Ștefan Baban
Ștefan Baban
Ședința Camerei Deputaților din 24 octombrie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.162/31-10-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 24-10-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 octombrie 2005

6. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate membrilor Guvernului de către deputații:  
  6.6 Ștefan Baban  
 
consultă:

 

Domnul Dan Radu Rușanu:

  ................................................

Domnul deputat Ștefan Baban, PRM: Dezastrul infrastructurii din România. Răspunde Ministerul Transporturilor, prin domnul secretar de stat, Septimiu Buzașu.

Domnul Septimiu Buzașu:

Câteva considerații generale. Infrastructura feroviară din România se află în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, infrastructura rutieră în administrarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale. Lucrările de reparații capitale pentru calea ferată și drum se realizează pe baza unor proiecte tehnice complexe cu valori mari, durate de până unu - trei ani și cu finanțare doar de la bugetul de stat.

Având în vedere toate acestea, anual, au fost executate lucrări de reparații capitale la aproximativ 10 - 15 poduri și podețe pentru fiecare mod de transport, bineînțeles insuficient față de volumul de lucrări necesar.

Inundațiile din acest an au afectat o parte din aceste poduri și podețe vechi, cu durata de funcționare și exploatare depășită, a căror reparație capitală nu a putut fi efectuată.

Starea tehnică reală a podurilor feroviare și rutiere din România poate fi îmbunătățită treptat, în funcție de resursele financiare asigurate, care să permită reparația anuală a mai multor poduri și podețe și, în acest scop, pentru anul 2006 se prevede asigurarea finanțării prin contribuții financiare externe în cadrul proiectului SUAP, finanțat de Banca Mondială

În urma inundațiilor din acest an au fost afectate 191 de poduri, din care patru sunt în stare gravă, fiind necesară închiderea circulației, unul dintre ele, podul la care ați făcut referire, de la Mărăcineni, pe drumul național 2.

Cauzele principale care au provocat avarierea acestor poduri au fost debitele istorice, provocate de ploile torențiale nemaiîntâlnite până acum în statistica noastră, la care s-a adăugat acțiunea de exploatare irațională a produselor de balastiere din albia râurilor din apropierea amplasamentelor podurilor.

După cum știți, printr-un comunicat, ministrul transporturilor a declarat că podul de la Mărăcineni se va redeschide circulației la 31 octombrie 2005.

Mulțumesc.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Mulțumesc, domnule ministru.

Domnule deputat, vă rog.

Domnul Ștefan Baban:

Domnule președinte,

Răspunsul este deosebit de subțire. Nici nu mă așteptam că-mi va da un răspuns concret ministerul de resort, Ministerul Transporturilor. Nu știu dacă domnul ministru s-a urcat în mașină și s-o ia dreapta spre Tecuci, pe acolo, spre Moldova, să vadă că este jale. Nu mai spun că-ți ia o oră. Și noroc că s-a plimbat președintele țării pe la Mărăcineni ca să avem podul acela, fiindcă altfel faci 40 - 50 de km, și numai azi-noapte am văzut vreo trei accidente pe acolo, și mă așteptam să văd un program, să spună: noi la anul vom face. Nu mi-a spus nimic despre kilometri de autostradă. Noi vrem să intrăm în Uniunea Europeană și "băieții ăia vrea să știe" câți kilometri de șosea vom reabilita, câți kilometri de autostradă vom face ș.a.m.d. Așa că mă declar total nemulțumit de răspunsul domnului ministru și l-aș ruga să revină.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Mulțumesc.

Domnul deputat Aurel Rus, PRM, dacă este în sală? Nu este în sală. Răspunsul în scris.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 11 iulie 2020, 2:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro