Valentin Adrian Iliescu
Valentin Adrian Iliescu
Sittings of the Chamber of Deputies of November 21, 2005
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.183/28-11-2005

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
13-07-2020
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2005 > 21-11-2005 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of November 21, 2005

15. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate membrilor Guvernului.
    15.1 Valentin Adrian Iliescu
 
see:

 

Domnul Dan Radu Rușanu:

  ................................................

Pentru domnul deputat Valentin Iliescu, de la P.D., referitor la insuficiența locuințelor din mediul urban, domnul ministru delegat Borbély László.

Domnul Borbély László (ministru delegat pentru Lucrări Publice și Amenajarea Teritoriului):

Pentru domnul Valentin Iliescu. Aveți două, de fapt. Și, dacă-mi dați voie, domnule președinte de ședință, pot să răspund la amândouă?

Domnul Dan Radu Rușanu:

Vă rog, ca să fim operativi.

Domnul Borbély László:

Vă mulțumesc.

În legătură cu fondul locativ și ceea ce ați cerut în legătură cu mansardarea actualelor blocuri de locuințe.

Domnule deputat, fondul locativ în țara noastră este în proporție de circa 97% proprietate privată și numai 3% se află în proprietatea statului.

Pentru blocurile de locuințe aflate în proprietate privată, realizarea unor lucrări de mansardare poate fi hotărâtă și pusă în practică numai de către proprietarii apartamentelor din blocurile respective, cu aprobarea lor.

Pentru locuințele aflate în proprietatea publică sau privată a unităților administrativ-teritoriale, consiliile locale pot hotărî promovarea și finanțarea unor astfel de investiții, conform prevederilor legislației în vigoare.

Mansardarea blocurilor de locuințe existente în vederea obținerii de noi locuințe o considerăm oportună și benefică, cu următoarele precizări: mansardarea se face pe bază de proiect autorizat în conformitate cu Legea nr.50 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții și, de asemenea, art.18 al Legii nr.10/2005 privind calitatea în construcții precizează necesitatea expertizării imobilului de către un expert abilitat al Ministerului Transporturilor, care stabilește condițiile și stabilitatea și rezistența structurii în situația mansardării. Evident, se impune respectarea regulamentelor urbanistice existente și, totodată, vreau să vă informez că pentru prevenirea unor procese ulterioare este obligatorie încheierea unor înțelegeri notariale cu toți locatarii, cu următoarele precizări: reîmpărțirea cotei-indivize, numărul final al noilor locatari, stabilirea repartizării cheltuielilor de proiectare, avizare și execuție pentru mansardare, având în vedere necesitatea refacerii interioare a instalațiilor existente, insuficient calibrate în unele cazuri pentru noile consumuri și este o dispoziție la blocurile P+4, prin mansardare devin P+5/6, conform legislației în vigoare, trebuie asigurarea unui ascensor de persoane.

Aici vreau să vă spun că vrem să intervenim la legislație. Eu cred că, chiar dacă este o clădire de 5 etaje, poate să funcționeze și fără ascensor, pentru că atunci într-adevăr trebuie să intervii la structura clădirii și probabil că aceste costuri sunt foarte ridicate.

Vă mulțumesc.

Aș răspunde și la a doua întrebare, în legătură cu reabilitarea termică a unor categorii de clădiri multietajate.

Vreau să vă informez că peste 50% din clădirile de locuit se află în mediul urban. Cele care se află în mediul rural sunt construite în perioada 50'-'85 și necesită expertiză termo-energetică, în vederea asigurării unui confort tehnic corespunzător.

Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului a inițiat și elaborat cadrul legal pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit. În acest sens, a fost promovată Hotărârea de Guvern nr.805/2005 privind aprobarea programului pe acțiuni pe anul 2005 pentru reabilitarea termică a unor clădiri de locuit. Din păcate, sunt numai 26 de clădiri în momentul actual, din varii motive. În principal, pentru că relația directă de fapt este între primării și asociațiile de proprietari. Asociațiile de proprietari trebuie să ipotecheze. Conform legislației actuale, nu prea vor ca să facă ipotecă pe clădire și, evident, sunt facilitățile care sunt în legislația actuală, 25% plătește statul și execuția și 75% trebuie să plătească asociația de proprietari, cu un credit pe termen lung, cu dobândă zero.

Vrem să modificăm legislația în acest sens și vom avea consultări. Deja am început consultările și cu Asociația asociațiilor de proprietari.

Totodată, o veste bună: Uniunea Europeană, după 2007, va finanța o parte din aceste proiecte. Noi o să pornim cu o campanie mediatică, pentru a sensibiliza atât asociațiile de proprietari, cât și, mai ales, autoritățile publice locale. Probabil că încercăm să schimbăm legislația să fie mai atractivă pentru locatari, pentru că, în momentul actual, au unele rețineri în ceea ce privește acest program, dar pe termen mediu și lung - și aici avem cu toții responsabilitatea. Nu numai că este benefic pentru ei, dar se întoarce costul pe care-l alocă pentru reabilitare, pentru că consumul este mult mai mic și, în timp de 8-10 ani, deja își recuperează cheltuielile pe care le-au avut cu reabilitarea termică.

Vă mulțumesc.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Rămâneți acolo, domnule ministru, că mai aveți.

Pentru domnul Adrian Iliescu ați răspuns.

Pentru domnul Valeriu Zgonea - administrarea fondurilor alocate pentru reconstrucția zonelor calamitate din județul Dolj. Nu este domnul Zgonea aici; răspunsul în scris.

Doamna Manuela Mitrea nu este; răspuns în scris.

  ................................................
 

Domnul Dan Radu Rușanu:

  ................................................

Vă rog, domnule coleg.

Domnul Virgil Păunescu (secretar de stat, Ministerul Sănătății):

Bună seara!

Domnule președinte, sunt secretarul de stat de la Ministerul Sănătății. Virgil Păunescu mă numesc.

Referitor la interpelarea domnului deputat legată de datoriile imense ale sistemului de sănătate din România către furnizorii de medicamente și aparatură, fapt care ar determina creșterile de costuri în sistemul sanitar, doresc să vă informez că în legătură cu aparatura și dispozitivele medicale, acestea nu sunt supuse nici unor reglementări de preț. Practic, prețul este liber pe piață, achiziția lor se face prin licitație sau selecție de ofertă și niciunde în Uniunea Europeană, după datele noastre, ele nu sunt îngrădite. Se presupune că libera competiție aduce prețul cel mai mic.

Cât privește problema medicamentelor, aici avem două categorii de medicamente. Avem medicamente numite o.T.C-uri, care se eliberează fără rețetă medicală și sunt în general medicamente de largă folosință, de genul: aspirină, paracetamol, algocalmin, și așa mai departe, vitamine, antireumatice. Aceste medicamente, de asemenea, nu sunt reglementate, după informațiile mele, niciunde în Europa - mă refer la preț. Așa încât, prețul se formează pe piață în mod liber.

Din informațiile pe care le avem, într-adevăr există țări în care aceste preparate sunt la un preț mai mic - nu toate, dar o parte sunt la un preț mai mic, altele sunt la un preț ceva mai mare. Ca să iau ca exemplu, Ungaria, care este mai aproape de noi. Dar, repet, în Uniunea Europeană nu există, cel puțin din informațiile pe care le am la dispoziție, o practică ca prețul acestor o.t.C. să fie fixat sau controlat de stat.

Cât privește medicamentele care se eliberează pe bază de prescripție medicală, aici, din anul 2002, Ministerul Sănătății a intervenit împreună cu Casa de asigurări printr-un ordin și au început să controleze prețurile.

Și în prezent se poartă discuții la Ministerul Sănătății, pentru că și în acest domeniu al medicamentelor care se eliberează pe bază de rețetă, într-adevăr există produse în România la un preț mai mic decât în Uniunea Europeană, sau în țările din jurul nostru, dar există și produse cu preț ceva mai mare.

În prezent, la nivelul Ministerului Sănătății se poartă discuții între factorii responsabili din minister și cei din Casa de asigurări, pentru a aduce acest medicament pe bază de rețetă, dacă este posibil, la cel mai mic preț, prin prețul de referință, la cel mai mic preț din Uniunea Europeană.

Mai am o interpelare, de la domnul Giurgiu Mircia.

Domnul Dan Radu Rușanu:

În 2006.

Domnul Garda Dezideriu. U.D.M.R., este? Nu este.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 14 july 2020, 7:56
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro