Cosmin Gabriel Popp
Cosmin Gabriel Popp
Ședința Camerei Deputaților din 17 aprilie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.54/27-04-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
28-07-2020
27-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 17-04-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 aprilie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.10 Cosmin-Gabriel Popp - declarație politică cu titlul "Efecte perverse ale adoptării tacite a legilor siguranței naționale";

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

Din partea Grupului parlamentar al PD, dacă s-a prezentat cineva?

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Cosmin-Gabriel Popp:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Declarația politică de astăzi se referă la "efecte perverse ale adoptării tacite a legilor siguranței naționale".

Adoptarea prin procedură tacită a propunerilor legislative privind securitatea națională a României reprezintă un risc enorm. Având în vedere importanța deosebită a acestor acte normative, ar fi fost imperios necesară supunerea lor dezbaterilor Parlamentului, mai ales în situația în care acest pachet de legi a iscat numeroase controverse. Ne amintim, în acest context, faptul că pe motiv că pachetul de legi elaborat inițial de Guvern nu a corespuns nevoilor de securitate a României, instituția prezidențială a trimis înapoi Executivului acest proiect pentru a fi îmbunătățit cu observațiile și propunerile formulate de către membrii Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT). Cu toate acestea, nici până în ziua de azi, Guvernul României nu a răspuns acestei solicitări, ci a preferat să acționeze pe linie de partid.

În aceste condiții, PNL și-a asumat pachetul guvernamental și l-a depus la Parlament ca inițiativă a parlamentarilor liberali. Este o gravă eroare ca mai presus de interesele naționale să fie puse interesele de partid și este inadmisibil să fie inițiate și promovate legi împotriva unei persoane în loc să se țină cont de interesul național, de buna funcționare a instituțiilor țării.

Procedurile parlamentare greoaie, invocarea numărului mare de amendamente venite din partea serviciilor de informații sunt doar simple motive de tergiversare și de strategie politică pentru ca ceste legi să cadă sub incidența procedurii de aprobare tacită. Dacă ar fi existat atât voință, cât și maturitate politică, lucrurile ar fi stat cu totul altfel, realizându-se o dezbatere a acestor legi în Parlament, indiferent dacă s-ar fi primit sau nu un punct de vedere din partea CSAT, al cărui aviz nu era obligatoriu pentru inițierea dezbaterilor.

Mă simt obligat să atrag atenția asupra gravității extreme pe care o ridică acest pachet legislativ: proiectele sunt surprinzător de asemănătoare cu Legea siguranței naționale din 1991 în ceea ce privește protejarea drepturilor și libertăților cetățenești, aceasta fiind aproape inexistentă.

Propunerile legislative privind siguranța națională sunt doar o modalitate de a schimba un sistem instituțional (CSAT) și constituțional, prin regruparea autorităților sub un management politic, astfel șefii serviciilor putând fi schimbați pe considerente politice.

De asemenea, reprezintă un motiv de îngrijorare faptul că în elaborarea acestor proiecte de acte normative nu au fost consultate instituțiile statului cu atribuții specifice în domeniul siguranței naționale, fapt care este de natură să facă aceste legi perfectibile și lipsite de expertiza practică a celor care ar urma să le aplice.

PD susține o reformă legislativă a sistemului național de securitate, dar o reformă care să pornească de la realitatea parteneriatelor încheiate de România și care să dea dovadă de o coerență clară la nivel instituțional. PD este împotriva instituționalizării influenței politice și dorește eradicarea ei de la nivel decizional.

Având în vedere faptul că pachetul de legi privind siguranța națională nu a putut fi armonizat cu statutul actual al României, de membru NATO și membru al Uniunii Europene, și nu a fost dezbătut în Parlament, mai precis în Camera Deputaților, acest lucru reprezintă o amenințare la adresa democrației și o sfidare a drepturilor cetățenilor români.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 10 august 2020, 15:25
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro