Paul Magheru
Paul Magheru
Ședința Camerei Deputaților din 6 februarie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.5/16-02-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-04-2020
02-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 06-02-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 februarie 2006

18. Prezentarea pe scurt de către deputați a interpelărilor adresate membrilor Guvernului  
  18.4 Paul Magheru
 
consultă:

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

Domnul deputat Paul Magheru, Grupul parlamentar P.R.M.

Poftiți, vă rog, domnule deputat.

Domnul Paul Magheru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În condiții favorabile, îmi permit și eu să vă prezint foarte pe scurt trei interpelări, două adresate ministrului educației și cercetării și una domnului prim-ministru.

Prima interpelare are ca obiect necesitatea promovării unei hotărâri de guvern cu specializările acreditate sau autorizate să funcționeze provizoriu pe universități, facultăți sau departamente. Știți foarte bine că din acest an, mai exact din acest an universitar, s-a trecut la activitate universitară pe baza unei noi legi a învățământului, Legea nr.288, după structura procesului de la Bologna, situație în care au apărut noi organisme de evaluare a calității învățământului superior, a fost abrogată activitatea C.N.E.E.A.-ului, s-a înființat ARACIS-ul care încă nu și-a preluat activitatea.

Cert este că în această situație universitățile suferă, adică din cauza următorului lucru: au fost acreditate multe specializări care n-au mai fost publicate în hotărâri de Guvern, or, Legea învățământului stipulează clar: nu se pot organiza licențe și nici nu se pot face admiteri dacă specializările care fac acest lucru nu sunt prevăzute în hotărârile de guvern. Deci, lucrul acesta îl cerem cu insistență și foarte repede din partea Ministerului Educației și Cercetării.

A doua interpelare adresată tot ministrului educației și cercetării are ca obiect formarea inițială a personalului didactic din învățământul primar și preșcolar. De altfel, mâine, în legătură cu acest lucru mi-am permis și o declarație politică pentru că este vorba nu numai cea mai nobilă meserie din lume, dar probabil cea mai importantă. Este o meserie apostolică, aceea de educatoare și de învățătoare.

Suntem, dacă nu vom fi foarte atenți, pe calea de a comite greșelile care s-au făcut și până acum în legătură cu pregătirea acestor cadre didactice din învățământul primar și preșcolar. Mi-am permis și-mi permit și acum în interpelarea aceasta și în declarația politică de mâine să sugerez, să cer celor de la minister să supravegheze prin ordine ferme respectarea Legii învățământului privind dreptul instituțiilor de învățământ superior care au dreptul să facă această pregătire, adică nu orice SRL, nu orice om pus pe căpătuială, ci numai acele instituții de învățământ superior care au specializări de psihologie și științele educației acreditate, ceea ce, din păcate, până acum nu s-a făcut.

Iar primului-ministru îi adresez o interpelare care are ca obiect, mai exact, o solicitare a listei la zi a solicitărilor de restituire a imobilelor situate în Municipiul Oradea și județul Bihor. Acest lucru a pornit de la faptul că, într-un proces legitim și din care România și-a făcut un merit, de respectare a și de garantare a calității, din păcate, s-au găsit oameni, instituții, societăți care revendică, ordine călugărești, medievale sau care n-au existat niciodată, care revendică imobile în care-și desfășoară activitatea instituții de stat, școli, internate și care sunt revendicate în mod absolut neligitim. De aaltfel, autoritățile, cel puțin legale, din Bihor recunosc că aproape toate actele care s-au cerut până acum sunt deficitare și nu se poate pune mare credit pe ele, încât, în final, l-am asigurat pe domnul prim-ministru că, după ce vom avea această listă, multe din aceste nereguli sesizate și de către noi și de către Prefectura și de către Consiliul județean Bihor, ca deputat P.R.M. de Bihor, ca reprezentant al intereselor județului și ale țării, avem dreptul să ne convingem de legitimitatea retrocedărilor, dar mai ales să pregătim din timp și la nevoie să preîntâmpinăm risipirea bunului public.

În acest scop, v-am solicitat și așteptăm cu încredere, domnule prim-ministru, lista cu cererile de retrocedare a unor imobile din Municipiul Oradea și județul Bihor și sunt sigur că situația este generală, din păcate, în toată Țara Românească.

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Dați-mi voie să fac o remarcă de ordin procedural. În conformitate cu art.177 alin.1 din Regulamentul Camerei Deputaților, interpelările adresate primului ministru și astăzi au fost două de acest gen, se pot expune din două în două săptămâni, în ziua de luni, consacrată răspunsurilor la interpelări, între orele 18,00 și 18,30.

Textul regulamentului are o rațiune pentru a face o departajare în ceea ce privește importanța și greutatea răspunsurilor.

Nu am oprit pe nimeni să le dezvolte acum, pentru că nu este vina domnilor deputați, dar rog staful tehnic și, mai ales, rog pe colegul din Biroul permanent care răspunde de organizarea ședințelor de interpelări și întrebări să respecte pe viitor regulamentul.

Vă mulțumesc.

Aș dori să se consemneze în stenogramă și această parte a stenogramei să fie înaintată Biroului permanent.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 5 aprilie 2020, 1:24
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro