Domnul Ovidiu Teodor Crețu: Mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Legea nr. 161/2003 la capitolul 3 stabilește 6 secțiuni de incompatibilități menite să elimine unele conflicte de interese între interesele cetățeanului și interesele celor care sunt aleși sau numiți în funcții de demnitate publică. Secțiunea a 4-a, art. 88 alin. 1 lit. c) definește rațional incompatibilitățile dintre consilierii locali, respectiv județeni, și anumite categorii de funcționari publici, și aici citesc: "calitatea de funcționar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului județean ori al prefecturii din județul respectiv." Rezultă, în mod implicit că există compatibilitate între consilierii locali și județeni și alte categorii de funcționari publici. În secțiunea a 5-a, unde se stabilesc incompatibilitățile dintre funcționari și consilieri, sunt considerate incompatibile toate categoriile de funcționari publici. Pentru a corela aceste două aspecte care sunt contradictorii în lege, dar, mai ales, pentru a da acces la funcțiile de consilier unor funcționari publici, în mediul rural, mă refer, care nu aparțin aparatului propriu al consiliului local sau al consiliului județean, oameni care, în general, sunt cu studii de specialitate și care sunt autorități în zonele respective sau în comunele respective, însă din cauza acestei prevederi nu au acces în consiliile locale. Eu cred că ar merita să modificăm legea astfel încât să se dea acces, mai ales că așa cum se știe coordonarea lor sau controlarea lor de către prefect este extraordinar de diluată și nu cred că ar putea să influențeze prefectul, așa cum se argumentează de către Guvern, nu cred că prefectul ar putea să influențeze un consiliu local, controlând un funcționar public care aparține unei agenții din localitatea respectivă. Mulțumesc.
|