Aurel Olarean
Aurel Olarean
Sittings of the Chamber of Deputies of March 27, 2007
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.41/06-04-2007

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
18-09-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2007 > 27-03-2007 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of March 27, 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.39 Aurel Olărean - declarație politică cu titlul "Identitatea europeană a României";

 

Domnul Aurel Olărean:

"Identitatea europeană a României"

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Fac parte dintre aceia care au sperat ca România, odată intrată în Uniunea Europeană, își va găsi drumul propriu și o identitate niciodată bine definită până acum. Și cum cu sarmalele, mămăliguța sau țuica nu poți să creezi un brand național sau să personalizezi o țară, opțiunile s-au dovedit destul de limitate. Una din soluții ar fi fost turismul, cel tradițional sau mai noul agro-turism, ambele bazate pe frumusețile naturale rămase neschimbate de sute de ani. Este adevarat că pentru un turism prosper și rentabil financiar mai este nevoie și de o infrastructură adecvată, precum și de oameni pricepuți și primitori care să te facă să uiți de grijile cotidiene. Dar important este să ai natura de partea ta, credeam eu, restul se formează în timp.

Din păcate, m-am înșelat. Un sondaj prezentat zilele acestea în mass-media a plasat România abia pe locul 76 în topul preferințelor turistice internaționale. O consolare ar fi că ne situăm oricum înaintea unor țări ca Ucraina sau Burundi, dar acestea nu reprezintă nici pe departe ținte etalon în materie de turism. Și atunci rămâne de explicat marele paradox al turismului românesc: un aport natural de excepție cu rezultate zero în exploatare. Pentru că aceasta este realitatea. Cum altfel se poate explica faptul că pe aceeași mare, pe aceleași plaje cu același nisip, dar la o distanță de numai câțiva km, turismul bulgar a renăscut ca pasărea Phoenix, iar cel românesc își continuă lunga agonie în care este de ani buni ? Sau ce îi face pe turiștii români să își încarce schiurile și să plece la ski în Austria sau Croația când au la îndemână Munții Carpați? Nici litoralul românesc și nici munții noștri nu trebuiesc confundate cu o destitație de weekend pentru că atunci nu mai putem vorbi despre o industrie turistică.

Ceea ce caută turiștii în vacanță este exact ceea ce noi nu avem: o atmosferă relaxată, servicii de calitate și un personal care să-i ghicească dorințele înainte de a fi rostite. Mai avem mult de învățat și factorul uman trebuie format și modelat după alte reguli decât până acum.

Dar până atunci rămânem aceeași țară frumosă, însă lipsită de o identitate europeană, iar la întrebarea simplă, ce vă atrage să mergeți în România ?, răspunsul ar fi "din curiozitate", căci nu avem un brand de țară bine definit.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania friday, 20 september 2019, 0:23
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro