Vasile Filip Soporan
Vasile Filip Soporan
Ședința Camerei Deputaților din 21 martie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.33/28-03-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 21-03-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 martie 2005

22. Prezentarea pe scurt a interpelărilor ce urmează a fi adresate membrilor Guvernului de către deputații:  
  22.5 Vasile Soporan
 
consultă:

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Domnul deputat Vasile Soporan are trei interpelări. Vă rog să le prezentați pe scurt.

Domnul Vasile Soporan:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Prima interpelare este adresată domnului profesor doctor Mircea Cinteză, ministrul sănătății. Subiectul interpelării, Programul național de diabet.

În urma discuțiilor avute în teritoriu, am constatat o stare de nemulțumire față de modul în care este gestionată problema medicamentelor pentru diabetici. Articolele apărute în presă confirmă faptul că, pe lângă cutremurul din sistemul medicamentelor compensate, a apărut o dramatică criză a medicamentelor antidiabetice.

De aceea, domnule ministru, având în vedere situația creată, și lipsa dumneavoastră de reacție solicit prezentarea măsurilor pe care le preconizați pentru a introduce starea de normalitate într-un domeniu în care bolnavii nu pot aștepta.

A doua interpelare este adresată domnului Călin Popescu Tăriceanu, prim-ministru. Obiectul interpelării: modul de funcționare a sistemului cadastral general.

Stimate domnule prim-ministru, în urma discuțiilor avute în teritoriu, am constatat o serie de nemulțumiri ale cetățenilor, generată de procedura greoaie și costisitoare de înscriere a dreptului de proprietate, determinată și de modul de funcționare a Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară și a birourilor de carte funciară.

Având în vedere că, în perspectiva integrării în Uniunea Europeană, România va trebui să prezinte un sistem de cadastru general la nivel național, eficient și funcțional, care să constituie o bază a înscrierii și garantării dreptului de proprietate al cetățeanului, având în vedere condițiile impuse în acest domeniu de integrarea în structurile Uniunii Europene și modul de aplicare a legislației și funcționare a instituțiilor abilitate în acest domeniu, vă solicit, domnule prim-ministru, următoarele: o informare asupra activității Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară; o informare asupra stadiului realizării sistemului de cadastru general, având în vedere că aceasta constituie baza siguranței înscrierii și respectării dreptului de proprietate; o analiză asupra procedurilor de înscriere a dreptului de proprietate și măsuri de optimizare a activității instituțiilor implicate; o analiză asupra costurilor reale de înscriere a dreptului de proprietate.

A treia interpelare este adresată domnului Gheorghe Barbu, ministrul muncii, solidarității sociale și familiei, subiectul: reglementarea legislativă a concediului de odihnă plătit pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap accentuat și grav.

Obiectul acestei interpelări este determinat de faptul că în Legea nr.519/2002 nu se face nici o precizare legată de concediul de odihnă plătit pentru asistenții personali, de care aceștia ar trebui să beneficieze, în mod legal, conform Codului muncii, art.139-148.

În baza argumentațiilor prezentate în interpelare, solicităm găsirea unei modalități de corelare și completare a prevederilor legale în vigoare, existente în Legea nr.519/2002 cu dispozițiile legale, referitoare la concediul de odihnă din Codul muncii.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro