Vasile Pușcaș
Vasile Pușcaș
Ședința Camerei Deputaților din 27 martie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.41/06-04-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 27-03-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 27 martie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.81 Vasile Pușcaș - declarație politică privind nerespectarea de către România a obligațiilor ce decurg din statutul de țară membră a U.E.

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Vasile Pușcaș:

Declarație politică privind nerespectarea de către România a obligațiilor ce decurg din statutul de țară membră a U.E.

Stimați colegi,

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă solicit astăzi atenția pentru a vă expune o problemă de politică internă sau, mai bine zis, de politicianism dâmbovițean, realizată în folosul "băieților deștepți" din curtea guvernării actuale și care aduce pierderi considerabile pentru contribuabili.

Este vorba de natura, procedurile și motivațiile acordării unor surplusuri financiare (ajutoare de stat?!?!) către companii comerciale, la sfârșitul anului 2006.

În primul rând, trebuie să vă precizez că prin angajamentele asumate de România prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeană (Tratatul de Aderare, Actul de Aderare, Anexa VII), Guvernul român este obligat, înainte de a hotărî acordarea de ajutoare de stat unui actor economic de pe piața românească (acum parte integrantă a Pieței Unice europene, în cazul în care colegii de la guvernare au omis aceasta!), să notifice această intenție Comisiei Europene, care avizează, pozitiv sau negativ, măsura respectivă.

Ei bine, stimați colegi, dacă ne uităm cu atenție peste ordonanțele de urgență emise de Guvern la sfârșitul anului trecut, observăm și un astfel de act normativ (OUG 128/28.12.2006) care acordă scutiri de la plata pentru datorii fiscale către bugetul de stat, unor companii comerciale la care statul este acționar majoritar, din cauza, se spune, "implicațiilor economice și sociale majore, interesului public și situației extraordinare".

Mai mult, dacă ne uităm cu și mai mare atenție asupra listei de companii care beneficiază de aceste scutiri și confruntăm această listă cu cea a Consiliului Concurenței - privind ajutoarele de stat avizate pozitiv în cursul anului 2006 - observăm că unele dintre aceste companii au beneficiat și de alte ajutoare de stat (și aceasta numai în anul 2006!), toate motivate prin interes general economic, iar unele, chiar de două ori în același an.

De aceea, trebuie să punem câteva întrebări Guvernului, chiar dacă acesta aude și vede numai ce-i convine lui:

1. Care sunt criteriile care au stat la baza motivației de "interes economic general"?

Există oare certificările necesare prin care să se fi determinat dacă o anumită companie intră în sfera interesului economic general? Dacă da, de ce nu sunt comunicate contribuabililor?! S-au făcut oare cercetările necesare și cerute de lege, prin care să se determine cel mai potrivit mod pentru soluționarea problemelor acestor vampiri financiari?

2. Care este motivul pentru care Guvernul, ca un manager economic, nu folosește aceste fonduri, pe care le oferă cu dărnicie ca ajutoare unor firme ce nu își pot achita datoriile la bugetul de stat din cauza slabelor performanțe, pentru retehnologizarea acestora și, implicit, creșterea competitivității lor pe piață?

3. De ce nu s-a așteptat mai întâi avizul Comisiei Europene în privința acordării acestor ajutoare și s-a procedat la emiterea unei ordonanțe de urgență și astfel s-a legiferat pierderea unor sume indecent de mari de la bugetul de stat care ar fi fost mai bine investite în infrastructura de transport, de mediu și de ce nu, modernizarea spitalelor și școlilor?

Stimați colegi,

Sunt conștient de faptul că astfel de probleme sunt absolut neimportante pentru guvernanții noștri, preocupați acum mai mult de minutele petrecute în direct, la ore de maximă audiență, la posturile de televiziune, certându-se.

Dar țin să îi anunț că instituțiile europene nu sunt distrase de la misiunea lor de circul politic românesc și supraveghează actul propriu-zis al guvernării. Și nu vor ezita să impună sancțiuni statului românesc pentru fiecare distorsionare de piață, mai ales că după 1 ianuarie 2007, "erorile" românești se răsfrâng și asupra intereselor comunitare.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 16 octombrie 2019, 17:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro