Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of October 3, 2005
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.139/10-10-2005

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2005 > 03-10-2005 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of October 3, 2005

6. Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Lege pentru acceptarea Amendamentelor la Protocolul din 1988 privind Convenția internațională din 1966 asupra liniilor de încărcare, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.143(77) a Comitetului Siguranței Maritime, la Londra la 5 iunie 2003.
 
see bill no. 380/2005

 

Domnul Dan Radu Rușanu:

  ................................................

Proiectul de Lege pentru acceptarea amendamentelor la Protocolul din 1988 privind Convenția internațională din 1966 asupra liniilor de încărcare, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC. 143 a Comitetului Siguranței Maritime, la Londra, la 5 iunie 2003.

Din partea inițiatorului?

Domnul Septimiu Buzașu (secretar de stat, Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului):

Având în vedere că România este parte, atât la Convenția internațională cât și la Protocolul din 1988 privind Convenția internațională din 1966 asupra liniilor de încărcare, pentru a putea aplica regulile revizuite prin Rezoluția Comitetului Siguranței Maritime din cadrul Organizației Maritime Internaționale nr. 143/77/2003 la construcția navelor maritime în România și la controlul navelor care vor utiliza porturile maritime românești, este necesar ca aceste amendamente să fie acceptate în mod explicit, fapt pentru care a fost elaborat prezentul proiect de lege.

Au fost amendate unele reguli privitoare la definițiile unor termeni utilizați, construcția pereților etanși și ale suprastructurilor navei, referitoare la rezistența și stabilitatea navelor maritime.

De asemenea, alte modificări au vizat regulile referitoare la asigurarea condițiilor de protejare a echipajului și de deplasare în siguranță a acestuia la bordul navei în spații deschise.

Mulțumesc.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Mulțumesc.

Din partea comisiei sesizate în fond? Vă rog, doamna Aura.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință,

În conformitate cu prevederile Regulamentului Camerei, republicat, Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată pentru avizare și dezbatere în fond cu Proiectul de Lege pentru acceptarea amendamentelor la Protocolul din 1988 privind Convenția Internațională din 1966 asupra liniilor de încărcare aprobate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC a Comitetului Siguranței Maritime, la Londra, în 5 iunie 2003.

Pentru creșterea siguranței navelor maritime, Organizația Maritimă Internațională a adoptat noi amendamente la Convenție care se referă, în mod deosebit, la construcția pereților etanși asupra structurii navelor.

Aceste amendamente, care au intrat în vigoare pe plan internațional la 1 ianuarie 2005 trebuie preluate în legislația națională pentru a fi aplicate la construcția navelor, în șantierele navale din România și pentru controlul navelor care utilizează porturile maritime românești.

Proiectul de lege a fost avizat favorabil de Consiliul Legislativ. Comisia a dezbătut în ședința din 23 septembrie, cu unanimitate de voturi.

În urma dezbaterilor, propunem plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege în forma prezentată de inițiator. În raport de obiectul reglementării, proiectul face parte din categoria legilor ordinare, iar Camera decizională pentru acest proiect de lege este Senatul.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Mulțumesc, doamna deputat.

Pe dezbateri generale dacă dorește cineva să ia cuvântul din partea grupurilor parlamentare? Vă rog, domnule deputat.

Domnul Andrian-Sirojea Mihei:

Mihei Andrian, Grupul parlamentar al Partidului Conservator.

Grupul Partidului Conservator este de acord cu acest proiect de lege. Singura noastră observație este ca cei care ne reprezintă pe noi în Organizația Maritimă Internațională, dacă ar putea să depună toate eforturile pentru a scoate portul maritim Constanța din zona porturilor afectate de liniile de încărcare din Atlanticul de Nord. Conform convenției semnate de România, tot ce este în Marea Neagră la nord de paralela 44° constituie zona Atlanticului de Nord. Navele de 100 de metri, sub 100 de metri trebuie să reducă încărcarea la capacitatea de iarnă în Atlanticul de Nord, ceea ce determină o descreștere a capacității de încărcare a navei și, de multe ori, este un factor de corupție în portul Constanța. Și, doar pentru nouă mile marine cred că ar trebui să depunem toate diligențele ca portul Constanța să fie tratat la fel ca și portul Mangalia, un port într-o zonă care nu este afectată de linia de încărcare a Atlanticului de Nord.

Vă mulțumesc.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Mulțumesc și eu.

Dacă mai dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, propun dezbaterea pe articole.

Titlul legii, nemodificat.

Dacă sunt observații?

Adoptat.

Art. 1, nemodificat.

Dacă sunt observații?

Adoptat.

Art. 2, nemodificat.

Dacă sunt observații?

Adoptat.

Vă supun votului legea în ansamblul ei.

Cine este pentru? 182 de voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Două abțineri.

182 de voturi pentru, nici unul împotrivă, legea a fost adoptată.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie lundi, 20 mai 2019, 4:05
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro