Rareș Șerban Mănescu
Rareș Șerban Mănescu
Ședința Camerei Deputaților din 20 februarie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.14/02-03-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-10-2019
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 20-02-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 februarie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.71 Rareș Șerban Mănescu - intervenție pe tema Programului Operațional "Dezvoltarea Capacității Administrative";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Rareș Șerban Mănescu:

Guvernul României a aprobat în ședința din 7 februarie un program național pentru dezvoltarea administrației publice.

Este vorba despre Programul Operațional "Dezvoltarea Capacității Administrative" (P.O. D.C.A.), finanțat din Fondul Social European, program ce vizează dezvoltarea capacității administrative și sprijinirea eforturilor de modernizare ale administrației publice românești. Acest program va beneficia de 244.708.969 euro, din care 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene, în timp ce 15% este contribuția statului român. Implementarea P.O. D.C.A. se va desfășura în perioada 2007-2013, potrivit prevederilor Regulamentelor Uniunii Europene, iar plățile se vor efectua până în 2015.

Programul este structurat în șase părți. Prima parte cuprinde o descriere a situației actuale a administrației publice din România, cea de-a doua o analiză a punctelor slabe și a punctelor tari ale administrației publice, cea de-a treia cuprinde strategia de dezvoltare a capacității administrative, care va fi finanțată din P.O. D.C.A. iar cea de-a patra se ocupă de repartizarea resurselor financiare, în funcție de prioritățile identificate. Ultimele două părți tratează elemente legate de implementarea P.O. D.C.A. respectiv de partenerii identificați în elaborarea acestuia. P.O. D.C.A. își propune să contribuie la reforma administrației publice, în general, dar identifică trei sectoare prioritare în alocarea resurselor financiare, și anume: sănătatea, educația și asistența socială.

P.O. D.C.A. are un obiectiv general și două obiective specifice. Obiectivul general al P.O. D.C.A. este acela de a contribui la crearea unei administrații publice mai eficiente și mai eficace pentru beneficiul socio-economic al societății românești. Cele două obiective specifice se referă, pe de o parte, la îmbunătățirea managementului ciclului politicilor publice și, pe de altă parte, la asigurarea calității și eficienței furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe descentralizarea acestora. Toate instituțiile administrației publice sunt potențial eligibile, dar o mare parte a fondurilor vor fi direcționate către instituțiile din sectoarele prioritare. Principalele domenii care sunt tratate în această axă sunt formularea de politici, planificarea strategică, monitorizarea și evaluarea.

Astfel, așteptăm punctul de vedere al Comisiei Europene, care sperăm să aprobe acest program operațional elaborat în două variante și în colaborare cu aceasta.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 22 octombrie 2019, 4:20
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro