Plen
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 15 noiembrie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.177/22-11-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 15-11-2005 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 15 noiembrie 2005

  1. Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru.

 

Ședința a început la ora 10,30.

Lucrările au fost conduse de domnul Adrian Năstase, președintele Camerei Deputaților, asistat de domnii George Sabin Cutaș, vicepreședinte al Senatului, Paula Maria Ivănescu, secretar al Senatului, și Victor Viorel Ponta, secretar al Camerei Deputaților.

Domnul Adrian Năstase:

Doamnelor și domnilor parlamentari,

Vă rog să luați loc în bănci, ca să putem începe.

Rog liderii de grupuri să invite toți colegii în sală. Sunt încă foarte mulți absenți.

Domnule prim-ministru,

Domnilor miniștri,

Doamnelor și domnilor deputați și senatori,

Declar deschisă ședința comună de astăzi a Camerei Deputaților și Senatului și vă anunț că, din totalul de 468 de deputați și senatori, și-au înregistrat prezența 302 colegi; 166 sunt absenți. Cvorumul legal de lucru este îndeplinit.

Urmează să începem dezbaterile asupra Proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2006 și a Proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2006.

Pentru dezbaterea acestor proiecte de legi, birourile permanente ale celor două Camere au stabilit proiectul ordinii de zi și proiectul programului de lucru, acestea fiind distribuite tuturor deputaților și senatorilor.

Dacă sunt comentarii în legătură cu ordinea de zi? Nu sunt observații.

O supun votului.

Cine este pentru ordinea de zi propusă? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Cu unanimitate de voturi, a fost aprobată ordinea de zi.

Dacă sunt observații în legătură cu programul de lucru? Nu sunt observații.

Supun votului dumneavostră programul de lucru.

Iertați-mă! Vă rog, domnule senator Hașotti, aveți cuvântul.

Domnul Puiu Hașotti:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Cu convingerea că fiecare dintre noi dorește ca dezbaterile la acest buget să se desfășoare într-o atmosferă corectă, cu convingerea că fiecare dintre noi și fiecare grup parlamentar dorește ca aceste dezbateri la buget să fie constructive, cu convingerea că fiecare grup parlamentar și fiecare dintre noi știe că, în afară de buget ne așteaptă foarte multe legi privind integrarea în Uniunea Europeană, care este o prioritate națională și nu are nici un fel de culoare politică, vin în fața dumneavoastră și vă fac câteva propuneri, pentru ca dezbaterile la acest buget să fie și corecte, să fie și substanțiale și să se termine într-o perioadă convenabilă, deci, pentru a nu prelungi foarte mult aceste dezbateri.

Propunerile pe care vi le fac, domnule președinte și stimați colegi, și pe care le puteți supune votului plenului reunit al Camerelor, după voia dumneavoastră, în bloc, sau fiecare separat, sunt următoarele:

  • susținerea fiecărui amendament să dureze un minut de către inițiatori și câte un minut de fiecare grup parlamentar care dorește să intervină;
  • susținerea amendamentelor se va face numai de către unii inițiatori; sunt amendamente care conțin o listă întreagă de colegi, de 10-15 colegi, dar unul dintre ei să susțină acest amendament un minut, maximum două;
  • susținerea contraargumentelor, de asemenea, se va face de către un singur parlamentar tot un minut; un singur parlamentar de fiecare grup;
  • de asemenea, punctul de vedere al Guvernului să fie exprimat tot într-un minut, cât are la dispoziție și parlamentarul care susține amendamentele;
  • în sfârșit, a cincea propunere este aceea că în cazul amendamentelor la Anexa nr.4 și Anexa nr.5, un singur parlamentar nu poate face, pentru un județ, numai pentru un județ, decât un singur amendament de modificare, enunțând proiectele avute în vedere în cadrul sumei respective: adică vreau să spun că sunt colegi parlamentari, și toată cinstea pentru domniile lor, care au făcut pentru un județ 20-30, chiar 120 de propuneri; eu vin și spun că ar fi corect - și cer votul plenului - ca un parlamentar să susțină un amendament pentru județul pe care-l reprezintă.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnul Adrian Năstase:

Vă mulțumesc.

Iertați-mă, eu vreau să revenim la problema pe care am pus-o eu în discuție. Deocamdată, era vorba de programul de lucru, și nu de modul de desfășurare a ședinței.

 

Domnul Puiu Hașotti (din sală):

Păi, ține de program!

Domnul Adrian Năstase:

Nu. Programul stabilește momentul de începere, momentul de încheiere. modul de desfășurare l-am discutat la ședința birourilor, am stabilit durata de intervenții pentru grupuri și, în momentul în care voi pune în discuție și voi aduce la cunoștință propunerile birourilor permanente în legătură cu faptul că fiecare parlamentar va avea 20 de secunde, deci tot acest pachet de înțelegeri care vizează desfășurarea ședinței, atunci vom lua în discuție propunerile dumneavoastră.

Dar, deocamdată, aș vrea să tranșăm chestiunea programului și vă întreb dacă, în ceea ce privește programul de lucru, sunt observații?

În legătură cu programul, da? Vă rog.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Ion Mînzînă:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Vin cu o propunere de modificare a programului, în sensul rediscutării la comisie a Legii bugetului de stat, în condițiile în care avem cunoștință de faptul că la întâlnirea dintre sindicatele din învățământ și Guvern, sub înaltul patronaj al Președintelui României, s-a hotărât alocarea unor fonduri suplimentare pentru învățământ, dar, din păcate, acestea nu sunt cuprinse în buget. Pentru a le da o minimă satisfacție celor care acum sunt în strată, propun retrimiterea la comisie a Legii bugetului, pentru ca sumele propuse să se regăsească în proiectul de buget.

Vă mulțumesc.

Domnul Adrian Năstase:

Stimați colegi,

Am o rugăminte. S-ar putea să mai veniți și cu alte comentarii și cu alte propuneri în legătură cu diverse subiecte.

Nu am nimic împotrivă, dar vreau să vă rog, totuși, să luați această hârtie, pe care o aveți în dosare și aveți aici programul de lucru. Vreau să-i ajut pe cei care poate nu au reușit până acum să vadă acest document. Și aici scrie: "marți, 15 noiembrie, orele 10,00-13,00", încerc să vă citesc, pentru că poate n-a fost suficient de clară propunerea mea, "13,00-14,30 - pauză; 14,30-19,00 - continuarea lucrărilor".

Deci, despre asta vreau să vă rog să discutăm. Nu știu dacă sunt suficient de clar.

Deci, supun discuției dumneavoastră "Programul de lucru".

Dacă la "Programul de lucru", are cineva observații. La "Programul de lucru", nu alte observații. Nu sunt observații.

Vă mulțumesc.

Îl supun votului.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Vă mulțumesc.

Programul a fost aprobat cu unanimitate de voturi.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 2 decembrie 2021, 8:01
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro