Ștefan Baban
Ștefan Baban
Ședința Camerei Deputaților din 28 februarie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.19/07-03-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
28-07-2020
27-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 28-02-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 februarie 2005

9. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului-ministru și membrilor Guvernului adresate de deputații:  
  9.7 Ștefan Baban
 
consultă:

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Tot domnul secretar de stat Alexandru Mircea dă răspuns domnului deputat Ștefan Baban, de la Grupul parlamentar al PRM.

Dezvoltați interpelarea sau așteptați răspunsul? Răspunsul.

Domnule secretar de stat, vă rog.

Domnul Alexandru Mircea:

Stimate domnule deputat,

În legătură cu interpelarea dumneavoastră, înregistrată la Camera Deputaților sub nr.41/B adresată domnului Romeo Paul Postelnicu, președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici prin care semnalați modul defectuos de acordare în ultimii 3 ani a avizelor de promovare pentru funcționarii publici, cu referire la unele situații neprecizate din anul 2004, vă comunicăm următoarele.

Domnul Romeo Paul Postelnicu a fost președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, numit în această funcție de demnitate publică, avea rangul de secretar de stat, de către fostul domnul prim ministru Adrian Năstase.

După cum cunoașteți foarte bine, în urma alegerilor generale din noiembrie 2004, s-a constituit o altă guvernare. Există un alt executiv. Este foarte posibil ca și neajunsuri de genul celor semnalate de dumneavoastră în interpelare cu privire la politicile privind funcția publică să fi fost sancționate prin votul popular. Cert este că prin decizia actualului prim-ministru al Guvernului României, domnul Călin Popescu Tăriceanu, domnul Romeo Paul Postelnicu a fost eliberat din funcție. Prin urmare, actuala guvernare nu poate fi făcută responsabilă de neajunsurile manifestate în politicile vizând funcția publică și funcționarii publici.

Referitor la întrebarea dumneavoastră privind procedura promovării în clasă, vă comunicăm următoarele: în anul 2004, în conformitate cu prevederile art.28 alin.4 și 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 123/2003, promovarea funcționarilor publici care au absolvit studii de nivel superior în specialitatea în care își desfășoară activitatea se realiza prin transformarea postului pe care aceștia erau încadrați într-un post de nivel superior. La stabilirea gradului profesional corespunzător noii clase de încadrare era necesar avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

Pentru anul 2005 reglementarea posibilității de promovare în clasă a funcționarilor publici s-a realizat prin Ordonanța Guvernului nr. 92/2004 și, în conformitate cu aceasta, funcționarii publici care își termină studiile în cursul anului 2005, o formă de învățământ superior de lungă durată sau scurtă durată, încadrați pe funcții publice cu un nivel de studii inferior, se numesc, prin examen, într-o funcție publică de execuție cu grad profesional pe o treaptă de salarizare care să le asigure acestora o creștere până la 15%.

Sigur că eliberarea avizului de transformare a posturilor este direct condiționată de comunicarea de către autoritatea sau instituția publică a unor documente necesare verificării legalității promovării în clasă a funcționarilor publici, iar o corespondență mai îndelungată cu autoritatea sau instituția publică este uneori necesară, în vederea obținerii tuturor acestor documente. Și sunt prevederile legale.

răspunsul este mai amplu, e un răspuns scris și, zic eu, documentat pe care îmi permit să vi-l transmit imediat chiar după această ședință.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc.

Domnule deputat, poftiți.

Domnul Ștefan Baban:

Vă mulțumesc frumos. La momentul când am făcut interpelarea, desigur că m-am adresat domnului Romeo Postelnicu, că știam că dumnealui este titular la Agenția Națională a Funcționarilor Publici.

Vă mulțumesc pentru răspuns. Cer scuze că nu am putut să dau numele celor care mi-au scris și care mi-au cerut să intervin la tribuna Parlamentului pentru a reglementa niște lucruri care nu sunt prea normale, iar acum în epoca internetului, nu cred că pentru a transmite niște informații de la o instituție la alta trebuie să treacă nouă luni. Oricum, mulțumesc frumos pentru răspuns.

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, domnule deputat.

  ................................................
 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Pentru Ministerul Sănătății au fost trei interpelări: din partea domnului Mircea Costache, deputat P.R.M., este mulțumit cu răspunsul scris; pentru domnul Mihai Stănișoară, Grupul parlamentar P.D., nu este în sală, veți preda răspunsul în scris; pentru domnul deputat Ștefan Baban de la Grupul parlamentar al P.R.M. poftiți, domnul secretar de stat, Ervin Zoltan Szekely, de la Ministerul Sănătății.

Domnul Székely Ervin Zoltán (secretar de stat, Ministerul Sănătății):

Doamna președinte,

Stimați deputați,

Referitor la interpelarea depusă de domnul deputat Ștefan Baban, înregistrată la Camera Deputaților cu nr.42 B din 2005, privind situația Spitalului județean Mavromat din Botoșani, vă comunicăm următoarele:

Sistemul de finanțare pe caz rezolvat drG nu finanțează spitalele în funcție de tipul acestora, ci în funcție de numărul și tipul pacienților tratați. Încadrarea Spitalului județean de urgență Mavromat Botoșani în categoria "spital de urgență" nu implică o suplimentare automată a veniturilor acestuia. Spitalul va obține venituri suplimentare din tratarea mai multor cazuri și din tratarea unor cazuri mai complexe care până acum erau îndrumate probabil către alte unități sanitare.

Mai mult, încadrarea ca și spital de urgență presupune dezvoltarea, reorganizarea unor structuri dedicate primirii urgențelor, structuri care să finanțează separat și nu prin sistemul drG.

Bugetul total al spitalului nu se limitează la suma primită prin sisemul DRG, ci este o sumă care include și fondurile contractate pentru serviciile furnizate în structurile de primiri urgență, serviciile furnizate prin spitalizare de o zi, medici rezidenți și stagiari, derularea programelor naționale etc.

Bugetul de venituri și cheltuieli aprobat Spitalului județean Botoșani în anul 2004 pentru activitatea curentă a fost în sumă de 194,6 miliarde de lei. Tariful pe caz ponderat în anul 2004 a fost de 5839 mii de mii lei, cu un case-mix index de 0,7641.

În anul 2005 este prevăzut cu suma de 212,1 miliarde lei, cu un tarif pe caz ponderat de 6882 mii lei, și cu un case-mix index de 0,7572.

Din datele de mai sus rezultă că, în anul 2005, bugetul prevăzut pentru Spitalul județean Botoșani reprezintă o creștere de 9% față de anul 2004, în condițiile în care indicele de inflație prognozat pe anul 2005 este de 7%.

Totodată, se poate constata că, față de anul 2004, tariful pe caz ponderat în anul 2005 este mai mare cu 1043 mii lei, ceea ce reprezintă o creștere de 18%. Această creștere de 18% a tarifului pe caz ponderat plasează Spitalul județean de urgență Mavromat Botoșani pe locul 21 din totalul celor 278 de spitale finanțate pe caz rezolvat, ca și creștere procentuală față de anul 2004.

În același timp, în categoria spitalelor județene, Spitalul județean de urgență Mavromat, Botoșani, ocupă locul 3 ca și creștere a tarifului pe caz ponderat, față de anul 2004.

În aceste condiții, considerăm pentru început că spitalul are o prevedere bugetară satisfăcătoare, urmând ca, în cursul anului 2005, în cadrul rectificărilor bugetare ce vor avea loc, să se aibă în vedere solicitarea spitalului și să se majoreze fondurile în mod corespunzător.

Semnează ministrul sănătății, prof.dr.Mircea Cinteză.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc.

Domnule deputat, vă rog, aveți cuvântul!

Domnul Ștefan Baban:

Mulțumesc, doamna președinte.

Din păcate, răspunsul dat de domnul secretar de stat este total necorespunzător, este un răspuns dat din birou.

Rugămintea mea este ca ministerul să facă o analiză foarte serioasă la ce se întâmplă în sistemul sanitar din Botoșani, au dispărut spitale, au dispărut policlinici. Acest Mavromat, cum se cheamă Spitalul de urgență din Botoșani, și n-aș vrea să aduc acum în discuție și necazurile care le are Maternitatea din Botoșani, tot legată de bani. De-asta solicit în continuare și un răspuns stabilit în urma unor analize foarte corecte la fața locului, tot de la acest microfon, pentru a afla cu adevărat ce vrea Ministerul Sănătății dacă vrem într-adevăr să fie adevărata schimbare.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Domnule secretar de stat, dacă doriți să interveniți. Poftiți, aveți cuvântul!

Domnul Székely Ervin Zoltán:

Aș vrea să fac două precizări: prima că, dacă domnul deputat dorește putem să completăm acest răspuns cu unele prevederi care intenționează Ministerul Sănătății să facă pentru îmbunătățirea situației din Spitalul județean Botoșani.

Pe de altă parte, introducerea sistemului de finanțare pe caz rezolvat, așa numit sistem DRG, nu aduce mai mulți bani în sistemul de sănătate, dar asigură o mai mare echitabilitate în distribuția sumelor. Acele unități spitalicești care vor lucra mai mult, care vor rezolva probleme mai complexe, vor beneficia de finanțare mai mare. Și acest lucru spun cu titlu general.

Aceasta este soluția și în această direcție ar trebui să acționeze cei de la Spitalul județean Botoșani, de a îmbunătăți performanțele medicale și atunci sigur că și finanțarea ar fi mai bună. De altfel, Spitalul județean Mavromat, Botoșani, nu stă rău față de celelalte spitale.

În același timp, recunoaștem că sistemul sanitar este subfinanțat și, din păcate, banii pe care poate să-i asigure Casa Națională de Asigurări de Sănătate nu acoperă toate necesitățile justificate ale spitalelor și ale sistemului de sănătate, dar credem că aceasta este o altă problemă și așteptăm sprijinul și a domnului deputat atunci când vom stabili bugetul pe anul 2006.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Întrebările și interpelările adresate Ministerului Justiției: din partea domnului deputat Lucian Augustin Bolcaș, Grupul parlamentar al P.R.M.; domnul deputat Adrian Moisoiu, Grupul parlamentar P.R.M.; domnul deputat Paul Magheru, Grupul parlamentar P.R.M.; domnul deputat Florin Iordache, Grupul parlamentar P.S.D.; domnul deputat Adrian Moisoiu, din nou, Grupul parlamentar P.R.M., și domnul deputat Mircea Costache, Grupul parlamentar al P.R.M., au fost amânate, prin solicitarea doamnei ministru al justiției, până la data de 14.III.2004, ca urmare a participării dânșii la întrunirea cu comisarul Uniunii Europene pentru Extindere, aflat în vizită oficială la București.

Amânăm pentru aceeași dată și celelalte răspunsuri la întrebări și interpelări, datorită orei înaintate.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 5 august 2020, 20:30
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro