Manuela Mitrea
Manuela Mitrea
Sittings of the Chamber of Deputies of September 20, 2005
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.124/27-09-2005

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
15-10-2019
14-10-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2005 > 20-09-2005 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 20, 2005

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.59 Manuela Mitrea - declarație cu titlul "Viitorul caiacului și canoei românești în pericol?";

Doamna Manuela Mitrea:

"Viitorul caiacului și canoei românești în pericol?"

În orice colț al lumii te duci și întrebi de România o să ți se răspundă invariabil: Nadia Comăneci, Gică Hagi, Ilie Năstase sau Ivan Patzaichin.

Sportul a făcut pentru țara noastră, în materie de imagine, ce nu au reușit din păcate, mulți politicieni, dip1omați, inventatori sau oameni de cultură din România.

Nimic nu se compară cu bucuria câștigării unei cupe sau a unei medalii de aur de către un compatriot de-al tău. Cu toate acestea, implicarea statului în domeniul sportului a scăzut, la fel și sursele de finanțare.

În contextul aderării la UE, când sportul românesc ar trebui să reprezinte o importantă forță pe plan internațional, Guvernul României, prin vocea primului ministru a anunțat că sportul nu constituie o prioritate; lucru firesc și care n-ar fi trebuit să fi șocat pe nimeni având în vedere că în programul Alianței D.A. nu există nici un alineat cu privire la sport.

Oriunde există apă, acolo s-a dezvoltat și meșteșugul construirii și utilizării ambarcațiunilor.

Dacă caiacul-canoea își are începutul ca sport recreațional o data cu secolul al XIX-lea, în România acest sport debutează în 1932 prin participarea unui echipaj românesc la "europenele" de la Budapesta.

Din 1954, când are loc prima biruință a Kaiacului românesc, prin Mircea Anastasescu și 1968, când Ismailciuc și Alexe au cucerit primul titlu de campioni ai lumii din istoria Canoei românești, acest sport a adunat de-a lungul timpului nenumărate medalii și titluri de campioni.

La Clubul Sportiv Școlar din cadrul Liceului Teoretic "Traian Lalescu" din Orșova se desfășoară o activitate sportivă de înalt nivel. Se cunosc rezultatele obținute de foștii juniori orșoveni: Mitică Pricop și Florin Popescu - vicecampioni la Sydnei; Florin Popescu - locul 4 la Olimpiada de la Atena; Avelian Ionel - campion mondial și european; Scoică Florin, Sevici Marian - campioni europeni; Florica Vulpe - vicecampioană mondială în 2005.

In pofida acestor rezultate, cea mai titrată și prolifică structură sportivă școlară din România în domeniul sporturilor nautice, unitatea școlară de înaltă performanță din Orșova a ajuns la limita subzistenței.

Lipsa acută a fondurilor și dezinteresul conducerii Ministerul Educației și Cercetării a afectat și afectează în continuare acest sport școlar de tradiție din România.

Cei peste 130 de sportivi legitimați la CSS din Orșova sunt nevoiți să-și achite singuri sumele pentru cazare și masă, bani pe care Ministerul ar fi trebuit să-i aloce în baza H.G.484 din 18 aprilie 2003.

În toată lumea sporturilor nautice și nu numai, elevii-sportivi care sunt legitimați și practică în mod consecvent această activitate de performanță, primesc gratuit din partea cluburilor, hrană zilnic, echipament sportiv și alte facilități.

Nici nu se poate vorbi despre dezvoltarea bazei materiale, care se află într-o stare avansată de degradare. Căminul sportivilor, dotat cu 72 de paturi în 14 dormitoare, 2 săli de mese, sala de forță și a bacului de iarnă, a devenit neîncăpător, necesitând utilități noi și reparații capitale.

Hangarul plutitor, care adăpostește peste 100 de ambarcațiuni este de asemenea deteriorat, existând permanent riscul de a se scufunda. Din 1976, când a fost construit, nu a mai fost renovat niciodată cu toate că ar fi trebuit să cunoască reparații și îmbunătățiri din 2 în 2 ani. Scufundarea hangarului în apele Dunării ar aduce numai prejudicii, iar construirea unuia nou ajunge la 6-7 miliarde de lei.

În aceste condiții consider că este prioritară tragerea unui semnal de alarmă în ceea ce privește soarta sportului nautic orșovean!

Caiacul - canoea de la Liceul Teoretic "Traian Lalescu" Orșova se prăbușește asemenea hangarului plutitor dacă nu se vor lua măsuri urgente!

Conducerea Ministerul Educației și Cercetării este obligată, prin lege, să intervină!

Acum e momentul, până nu va fi prea târziu!

Să salvăm ce mai poate fi salvat ca viitorii campioni ai României să nu rămână doar simple himere ale sportului mehedințean, românesc și internațional!

Ca parlamentar al României, consider că una dintre prioritățile actualului Guvern ar trebui să fie crearea unor condiții pentru ca tinerii români să facă sport și să fie sănătoși!

Fără un schimb de mâine bine articulat, educat, sănătos și echilibrat, viitorul României este în pericol!

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania wednesday, 16 october 2019, 10:33
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro