Ionela Bruchental-Pop
Ionela Bruchental-Pop
Ședința Camerei Deputaților din 20 iunie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.107/30-06-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 20-06-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 iunie 2006

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.51 Ionela Bruchental-Pop - despre riscurile transformării Spitalului clinic de boli infecțioase Oradea dintr-o unitate de sine stătătoare într-o secție a Spitalului județean Oradea;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Doamna Ionela Bruchental-Pop:

Sistemul sanitar public românesc în perioada postdecembristă s-a confruntat și încă se mai confruntă cu repetate și acute crize, care afectează în mod direct cetățeanul, care cu toate că plătește lunar contribuțiile obligatorii către Casa de Asigurări de Sănătate, beneficiază de lipsa medicamentelor, a tratamentului corespunzător, a igienei primare din spitale, a perceperii unor "comisioane" pentru bunavoință a celor care prin jurământului lui Hipocrate ar trebui să-și ofere necondiționat serviciile cetățeanului.

Acest sistem sanitar, aflat într-o perpetuă convalescență, are nevoie fără doar și poate de o asanare, de o reformă gândită și pusă în aplicare de către persoanele specializate în domeniu, și nu de decizii politice de moment, luate subiectiv, cu scop propagandistic și în ideea de a-ți asocia imaginea, numele cu o reformă absolut necesară într-un domeniu vital și de interes național.

Un exemplu concludent al modului artificial în care această reformă a fost gândită și se dorește a fi implementată este conferit de către județul Bihor, prin situația creată la nivelul Spitalului clinic de boli infecțioase Oradea, care se dorește a fi transformat dintr-o unitate sanitară de sine stătătoare într-o secție a Spitalului județean Oradea.

Avându-se în vedere impactul și consecințele unei asemenea comasări s-ar fi impus de exemplu și consultarea specialiștilor de la Centrul de Medicină Preventivă Bihor, Instititul Național de Sănătate Publică, Comisia Națională de Boli Infecțioase, cei care vor trebui să aplice măsurile prevăzute de reforma în sistemul sanitar, situație care nu face decât să sublinieze cele mai sus menționate și să reflecte lipsa profesionalismului, cu care este tratată această reformă la cel mai înalt nivel.

Scopul declarat a fost acela de reducere a numărului de unități spitalicești din județul Bihor și eficientizarea economică, prin scăderea cheltuielilor materiale și de personal, or, acest lucru nu se justifică atâta timp cât Spitalul clinic de boli infecțioase este cea mai mică unitate sanitară cu paturi din municipiul Oradea, cu cheltuieli considerabil mai mici decât celelalte unități sanitare, bugetul anual al acesteia fiind de 3 milioane RON, reprezentând 2,5% din bugetul CAS Bihor.

Pe de altă parte, amplasarea unor secții de boli infecțioase în incinta unui spital cu alt profil impune respectarea unor norme epidemiologice stricte, care constau în realizarea unor circuite funcționale complet separate de restul specialităților, începând cu căile de acces în spital, săli de așteptare, servicii de primire (separate pe categorii de boli infecțioase-boli eruptive, alte boli cu transmitere aerogenă, boli digestive, hepatite), la care se adaugă căi de acces în secție separate, cu scări și lifturi, de asemenea, pe profile, spații de cazare diferențiate pe boli, cu grupuri sanitare aferente folosite numai de bolnavii cu boala infecțioasă respectivă, căi de îndepărtare a deșeurilor contaminate total separate. Spațiile anexe, cum ar fi oficiile și depozitarea deșeurilor menajere cu potențial infecțios, vestiarele pentru personal, circuitele pentru lenjerie curată și lenjerie contaminată nu se pot înființa la Spitalul județean.

Actualul spital județean are o structură prevăzută din construcție bine definită și nepregătită pentru preluarea patologiei de boli infecțioase, costurile necesare restructurării acestuia fiind de nerealizat, putând fi de preferat o construcție nouă, structurată ca atare. De altfel, Spitalul județean nu este nici până în prezent autorizat sanitar pentru funcționare cu patologie neinfecțioasă și totodată este cel mai mare consumator de resurse sanitare al județului Bihor, anual raportând datorii la bugetul de stat de peste 100 de miliarde lei.

Modificarea locației Spitalului clinic de boli infecțioase Oradea este un act de mare responsabilitate, care necesită analiza temeinică, pe baze științifice, cu consultarea tuturor factorilor de specialitate, a consecințelor imediate și pe termen lung, pentru a nu conduce la situații de risc epidemiologic, fără beneficii notabile pentru populație și cu costuri ulterioare mai mari decât economicitatea vizibilă la o analiză primară.

În contextul în care bolile infecțioase reprezintă o problemă de securitate națională și regională, mai ales din momentul alarmelor epidemiologice privind gripa aviară și pandemia de gripă umană, consider ca fiind inoportună transformarea Spitalului de boli infecțioase într-o secție a Spitalului Județean, trebuind să primeze interesul cetățeanului de a beneficia de cele mai optime condiții și îngrijiri medicale, în detrimentul unor decizii fundamentate pe interese clientelare.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 1:05
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro