Mircia Giurgiu
Mircia Giurgiu
Ședința Camerei Deputaților din 12 decembrie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.199/19-12-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 12-12-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 decembrie 2005

7. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului ministru și altor membri ai Guvernului de către deputații:  
  7.3 Mircia Giurgiu
 
consultă:

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

Domnul deputat independent Mircia Giurgiu, interpelare pentru Ministerul Administrației și Internelor.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea se referă la ceea ce se întâmplă în acest moment la SC Somvetra Gherla SA, jud. Cluj.

Cu toate că din luna februarie am atras atenția, iată că această firmă s-a închis, nu știm motivele și care sunt cauzele ascunse.

Mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Domnule secretar de stat.

Domnul Mircea Alexandru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimate domnule deputat,

În legătură cu interpelarea dumneavoastră cu privire la privatizarea SC Somvetra SA vă comunicăm următoarele:

Activitatea SC Somvetra SA Gherla este sistată în prezent din cauza acumulării unor datorii de peste 250 miliarde lei vechi față de bugetul consolidat al statului și față de furnizorii de utilități. Printre elementele care au condus la starea actuală a societății în discuție se numără managementul defectuos și lipsa de comunicare dintre patronat și sindicat, precum și nerespectarea clauzelor contractului de vânzare-cumpărare dintre autoritatea pentru valorificarea activelor statului și SC Feromat SA București.

Având în vedere situația salariaților SC Somvetra SA, pe plan local au fost luate măsuri pentru reîncadrarea acestora în muncă prin preluarea de către Primăria municipiului Gherla a salariaților care au acceptat prestarea de servicii comunitare sau, după caz, pentru trecerea în șomaj.

Instituția prefectului județului Cluj a organizat întâlniri succesive de mediere a conflictului de muncă, la acestea participând prefectul, subprefectul, un reprezentant al SC Feromat SA, acționar majoritar, administratorul unic al operatorului economic în discuție și liderii de sindicat.

În urma acestor întâlniri a fost semnat un protocol care avea ca obiective stingerea conflictului de muncă, preluarea activității societății și evitarea unor acțiuni extreme ale salariaților, însă situația financiară precară și desfășurarea în continuare a unui management defectuos au condus la nerespectarea protocolului respectiv.

De asemenea, instituția prefectului județului Cluj a efectuat demersurile necesare către AVAS, astfel încât să se realizeze evaluarea modului de respectare a legislației în vigoare în momentul încheierii între AVAS și SC Feromat SA București, a contractului de vânzare-cumpărare de acțiuni, nr. 85/13.12.2004, precum și a modului de respectare a clauzelor contractului menționat, inclusiv pentru perioada post-privatizare.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Domnule deputat, dacă doriți să comentați.

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Într-adevăr, în acest moment, unitatea este închisă, dar dacă s-ar fi ținut cont de avertizările noastre și de faptul că acționarul majoritar nu a respectat contractul și angajamentele pe care și le-a asumat nu s-ar fi ajuns la această situație și s-ar fi reușit ca această societate să funcționeze. Există 650 de salariați la un oraș de 19 mii de locuitori, aproape fiecare familie are pe cineva acolo și s-a ajuns ca aceștia, în acest moment, să nu aibă nici o sursă de venit.

Fabrica a fost închisă datorită faptului că acționarul majoritar în acest an nu a plătit utilitățile, s-au acumulat peste 20 de miliarde datorii la Distrigaz fără ca AVAS să miște un deget, cu toate că a fost atenționat și, din această cauză, noi credem că s-a urmărit închiderea societății, nu știm din ce motive, fiindcă nu au dorit să se prezinte la fața locului și să verifice modul de îndeplinire a angajamentelor de către acționarul majoritar și, așa cum se vede acum, această neimplicare a autorității pentru valorificarea activelor statului a dus la închiderea uneia dintre cele mai mari societăți din județul Cluj, care realiza export peste 95% și avea posibilitatea să se redreseze.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Domnul secretar de stat, dacă doriți să comentați?

 

Domnul Mircea Alexandru:

Nu.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Nu, vă mulțumesc.

Domnul deputat Mircia Giurgiu, o interpelare adresată ministrului finanțelor publice.

Există cineva de la minister să răspundă? Da. Vă mulțumesc.

Poftiți, domnul deputat.

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Această interpelare se referă la descentralizarea serviciilor și a instituțiilor, dar mai ales la colectarea taxelor și impozitelor.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă rog, domnule secretar de stat, să răspundeți.

Domnul Cătălin Doică (secretar de stat, Ministerul Finanțelor Publice):

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnule deputat,

În cadrul planului de măsuri prioritare pentru pregătirea aderării la Uniunea Europeană la capitolul II - Criterii economice, una din măsurile prevăzute a fost îmbunătățirea colectării veniturilor bugetare.

Printre acțiunile de îndeplinire a acestei măsuri, s-a înscris și reorganizarea activității de administrare a marilor contribuabili, din punct de vedere al criteriilor de selecție, precum și a arondării teritoriale a acestora.

Pentru realizarea acestei acțiuni, a fost elaborat Ordinul ministrului finanțelor, nr.343/2005 privind organizarea activității de administrare a marilor contribuabili, act care reglementează în principal următoarele aspecte: includerea în categoria marilor contribuabili a contribuabililor care îndeplinesc criteriile de selecție prevăzute în Anexa la actul normativ mai sus-invocat, respectiv contribuabilii a căror cifră de afaceri raportată în situațiile financiare încheiate la 31 decembrie 2003, este mai mare sau egală cu 500 de miliarde lei vechi, 50 milioane ron, precum și contribuabilii monitorizați de Fondul Monetar Internațional, Banca Națională a României, societăți bancare, societăți de asigurări, societăți de investiții financiare și societăți comerciale care desfășoară activități de jocuri de noroc, tip cazino.

De asemenea, în ordinul ministrului finanțelor se mai prevede încadrarea în categoria marilor contribuabili a persoanelor juridice care au fost administrate de direcțiile generale ale finanțelor publice județene și de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, și care nu îndeplinesc criteriile de selecție mai sus menționate, precum și preluarea de la 1 aprilie 2005 a marilor contribuabili cu sediul social în Municipiul București și județul Ilfov, nominalizați în anexele la ordinul invocat, spre administrare, de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și a marilor contribuabili aflați în administrarea direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, unde acestea își au sediul social, cuprinși în Anexa nr.2 la ordinul amintit, în două etape, respectiv la 1 iulie 2005 și 1 octombrie 2005.

De asemenea, se mai prevede și periodicitatea actualizării listei marilor contribuabili după criteriile menționate anterior.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnul deputat, aveți două minute pentru a comenta răspunsul.

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte,

Mulțumesc, domnule secretar de stat,

Totuși, rămâne întrebarea ce vor face localitățile mici, în care existau societăți mari, de exemplu în județul Cluj sunt câteva: Câmpia Turzii cu "Industria Sârmei" și altele, la Dej, Someșul Dej, care vor rămâne fără principala sursă de venit atâta vreme cât toate veniturile se vor colecta centralizat.

Aceasta era de fapt întrebarea și vă rog să mă lămuriți.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnule ministru, dacă puteți să răspundeți la această întrebare.

Domnul Cătălin Doică:

O să încerc, domnule președinte.

Deci, am înțeles întrebarea dumneavoastră.

Răspunsul este că mutarea marilor contribuabili din administrarea direcțiilor de administrare a marilor contribuabili județene către Direcția de administrare a marilor contribuabili București, are ca și obiectiv o mai bună administrare a acestora, și corelativ urcarea în administrare la direcțiile județene a unui număr important de contribuabili medii, cu care se dorește să se facă același program de administrare specială, care s-a făcut în perioada 2002 - 2005, cu actualii mari contribuabili care au fost mutați la București.

Noi estimăm că din mai buna administrare a contribuabililor mijlocii, care vor urca într-un fel de administrare specială la direcțiile generale ale finanțelor publice județene, vor rezulta fonduri suficient de mari pentru acoperirea cheltuielilor locale.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumim, domnule secretar de stat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 22 octombrie 2019, 17:17
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro