Daniela Popa
Daniela Popa
Ședința Camerei Deputaților din 27 martie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.41/06-04-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-10-2019
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 27-03-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 27 martie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.69 Daniela Popa - declarație politică referitoare la taxa de primă înmatriculare;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Doamna Daniela Popa:

Declarație politică referitoare la taxa de primă înmatriculare.

În Nota de fundamentare a OUG nr.110/27.12.2006 prin care se modifică Legea 343/2006 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003, se precizează următoarele:

  • ca urmare a desființării frontierelor vamale cu statele UE, pentru o mai bună protejare a mediului, s-a luat decizia înlocuirii accizelor pentru autoturisme și autovehicule cu taxa specială pentru autoturisme;
  • taxa specială se calculează în funcție de vechimea autoturismului, capacitatea cilindrică a mașinii și tipul de catalizator;
  • excepție de la aplicarea taxei fac mașinile misiunilor diplomatice în România, mașinile persoanelor cu handicap, autoturismele ce depășesc capacitatea de 3,5 tone, precum și autovehiculele speciale destinate lucrărilor de drumuri, de salubrizare, cele folosite de forțele armate, de forțele de securitate ale statului, serviciile de ambulanță, medicină, poliție de frontieră, poliție.

În condițiile dorinței de înnoire a parcului auto ar trebui ca această prevedere să fi mai laxă, în sensul acordării unei posibilități reale persoanelor fizice și juridice de a-și reînnoi parcul auto cu unele performante, iar acest lucru nu se poate realiza decât prin încurajarea cumpărării unora noi sau la mâna a doua.

O știre oficială din partea Comisiei a fost dată presei în data de 21.03.2007, și anume Comisia Europeană a decis să trimită României și Maltei cereri oficiale pentru ca acestea să modifice legislația privind taxa de înmatriculare, care este discriminatorie pentru mașinile second-hand cumpărate din celelalte state membre. Cererile sunt sub forma unei scrisori de notificare oficiale, acestea fiind prima fază a procedurii de trimitere în judecată prevazută de articolul 226 al Tratatului CE. Dacă în următoarele două luni Comisia Europeană nu va primi un răspuns satisfăcător din partea acestor state membre, poate trece la următoarea fază a procedurii și să trimită, în cele din urmă, aceste cazuri Curții de Justiție.

Considerăm că România trebuie să își reconsidere punctul de vedere asupra acestei probleme, care în momentul de față este contrar legislației europene. În caz contrar, vom fi dispuși să plătim daune în urma verdictului dat de Curtea Europeană de Justiție.

Nu putem reînnoi parcul auto, atât timp cât noi îi punem piedici. Ar trebui să avem în vedere faptul că cetățeanul român, având o situație materială modestă, nu-și va achiziționa o mașină second hand din import pe care să nu o poată înmatricula și nici nu-și poate permite o mașină nouă.

Codul fiscal actual ar trebui modificat, în sensul acordării unei șanse reale și celor care nu au alt interes decât achiziționarea unei mașini performante.

Trebuie să ținem cont de faptul că există cel puțin un autoturism/familie - de obicei o mașină mai veche, având în vedere salariile mici din România și posibilitățile reduse de a putea cumpăra o mașină euro 4. Impunerea acestei taxe de înmatriculare descurajează cumpărarea unor mașini cel puțin mai nepoluante decât cele existente în prezent în România și determină prelungirea folosirii mașinilor vechi existente, în detrimentul cumpărării unora mai performante. Scutirea de taxă a agenților economici care folosesc mașini de capacitate mai mare de 3,5 tone, în condițiile în care și acestea sunt poluante este o măsură discriminatorie.

Propunem:scutirea de taxa de înmatriculare a autoturismelor noi de import, precum și a celor second hand cu următoarele condiții cumulate: să nu fie mai veche de 5 ani, urmând ca pentru cele ce depășesc 5 ani să fie inclusă această taxă la înmatriculare; tipul de catalizator - euro 2, 3, și 4. Astfel oferim o șansă reală celor care își doresc achiziționarea unei mașini mai performante, în beneficiul firesc al societății și al mediului.

Considerăm necesitatea unei abordări europene a acestei situații, cu atât mai mult cu cât Uniunea Europeană nu apreciază această discriminare bazată pe o taxare la importul de autovehicule.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 22 octombrie 2019, 7:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro