Domnul Gavrilă Vasilescu: Mulțumesc, domnule președinte. Iată că, de data aceasta, suntem de acord și cu propunerea pe care Guvernul a făcut-o, am votat și în Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunități și validări și este un lucru normal, un lucru firesc, pe care l-am făcut. Vă rog și pe dumneavoastră să fiți de acord cu acest proiect de lege și să-l adoptăm. S-a explicat aici că atât oficiile consulare, cât și ambasadele aveau activități restrânse notariale. Este adevărat, ele desfășoară și au desfășurat întotdeauna sau aproape întotdeauna și activități notariale, pentru mulți cetățeni ai țării... și lucrul este valabil pentru toate ambasadele, întregul corp diplomatic și tot ceea ce este construit în acest sens. Activitățile notariale au fost desfășurate restrictiv. În momentul de față, s-a constatat că numărul cetățenilor români care lucrează în străinătate și care au nevoie de intervenția, din punct de vedere notarial, a ambasadelor sau oficiilor consulare din țările unde își desfășoară activitățile este foarte mare și venind în întâmpinarea lor, acest proiect de lege rezolvă o problemă care, într-adevăr, este o problemă de viață și este o problemă corectă. Aceste lucruri se rezolvă încât nu mai este nevoie de supralegalizări sau nu mai este nevoie de apostilă pentru lucrurile respective. Noi va trebui să rezolvăm, totuși, la nivel de țară să încheiem tratatele de asistență juridică, pentru că în tratatele de asistență juridică era prevăzut faptul că actul încheiat pe teritoriul unei părți contractante produce aceleași efecte și pe teritoriul celeilalte părți contractante. Și în această situație, putem veni în întâmpinarea oamenilor ca să-și poată rezolva problemele cu mai multă ușurință și cu cheltuieli mai mici. Acest proiect de lege rezolvă această problemă prin modificarea art. 13 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995. Deci, sfatul meu, și ca notar public, este să votăm aceste modificări pentru că vin în întâmpinarea oamenilor în mod real. Mulțumesc.
|