Aurel Vlădoiu
Aurel Vlădoiu
Ședința Camerei Deputaților din 20 februarie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.14/02-03-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 20-02-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 februarie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.20 Aurel Vlădoiu - declarație politică cu titlul "Statul sunt Eu, iar după Mine, potopul";

 

Domnul Eugen Nicolicea:

  ................................................

Are cuvântul domnul deputat Vlădoiu, din partea Grupului parlamentar al P.S.D.

Se pregătește domnul deputat Emilian Frâncu, din partea Grupului parlamentar al P.N.L.

Domnul Aurel Vlădoiu:

Declarația mea politică se intitulează "Statul sunt Eu, iar după Mine, potopul".

România se confruntă cu cea mai gravă criză politică de după decembrie 1989. Două referendumuri bat la ușă ca să anunțe, eventual, suspendarea și, mai apoi, demiterea președintelui, dizolvarea Parlamentului și demiterea Guvernului.

O Românie responsabilă se cutremură la acest gând, alta, mai puțin responsabilă nu realizează ce înseamnă asta, sau chiar se bucură, potrivit zicalei: "Schimbarea împăraților, bucuria nebunilor".

Criza despre care vorbesc, și pe care o conștientizăm cu toții, nu trece neobservată nici în afara țării. Fondul Monetar Internațional. atrage atenția asupra instabilității politice din România, avertizând, prin reprezentantul său regional, că "investițliile străine în România ar putea scădea dacă instabilitatea politică nu se menține la un nivel mai redus".

Preocupat până peste poate de duelul cu Președinția, pe care a fost nevoit să-l accepte, Guvernului nu-i mai rămâne timp să-și justifice existența. Cu toată blândețea iernii, copiii continuă să tremure în grădinițe sau școli. Bolnavii internați în spitale sunt trimiși să-și cumpere medicamentele necesare tratamentului. Pensionarii leșină cu rețetele în mână în fața farmaciilor, în zilele de "compensate", sau sunt umiliți pe la diverse ghișee unde, pentru a-și încasa pensia, sunt obligați să demonstreze că nu au murit încă.

Încurajați de precedentele anticonstituționale ale președintelui, Consiliul Național Secuiesc exersează metodic în direcția impunerii punctului lor de vedere referitor la caracterul unitar al statului și integritatea sa teritorială.

Se asistă cu nepăsare la depopularea României și, în primul rând, la exodul forței de muncă, înalt calificată. au rămas în țară cei 5,6 milioane de pensionari, 4,7 milioane preșcolari, elevi și studenți, 400.000 persoane cu handicap, 100.000 deținuți, și doar 4,7 milioane salariați. Mai sunt vreo 600.000 de nesalariați, plătitori de impozite, și încă 2 milioane de "inexistenți" sau "cetățeni-fantomă", cum sunt denumiți pentru că nu plătesc impozitele, nici nu sunt beneficiari de asigurări sociale.

Toate aceste probeme și multe altele, care întregesc tabloul sumbru al României de astăzi, ar trebui să fie rezolvate de Executiv. Activitatea Guvernului a fost însă constant paralizată de actorul desăvârșit, ajuns întâmplător în fruntea țării și care a făcut o fixație din distrugerea democrației. Gândul său nerostit, dar meterializat în faptele sale a fost "Statul sunt eu!"

Pentru că România responsabilă i s-a împotrivit, un alt gând i-a încolțit în minte: "După mine, potopul!". Numai așa se explică hotărârea cu care solicită introducerea votului uninominal într-o etapă a evoluției electoratului în care se impune utilizarea prudentă a votului selectiv pe liste de partid. Pentru votul uninominal, P.S.D. a depus două inițiative legislative susținute cu peste 1 milion de semnături.

Despre riscurile incontestabile ale votului uninominal, pe care le implică inițiativa declarată de domnul președinte Băsescu, nu voi vorbi, întrucât au făcut-o cele mai multe canale media, într-un mod poate mai elaborat decât aș putea eu s-o fac.

Un lucru este cert, însă, stimați colegi: este timpul ca Parlamentul - organul suprem reprezentativ al poporului și unica autoritate legislativă a țării (Art.61 "Constituția României) să facă dovada înțelegerii menirii sale.

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 20 august 2019, 14:13
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro