Plen
Ședința Camerei Deputaților din 8 mai 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.69/18-05-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 08-05-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 mai 2007

6. Dezbaterea Propunerii legislative privind înființarea comunei Bucovăț prin reorganizarea comunei Remetea Mare, județul Timiș (rămasă pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 188/2007

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

Propunerea legislativă privind înființarea comunei Bucovăț prin reorganizarea comunei Remetea Mare, județul Timiș.

Lege organică.

Comisia de administrație, raport de respingere.

Există dezbateri? Vă rog, domnule Tabără.

Domnul Valeriu Tabără:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

În primul rând, aș fi dorit să știu cauzele pentru care a fost respinsă propunerea legislativă privind reînființarea, pentru că nu este vorba de înființarea unei comune noi, cea a comunei Bucovăț din cadrul comunei actuale Remetea Mare din județul Timiș.

Spun acest lucru, pentru că sincer cred că reorganizarea teritorială și în special a comunelor din această țară, de cele mai multe ori abuziv desființate prin Legea nr.2 din 1968, a făcut enorm de mult rău comunităților locale.

În cunoștință de cauză, vă spun că satul Bucovăț, cel care dorește să redevină comună, așa cum a fost la nivelul lui 1968, este o comunitate cu particularități și cu individualități deosebite pentru ceea ce înseamnă trăire în zona Banatului, total deosebită de ceea ce înseamnă Remetea Mare.

Între aceste două entități, de fapt, și Bazoșul Nou care se propune ca sat aparținător noii comune, nu face altceva decât să favorizeze dezvoltarea acestor comunități. Iar în contextul în care dorim descentralizarea și autogospodărirea comunităților locale, eu cred că este de neînțeles respingerea de reformare a acestei comune. Un singur indicator îi lipsește, mi se pare, în jur de 100- 120 de persoane ca acest sat să redevină comună.

Eu vă rog, stimați colegi, ca în contextul viitor și a ceea ce înseamnă descentralizarea, ceea ce înseamnă gospodăria, ceea ce înseamnă creșterea identității acestor comunități locale, să votăm pentru reorganizarea și reînființarea comunei Bucovăț din județul Timiș.

Mulțumesc foarte mult.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Domnule deputat Tabără, ați vorbit în calitate de inițiator. Nu sunt amendamente. Da, la dezbateri, vă rog.

Sunteți inițiator? Dacă sunteți inițiator, luați cuvântul.

Domnul Octavian-Mircea Purceld:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Susțin punctul de vedere al colegului meu din Timiș, a domnului deputat Tabără și aș vrea să mai completez cu un argument. Comuna este o comună care, sau viitoarea comună, așa cum am gândit-o noi, are perspective de dezvoltare, îndeplinește condițiile legale, are și avizul Consiliului Legislativ și, în plus, apariția unei asemenea comune în județul Timiș asigură dezvoltarea, este singura zonă turistică din județ cu perspective de dezvoltare.

Bazoșul Nou, care aparține de această comună, urmează satul Bazoșul Nou care va face parte din comuna Bucovăț, va fi un viitor punct turistic, are posibilități și îndeplinește toate condițiile pentru a deveni o zonă turistică atractivă pentru județul Timiș.

Acesta este motivul pentru care vă rog și eu să fiți de acord să înființăm această comună în județul Timiș.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Aș vrea să atrag atenția inițiatorilor că din punct de vedere tehnic ne-am afla într-o situație paradoxală. Pentru că nu există un plan cadastral pe baza căruia urmează a fi făcută marcarea hotarelor administrativ teritoriale și, în aceste condiții, nu putem vota o lege pentru înființarea unei comune, nu numai pentru că încălcăm alte dispoziții ale unor legi generale, dar practic nu o putem pune în aplicare. Înțeleg dorința dumneavoastră, dar v-aș ruga să găsiți o altă soluție.

Vă rog, domnule deputat, ați cerut cuvântul. Da? Vă rog.

Domnul Toró Tiberiu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Aș vrea doar cu câteva cuvinte să mă alătur colegilor mei din județul Timiș, pentru înființarea acestei comune și dacă, într-adevăr, sunt niște elemente care contravin sau eventual lipsesc pentru a satisface condițiile legii, eu aș propune ca să retrimitem la comisie și comisia să analizeze și să ceară, eventual, datele noi, cum s-a mai făcut și în alte cazuri și s-ar putea atunci să avem un dosar complet al acestei comune și să putem vota cu bună credință înființarea acestei comune, pentru că toată acele elemente care au fost înșirate de colegii mei sunt adevărate.

Într-adevăr, este o localitate de perspectivă și cred că Parlamentul României are datoria să ofere această șansă tuturor comunităților care doresc să facă bine pentru comunitatea lor, pentru oamenii de acolo.

Deci, domnule președinte, eu propun să supuneți la vot retrimiterea la comisie a acestui proiect.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

În condițiile când o retrimitere la comisie provoacă aprobarea tacită, nu voi supune niciodată la vot o asemenea propunere, pentru că este împotriva regulamentului.

Vă rog.

Domnul Mircea Dușa:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Eu sunt de acord cu punctele de vedere ale colegilor noștri, însă Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a respins acest proiect de lege pentru neîndeplinirea condițiilor prevăzute de Legea nr.351 privind dotarea localității respective și al doilea motiv, faptul că nu a fost supus dezbaterii publice prin referendum planul cadastral de delimitare administrativ-teritorială a celor două localități.

De asemenea, așa cum spuneați și dumneavoastră, retrimiterea la comisie ar însemna intrarea în aprobare tacită. Dar, pentru că suntem prima Cameră sesizată, aceste chestiuni pot fi remediate până la dezbaterea în Senat a acestui proiect de lege.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Domnul Tabără, ultimul cuvânt din partea inițiatorilor.

Domnul Valeriu Tabără:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Cred că noi facem o gravă eroare, nu cred că prin referendum noi vom putea stabili planurile cadastrale ale localităților. În planurile cadastrale ale localităților vor trebui să primeze datele legate de ceea ce a fost în proprietatea comunităților respective, teritoriile și bunurile pe care le-au avut până la legea din 1968. Este o chestiune pe care eu cred că undeva am dus-o mult prea departe. Una este voința exprimată de cetățeni pentru a se reorganiza într-o comunitate și alta sunt bunurile care aparțin acestei comunități.

În al doilea rând, după toată știința mea, și fac parte dintre cei care locuiesc de peste 40 de ani în zona respectivă, localitatea Bucovăț este dotată cu absolut toate instituțiile, inclusiv unele noi, făcute în ultimii ani.

Conducerea primăriei de la Remetea Mare și Remetea Mare, în general, a investit acolo ca să poată să așeze instituțiile satului Bucovăț, viitoarea comună, pe un plan de funcționalitate viitoare ca centru de comună sau centru administrativ.

Acesta este motivul pentru care eu cred că această cerere legată de situația cadastrală poate fi remediată la comisiile de specialitate de la Senat și de Senat, iar noi am putea să dăm drumul acestei legi, sigur cerând completările pe care o să le facă, în mod sigur, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic de la Senat, așa cum îi cunosc pe colegii senatori.

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Desigur, este o condiție legală și practică pentru a avea limitele intravilane ale acestei reorganizări. La vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 21 august 2019, 14:44
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro