Liviu-Bogdan Ciucă
Liviu-Bogdan Ciucă
Sittings of the Chamber of Deputies of March 27, 2007
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.41/06-04-2007

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
18-09-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2007 > 27-03-2007 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of March 27, 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.30 Bogdan Liviu Ciucă - declarație politică: "Taxa de primă înmatriculare - o necesitate sau o povară?";

 

Domnul Bogdan Liviu Ciucă:

"Taxa de primă înmatriculare - o necesitate sau o povara ?"

Situația existentă înainte de 1989, când cei care voiau și aveau posibilitatea să-și achiziționeze un autoturism așteptau ani de zile până să li se aprobe cumpărarea acestuia, s-a schimbat după 1990, prin dorința din ce în ce mai mare a românilor de a avea mașina proprie și, mai mult, aceasta să fie, dacă se poate, de import.

Acest lucru a venit pe fondul inexistenței unui raport echivalent între dorința de a avea și a putea avea, materializată prin inexistența unei situații financiare bune, pentru a permite achiziționarea unui autovehicul nou.

La nivelul Uniunii Eurpene există o politică amplă pentru protejarea țărilor comunității de "rablele", care ar putea fi introduse pe teritoriul acestora, prin prețuri scăzute și atragerea de cumpărători, în special din țările din estul și sud-estul Europei, printre care și România.

Noul Cod Fiscal reglementeaza o politica fiscala de impozitare a importului de masini scond-hand, prin introducerea unei noi taxe numită taxa de primă înmatriculare, care se calculeaza ținând cont de vechimea autovehicolului, de capacitatea cilindrică și norma de poluare. Acestă taxă a adus după ea foarte multe nemulțumiri atât din partea importatorilor de mașini second-hand, cât și din partea cetățenilor doritori de achiziționarea unei mașini uzate, dar la un preț bun. Nemulțumirea rezidă din cuantumul acestei taxe, care este exagerat și care creeaza un fenomen de discriminare. Este adevărat ca și alte țări ale Uniunii Europene ( ex:Ungaria, Polonia) au introdus această taxă, dar au renunțat imediat la aplicarea ei, fiind sancționați prin hotărâri ale Curții Europene de Justiție. Cred că același lucru se va întampla și cu România, deoarece am fost notificați de Uniunea Europena, conform Tratatului de Aderare, să reglementăm situația până în luna mai 2007, în caz contrar vom aparea în fața Curții Europene de Justiție, iar hotărârea instanței cu siguranță nu ne va fi favorabilă.

Pentru rezolvarea acestei situații este bine să găsim o cale de mijloc care să mulțumescă toate părțile implicate și să rezolve un episod neplăcut din trecutul recent al României în Uniunea Europenă.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania friday, 20 september 2019, 0:18
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro