Ionela Bruchental-Pop
Ionela Bruchental-Pop
Ședința Camerei Deputaților din 13 noiembrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.160/23-11-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 13-11-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 noiembrie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.36 Ionela Bruchental-Pop - despre "maniera prin care actualul guvern înțelege să-și sprijine cetățenii";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Doamna Ionela Bruchental-Pop:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Prevederile articolului 82 din Constituția României, privind validarea mandatului și depunerea jurământului, se aplică in integrum și în privința primului-ministru, a miniștrilor și a celorlalți membri ai Guvernului, care depun în mod individual în fața Președintelui României jurământul de credință cu următorul conținut: "Jur să-mi dăruiesc toată puterea și priceperea pentru propășirea spirituală și materială a poporului roman, să respect Constituția și legile țării, să apăr democrația, drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor, suveranitatea, independența, unitatea și integritatea teritorială a României".

Indiscutabil, conținutul acestui jurământ este unul extrem de profund și viabil, fiind necesar a exista și mai ales a fi depus într-un mod responsabil de către categoriile vizate, în orice țară cu un regim democratic și funcțional, fiindcă în caz contrar ne situăm doar la nivelul grotesc al emiterii și repetării unor truisme plăcute și reconfortante ca și percepție publică, dar hilare pe fond și lipsite de o aplicabilitate practică.

Desigur, în orice societate democratică, cu principii și valori comportamentale și definitorii transpuse cel puțin în plan teoretic, este mai mult decât evidentă și incontestabilă existență unor abordări teoretice diferite și controversate, față de ceea ce înseamnă raportul moralitate versus profitabilitate, prin maniera în care acesta este utilizat de către diferite centre de putere, fie ele și executive, și granița până la care aceste două concepte antagonice pot coexista în mod decent și deloc oneros.

Astfel, potrivit uneia dintre prevederile Constituției României reflectate anterior în articolul 82, orice guvern, indiferent de compoziție sau coloratură politică, se obligă practic prin jurământul depus să-și dăruiască printre altele puterea și priceperea pentru propășirea materială a cetățenilor pe care îi reprezintă și nu o propășire individuală a primului ministru și a membrilor cabinetului, cum se întâmplă de obicei, în mod cutumiar, în unele țări balcanice aflate într-o permanentă tranziție morală, ca de exemplu România.

Abordând această chestiune de la sugestivul aforism a lui Nichita Stănescu conform căruia: "Cinstea nu e o vocație, cinstea e o opțiune", primul ministru Călin Popescu-Tăriceanu, împreună cu ministrul finanțelor, Varujan Vosganian, aflându-se probabil într-o crasă lipsă de "idei constructive" și-au manifestat într-o manieră "candidă" opțiunea față de cetățeni și Comisia Europeană, prin modificarea și completarea Codului Fiscal, în sensul introducerii unei taxe auto de primă înmatriculare extrem de controversată și mai ales discriminatorie pentru posesorii de autovehicule.

Astfel, dacă în primă fază această taxă îi viza în mod direct pe proprietarii de mașini second-hand și încuraja prin taxele propuse în mod total "dezinteresat" cumpărarea de mașini noi, pe considerentul că nu putem permite ca România să se transforme într-un "cimitir de fiare vechi al Europei", ulterior însă după realizarea de către premier a unor câștiguri substanțiale prin firma al cărei acționar majoritar este, ATS SRL, guvernul a schimbat macazul, susținând în mod ferm schimbarea politicii, respectiv taxe mai mici pentru mașinile vechi și taxe mai mari pentru cele noi, pe considerentul extrem de "logic" conform căruia cu cât mașina este mai nouă, cu atât aceasta va polua mai mult, iar obiectivul "grijuliului" guvern este ca poluatorul să plătească.

Problema, în toată această nebuloasă, este practic reprezentată de discrepanțele majore existente între modul de percepere al interesului public pe care anumite guverne, precum cel bulgar îl au în această privință și acesta este net favorabil cetățenilor prin sumele acceptabile pe care aceștia le au de plătit pentru înmatricularea unei mașini de exemplu, în jurul sumei de 100 de Euro, și maniera prin care actualul guvern autohton, înțelege să-și sprijine cetățenii: spoliindu-i.

În tot acest peisaj mercantil cu o reprezentație sordidă, rolul de prim solist îi revine premierului Tăriceanu, care prin capacitatea managerială "de excepție" și prin "totala lipsă de interes privat" în scandalul creat, a reușit cu o eficiență demnă de invidiat și chiar de patentat, ulterior preluării funcției, să obțină un profit de 30 de ori mai mare decât anterior acestei ipostaze, cu celebra firma ATS SRL, care pur întâmplător are ca și obiect de activitate tocmai vânzarea de mașini noi, sau prin acordarea de facilități pentru construirea unui nou sediu pentru firma franceză ale cărei mașini au fost vândute pe bandă rulantă, din bani a căror origine nu este una deloc privată, ci publică.

Plecând de la principiul conform căruia "cea mai nobilă preocupare a omului e omul", este cât se poate de evident, că pentru premierul Tăriceanu, acest principiu funcționează fără cusur, când e vorba de propriul interes și respectiv "omul pentru om e lup", când e vorba să contribuie conform prevederilor constituționale la o propășirea materială diferită de cea personală: a cetățenilor.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 26 august 2019, 1:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro