sinteză "..

Domnul Antonie Iorgovan:

Eu sunt un instrument tehnic la dispoziția Senatului. (Replici neinteligibile din sală.)

Deci sintetizăm.

Domnul Radu Anton Câmpeanu:

Da, da, da, faceți sinteză.

Domnul Antonie Iorgovan:

Mulțumesc.

Domnule președinte,

Onorat Senat,

Raportul comisiei pe care am avut cinstea să o prezidez, este structurat pe următoarele capitole:

  1. "Organizarea Comisiei de validare", primul capitol.
  2. "Temeiul în drept al competenței Comisiei de validare", al doilea capitol.
  3. "Documentele analizate de Comisia de validare", al treilea capitol.
  4. Capitolul următor este consacrat unor constatări cu caracter general, din documentele pe care le-a cercetat comisia.
  5. Următorul capitol este intitulat "Constatări în cazuri speciale".
  6. Urmează, firește, "Concluziile Comisiei de validare".

Cât privește organizarea Comisiei de validare, raportul - după tipicul care există deja la Arhiva Senatului, adică după modelele anterioare - trece în revistă aspectele care s-au derulat, și anume, după Regulament, constituirea Biroului comisiei, constituirea celor trei grupuri de lucru, astfel încât Biroul a analizat, cei trei membri ai Biroului, pentru ceilalți nouă membri ai comisiei, apoi, pentru cei trei din Birou care au analizat dosarele celor nouă din grupurile de lucru, comisia, în ansamblul ei, s-a pronunțat pentru validarea mandatului președintelui și a celor doi vicepreședinți.

În ceea ce privește temeiul în drept al comisiei, trebuie să fac această precizare că este o inovație în modul de redactare a raportului, mi s-a părut că trebuie să punem această problemă în raportul nostru, tocmai pentru a arăta în virtutea căror dispoziții legale comisia a făcut ceea ce a făcut.

În primul rând, temeiul în drept se regăsește în Constituție, pentru că îmi îngădui să fac această precizare în ceea ce privește validarea alegerilor, legiuitorul constituant, în înțelepciunea sa, a avut două soluții: în ceea ce privește validarea președintelui României competența a fost atribuită Curții Constituționale și această operație juridică s-a derulat ieri, cât privește alegerea Parlamentului, legiuitorul constituant nu a optat pentru formula care se practică în diferite țări, validări făcut tot de către Curtea Constituțională sau putea fi imaginată validarea de către Înalta Curte de Casație și Justiție, Curtea Supremă de atunci, am mers pe ideea validării de către Camera respectivă, motiv pentru care Camera își alege această Comisie de validare care joacă rolul pe care Curtea Constituțională l-a jucat în cazul validării președintelui republicii.

Din acest punct de vedere, adică al temeiului în drept, avem mai departe dispoziții în Legea electorală, pentru că în Legea electorală este un text care spune că Biroul Electoral Central, când întocmește raportul general, situația pe întreaga țară, îl înaintează celor două Camere, în vederea validării.

Și, desigur, există, în al treilea rând, temeiul juridic în Regulamentul nostru de funcționare, pentru că - îmi îngădui cu această ocazie și îmi cer scuze dacă, eventual, sunt un pic didactic - în Constituție, care este legea fundamentală, se face trimitere, în ceea ce privește Camerele, la Regulament, care Regulament vine și dezvoltă acest filon constituțional. Deci pentru Camere, Regulamentul are valoare - ca să spun așa - de lege internă.

Iar în acest Regulament intern al Senatului avem un text, stimate și stimați colegi, pe care îl citesc pentru că, în funcție de acest text, noi decidem dacă validăm sau invalidăm: "Comisia de validare poate propune invalidarea alegerii unui senator numai în cazul în care constată existența, în legătură cu alegerea acestuia, a unor încălcări ale legii, ce nu au făcut obiectul contestațiilor soluționate definitiv în conformitate cu dispozițiile Legii electorale".

Per a contrario, cum spunem noi, Comisia de validare poate să propună invalidarea în două ipoteze: prima ipoteză, de-a lungul procesului electoral, în legătură cu alegerea unui senator, s-au formulat contestații, iar aceste contestații nu s-au finalizat, nu au fost soluționate nici la Biroul electoral al secției, nici la Biroul electoral de circumscripție și nici la Biroul Electoral Central, deci contestații neduse până la capăt, nu s-a închis cercul, cum spunem noi.

A doua ipoteză, la Senat, implicit la Comisia de validare, s-au făcut asemenea contestații. Făcându-se asemenea contestații, firește, Comisia de validare trebuie să se pronunțe asupra lor.

Cât privește documentele analizate de comisie, am mers după formula cunoscută: dosarele de la Birourile electorale de circumscripție, dosarul de la Biroul Electoral Central, certificatele senatorilor aleși, dovezile pe care le-am primit din interiorul aparatului Senatului în ceea ce privește declarațiile de avere și de interes.

Mai mult decât atât, noi, urmare a contestațiilor pe care le-am primit, am depus diligențe (noi, comisia), în acest sens, am solicitat informații, în scris și telefonic, de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și de la două Parchete din teritoriu, de la Iași și de la Suceava, deci Parchetele de pe lângă Curțile de Apel respective.

La comisie s-a înregistrat și a fost avut în vedere acest document, o contestație din partea Alianței "Dreptate și Adevăr" - PNL-PD cu privire la alegerea senatorului Nichitean Vasile Brândușel.

De asemenea, s-a înregistrat o contestație a, sigur, până la urmă, a unui coleg senator, dar nu a declinat această calitate, contestația începe cu subsemnatul, și atunci, corect este din punct de vedere juridic, să spunem a unui cetățean al Republicii, în ceea ce-l privește pe domnul Ion Iliescu, deci se contestă corectitudinea validării.

Și, de asemenea, este o contestație generică, a unui birou de avocatură, mi-aș îngădui sau v-aș cere permisiunea să nu pronunț numele acestui birou individual de avocatură, să nu încălcăm Legea avocaturii și să îi facem publicitate, este o contestație în general, am să revin.

În continuare, constatări în cazuri speciale, în cazul Nichitean Vasile Brândușel, v-aș ruga să îmi permiteți să citez un paragraf din documentul pe care l-am primit de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Secția urmăriri penale și criminalistică: "La data de 10 decembrie 2004, Parchetul de pe lângă Judecătoria Suceava a dispus începerea urmării penale în dosarul nr. 4101//2004 împotriva numitului Nichitean Vasile Brândușel, pentru săvârșirea infracțiunii prevăzută de art. 103 din Legea nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaților și Senatului, constând în aceea că în ziua de 28 noiembrie 2004, după ce și-a exprimat dreptul legal de vot la Secția de votare nr. 2, Suceava, unde era înscris pe listele permanente, a votat la încă patru secții, prezentând cartea de identitate fără autocolantul cu ștampila votat, solicitând înscrierea pe listele suplimentare - și continuă - dosarul se află în prezent pe rolul Parchetului de pe lângă Judecătoria Suceava, unde au fost administrate toate mijloacele de probă care susțin existența faptei și vinovăția învinuitului, mai puțin audierea acestuia, deoarece sus-numitul s-a prevalat de prevederile art. 70 alin. 3 Cod de procedură penală, în sensul că nu a consimțit să dea o declarație cu privire la învinuirea adusă.", am încheiat citatul din acest document al Parchetului general.

De altfel, vreau să informez Senatul României că, în plus, deci pe lângă acest document de sinteză, care vine de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, există un document la comisie, semnat de procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Suceava în care document se face referire la aceeași situație de fapt, la aceeași încadrare juridică și este anexată și fișa acestui dosar de urmărire penală.

Față de această situație, comisia noastră a constatat că în legătură cu alegerea domnului Nichitean Vasile Brândușel există încălcări ale legii, în sensul art. 7, citat mai înainte, din Regulament, ba, mai mult, nu numai că există încălcări, dar chiar domnul Nichitean este autorul acestor încălcări, fapte care sunt deja de notorietate.

A doua problemă pe care am reținut-o aici și o expediez doar cu titlu informativ, prin aceeași adresă a Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Suceava, comisiei noastre și deci Senatului, implicit, s-a adus la cunoștință și faptul că există un dosar de cercetare penală și în legătură cu domnul Gheorghe Constantin, ales pe lista Uniunii PSD+PUR.

În legătură cu acest caz comisia a apreciat că existența acelui dosar penal, cu privire la o faptă prevăzută de Legea nr. 87/1994, nu are relevanță în ceea ce privește alegerea și, prin urmare, nu a propus invalidarea.

Cât privește contestația în legătură cu alegerea domnului Iliescu și propunerea de a nu se valida alegerea, v-aș ruga să îmi îngăduiți să dau citire, fără alte comentarii, conținutului contestației:

"Subsemnatul Radu Mircea Berceanu, posesor al - și sunt datele de identificare, nu cred că este cazul să le mai prezint -, cu domiciliul în Municipiul Craiova, contest validarea domnului Ion Iliescu în funcția de senator - și continuă cererea.

La data prezentei, domnului Ion Iliescu deține funcția de președinte al României și în cazul validării în funcția de senator, ar deține, simultan și funcția de senator, ceea ce ar contraveni Constituției și legilor în vigoare."

Într-o demonstrație de logică juridică - și îmi îngădui să spun doar atât de la mine, că logica juridică nu are coloratură politică, ea ori există și este axată pe știința de carte, ori înseamnă politicianism și atunci nu mai este știință de carte - ne gândim să spunem și să demonstrăm și comisia, în unanimitate, a achiesat la acest raționament, nu se încalcă Constituția, pentru că, în cazul președintelui în funcțiune, indiferent cine este acea persoană, indiferent dacă este la primul sau la al doilea mandat și, bineînțeles, indiferent de tabăra politică pe listele căreia a candidat, Constituția, repet, îngăduie președintelui în funcțiune să intre în competiția electorală.

Dacă îi îngăduie președintelui în funcțiune să intre în competiția electorală, implicit ea îngăduie și validarea.

În plus, în Legea nr. 373/ 2004 există un text special în acest sens, vă rog să îmi îngăduiți să citez acest text, este vorba de art. 4 alin. 7: "Președintele României în funcțiune la data alegerii Camerei Deputaților și Senatului, dacă se află în ultimele 3 luni ale mandatului, poate candida ca independent pe listele unui partid politic, unei alianțe politice sau alianțe electorale, pentru obținerea unui mandat de deputat sau senator. În cazul în care este ales deputat sau senator, președintele României este obligat ca după validare să opteze între calitatea de deputat sau senator și aceea de președinte."

Deci, prin urmare, textul ne obligă să procedăm la validare, urmând ca președintele în funcțiune să opteze după validare.

În ceea ce privește contestația acelui cabinet de avocatură, a unui avocat, v-aș ruga să îmi îngăduiți să vă citez numai ideea: "Foștii senatori și deputați care au inițiat sau care au votat în cunoștință de cauză, deci, conținând prevederi antidemocratice, prin care s-a paralizat funcționarea instituțiilor statului de drept, este o primă idee pentru care trebuie să invalidăm mandate și, a doua idee, este în legătură cu cei care au avut mai mult de două mandate de parlamentari și care n-au respectat voința tinerilor, cu alte cuvinte, nu s-au dat la o parte.

În legătură cu această sesizare, deci, cu această contestație, comisia a respins-o ca neîntemeiată, pe argumentul de principiu, de logică juridică, nu este de conceput să se facă contestații cu privire la validare, în general. Deci, contestațiile sunt im personam și nu in rem. Față de această situație, în concluzie, comisia noastră, cu unanimitate de voturi, propune validarea mandatelor majorității covârșitoare, și nu mai are sens să citesc lista pe circumscripții electorale, iar la pct. 2, comisia propune invalidarea mandatului de senator pentru domnul Nichitean Vasile Brândușel, ales în Circumscripția electorală nr. 35 Suceava. Vă mulțumesc respectuos pentru atenția dumneavoastră..

Domnul Radu-Anton Câmpeanu:

Bun. Un moment, vă rog. Vreți să luați cuvântul? Da. Înaintea dumneavoastră mi-a cerut să-i dau cuvântul domnul senator Eugen Mihăescu. Și după aceea, dumneavoastră, domnule senator Frunda. Nu treceți, aici, la tribună, domnule senator? Vă rog.

Domnul Eugen Mihăescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Zilele acestea se împlinesc 15 ani de când poporul român a sfărâmat jugul impus acestui neam de un regim comunist totalitar, care prin dictatură a încercat să înăbușe aspirațiile și idealurile românilor. Este un moment potrivit pentru a ne aminti de sacrificiul celor puțini pentru binele celor mulți, pentru ca România să fie un stat liber și demn. Noi suntem astăzi cei aleși să facem legile acestei țări, o misiune de o importanță covârșitoare, care implică o răspundere pe măsură și tot noi trebuie să veghem ca aceste legi să fie respectate și ca "nimeni să nu fie mai presus de lege".

Stimați colegi,

Vă rog să judecați cu toată seriozitatea și să invalidați mandatul de senator al celui care ar trebui să fie primul care respectă legea în țara asta, prin prezentarea sa la Biroul Electoral Municipal pentru a-și ridica certificatul de senator, miercuri, 8 decembrie, ce ironie!, - Ziua Constituției - , chiar de Ziua Constituției, domnul președinte, încă în funcțiune, Ion Iliescu a încălcat art. 84 alin. 1 al Contistuției României - Legea fundamentală a țării - , pe care a jurat s-o respecte și dumnealui o batjocorește. Vă mulțumesc.

Domnul Radu-Anton Câmpeanu:

Domnul senator Frunda, vă rog. Dar vă rog să fiți la obiect și să nu faceți divagații de genul acesta.

Domnul Frunda Gyorgy:

Nu e stilul meu, domnule președinte de ședință. Vă mulțumesc.

Domnule președinte de ședință, cred că s-a comis o greșeală. Domnul senator Iorgovan a fost în situația judecătorului, care citește cuprinsul deciziei, dar nu prezintă hotărârea în sine. Deci, după părerea mea, domnul Iorgovan trebuia să prezinte lista senatorilor validați și numele senatorului invalidat. Restul lucrurilor le știam de la colegii noștri care au făcut parte din comisie, și nu să aibă loc dezbateri sau prezentări, care sunt absolut neconstituționale, dar nu vreau să intru în dezbateri contradictorii. Nu despre acest lucru este vorba. Noi, Grupul senatorial al Uuniunii Democrate a Maghiarilor din România, vă propunem să nu deschidem dezbateri pe această problemă și rog reprezentantul comisiei să prezinte lista senatorilor validați și a celui invalidat. Așa scrie legea. Vă mulțumesc.

Domnul Radu-Anton Câmpeanu:

Adică lista în întregime. Doamna senator Norica Nicolai și după aceea domnul senator Berceanu.

Domnul Radu Berceanu:

O foarte scurtă chestiune de procedură. Domnul Nichitean a candidat pe listele Alianței "DA"- PNL-PD, și în loc să fie un exemplu în ceea ce privește corectitudinea în primul moment al candidaturii sale, care este chiar momentul alegerii dumnealui, a dat un exemplu invers și a comis o infracțiune. În timpul alegerilor, noi am încercat permanent să facem ca toată lumea să respecte legea electorală, indiferent de coloratura politică sau indiferent de alte interese. De aceea, noi am cerut invalidarea domnului Nichitean și cred că acest lucru trebuie să fie un exemplu pentru toate alegerile de aici încolo, anticipate sau nu, pentru toți cei care vor candida, indiferent de la ce partid, la alegeri locale, parlamentare sau orice alt fel de alegeri. Cred că trebuie o dată pentru totdeauna, în țara asta, alegerile să fie corecte și ca să fie corecte, în primul rând, cei care participă la alegeri trebuie să fie cei mai corecți.

Domnul Radu-Anton Câmpeanu:

Da, domnule senator Berceanu. E în bună regulă, domnule. Da. Doamna senator Norica Nicolai.

Doamna Norica Nicolai:

În conformitate cu textul Constituției și cu procedurile reglementate în Regulamentul Senatului, domnule președinte, dați-mi voie să dau citire primului punct al raportului.

Având în vedere dispozițiile art. 70 alin. 1 din Constituție, art. 93 alin. 2 din Legea nr. 373/2004 și art. 8 din Regulamentul Senatului, Comisia de validare, cu unanimitate de voturi, propune plenului Senatului validarea următoarelor mandate de senator:

  • Circumscripția electorală nr. 1 Alba - Domnul Pereș A. Alexandru - Partidul Democrat; Domnul Maior L. George-Cristian - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 2 Arad: Domnul Ioțcu I. Petru Nicolae - Partidul Democrat; Domnul Ardelean M. Aurel - Partidul România Mare și Domnul Ungureanu V. Vasile Ioan Dănuț - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 3 Argeș: Domnul Popa P. Dan Gabriel - Partidul Democrat; Domnul Ungheanu I. Mihai - Partidul România Mare; Domnul Văcăroiu Gh. Nicolae - Partidul Social Democrat; Domnul Copos I. Gheorghe - PUR.
  • Circumscripția electorală nr. 4 Bacău: Domnul Popa A. Aron Ioan - Partidul Național Liberal; Domnul Cucuian C. Cristian - Partidul Democrat; Domnul Ilașcu Șt. Ilie - Partidul România Mare; Domnul Mardare C. Radu Cătălin - Partidul Social Democrat, Domnul Moraru I. Ion - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 5 Bihor: Domnul Țîrle V. Radu - Partidul Democrat. Doamna Vedinaș I. Verginia -Partidul România Mare; Domnul Pete D. Ștefan - Uniunea Democrată a Maghiarilor din România; Domnul Athanasiu A. Alexandru - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 6 Bistrița-Năsăud: Domnul Mereuță Gh. Mircea - Partidul Național Liberal; Domnul Crețu I. Ovidiu Teodor - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 7 Botoșani: Domnul Țibuleac V. Mihai - Partidul Național Liberal; Domnul Theodorescu V. Emil Răzvan - Partidul Social Democrat; Domnul Vasilescu P. Gavrilă - Partidul Umanist din România.
  • Circumscripția electorală nr. 8 Brașov: Domnul Popa N.E. Nicolae-Vlad - Partidul Național Liberal; Domnul Cismaru O. Ivan - Partidul Democrat; Domnul Iorga N. Nicolae - Partidul România Mare; Domnul Neagoe B. Otilian - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 9 Brăila: Domnul Sabău G. Dan - Partidul Național Liberal; Domnul Simionescu N. Aurel Gabriel - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 10 Buzău: Doamna Șerbănescu Șt. Verginia - Partidul Democrat; Domnul Ion I. Vasile - Partidul Social Democrat și Domnul Pascu Gh. Corneliu - Partidul Umanist din România.
  • Circumscripția electorală nr. 11 Caraș-Severin: Domnul Rădoi O. Ovidiu - Partidul Național Liberal; Domnul Talpeș I. Ioan - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 12 Călărași: Domnul Dumitru A. Constantin -Partidul Național Liberal; Domnul Tărăcilă I. Doru Ioan - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 13 Cluj: Doamna Nicolai I. Norica - Partidul Național Liberal; Domnul Funar V. Gheorghe - Partidul România Mare; Domnul Eckstein Kovacs Peter - Uniunea Democrată a Maghiarilor din România și Domnul Dîncu V. Vasile - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 14 Constanța : Domnul Hașotti S. Puiu - Partidul Național Liberal; Domnul Șerbu C. Gheorghe Virgil - Partidul Național Liberal; Domnul Onaca I. Dorel Constantin - Partidul România Mare și Domnul Diaconescu M. Cristian- Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 15 Covasna: Domnul Puskas Zoltan Valentin - UDMR și Domnul Nemeth Csaba - UDMR.
  • Circumscripția electorală nr. 16 Dâmbovița: Domnul Dumitrescu P. Ion Mihai - Partidul Național Liberal; Domnul Tănăsescu C. Claudiu - Partidul România Mare; Domnul Novolan S. Traian - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 17 Dolj: Domnul Berceanu L.V. Radu Mircea - Partidul Democrat; Domnul Oprea P. Mario-Ovidiu - Partidul Național Liberal; Domnul Lupoi M. Mihail - Partidul România Mare; Domnul Geoană I. Mircea Dan - Partidul Social Democrat; Domnul Popescu P. Irinel - Partidul Umanist din România.
  • Circumscripția electorală nr. 18 Galați: Domnul Păcuraru A. Nicolae Paul Anton - Partidul Național Liberal; Domnul Dina I. Carol - Partidul România Mare; Doamna Țicău M. Silvia Adriana - Partidul Social Democrat și Domnul Ștefan C. Viorel - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 19 Giurgiu: Doamna Loghin M. Irina - Partidul România Mare; Domnul Rădoi S. Ion - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 20 Gorj: Domnul Petrescu M. Ilie -Partidul România Mare, domnul Florescu I. Ion - Partidul Social Democrat;
  • Circumscripția electorală nr. 21 Harghita: Domnul Verestoy Attila - UDMR și Domnul Sogor Csaba - UDMR.
  • Circumscripția electorală nr. 22 Hunedoarea. Domnul Arion A. Viorel - Partidul Național Liberal: Domnul Duca D. Viorel Senior - Partidul România Mare și Domnul Păunescu C. Adrian - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 23 Ialomița: Doamna Petre D. Maria -Partidul Democrat; Domnul Nicolae A. Șerban - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 24 Iași: Domnul Vosganian B. Varujan - Partidul Național Liberal; Domnul Cârlan S. Dan - Partidul Democrat; Domnul Solcanu I. Ion - Partidul Social Democrat; Domnul Apostol V. Neculai - Partidul Social Democrat; Domnul Terinte E. Radu - Partidul Umanist din România.
  • Circumscripția electorală nr. 25 Ilfov: Domnul Rădulescu C. Cristache - Partidul Democrat; Domnul Filipescu N. Teodor - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 26 Maramureș: Domnul Stroe T. Radu - Partidul Național Liberal; Domnul Bindea T. Doru-Liviu - Partidul România Mare; Domnul Șereș I. Ioan-Codruț - Partidul Umanist din România
  • Circumscripția electorală nr. 27 Mehedinți: Domnul Morțun M. V. Alexandru Ioan - Partidul Național Liberal; Domnul Daea P. Petre " Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 28 Mureș: Domnul Antonie T. Ștefan Mihail - Partidul Național Liberal; Domnul Marko Bela - UDMR, Domnul Frunda Gyorgy - UDMR; Domnul Georgescu T. Radu Cristian - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 29 Iași: Domnul Strătilă I. Șerban Cezar - Partidul Național Liberal; Doamna Moisiuc D. Viorica Georgeta Pompilia - Partidul România Mare; Domnul Chelaru I. Ion - Partidul Social Democrat; Doamna Ciornei V. Silvia - Partidul Umanist Român.
  • Circumscripția electorală nr. 30 Olt: Domnul Bobeș A. Marin - Partidul Democrat; Doamna Stănoiu C. Mihaela Rodica - Partidul Social Democrat: Domnul Steriu I. Valeriu Andrei - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 31 Prahova: Domnul Găucan I. Constantin - Partidul România Mare; Doamna Ivănescu T. Paula Maria - Partidul Democrat; Domnul Meleșcanu T. Theodor Viorel - Partidul Național Liberal; Domnul Popescu Șt. Dan Mircea - Partidul Social Democrat; Domnul Iorgovan Gh. Antonie - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 32 Satu-Mare: Domnul Szabo Karoly Ferenk - UDMR; Domnul Șter Gh. Sever - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 33 Sălaj : Domnul Stan V. Petru - Partidul România Mare; Domnul Fekete A. Szabo Andras Levente - UDMR.
  • Circumscripția electorală nr. 34 Sibiu: Domnul Neagu N. Nicolae - Partidul Democrat; Domnul Stoica I. Ilie - Partidul Umanist Român; Domnul Arcaș I. Viorel - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 35 Suceava: Domnul Fluture N. Gheorghe - Partidul Național Liberal, Domnul Cosmâncă O. Octav - Partidul Social Democrat; Domnul Gheorghe N. Constantin - Partidul Umanist Român.
  • Circumscripția electorală nr. 36 Teleorman: Domnul Basgan I. Ion - Partidul Național Liberal; Domnul Mihăilescu N. Petru Șerban - Partidul Social Democrat; Domnul Cutaș C. George Sabin - Partidul Umanist Român.
  • Circumscripția electorală nr. 37 Timiș: Domnul Cioroianu I. Adrian Mihai - Partidul Național Liberal; Domnul David I. Gheorghe - Partidul Democrat; Domnul Dinescu I. Valentin - Partidul România Mare; Domnul Ilie I. Sârbu - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 38 Tulcea: Domnul Ilușcă T. Daniel - Partidul Național Liberal, Domnul Vărgău I. Ion - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 39 Vaslui. Domnul David T. Cristian - Partidul Național Liberal; Domnul Roibu S. Aristide - Partidul Social Democrat; Doamna Silistru C. Doina - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 40 Vâlcea: Domnul Jurcan V. Dorel - Partidul Democrat; Domnul Dumitrescu C. George Viorel - Partidul România Mare; Domnul Popescu E. Mihail - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 41 Vrancea: Domnul Vraciu C. Jean - Partidul Democrat; Domnul Tîlvăr P. Angel - Partidul Social Democrat.
  • Circumscripția electorală nr. 42 București: Domnul Blaga A. Vasile - Partidul Democrat; Domnul Popescu E. Ionel - Partidul Național Liberal; Doamna Cazacu Gh. Cornelia - Partidul Democrat; Domnul Cinteză A. Mircea - Partidul Național Liberal, Domnul Marinescu C. Marius, Partidul Democrat; Domnul Câmpeanu D. Radu-Anton, Partidul Național Liberal; Domnul Tudor I. Corneliu Vadim, Partidul România Mare; Domnul Mihăiescu N. Eugen, Partidul România Mare; Domnul Iliescu A. Ion, Partidul Social Democrat; Domnul Voiculescu D. Dan, Partidul Umanist Român; Domnul Oprescu M. Sorin Mircea, Partidul Social Democrat; Doamna Crețu T. Corina, Partidul Social Democrat.

La pct.2, Comisia de validare vă propune invalidarea mandatului de senator pentru domnul Nichitean Vasile Brândușel, ales în Circumscripția electorală nr.35 Suceava, pentru considerentele de fapt și de drept pe care le-a expus colegul meu, anterior. Vă mulțumesc.

Domnul Radu-Anton Câmpeanu:

Vă mulțumesc. Domnul senator Bindea vrea să lămurească o chestiune. Nu treceți aici, domnule Bindea?

Domnul Doru Liviu Bindea:

Vă mulțumesc, domnule președinte. Foarte scurt, fiindcă este vorba de validare și, în mod firesc, este normal să fie o exactitate a numelor. Numele meu corect este Bindea Liviu-Doru, și nu Bindea Doru-Liviu, cum s-a citit. Vă mulțumesc. (rumoare, aplauze)

Domnul Radu-Anton Câmpeanu:

E în regulă.

Domnul Liviu-Doru Bindea:

Chestiunea nu este de formă. Cei care știu puțin despre ce este vorba în momentul validării, vor putea să trateze cu mai multă seriozitate acest lucru. Este vorba de numele exact, fiindcă altfel poate să fie făcută o confuzie de persoane. Eu vă mulțumesc, domnule președinte, că mi-ați permis să fac această corectură în plenul Senatului. (discuții, rumoare)

Domnul Radu-Anton Câmpeanu:

Mai este cineva care vrea să ia cuvântul? Dumneavoastră, domnule senator Popa.

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Domnule președinte, pentru că urmează votul pentru validarea și invalidarea propusă de comisie, vreau să vă comunic că am condus subcomisia care a analizat dosarul contestației colegilor noștri și am propus comisiei, iar comisia a aprobat în unanimitate invalidarea, pe care și grupul nostru o va vota.

Domnul Valentin Dinescu (din sală):

Să se opereze în raport.

Domnul Radu-Anton Câmpeanu:

Vorbiți de invalidarea domnului senator Nichitean Vasile Brândușel, nu? Da. Vă întreb dacă mai dorește cineva să ia cuvântul în această chestiune.

Din sală (mai multe voci): Nu... nuuu... (Discuții, rumoare, vociferări)

Domnul Radu-Anton Câmpeanu:

Atunci vă supun votului, conform Regulamentului, în bloc, lista de senatori validați, pe care doamna senator Norica Nicolai a avut bunăvoința să ne-o citească de la început până la sfârșit. Sunteți de acord sau nu?

Cred că va trebui să votăm prin ridicare de mâini, că altă soluție nu există, nu? Sunteți de acord cu această listă? Voi face și eu ca Hrusciov; cine nu este de acord, că văd că toată lumea este de acord. Perfect. Vă mulțumesc. Lista s-a votat în unanimitate, cum am văzut.

................................................

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Da. O chestiune de procedură, domnule președinte.

Domnul Nicolae Văcăroiu (din sală):

Raportul în general. (discuții)

Domnul Radu-Anton Câmpeanu:

Da. bun. Dacă vreți acum să votăm și raportul în general, dacă sunteți de acord cu el.

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Da. Exact asta voiam să spun.

Domnul Radu-Anton Câmpeanu:

Cred că nu avem nimic împotrivă. Personal nu văd. Supun la vot. Sunteți de acord cu raportul Comisiei de validare a mandatelor de senator, ca urmare a alegerilor din 28 noiembrie 2004, cum a fost făcut, cum s-a lucrat?

E în regulă. Văd că toată lumea a fost de acord cu raportul Comisiei de validare.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 21 octombrie 2021, 21:19
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro