Ștefan Baban
Ștefan Baban
Ședința Camerei Deputaților din 21 mai 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.73/31-05-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 21-05-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 mai 2007

2. Prezentarea pe scurt de către deputați a interpelărilor adresate membrilor Guvernului:  
  2.2 Ștefan Baban
 
consultă:

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Prezentarea interpelărilor pe scurt.

Domnul deputat Constantin Niță, o interpelare depusă în scris; domnul deputat Laurențiu Mironescu, trei interpelări depuse în scris; domnul deputat Liviu Miroșeanu, două interpelări depuse în scris; domnul deputat Tudor Mătușa, o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Ștefan Baban, înțeleg că aveți trei interpelări.

Aveți cuvântul, domnule deputat, vă rog.

Domnul Ștefan Baban:

Prima interpelare se adresează domnului președinte al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, domnului Iózsef Birtalan, și se referă la niște nelămuriri legate de funcția publică și o să pun în mare întrebările:

  1. Care sunt criteriile în baza cărora sunt numiți reprezentanții Agenției Naționale a Funcționarilor Publici pentru comisiile de concurs și soluționare a contestațiilor?
  2. Care este rolul acestei comisii, în afară de cele stabilite prin Hotărârea de Guvern 1209/2003?
  3. Cum poate fi soluționat următorul caz; în etapa de selecție a dosarelor, deși ceilalți membri ai comisiei de concurs nu sunt siguri că un dosar de concurs îndeplinește specifice din anunț, dar reprezentantul agenției din teritoriu consideră că da, fără foarte multe argumente legale și dați-mi voie să vă spun fără cunoștințe temeinice în domeniu, dosarul este declarat admis, iar ulterior, după susținerea concursului, se constată că trebuia să fie respins la această etapă.
  4. În cazul în care un membru al comisiei de concurs nu este de acord cu un dosar de înscriere în concurs, dezacord datorat fie nerespectării cerințelor din anunț, fie existenței unui act de studii interpretat greșit, fie a unei înscrieri greșite în carnetul de muncă, dosarul poate fi declarat admis sau respins.

Hotărârea de Guvern 1209/2003 nu prevede nimic în această situație.

Și, în sfârșit, o ultimă întrebare și o întrebare suplimentară: când vor apărea normele metodologice sau regulamentul cadru privind organizarea concursurilor pentru promovarea în grad profesional superior, deoarece sunt destui funcționari publici în România care așteaptă de ceva timp în această promovare, iar luna iulie este termenul inițial de începere a acestei campanii de promovare.

A doua interpelare este adresată domnului ministru Paul Păcuraru, ministru al muncii, familiei și egalității de șanse. Domnule ministru, ce măsuri de protecție socială considerați că trebuie aplicate propriilor dumneavoastră salariați? Cum pot fi suplinite cheltuielile pe care le fac aceștia atât pe analize, cât și pe tratamente, pentru că, deși sunt asigurați în sistemul de asigurări de sănătate, nu sunt beneficiari de medicamente compensate?

Ce măsuri sunt necesare a fi luate pentru a îmbunătăți locurile de muncă din instituțiile subordonate ministerului dumneavoastră?

Din punct de vedere pecuniar, cum considerați că pot fi despăgubiți acești oameni, având în vedere că, din cauza deteriorării dosarelor, carnetelor de muncă, a spațiului impropriu de depozitare etc. este îmbolnăvire la serviciu? Poate fi considerată o boală profesională?

Și, în sfârșit, o altă problemă, tot de ordin social se referă la sistemul privat de pensii. Este adresată domnului ministru al economiei și finanțelor, Varujan Vosganian.

Este vorba despre inepția care apare la unicul sistem privat de pensii facultative, unde se aplică TVA și îl rog pe domnul ministru să-mi spună ce măsuri va lua pentru remedierea acestei ilegalități, aplicarea TVA-ului asupra unei forme de economisire, și cum veți acționa pentru ca românii mai puțin informați să conștientizeze că aceste măsuri sunt doar în beneficiul lor.

Vă mulțumesc pentru atenție și aștept răspunsuri.

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 16 aprilie 2021, 14:11
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro