Anghel Stanciu
Anghel Stanciu
Sittings of the Chamber of Deputies of March 14, 2005
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.29/21-03-2005

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
12-04-2021
07-04-2021
06-04-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2005 > 14-03-2005 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of March 14, 2005

9. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului ministru și membrilor Guvernului de către deputații:  
  9.10 Anghel Stanciu
 
see:

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Urmează răspunsul la interpelarea domnului deputat Anghel Stanciu, Grupul parlamentar al PRM. Din partea Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, domnul secretar de stat Alexandros Galiatatos.

Poftiți, domnule secretar de stat, aveți cuvântul.

Domnul Alexandros Galiatatos:

Referitor la interpelarea dumneavoastră adresată ministerului nostru și înregistrată la Camera Deputaților cu nr.46B/2005 vă comunicăm următoarele:

În ziua de 16 februarie 2005, datorită imposibilității asigurării serviciilor de degivrare, antigivrare pe Aeroportul Iași, Compania TAROM a decis, în interesul siguranței pasagerilor, rerutarea zborului R0-709 către Aeroportul Bacău care deținea toate facilitățile necesare. Întrucât la ora începerii formalităților de îmbarcare previziunile meteo, privind condițiile de vizibilitate existente pe Aeroportul Bacău se situau sub limitele de operare stabilite prin reglementările TAROM, compania a luat decizia de întârziere a decolării.

La ora 19,40 au fost primite informații privind situația meteo favorabilă la Aeroportul Bacău, ceea ce a determinat decizia îmbarcării pasagerilor. Din păcate, ulterior a fost constatată o defecțiune tehnică pentru remedierea căreia specialiștii TAROM au exprimat o durată de timp de cel puțin 6 ore. În această situație, interesul TAROM de a asigura operarea zborurilor în condiții de siguranță și în același timp de a nu crea disconfort pasagerilor au determinat compania să ia în considerare anularea acestui zbor.

Compania TAROM regretă situația generată de două cauze separate și consecutive ale aceleiași neregularități. Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului a dispus la nivelul Companiei TAROM o analiză a neregularităților semnalate de dumneavoastră în urma căreia s-a recurs la modificarea procedurilor de gestionare, în sensul clarității și standardizării acestor mesaje, transmis de companie către pasageri.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul deputat Anghel Stanciu.

Domnul Anghel Stanciu:

Doamna președintă,

Domnule ministru,

Sunt parțial mulțumit de răspunsul dumneavoastră.

Chestiunea, însă, care se pune privește responsabilitatea acestor angajați ai TAROM care privește până la urmă și viața pasagerilor. Deci, un angajat care știa că acest aparat de givrare este defect de aproape 3-4 zile, spune că este ceață, ceea ce este o minciună. Al doilea angajat, după ce ne duce la ușa avionului, ne spune că se schimbă pneurile de vară cu cele de iarnă și să așteptăm să le schimbe.

Vine altul și susține că s-a descoperit o defecțiune tehnică de către echipaj și urmează să o remedieze. După jumătate de oră ne spune că acea defecțiune este de 6 ore. Păi, mă întreb, cine a verificat avionul înainte de a pleca, dacă se descoperă de către echipaj care bănuiesc că nu este la fel de competent în latura tehnică a avionului cum sunt cei care sunt specialiști mecanici. Pentru că, o defecțiune de 6 ore este o defecțiune majoră, și atunci ce încredere să mai avem noi să ne urcăm în aceste avioane.

Deci, pe de o parte, cred că trebuie, așa cum ați spus dumneavoastră, reglementat foarte clar care sunt informațiile care se dau pasagerilor și în ce timp, pentru că nu putem admite astfel de minciuni succesive.

A doua chestiune: trebuie văzut în ce măsură procedurile de pregătire a avioanelor pentru zbor sunt respectate. Pentru că eu, ca inginer, mi se pare inadmisibil să descopere pilotul înainte de a ne îmbarca că are o defecțiune majoră de 6 ore. Este destul, zicem noi, de tragic o astfel de chestiune în condițiile în care un avion, tot românesc s-a întors, din drum, din zbor de la Budapesta, alt avion s-a întors în țară, din drum, tot pe chestiuni tehnice. Ceva nu funcționează bine.

De aceea, noi am ruga pe domnul ministru Dobre, și probabil că analiza dumneavoastră va fi serioasă, să se vadă exact care sunt procedurile pentru că altfel, vă spun sincer, mulți colegi refuză să se urce în aceste avioane. Pleacă cu mașina sau pleacă cu trenul, pentru că nu mai au încredere. Or, aici, este vorba de a câștiga de către Compania TAROM încrederea cetățenilor români în aceste proceduri care verifică și în respectul lor față de cetățean. Nu că-i ceață, nu că se schimbă pneurile!

Deci, eu cred că este o lipsă totală de respect și trebuie luate măsurile, în consecință, cu acești pasageri, cu acești angajați ca să nu mai vorbesc că au acolo o poartă de vip-uri, nu vreau să deranjez pe nimeni, eu de 12 ani circul, nu am făcut niciodată caz că suntem verificați noi, parlamentarii, mai rău decât ceilalți cetățeni, da, în condițiile în care cei care conduc avionul, deci echipajul, trec prin poarta de vip fără nici o problemă. Nu știu dacă noi, parlamentarii, suntem cei mai teroriști dintre pasageri, dar, totuși, dacă tot s-a făcut o poartă de vip-uri, pe acolo intră și parlamentarii sau nu intră? Este tot o chestiune de comportament.

Vă mulțumesc și sper că veți reglementa, așa cum am spus în interpelare, aceste chestiuni care duc la întărirea încrederii în firma TAROM.

Vă mulțumesc, doamnă președintă.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

Doriți să interveniți? Nu doriți? Vă mulțumesc.

Domnul Petru Călian, Grupul parlamentar al PRM, nu este în sală și atunci îl rog pe domnul secretar de stat Constantin Popescu să transmită răspunsul scris la interpelarea domnului deputat.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie mardi, 13 avril 2021, 14:54
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro