Mircia Giurgiu
Mircia Giurgiu
Ședința Camerei Deputaților din 13 martie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.30/23-03-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-04-2020
02-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 13-03-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 martie 2006

6. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului - ministru și membrilor Guvernului:  
    6.1 Mircia Giurgiu
 
consultă:

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

Domnul deputat Mircia Giurgiu are o interpelare adresată ministrului sănătății.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea se referă la Serviciu de ambulanță Caraș-Severin și anume la imposibilitatea de a desfășura o activitate normală datorită lipsei unor posturi care deocamdată sunt blocate.

Mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule ministru.

Domnul Eugen Gheorghe Nicolăescu (ministrul sănătății):

Domnule președinte de ședință,

Domnule deputat,

Interpelarea dumneavoastră se referă la două aspecte cred, la finanțarea și problemele de personal din cadrul Serviciului de Ambulanță Caraș-Severin.

Aș vrea să vă spun că în ceea ce privește finanțarea în răspunsul pe care vi-l pun la dispoziție, vă prezint cele 4 surse de finanțare, și anume: veniturile din Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, ca urmare a contractului pe care Serviciul de Ambulanță îl are încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a județului Caraș-Severin. În al doilea rând, veniturile care se dau din bugetul de stat ca urmare a derulării unor programe naționale de sănătate. În al treilea rând, veniturile provenite din derularea contractelor de transport medical intraspitalicesc, încheiate cu spitalele din teritoriul de competență pentru situațiile prevăzute de lege și, nu în ultimul rând, venituri provenite de la persoanele neasigurate, beneficiare ale serviciilor medicale oferite sau pentru servicii medicale la cerere.

La aceste 4 venituri de bază putem să adăugăm venituri proprii pe care le pot obține colegii noștri de la Serviciul de Ambulanță Caraș și donații și sponsorizări.

Din păcate, v-aș putea spune că este un raport negativ la Serviciul de ambulanță Caraș-Severin, între veniturile obținute ca urmare a furnizării serviciilor medicale și costurile aferente realizării acestor servicii. Adică asta înseamnă că se cheltuiește mai mult decât se încasează, adică se fac servicii cu indice mic de complexitate și, ca atare, și tariful care se decontează este mic și în această situație ajungem la asemenea cazuri.

În ceea ce privește posturile, vă pot spune că, printr-un ordin al ministrului sănătății din 2003, este vorba de Ordinul 208, s-au aprobat la vremea respectivă normativele de personal pe tipuri de unități sanitare, categorii de personal și tipuri de activități medicale. Conform acestor normative de personal, numărul de posturi determinat pentru Serviciul de ambulanță este orientativ, dar el se determină și în funcție de cheltuielile de personal aprobate prin buget.

Ca atare, acum, având în vedere că Serviciul de ambulanță Caraș-Severin are un tarif mic, are venituri mici, ca atare și numărul de personal este corelat cu această activitate.

Vă pot spune, în afara răspunsului pe care vi l-am pregătit să vi-l dau scris, că va urma perioada de evaluare a tuturor unităților sanitare din România și, de asemenea, vom încerca să ținem cont de faptul că multe tarife pe caz ponderat au fost realizate, elaborate în condiții istorice și nu în condiții de realitate și la corectarea contractului cadru pe anul 2006 vom ține seama și de realizarea unor tarife care să țină cont de realități. Și probabil că atunci vom putea să rediscutăm, în funcție de veniturile care vor fi încasate.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Domnule deputat, pentru comentarii aveți la dispoziție 2 minute.

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Mulțumesc, domnule ministru.

Într-adevăr, există problema tarifelor, fiindcă în mod normal ar trebui să existe aceleași tarife probabil în toată țara, fiindcă se practică același serviciu. Fiecare unitate, indiferent din ce localitate este, se deplasează și duce bolnavii la spitale și unde este nevoie. Așadar, probabil că va trebui în viitor, când o să considerați sau cât mai repede posibil, să vedeți, așa cum ați spus aici, care este situația și să fie reactualizate toate tarifele în funcție de necesități și de realitate, adică de consumul efectiv, atât cu forța de muncă cât și cu carburanți și materialele care sunt necesare.

Deocamdată cu personalul sunt într-adevăr probleme și sper ca în cel mai scurt timp să se ajungă la o soluție, în sensul de a putea să se asigure o asistență medicală normală pentru pacienții din județul Caraș-Severin.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

În continuare, domnul deputat Mircia Giurgiu are o interpelare adresată tot ministrului sănătății.

Domnule deputat, vă rog să-mi permiteți înainte de a vă da cuvântul, să fac o precizare:

Articolul 174 alin. 3 din Regulamentul Camerei Deputaților permite o singură interpelare făcută de un grup parlamentar. Consider normal ca același regim să se aplice și deputaților independenți.

Nu sunteți dumneavoastră de vină pentru această programare, domnul ministru este aici să vă răspundă.

Vă rog să se noteze în stenogramă iar staff-ul tehnic să înainteze stenograma Biroului Permanent pentru a se lua măsuri în vederea respectării Regulamentului, cu comunicarea exactă a deputaților.

Vă rog să vă susțineți interpelarea, prin derogare.

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am dorit doar să fac precizarea că, în răspunsul anterior, domnul ministru a răspuns la ambele interpelări.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Domnule ministru, dacă mai doriți să dați vreun răspuns suplimentar domnului Mircia?

Domnul Eugen Gheorghe Nicolăescu:

Îi mulțumesc domnului deputat pentru faptul că a considerat primul răspuns valabil și pentru a doua interpelare. Aș vrea să fac numai o singură precizare pentru că eu cred că ea este importantă, și anume că renegocierea tarifului pe caz, atât în spitale cât și la serviciile de ambulanță, înseamnă, de fapt, să aducem veniturile pe care le încasează o unitate sanitară la ceea ce se întâmplă cu adevărat, ceea ce se întâmplă real în acea unitate sanitară.

De ani de zile, în unități, a fost multă minciună, pornindu-se în anul 2001-2002 cu un tarif, la vremea respectivă, considerându-se că este acoperitor, s-a dovedit ulterior că acele tarife erau făcute din burtă, ca să mă exprim foarte clar și foarte limpede și nu aveau legătură cu ceea ce se întâmpla în acele unități. De aceea e nevoie de renegociere și vă asigur că vom face acest lucru.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Mulțumesc, domnule ministru.

Dacă aveți un comentariu?

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, e un comentariu foarte scurt.

Așa cum ați precizat, domnule ministru, vă rog să faceți cât mai repede aceste recalculări, ca să spunem așa, datorită faptului că în toate județele sunt, de fapt, cam aceleași probleme.

Mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

  ................................................
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

Domnul deputat Mircia Giurgiu, pentru ministerul Economiei și Comerțului.

Vă rog s-o susțineți foarte pe scurt. Îl rog pe domnul secretar de stat un răspuns pe măsură.

Domnul Mircia Giurgiu:

Vă mulțumesc, domnule președinte. Este vorba de prețul gazelor naturale, și anume de introducerea unui impozit de 7,4 euro pe mia de metri cubi. Considerăm că nu este justificat și așteptăm un răspuns. Pe urmă o să ne spunem părerea.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Da. Vă rog, domnule secretar de stat.

Domnul Virgil Crecană (secretar de stat, Ministerul Economiei și Comerțului):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Stimate domnule deputat,

Referitor la interpelarea dumneavoastră privind impozitul de 7,4 euro pe mia de metri cubi, vă comunicăm următoarele. În conformitate cu prevederile art.4 din Ordinul nr.1074 din 14 decembrie 2005 privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestare serviciului de distribuție și aprobarea prețurilor pentru furnizarea reglementată a gazelor naturale realizate de S.C.Distrigaz Nord, prețurile finale reglementate pentru furnizarea gazelor naturale în regim reglementat se aplică consumatorilor captivi din localitățile în care respectiva societate deține licența de distribuție și de furnizare a gazelor naturale și sunt... și aici deja dumneavoastră aveți un tabel, nu mai spunem... decât că fac următoarele mențiuni: că în factura anexată interpelării, consumatorul captiv final conectat în sistemul de distribuție se încadrează în categoria B pe care o aveți în tabelul primit, având un consum anual cuprins între 2400 de normal metri cubi și 12400 normal metri cubi. Observați că eu zic normal, pentru că așa este corect în realitate.

Prețul final reglementat pentru această categorie este de 762,96 de roni pe o mie de normal metri cubi.

Precizăm că valoarea impozitului pe gaze, la care se face referire în mod expres în interpelare, este inclusă în prețul final reglementat, de 762,96. Sperăm că informațiile furnizate sunt suficiente.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc. Domnule deputat? Aveți două minute.

Domnul Mircia Giurgiu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Într-adevăr am primit și răspunsul scris, dar problema consider că nu este rezolvată atâta vreme cât apare impozitul pe factură. Consider că nu ar fi nevoie să fie și impozit, pe lângă faptul că s-a majorat prețul gazelor naturale cu 17% la 1 ianuarie anul acesta. Se mai introduce și acel impozit, așa că o să revin cu o nouă interpelare și de data aceasta o să solicit răspunsul ministrului economiei și comerțului.

Cu toată considerația pentru domnul secretar de stat, cred că e o problemă foarte importantă pe care trebuie să o rezolve, fiindcă este vorba de plata facturilor la întreținere pe care le plătește întreaga populație.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Domnule deputat, ați spus că veți reveni cu o nouă interpelare. Vă rog să precizați dacă e o promisiune sau o amenințare.

Domnul Mircia Giurgiu:

Nu, este vorba de rezolvarea unei probleme concrete cu care se confruntă populația.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Sigur că da. Luați-o ca o glumă colegială.

Vă rog, domnule secretar de stat, tot două minute aveți.

Domnul Virgil Crecană:

Domnule președinte,

Aș vrea să se menționeze că autoritatea de reglementare, ANRCN-ul pe piața românească, este cea care poate da cele mai competente răspunsuri. De multe ori ministerul este implicat, dar cel care reglementează și ar trebui să de răspunsurile la interpelări este autoritatea națională de reglementare.

Vă rog foarte frumos să interpelați și această autoritate.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc pentru obiectivitate.

domnul deputat Cristian Stănescu lipsește, va primi răspunsul scris.

Doamna deputat Lavinia Șandru lipsește. Va primi răspunsul scris.

Doamna deputat Rovana Plumb lipsește, va primi răspunsul scris.

  ................................................
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

Doamna deputat Lavinia Șandru, interpelare către Ministerul Finanțelor Publice. Va primi răspuns scris.

Domnul deputat Dragoș Dimitriu, tot Ministerul Finanțelor Publice. A primit răspuns scris.

Domnului deputat P.S.D., Titus Corlățean, s-a solicitat amânarea. Se amână pentru 27.

Domnul deputat Adrian Moisoiu către Ministerul Justiției. Va primi răspuns în scris.

Domnul deputat Ioan Aurel Rus către Ministerul Justiției. Va primi răspuns scris.

Domnul deputat Florin Iordache. Lipsește. De asemenea, va primi răspuns scris.

Doamna secretar de stat Katalin Kibedi, vă mulțumim pentru participare.

Domnul deputat Andrian Mihei Sirojea către Ministerul Mediului, Pădurilor și Apelor; s-a solicitat amânarea pentru 27.03.

Eu vă propun, domnule deputat, să acceptăm această amânare. Vă mulțumesc.

Domnul deputat Mircea Costache pentru Ministerul Muncii. Va primi răspuns scris.

Domnul deputat Alecsandru Știucă, s-a solicitat amânarea pentru data de 27 martie. Amânăm.

Domnul deputat Victor Sanda, dacă nu este prezent, primește răspuns scris.

A rămas eternul domn deputat Mircia Giurgiu, cu o interpelare către Ministerul Muncii.

Vă rog, domnule deputat. A câta este pe ziua de astăzi?

 

Domnul Mircia Giurgiu:

A patra.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

A patra. Mă bucur că recunoașteți.

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Este vorba despre situația salariatelor de la SOMVETRA - Gherla, o firmă care a fost închisă, dar acele salariate - pe luna noiembrie și decembrie - nu au primit banii pentru îngrijirea copilului și, de asemenea, nu au statut nici de salariate, nici de șomere.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă rog să răspundeți, domnule secretar de stat.

Domnul Cătălin Ionel Dănilă (secretar de stat, Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei):

Mulțumesc, domnule președinte.

Cu privire la situația de la SOMVETRA, trebuie să facem următoarea precizare: Ordonanța de urgență a Guvernului nr.148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului prevede alocarea de la bugetul de stat a indemnizației pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, abrogând prevederile legale care stabileau acordarea acestei prestații din bugetul asigurărilor sociale de stat până la data de 31 decembrie 2005.

Începând cu 1 ianuarie 2006, indemnizația se acordă din bugetul alocat Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, prin direcțiile de muncă, solidaritate socială și familie teritoriale.

Prin Ordonanța Guvernului nr.1/2006, s-a reglementat faptul că prestațiile de asigurări sociale prevăzute de Legea nr.19/2000 privind sistemul de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, cuvenite până la data de 31 decembrie 2005 și neachitate, se plătesc din bugetul asigurărilor sociale de stat, cu respectarea termenului general de prescripție, de către plătitorii prevăzuți la art.133 alin.2 din această lege.

Sumele care fac obiectul prevederilor art.27 alin.2 din Legea nr.19/2000, cu modificările și completările ulterioare, aferente perioadelor anterioare datei de 1 ianuarie 2006, se recuperează în termenul general de prescripție din bugetul asigurărilor sociale de stat, de la casele teritoriale de pensii.

Prin urmare, în ceea ce privește acordarea drepturilor de indemnizație pentru angajatele "SOMVETRA" S.A. - Gherla, județul Cluj, începând cu luna ianuarie 2006, nu vor exista deficiențe în acordarea acestei prestații. referitor la drepturile restante care nu au mai fost plătite acestor persoane din luna noiembrie 2005, urmează să se analizeze situația de către Casa de pensii și alte drepturi de asigurări sociale a județului Cluj și să vi se remită în acest sens un răspuns.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Domnule deputat, ultimul cuvânt.

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte,

Mulțumesc, domnule secretar de stat,

Când ați început răspunsul chiar credeam că este departe de ceea ce am arătat, dar într-adevăr este vorba de luna noiembrie și decembrie, și sperăm ca această problemă să fie rezolvată cât mai repede, fiindcă din ianuarie a intrat în vigoare o altă prevedere legislativă și nu este nici o problemă, se primesc banii.

Problema rămâne cea cu lunile noiembrie și decembrie.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Înainte de a declara ședința închisă, doresc să se consemneze în procesul-verbal și să se transmită Biroului Permanent dorința mea, ca președinte de ședință, ca la întocmirea listelor pentru ședința consacrată răspunsurilor orale la interpelări să se țină seama de numărul de răspunsuri ce se pot da în programul de lucru fixat, pentru a nu fi obligați să depășim acest program, care este fixat, și respectarea Regulamentului în ceea ce privește numărul de deputați care primesc răspunsurile.

Vă mulțumesc.

Declar închisă ședința plenului Camerei Deputaților de astăzi, luni, 13 martie 2006.

Noapte bună.

Ședința s-a încheiat la ora 20,02.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 5 aprilie 2020, 1:28
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro