Horea-Dorin Uioreanu
Horea-Dorin Uioreanu
Ședința Camerei Deputaților din 28 martie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.43/07-04-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 28-03-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 martie 2006

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.31 Horea Dorin Uioreanu - declarație politică intitulată "Migrația - cât pare că am câștigat și cât pierdem de fapt...";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Horea Dorin Uioreanu:

"Migrația - cât pare că am câștigat și cât pierdem de fapt..."

Stimați colegi,

Constat, de câteva luni de zile, crearea unui sport național la nivelul partidelor politice din România, și anume anunțurile "senzaționale" în legătură cu cine a racolat mai mulți primari, mai mulți consilieri locali, mai mulți parlamentari. Puterea în politică a ajuns a se număra în câți parlamentari poți corupe pentru a trece alături de tine la altă formațiune politică, dacă se poate din arcul puterii. Aproape oricine își poate crea, pentru a se antrena la acest sport, un grup de presiune, un mijloc de șantaj, oamenii politici devenind monede de schimb; ce mai înțelege omul de rând din toate această degringoladă... cui îi mai pasă? Jocul politic se desfășoară în spatele ușilor bine închise, cu arme ce nu au nici o legătură cu agenda cetățeanului sau cu nevoile lui.

Nu vreau să blamez prin această declarație politică nici un partid din România, majoritatea dintre ele trecând, o dată aflate la putere, prin atracția fatală dintre El, Partidul și Ei, bieții Aleși ai poporului, care descoperă subit că nu mai au nimic în comun cu formațiunea care i-a promovat pe liste. Iar totul culminează cu declarații de dragoste demne de transmis în emisiunea "Iartă-mă", traseistul explicând, cu lacrimi de crocodil în ochi, ce greu i-a fost printre foștii frați și câte a trebuit să îndure din cauza mentalităților lor.

Partidul Național Liberal a demonstrat, la nivelul Parlamentului României, prin promovarea unui proiect de lege, că dorește stoparea migrației politice. S-a pornit, bineînțeles de la nivelul de jos, de la aleșii locali, care ar fi trebuit să-și piardă mandatul o dată cu părăsirea partidului care i-a pus pe liste. Un principiu normal, atâta timp cât cel puțin la nivelul consiliilor locale, oamenii de pe liste sunt foarte puțin cunoscuți de către electorat, prin urmare mandatul respectiv aparține de drept partidului și nu persoanei aflate, printr-o întâmplare fericită, pe un loc eligibil. Este normal ca, atâta timp cât este încă folosit scrutinul pe bază de liste, persoanele alese în funcții de reprezentare să nu dea doi bani pe voința celor care i-au mandatat, voluntar sau involuntar, să le susțină interesele în anumite foruri de decizie. Din păcate, ca orice proiect de anvergură, și acest proiect de lege privind migrația politică este tergiversat, invocându-se tot felul de încălcări ale drepturilor celor aleși. Uităm însă cu toții despre unul din drepturile fundamentale ale celor care aleg, și anume cel al reprezentării în conformitate cu ceea ce electoratul a decis, nu în funcție de calculele trecătoare ale unor politicieni cu caractere la fel de stabile precum calculele respective.

Migrația politică, pe lângă implicațiile de imoralitate pe care le are, nu este tratată destul de serios în sensul în care, la un anumit grad, poate duce la o distrugere, la o măcinare interioară a partidelor politice. Nu putem, domnilor, ca, de dragul unei statistici sau pentru a deține puterea în comuna X, să îi transformăm în colegi de partid pe oameni care s-au atacat reciproc, care au luptat cu toate forțele într-o competiție electorală. Este o dovadă de amatorism în actul politic, un semn că nu ne prețuim oamenii din teritoriu, oamenii care sunt și au fost baza partidelor, care ne-au fost fideli la greu. Nu-i putem desconsidera acum, nu putem trata noi în locul lor, nu putem negocia cine le vor fi partenerii într-o anumită construcție politică trecătoare.

Sunt doar câteva aspecte pe care le-am sintetizat, în urma discuțiilor pe care le-am avut cu simpli membri de partid sau cu oamenii cu care mă întâlnesc în teritoriu.

Soluția? După cum am mai spus-o: votul uninominal, începând în primă instanță cu consiliile locale, pentru ca un punct final al acestei reforme electorale să-l constituie votul uninominal pentru Parlament. Am să o spun de fiecare dată când voi avea ocazia: soluția cu cele mai multe avantaje pentru reformarea clasei politice din România o constituie votul uninominal. Sper ca prin insistențele mele și prin argumentele pe care vi le aduc la fiecare discuție privind reformarea clasei politice, să vă conving a-mi susține un proiect legislativ pe aceasta temă, pe care îl voi susține în scurt timp.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 24 august 2019, 23:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro